PDA

View Full Version : Austone Textone Fuzz Nutz



strat58
24 februari 2007, 11:58
Hi I writing this thread in english because i want to use it on the gearpage.
I just received from the USA my Austone Textone Fuzz Nutz and have been trying it on my trusty Bassman wich is at home, man this thing is driving you Nutz just as the pedal said.
Great Fuzz sound and more, great volume and thickness just what the doctor ordered (hey Ted) you can adjust the fuzz and you don't lose volume the tone is great from bass to treble.
At the moment I am stacking it with a Expandora and they work great together, I bit treble but I think I have to adjust the tone from the amp a little but so far it working great.
The sound remeinds me of Jimi, ZZ Top, Rory Gallgher and yes even SRV when he was using his Fuzz pedals.
Tomorrow I am going to check it out at a local jam session here in town I hope the have a tubeamp. there because the sound is driving you nutz with a tube amp. I have also some MI Audio pedals loking forward to hear it with them :) Okay so far so good my revieuw and thxx John (dara1227) for speedy deliverence.
Peace Strat58 Fuzz Nutz.

jero
24 februari 2007, 12:01
honeymoon?

;)

Mitch
24 februari 2007, 13:10
Godallemachtig, kan het ook leesbaar ? Ik was na drie regels écht de draad kwijt. O trouwens, als het goedkoper was dan $250 dan kun je het net zo goed niet op TGP zetten....

Speeddemon
24 februari 2007, 17:09
you can adjust the fuss...
.
Dus hij kan van weinig 'gedoe' naar meer 'gedoe' ? :satisfie:

strat58
24 februari 2007, 17:23
Dus hij kan van weinig 'gedoe' naar meer 'gedoe' ? :satisfie:

Hoi nou hij kan van veel Fuzz naar weinig Fuzz in mijn enthousiasme heb ik enkele foutjes gemaakt. Maar hij klinkt te gek ik weet niet of dit gemaniums zijn of Silicon maakt ook niks uit mijn Bassman klonk werelds, echt waar vraag maar aan mijn buren :)
Stacken met de Expandora gaat ook goed, met de Blues Pro minder, dus ik denk dat er binnenkort heel wat pedaaltjes gaan verdwijnen. De problemen die ik met mijn andere Fuzzen heb heeft deze dus niet, volgende week ga ik hem uitproberen op mijn Marshall. Op de website stond wel een soundfile, maar daar werd ik niet echt warm van, heb de man gemaild en die zei ook al van dat de soundflie minder was dan hij in het echt klinkt.
Oftewel die niet waagt die niet wint.
Peace Strat58

Speeddemon
24 februari 2007, 17:31
Hoe verandert de frequentie response als je de Fuzz knop lager zet?
Mijn ervaring is dat Fuzz Face achtigen meestal doffer worden dan, als ze niet lekker gefilterd zijn.

Verder vind ik 't vaak lekkerder klinken om de Fuzz knop maximaal te zetten, en dan te spelen met je gitaar's volume knop. Dan kan je soms van cleane/licht crunhy boost/overdrive tot all-out fuzz gaan. Zeker als je fuzz goed ge-biased is. (en dan maakt een goede batterij het verschil tussen sputtery/gated en smooth/sustain.)

strat58
24 februari 2007, 19:20
Hoe verandert de frequentie response als je de Fuzz knop lager zet?
Mijn ervaring is dat Fuzz Face achtigen meestal doffer worden dan, als ze niet lekker gefilterd zijn.

Verder vind ik 't vaak lekkerder klinken om de Fuzz knop maximaal te zetten, en dan te spelen met je gitaar's volume knop. Dan kan je soms van cleane/licht crunhy boost/overdrive tot all-out fuzz gaan. Zeker als je fuzz goed ge-biased is. (en dan maakt een goede batterij het verschil tussen sputtery/gated en smooth/sustain.)

Hoi nee als je de Fuzz lager zet behoud hij de zelfde toon, dat vond ik erg opmerkelijk want meestal veranderd hij van schel naar dof en deze dus niet.
IK zet ook meestal alles open incl.Fuzz maar nu kan ik mooi de mate van Fuzz regelen, verder vind ik de toon erg mooi in combinatie met de Voodoo 1 die ik ook maar eens uit de kast heb getrokken. Het is een erg funcionele Fuzz het lijkt bijna te mooi om waar te wezen (Ben benieuwd hoe de Marshall reageerd)
Hij heeft een mooie strakke Fuzz met genoeg sustain en op een gegeven kreeg moment zelf het geluid van Eric Johson te pakken, nou kan natuurlijk niet zo spelen :) maar het geluid zit er zeker in.
Kortom ik ben erg tevreden over de Austone Textone Fuzz Nutz wat een mondvol zeg.
Peace Strat58

strat58
26 februari 2007, 18:00
Hoe verandert de frequentie response als je de Fuzz knop lager zet?
Mijn ervaring is dat Fuzz Face achtigen meestal doffer worden dan, als ze niet lekker gefilterd zijn.

Verder vind ik 't vaak lekkerder klinken om de Fuzz knop maximaal te zetten, en dan te spelen met je gitaar's volume knop. Dan kan je soms van cleane/licht crunhy boost/overdrive tot all-out fuzz gaan. Zeker als je fuzz goed ge-biased is. (en dan maakt een goede batterij het verschil tussen sputtery/gated en smooth/sustain.)

Hoi gisteren even geprobeert bij een sessie maar kon hem niet gebruiken ivm volume was te laag (van de versterker) en had geen tijd om het optimaal te regelen. Vrijdag ga ik hem eens uitgebreid uitproberen, trouwens de sound is te gek nu nog genoeg volume :)
Peace Strat58

Rutger
27 februari 2007, 12:23
De problemen die ik met mijn andere Fuzzen heb heeft deze dus niet
Over welke problemen praat je dan?

strat58
27 februari 2007, 14:01
Over welke problemen praat je dan?

Hoi nou dat de de Fuzzen wel goed klinken maar te dun zijn om alleen als overdrive te dienen, geweldig geluid maar te dun. De Textone klinkt een stuk dikker en zou dus heel goed kunnen werken, effe afwachte wat hij vrijdag doet. Op de Bassman klinkt het geweldig du sik heb goeie hoop.
Wordt vervolgd :)
Peace Start58