PDA

View Full Version : Enter Sandman solo



Cizzie
24 februari 2007, 18:48
Hoi!

Ik zou graag wat opbouwende kritiek krijgen op mijn Enter Sandman solo, ik ga het hele lied op een voorspeelavond van gitaarles met een backingtrack spelen en dan wil ik het natuurlijk wel goed hebben :chicken:

Als ik de solo helemaal goed kan zal ik een filmpje posten van het hele liedje!

http://www.zippyvideos.com/3600821456697266/video_39/

Cizzie
25 februari 2007, 13:36
Komop ..alsjeblieft.. als je m dan toch bekijkt vertel dan ook even wat je er van vind :nervous:.

dr.distortion
25 februari 2007, 13:44
Cizzie, klinkt hartstikke lekker, al moet je hem gewoon nog tig keer spelen om het geheel vloeiend te laten verlopen. Zo heb ik mezelf ook lopen stukbijten op de intro van Fade to Black en de tweede riff van MoP...maar ik heb het rytme gedeelte al gehoord van sandman van je...komt helemaal goed!!

Speulert
25 februari 2007, 16:54
Zoals iedereen al zegt : dat gaat helemaal goed komen met jou.
1 tip die mij altijd werd gegeven was: oefen op de bends op de juiste toon krijgen.Een valse bend kan een solo best verpesten.Ik oefen et altijd door eerst de toon normaal te spelen en dan de bend er achter aan en op die toonhoogte krijgen.(bijvoorbeeld als je een E moet opdrukken naar een F eerste de F gewoon spelen zodat je weet hoe die klinkt en daarna de E opdrukken en proberen op die toon te krijgen)

Niet dat ik zo goed kan benden maar tís maar een tip.

en verders: :rockon:

Cizzie
25 februari 2007, 17:47
Oke! Heel erg bedankt!
Joah.. ik denk ook wel dat het goed komt met mijn bends, ik weet wat me toe doen staat :cooler:!


:rockon:

ben vanhoof
28 februari 2007, 16:50
De noten staan er, nu nog op het juiste tijdstip en proberen ze allemaal laten klinken, kdenk niet dat je nu meer dan de helft vd noten gespeeld hebt...

}{Metalmaster}{
2 maart 2007, 19:46
Wauw, netjes hoor!

Nog eventjes bij oefenen, want bij het einde zijn een paar timingen wat minder maar verder zeer netjes! Mijn complimenten!

Nu ben ik ook maar eens van plan deze solo te oefenen:) Volgens mij valt hij nog best wel mee. En dit wil Dragon Force mee leren spelen (dan heb ik het over mij), nog flink oefenen. Riffs gaan perfect bij mij maar nu nog soleren:).

Je kan wel ons 1e nr van mijn bandje checken hoe het klinkt, er zijn zeker wel dingen veranderd, maar er moeten nog nieuwe opnames met beter spul worden gemaakt. Het was nu op een MP3 Speler opgenomen, maar klinkt opzich nog wel redelijk. Je kunt het beluisteren op www.thecarves.tk en dan bij discografie. En trouwens, ik speel nog maar 2 jaar en heb nog nooit never een gitaarles gehad:)

De drum is veranderd en bij deze opname zitten er nog foutjes in mijn gitaarpartij en de baspartij.

Greetz Wieger

intGod
2 maart 2007, 19:49
Zoals iedereen hier zegt: je timing is een beetje aan de jammere kant, maar ik vind het al knap dat je die Wah op bijna exact de zelfde manier weet te gebruiken.

}{Metalmaster}{
2 maart 2007, 19:52
Zoals iedereen hier zegt: je timing is een beetje aan de jammere kant, maar ik vind het al knap dat je die Wah op bijna exact de zelfde manier weet te gebruiken.


nog een +punt!!

Je weet inderdaad goed je wah te gebruiken! Mag ik vragen welke wah jij hebt? 8-) Ik wil die eene Dunlop Zakk Wylde wah wel:D

Cizzie
3 maart 2007, 12:02
Hartstikke bedankt!
Tja ik krijg wel meer complimenten over m'n wah gebruik in deze solo, ik gebruik een Original Dunlop Crybaby, maar besteed er eigenlijk helemaal geen aandacht aan! Het gaat van zelf, daar heb ik dan weer mazzel mee, heb 'm ook nog maar een maandje :hippie: .

En ja ik zal een aan m'n timing werken, het komt denk ik omdat ik nog een beetje moeite heb met de snelheid van de solo (ik speel ook nog niet zo lang, 1,5 jaar)


:satisfie: Bedankt!

}{Metalmaster}{
3 maart 2007, 19:10
Wauw;p Netjes. Heb je ook gitaarles? Ik dus niet en speel 2 jaar zoals ik net allemaal al zij;)

Cizzie
3 maart 2007, 19:32
Ja ik heb wel gitaarles maar ik moet toch zeggen dat ik het meeste zelf heb geleerd via internet en instructieboeken etc.