PDA

View Full Version : Les paul studio is er nu ook in classic white !



Dude
24 februari 2007, 14:16
Oh damn..... naast alpine is hij er nu ook zo...


http://gtrgear.com/images/Guitars/GibsonLPstudioCW/1.jpg

http://gtrgear.com/images/Guitars/GibsonLPstudioCW/6.jpg


dit gaat niet goed zijn voor mijn gas.....

verschrikkelijk !

robert-gitarist
24 februari 2007, 14:19
Woow zeer fraai!

Axelll
24 februari 2007, 14:28
Wa kost da nou? GASSSSSSS

The Underdog
24 februari 2007, 14:39
Dat plastic white is niet aan mij besteed.

Squier4ever
24 februari 2007, 15:00
http://www.gibson.com/Files//USA/2007/SGF3WWCH1.jpg

dit is ook een nieuwtje

Axelll
24 februari 2007, 15:02
En dankjewel! De gas slaat toe :sneaky: .

Axelll
24 februari 2007, 15:04
Zijn er al prijzen bekend voor de studio en die sg?

Azaruc
24 februari 2007, 15:05
Erg vet die Studio :D
misschien een goed doel om voor te gaan sparen :cooler:

Squier4ever
24 februari 2007, 15:08
dit is volgens mij ook een nieuwe: DC Pro:

http://www.gibson.com/Files//USA/2006products/LPDCROCH1_p.jpg

heeft een andere bodyvorm als de normale DC:

http://www.gibson.com/Files/images/lps2bl.jpg

vind em wel mooi die PRO

die SG kost trouwens $699 bij Guitar Center (USA)
http://www.guitarcenter.com/shop/product?full_sku=512799.341&src=HC004

de LP $1199 tel hier in NL maar minimaal op dat bedrag in €

Dude
24 februari 2007, 15:12
ik heb de studio classic white in nl al gevonden voor 1399.... gemiddelde prijzen liggen rond de 1500 euro,,,



damn.... gasworthy !

Squier4ever
24 februari 2007, 15:16
voor de liefhebbers van vette V's:
http://www.gibson.com/Files//USA/2007/DSV3WECH1_.jpg

die is ook gaaf, alleen jammer van die rotary switch (geld imo ook voor de SG)

nu btw ook een video factory tour op de site:
http://www.gibson.com/Products/GibsonElectric/Gibson%20Electric%20Guitars/Gibson%20USA%20SubPages/Factory%20Tour/Made%20In%20America%20Tour/

Mitch
24 februari 2007, 15:26
Mijn god, de Gibsons worden er niet mooier op zeg. Ik weet niet wat lelijker is, die witte studio, de 3pup SG of die zebra-top lijn.....yuck.

almarvk
24 februari 2007, 15:40
I totally agree. Ik vind er niet beter op worden.

Squier4ever
24 februari 2007, 15:41
achja ieder zijn ding zullen we maar zeggen....

Negative K3 fan
24 februari 2007, 16:12
Dat plastic white is niet aan mij besteed.

en voor minder dan standard doe ik het eigenlijk ook niet, vind studio's echt 3 keer niks.

Squier4ever
24 februari 2007, 20:06
dat vind ik idd ook, een LP is geen LP als er geen binding op zit (juniors even niet meegeteld)

vulvasonic
24 februari 2007, 21:39
Wat een hoop gelul in de ruimte weer zeg!

Een paar maanden terug kwamen ze nog met enkele nieuwe lijnen vol gedrochten. Nu pakken ze het iets gematigder aan en is het weer niet goed.
Ik vind die SG wel iets heel moois hebben in die afwerking. En als de prijs klopt, waar zeiken we dan over?
Die Les Paul, tsja ik dacht eigenlijk dat die er allang was in die afwerking. Ik vind het wel een mooi ding.

Die DC pro heeft trouwens wel dezelfde bodyvorm, maar de body zelf is wat dikker en heeft bovendien een binding, waardoor het ding toch anders overkomt. In mijn optiek is ie er voor het oog niet op vooruit gegaan. Maar wellicht dat ie qua klank meer in de richting van de gewone Les Paul komt dan de lichtere versie.

Kom op jongens, dit soort bedrijven maken instrumenten voor iedereen. En daar waar ze niet iedereen kunnen bekoren, zullen ze proberen die groep over te halen door cosmetisch alternatieven te bieden en anders zetten ze wel ergens een single coil op. Dat doet IEDER bedrijf. Gibson en Fender (net als zoveel andere merken) hebben nooit anders gedaan.

Braindead
25 februari 2007, 13:53
Die studio in classic white is echt heel geil! Wow wat een mooie gitaar. Hij moet dan eigenlijk wel een ebony toets hebben.. of heeft ie dat ook?

Negative K3 fan
25 februari 2007, 13:58
Die DC pro heeft trouwens wel dezelfde bodyvorm, maar de body zelf is wat dikker en heeft bovendien een binding, waardoor het ding toch anders overkomt. In mijn optiek is ie er voor het oog niet op vooruit gegaan. Maar wellicht dat ie qua klank meer in de richting van de gewone Les Paul komt dan de lichtere versie.

die DC pro is wel erg mooi, alleen extreem zonde van die kotskleurige inlays.

ieme
25 februari 2007, 14:06
cijfers

witte lp studio, looks: 8
witte sg, looks: 6,5
zebra lp dc, looks: 6
3pu flying v, looks: 7

maestro_nl
25 februari 2007, 14:15
Geen spam hiero!

Vragen? -> PM!

Axelll
25 februari 2007, 14:32
Wat een prachtig ding die les paul. GAS GAS GAS :sneaky:

Axelll
25 februari 2007, 14:35
Die gitaren van gtrgear zien der allemaal geweldig uit! Om je vingers bij af te likken :satisfie:

Dude
25 februari 2007, 14:50
mod-break

spamspamspam ;)

nee onwijs, ik had hem idd van je website. Het is een bijzonder mooie gitaar ! hoe kom je aan de scherpe prijs dan ?

RolandT
25 februari 2007, 14:52
Ieder zijn mening natuurlijk, maar toch :sneaky:

dat vind ik idd ook, een LP is geen LP als er geen binding op zit"Les Paul" zit (voor mij) in de klank niet in de binding.

en voor minder dan standard doe ik het eigenlijk ook niet, vind studio's echt 3 keer niks.Waarom? Dit komt uit het interview in de Gibson vs Epiphone post... "So we sat down, and five hours later we had played 44 Les Pauls, ranging in year from 1968 through 70s 80s up to 1996. We played the Ace Frehley that was hanging on the wall. We played the Joe Perry, the Jimmy Page, we had a quilt top and two or three other expensive ones. And when we were done, the absolute best-sounding guitar was a used, $400 Les Paul Studio made in the 90s."

Squier4ever
25 februari 2007, 21:37
Ieder zijn mening natuurlijk, maar toch :sneaky:
"Les Paul" zit (voor mij) in de klank niet in de binding.


ja qua sound misschien wel oké, maar het oog wil ook wat....
en voor mij is het pas een echte als er dan ook een Binding en liefst nog een mooi topje op zit, daarbij vind ik dot inlays not done op een LP

cas121
25 februari 2007, 23:35
zo,

jaren niet gepost maar als het om witte gibsons gaat kan ik niet stil blijven zitten.

Heb zelf oa een 93'er LP studio in alpine white, trapeze inlays en een '94 SG special ook in alpine white. De studio is inmiddels aardig geel geworden en de SG kleurt ook al lekker bij, zit inmiddels op classic white. Allebei met ebben toets trw.
Man, die dingen zijn echt te vet! nu nog een witte custom en die set is ook weer compleet...

zal snel ff ook wat fotos posten

C.

Yamhammer_71
25 februari 2007, 23:44
Ik vind de Les Paul Studio classic white maar een lelijk ding. Heel industrieel.
Ik ben zowieso al niet verzot op studio's, maar de classic white vind ik de lelijkste. Zo zonde dat ze geen bindingrand bij de body hebben en dat geldt ook voor de hals...heel kaal, recht toe recht aan zonder bindingen. De gitaar lijkt gewoon niet 'af'. Het zal vast met besparing te maken hebben, maar mooier wordt het er niet op.

cas121
26 februari 2007, 00:00
http://img520.imageshack.us/img520/1681/92518448lmnphfphrz9.jpg (http://imageshack.us)

zo dan, het enige wat ik mis op deze axe is een halsbinding, gewoon vanwege het speelcomfort. Vind zoiets echt niet industrieel. Foto is wel 2 jaar oud, de studio is inmiddels alweer een slag donkerder.

Yamhammer_71
26 februari 2007, 00:05
http://img520.imageshack.us/img520/1681/92518448lmnphfphrz9.jpg (http://imageshack.us)

zo dan, het enige wat ik mis op deze axe is een halsbinding, gewoon vanwege het speelcomfort. Vind zoiets echt niet industrieel. Foto is wel 2 jaar oud, de studio is inmiddels alweer een slag donkerder.

Ik ben er nog steeds geen voorstander van, maar die van jou is al een flink stuk mooier qua uiterlijk. Dat is dan weer het voordeel van een witte les paul...het verkleurd en gaat er prachtig vintage uitzien.
Maar om een nieuwe aan te schaffen....nee. Maargoed, zo zijn er miljoenen smaken en verschillende gitaren, ieder zn ding :)

Hector_Tsolodimos
26 februari 2007, 09:30
waarom mis is toch altijd iets bij die studio's?
ik heb niet zo veel verstand van LP's, maar ik zie wel altijd dat ik iets mis in detail bij die studio's, weten jullie misschien wat?

hoofd
26 februari 2007, 09:43
weten jullie misschien wat?

Binding om de body..

robert-gitarist
26 februari 2007, 09:46
Hehe een dikke +1 voor Yasser!
Studio's zien er mooi uit maar toch, zn binding om de body staat toch wat mooier :)

glacius
26 februari 2007, 11:58
voor de liefhebbers van vette V's:
http://www.gibson.com/Files//USA/2007/DSV3WECH1_.jpg

die is ook gaaf, alleen jammer van die rotary switch (geld imo ook voor de SG)

nu btw ook een video factory tour op de site:
http://www.gibson.com/Products/GibsonElectric/Gibson%20Electric%20Guitars/Gibson%20USA%20SubPages/Factory%20Tour/Made%20In%20America%20Tour/

die is echt gaaf !!! wa kosda ?

DarknessAwaits
26 februari 2007, 12:05
De witte LP is echt geniaal mooi! De koffer maakt het geheel ook af, maar een binding zou ook niet verkeerd zijn.

De rest van Gibson's uitspattingen zijn niet voor mij bestemd, helaas.

Hector_Tsolodimos
26 februari 2007, 12:07
Binding om de body..
volgens mij nog meer..
maar dat iig ook ja.. vind ik altijd wel érg mooi bij LP's..

Yamhammer_71
26 februari 2007, 12:54
volgens mij nog meer..
maar dat iig ook ja.. vind ik altijd wel érg mooi bij LP's..

Binding bij de body en binding-rand bij de hals die nog een klein beetje over de toets heengaat om het af te maken.
Het zijn de kleine details, maar juist die vallen op bij een Les Paul omdat het gewoon hoort en herkenbaar is. De Studio is erg kaal en industrieel.
De enige fatsoenlijke studio die ik ooit ben tegengekomen is er eentje met een tigerstripe motief, prachtige kleur...daar waren er ook maar een paar van gemaakt...de rest vind ik echt kaal, plain en on-af.

Orpheo
26 februari 2007, 13:05
Binding bij de body en binding-rand bij de hals die nog een klein beetje over de toets heengaat om het af te maken.
Het zijn de kleine details, maar juist die vallen op bij een Les Paul omdat het gewoon hoort en herkenbaar is. De Studio is erg kaal en industrieel.
De enige fatsoenlijke studio die ik ooit ben tegengekomen is er eentje met een tigerstripe motief, prachtige kleur...daar waren er ook maar een paar van gemaakt...de rest vind ik echt kaal, plain en on-af.

het hoort erbij. maar ik vind meegebonden frets zo kut spelen. niet normaal. de bodybinding is imo nog wel het meest belangrijk. bij mijn rooie heb ik dat opgelost door een binding ala prs te maken, maar op de witte kan dat niet....

Ach, fred dons heeft vast wel een methode om er een binding op te zetten :D

die 3 pup V is trouwens HEEL geil! en die 3 pup SG ook. en de witte LP's ook....

Yamhammer_71
26 februari 2007, 13:11
het hoort erbij. maar ik vind meegebonden frets zo kut spelen. niet normaal. de bodybinding is imo nog wel het meest belangrijk. bij mijn rooie heb ik dat opgelost door een binding ala prs te maken, maar op de witte kan dat niet....

Ach, fred dons heeft vast wel een methode om er een binding op te zetten :D

die 3 pup V is trouwens HEEL geil! en die 3 pup SG ook. en de witte LP's ook....

Ja, over smaak valt te twisten blijkt nu wel weer :)

Doe mij maar liever een 58' reissue Flying V, een SG Standard 61' reissue en een 59' Les Paul Standaard...toch mooier dan al die witte (goedkope) gitaren.

Orpheo
26 februari 2007, 13:13
Ja, over smaak valt te twisten blijkt nu wel weer :)

Doe mij maar liever een 58' reissue Flying V, een SG Standard 61' reissue en een 59' Les Paul Standaard...toch mooier dan al die witte (goedkope) gitaren.
mogelijk. ik vind die ook niet te versmaden. maar om me nu te beperken in mijn smaak vind ik ook weer zo....


kansloos.

Yamhammer_71
26 februari 2007, 13:15
mogelijk. ik vind die ook niet te versmaden. maar om me nu te beperken in mijn smaak vind ik ook weer zo....


kansloos.

Beperken in je smaak? Dus je bedoeld eigenlijk te zeggen dat wanneer je de keuze had tussen een Les Paul Studio Classic White of een '59 Les Paul Standard je voor de Studio classic white zou gaan????!!

Hector_Tsolodimos
26 februari 2007, 13:22
De Studio is erg kaal en industrieel.

dat zeg je eigenlijk best wel mooi :)
daarom zou ik er nooit een kopen

Orpheo
26 februari 2007, 13:33
Beperken in je smaak? Dus je bedoeld eigenlijk te zeggen dat wanneer je de keuze had tussen een Les Paul Studio Classic White of een '59 Les Paul Standard je voor de Studio classic white zou gaan????!!

beetje kortzichtige vergelijking, vind je niet? :) Als de studio beter klinkt, duh, natuurlijk kies ik de studio. Ik had de keuze tussen een LP standard sunburst en een LP studio winered. ik koos de laatste. ik had t geld voor de eerste, maar de tweede klonk beter. die klonk zoals ik wil dat een les paul klinkt.

Ik word een beetje moe van de recente ontwikkeling op t forum dat er constant gedebatteerd word dat bv de BFG en de studio geen les pauls zijn, ondanks dat ze soms geweldig kunnen klinken...

Hector_Tsolodimos
26 februari 2007, 13:39
beetje kortzichtige vergelijking, vind je niet? :) Als de studio beter klinkt, duh, natuurlijk kies ik de studio. Ik had de keuze tussen een LP standard sunburst en een LP studio winered. ik koos de laatste. ik had t geld voor de eerste, maar de tweede klonk beter. die klonk zoals ik wil dat een les paul klinkt.

Ik word een beetje moe van de recente ontwikkeling op t forum dat er constant gedebatteerd word dat bv de BFG en de studio geen les pauls zijn, ondanks dat ze soms geweldig kunnen klinken...
volgens mij gaat het hier vooral om de looks
de looks van een Standard LP zijn wel stukken beter dan die van een Studio
sound: geen flauw idee (heb geen LP, heb ook nooit op een Gibson LP gespeeld)

Kim Wilson
26 februari 2007, 13:53
Ik vind de Studio ook wel wat hebben. Lekker rauw en simpel. Waarom zou je moeten kiezen? Je mag allebei toch mooi vinden? Het zijn niet voor niks twee verschillende types gitaren, dus om ze met elkaar te vergelijken lijkt me een onzinnige bezigheid. De prijzen zijn er ook naar.

Orpheo
26 februari 2007, 14:13
volgens mij gaat het hier vooral om de looks
de looks van een Standard LP zijn wel stukken beter dan die van een Studio
sound: geen flauw idee (heb geen LP, heb ook nooit op een Gibson LP gespeeld)

looks zijn, tot op zekere hoogte, relevant. liever een GEWELDIG klinkende BFG dan een fuckin klote klinkende 3 pup custom alpine white...

@ kim: +1

steph
26 februari 2007, 14:20
looks zijn, tot op zekere hoogte, relevant. liever een GEWELDIG klinkende BFG dan een fuckin klote klinkende 3 pup custom alpine white...

@ kim: +1

Ik heb een Gibson LP Custom plus, '57 Custom en studio winered gehad (ook ebben toets), die studio klonk superieur t.o.v. de customs.
Natuurlijk is een custom mooier, maar dat wil niets zeggen!

Orpheo
26 februari 2007, 14:22
Ik heb een Gibson LP Custom plus, '57 Custom en studio winered gehad (ook ebben toets), die studio klonk superieur t.o.v. de customs.
Natuurlijk is een custom mooier, maar dat wil niets zeggen!

ik heb 2 customs, 1 standard en 1 studio; de studio klinkt t beste. Ik ben er alleen niet uit of t nu te maken heeft met de elementen maar ok :)

Yamhammer_71
26 februari 2007, 14:22
looks zijn, tot op zekere hoogte, relevant. liever een GEWELDIG klinkende BFG dan een fuckin klote klinkende 3 pup custom alpine white...

@ kim: +1

Ik heb pasgeleden een nieuwe les Paul BFG gezien in een gitarenzaak...was de eerste in Nederland of zoiets, van een van de medewerkers. Matte finish, was grijsbruin van kleur, 'oud' uiterlijk, veel tiger-stripes en vegen erin en zag er erg experimenteel uit. Ik moet toegeven dat deze gitaar zeker wel looks heeft...je moet er van houden, maar ik kan echt begrijpen dat mensen de BFG helemaal top vinden. Hij ziet er in het echt vreselijk mooi uit.

Orpheo
26 februari 2007, 14:25
ik heb onlangs een BFG gezien met een ongelooflijk mooie flametop. echt asociaal gewoon. dat zo'n mooie top op de bfg zat. als ik 'm had gekocht had ik 'm even langs een bouwer gebracht en er een veel toffere finish op gezet. IMO is dat trouwens ook de kracht van de BFG.

Yamhammer_71
26 februari 2007, 14:28
ik heb onlangs een BFG gezien met een ongelooflijk mooie flametop. echt asociaal gewoon. dat zo'n mooie top op de bfg zat. als ik 'm had gekocht had ik 'm even langs een bouwer gebracht en er een veel toffere finish op gezet. IMO is dat trouwens ook de kracht van de BFG.

Klopt, die ik had gezien had dat ook. Heel mooi donkerbruin, zeer veel looks.
De eigenaar van de BFG in de gitarenzaak zei dat het een fantastische gitaar was en heeft hem gewoon in de zaak op een standaard staan....mag van hem zo inpluggen en spelen. Jammer dat ik dat achteraf niet gedaan heb, misschien volgend weekend. Was een van de eerste in Nederland.

Orpheo
26 februari 2007, 14:36
Klopt, die ik had gezien had dat ook. Heel mooi donkerbruin, zeer veel looks.
De eigenaar van de BFG in de gitarenzaak zei dat het een fantastische gitaar was en heeft hem gewoon in de zaak op een standaard staan....mag van hem zo inpluggen en spelen. Jammer dat ik dat achteraf niet gedaan heb, misschien volgend weekend. Was een van de eerste in Nederland.

same here. ik heb zeker 2 uur zitten spelen toen. op een ouwe koch twintone. echt hemel; als ik mijn set opnieuw zou bouwe, zou ik een BFG en een twintone nemen. geen twijfel over mogelijk. geweldige gitaar,geweldige amp.

Yamhammer_71
26 februari 2007, 14:45
same here. ik heb zeker 2 uur zitten spelen toen. op een ouwe koch twintone. echt hemel; als ik mijn set opnieuw zou bouwe, zou ik een BFG en een twintone nemen. geen twijfel over mogelijk. geweldige gitaar,geweldige amp.

Ik heb verder geen navraag gedaan, omdat ik een oude akoestische gitaar had aangeschaft. Wat is de prijs eigenlijk van de BFG's?

Yamhammer_71
26 februari 2007, 14:50
Ik had het net ff opgezocht....ligt rond de 1150-1200 euro. Valt mee voor een Les Paul.

Orpheo
26 februari 2007, 14:52
Ik heb verder geen navraag gedaan, omdat ik een oude akoestische gitaar had aangeschaft. Wat is de prijs eigenlijk van de BFG's?
hij hangt rond de 1100 euro.

Orpheo
26 februari 2007, 14:54
Ik had het net ff opgezocht....ligt rond de 1150-1200 euro. Valt mee voor een Les Paul.

duur :o ik zie ze overal hangen voor 1069...

Thundermane
26 februari 2007, 15:05
Die witte Les Paul doet me denken aan de Les Paul die Buckethead altijd gebruikt :D eigenlijk zou je ook een killswitch moeten hebben :)

Yamhammer_71
26 februari 2007, 15:06
duur :o ik zie ze overal hangen voor 1069...

Ja zou best kunnen...ik heb een duitse site gevonden via Google en die prijzen lagen rond de 1150-1200. Maar 1069 zou het best in Nederland kunnen kosten.