PDA

View Full Version : hebben jullie een goed liedje?



jjason
24 februari 2007, 10:50
hey allemaal,

ik doe mee aan een gitaar wedstrijd en ik heb een week om een liedje daarvoor te leren, nu zoek een gitaar song met veel gevoel, maar met weinig shredstukken want daarmee ga ik vaak de fout in =( ik hoopte dat jeullie me verder konden helpen (iets dat je snel kan leren maar toch ook goed en gevoelig klinkt)

alvast bedank voor jullie hulp!!!!!

p.s. als het niet in het goede subforum staat mogen de mods het wel verplaatsen

Spitfire
24 februari 2007, 10:53
Dit hoort in tablatuur ;)

Maar hoe lang speel je ongeveer? Ik heb nu niet echt een richtlijn voor een moeilijkheidsgraad.

jjason
24 februari 2007, 10:55
ik speel 1 jaartje maar dat maakt opzich niet veel uit als ik mijn best doe gaat alles mij zo'n beetje wel goed af:P behalve shred stukken =(

jjason
24 februari 2007, 11:05
hebben jullie nog suggesties?

Luke-wannabe
24 februari 2007, 11:08
Pink Floyd - Comfortably Numb. Geen shred zooi maar wel een pittig stuk.

jjason
24 februari 2007, 11:13
misschien ben ik ietsje te kieskeurig maar ik bedoelde een liedje zonder zag alleen maar instrumental gitaar zoals santa enzo weet je wel niet die stijl maar zoiets als jullie daarvan wata rtiesten zouden willen posten zou ik jullie echt zoooo dankbaar zijn :D

bass blom
24 februari 2007, 11:17
santana dan, lekker oud, samba pa ti
of iets van joe satriani

Luke-wannabe
24 februari 2007, 11:21
Eric Johnson, Steve Vai, Yngwie Malmsteen. Kom je al gauw bij die gasten aan. En die kunnen toch wel behoorlijk snel spelen.

jjason
24 februari 2007, 11:26
jah =( heb jullie nog iets makkelijks om te leren maar toch van enig nivau?

RolandT
24 februari 2007, 11:31
Probeer eens Duane Eddy zijn Rebel Rouser (http://www.youtube.com/watch?v=fxQ9aTmcLoo) of als je graag veel punten wil Chet Atkins Yakety Axe (http://www.youtube.com/watch?v=4id-N8iygj4)

gorgasm
24 februari 2007, 11:57
no offence é gast, maar mocht je nu es beginnen oefenen, ipv hier als n kip te zitten wachten tot dat iemand je een pasklaar stukje brood binnengooit?

jjason
24 februari 2007, 12:25
ikga nu beginne met samba pa'ti moet lukke in 1 weekje thanks voor de hulp iedereen !!!!

Squier4ever
24 februari 2007, 13:27
je moet ook eens gaan oefenen met typen. als je dat kunt gaat het shredden vast ook veel beter :D:D

dr.distortion
24 februari 2007, 14:57
inderdaad...vooral de "n" moet je nog eens goed oefenen! :D

Vonk
24 februari 2007, 18:59
Iron Maiden - Losfer Words. Een toch pittig nummer zonder gigantisch moeilijke stukken en het klinkt goed. Behalve dat misschien geen hond het kent.

Thundermane
25 februari 2007, 19:54
Ga gewoon ff wat moois bij elkaar jammen ^^

gorbatjov
27 februari 2007, 19:22
Orion-Metallica

The_syphon
28 februari 2007, 14:56
Samba pa ti is goed te doen in een weekje. blijft een leuk nummer voor een "beginnende" gitarist!! Succes

jonathan
28 februari 2007, 16:43
Samba pa ti is goed te doen in een weekje. blijft een leuk nummer voor een "beginnende" gitarist!! Succes


dat is nou niet echt een makkelijk liedje,
de intro en de 1e rifjes zijn leuk,
maar als santana als z'n solo die het halve liedje duurt begint,
is het toch echt wel een stuk moeilijker, en moet je geen beginnende artiest zijn om hem helemaal te leren,

en als de topic starter hem wel helemaal leert incl solo binnen een week,
is hij wel kei goed...

The_syphon
2 maart 2007, 00:02
Klopt, maar de bedoeling is ook niet dat je letterlijk leert wat Santana zelf ook speelde, het thema uiteraard wel. Maar bij de snelle stukken heeft Santana zelf ook maar wat in elkaar geflatst, een eigen interpretatie is daar mogelijk.
Ik moet inderdaad mijn woorden terugnemen voor wat betreft de "beginnende gitarist". Maar met een goede basis en goed oefenen kom je al een heel eind!

sandra-kane
6 maart 2007, 16:59
bryan adams - summer of `69

koentrend
9 maart 2007, 12:54
Berkley Springs - Don Ross
http://www.youtube.com/watch?v=m6y3eKruTCI
(dat is een imitatie)

Ik hoorde dat nummer laatst en dat pakte mij en is weer eens wat anders dan Santana.
Wat jullie?

Maurice_732
17 maart 2007, 21:37
Jeff Beck - Beck's bolero
led zeppelin- stairway to heaven
Guns n roses - the godfather
golden earring - radar love

Ik zou voor jeff beck beck's bolero gaan :zz:
Zit alles in solo's accoorden.
En van rustig naar wild :lp: