PDA

View Full Version : Octave Fuzz, solo pedaaltje met ocate up



TiLT
24 februari 2007, 19:02
Beste forummers,

Ik vind een fuzz/ovctave up toch wel een van de vetste solo effecten die er zijn
alleen ik ken eigelijk alleen de fulltone ultimate octave.
http://img.luthman.se/ProductImages/WebSize/101400.jpg
Weten jullie nog meer pedaaltjes die een fuzz en octave up effect hebben?

Mitch
24 februari 2007, 19:11
HomeBrewElectronics UFO Fuzz

Losse octave: Chicago Iron. Spot-on vintage sound, maar prijzig.

robert-gitarist
24 februari 2007, 19:12
Octaaf up..hmm MXR Blue box is weer een octaaf naar beneden.Tsja ik weet niet of er nog meer zijn die beide aanboord hebben.Je zou het goedkoop kunnen oplossen dmv een Boss Fuzz pedaal en een Boss OC-2 Octaver..maar goed kan ook met andere merken.

Mitch
24 februari 2007, 19:22
Fuzz octave up werkt net effe anders dan twee Bossjes achter elkaar plakken :confused:

GuitarMaster
24 februari 2007, 19:49
Addrock Electric Smile, kost nog niet half zoveel als de Chicago Iron maar is minstens zo goed!

FruscianteFan
24 februari 2007, 21:20
Danelectro French Toast, check youtube voor een gearwire demo ervan.

future2future
24 februari 2007, 21:39
Fulltone Octafuzz
Moollon Lotus Octah

Er komt een nieuw mxr pedaaltje uit, misschien is die er al weet ik niet,in de Jimi hendrix lijn die hetzelfde doet en ook ok is

vulvasonic
24 februari 2007, 22:30
De Fender Blender?

http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/fender-blender_350_fffef1_75.jpg

Dude
25 februari 2007, 12:01
Danelectro French Toast, check youtube voor een gearwire demo ervan.


hahaha wat een ruk demo is dat zeg ! kut geluid ook ! of ligt dat aan de telecaster ;-)

Mitch
25 februari 2007, 12:17
Filmpje niet gekeken, maar French Toast wel eens aan de tand gevoeld. 't Klinkt een beetje meer als een gimmick dan als een echte octave fuzz, maar is zeker voor leads best bruikbaar. 't Blijft de bekende onbetrouwbare Dano-mini kwaliteit, maar het geluid is heel OK.

zoon van Piet
25 februari 2007, 12:50
hahaha wat een ruk demo is dat zeg ! kut geluid ook ! of ligt dat aan de telecaster ;-)

Regel 1 voor het gebruik van octavefuzz (van welk type dan ook) is dat je speelt op het halselement, liefst met de toonknop dicht. Alleen dan krijg je dat octaafje er lekker uit.
Deze oetlul speelt op het brugelement van zn tele....

Goose
25 februari 2007, 15:34
Je kan ook bij Berandduur een FoxxTone clone bestellen, kost maar een 100,-. Heb er binnenkort 1 voor m'n bass-rig.