PDA

View Full Version : welke effecten gebruik jij?



jorrit
1 januari 2003, 18:32
k ben nieuwschierig naar de effecten die hier gebruikt worden en wat voor muziek je er mee maakt.

k begin wel bij mezelf
zoom tri metal
boss ge7
ibanez cf7
ibanez ph7
ibanez de7

ik speel in een gothic metal band

next.....

skanky
1 januari 2003, 19:21
Dan-o-tuner
LS-2
loop A Danelectro Fabtone
Loop B Zoom1010 (alleen voor de delay)
Danelectro Pepperoni Phaser

soms plak ik er nog een Boss cs-2 compressor-sustainer tussen

Ik speel Muse/Radiohead/Ratm-achtige dingen



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: skanky op 2003-01-01 18:21 ]</font>

Kjiratsiekoedel
1 januari 2003, 19:47
wah, distortion, compressor, overdrive, chorus, flanger (soms), delay (zelden), reverb (duh)

Robbert
1 januari 2003, 20:13
Ik heb ondertussen teveel pedalen om te op te noemen. Sommige heb ik zelfs gestapeld liggen. Ik kan er helaas maar een paar gebruiken, omdat ik een schurfthekel heb aan batterijen.

Ben bezig met het maken van een voeding met meerdere aansluitingen (9V, 18 Volt ed.), waardoor ik ook wat aparte pedalen kan gebruiken.

Maar meestal heb ik mijn DC-3 (chorus) aangesloten, soms een Tubescreamer. Een flanger is ook wel leuk.
Helaas werkt mijn Echolette momenteel niet naar behoren, daar ben ik echt dol op.

Bins
1 januari 2003, 20:20
ProCo Rat

Ic3gl0vE
1 januari 2003, 20:34
Tja ik heb een boss gt3 dus ik gebruik van alles wat maar vooral:
distortion (verschillende soorten)
een korte delay
reverb
chorus
equalizers
een wah ook nog wel eens, maar die uit de gt3 is niet zo geweldig dus misschien ga ik een andere kopen.

En af en toe wat vage effectjes zoals acoustic sim, flanger, vibrato blablabla


eidt: wat ik ermee speel is metal en rock

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ic3gl0vE op 2003-01-01 19:36 ]</font>

Dude
1 januari 2003, 20:47
RAT
Boss DS2
Dunlop hendrix fuzz
Dunlop hendrix wahwah
Carl Martin hot drive and boost

Mitch
1 januari 2003, 20:54
Deze topic is nog niet zo lang geleden al een keer voorbij gekomen, maar dat was voor jouw tijd, Jorrit :grin:

Niettemin gaat -ie hier gewoon nog een keer:
(ik ben een pedalen-liefhebber)

*Dunlop Wah
*Marshall Compressor
*Ibanez Tube King (absolute favoriet)
*Visual Sound JH-1 Ultimate overdrive (geen bluf-naam, hij is inderdaad top)
*Carl Martin Hot Drive 'n Boost (overdrive gebruik ik nu als een soort tweede boost-kanaal, zodat ik twee ingestelde boosts in één pedaal heb)
*Shin-Ei/Companion Fuzz/Wah (70'er jaren fossiel met waanzinnige sound)
*Ibanez DE-7 Delay/Echo (best value for money)

Van Boss heb ik alleen een adapter :razz:

Ik realiseer me nu wel dat ik met het floorboard van de versterker meegerekend en door de drie dubbel-pedalen er 13 switches onder mijn voeten liggen :grin:
Gebruik ze toch wel allemaal...


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Seymour Paul op 2003-01-01 19:59 ]</font>

LordRiffenstein
1 januari 2003, 20:59
Ik gebruik een multi-effect. Ik speel rock en bluesy stuff en gebruik volgende effecten:

Wah
Delay
Reverb
Chorus
Tremolo

Ik gebruik soms wel eens wat Phaser of Compressor maar echt weinig eigenlijk. Overdrive noem ik geen effect, daarom zit het er niet bij.

Greetzzz,

Yoeri

Bas
1 januari 2003, 21:11
Nou dan hier mijn enorme lijst:

Jim Dunlop 95Q (of was het nou Q95) Wah
Boss GE-7 EQ/Boost
Electro Harmonix Holy Grail reverb

Thats it wel, meer heb ik niet nodig. Komt nog wel in de toekomst een stempedaaltje bij, das toch wel makkelijk. Maar geen effecten verders..

FragDaddy
1 januari 2003, 21:38
effecten? niets. alleen een overdrive pedaal voor mijn versterker, maar dat is geen effect.

Lucky
1 januari 2003, 21:48
Script logo phase 90
Keeley Compressor
Time Machine Boost
Analogman CloneChorus
RMC Picture Wah
Ehx Electric Mistress

Jeee
1 januari 2003, 22:40
Boss TU-2 Stage Tuner
Marshall BB-2 Bluesbreaker II
Marshall ED-1 Compressor
Marshall SV-1 Chorus

Ibanez
1 januari 2003, 23:19
Mijn (multi) effecten:
Line 6 pod 2.0
Zoom gfx 707

sash
1 januari 2003, 23:25
M'n pedal line: Vox wah > Fulltone '69 Fuzz > Fulltone Fulldrive 2 > Dunlop Univibe. Binnenkort komt er nog een VoodooLab Proctavia bij en de Vox wah wordt in geruild voor een Fulltone Clyde of RMC3

Lucky
1 januari 2003, 23:29
Op 2003-01-01 22:25, schreef sash:
M'n pedal line: Vox wah > Fulltone '69 Fuzz > Fulltone Fulldrive 2 > Dunlop Univibe. Binnenkort komt er nog een VoodooLab Proctavia bij en de Vox wah wordt in geruild voor een Fulltone Clyde of RMC3



lekker hè, die 69....
ik heb die clyde naast een picture wah geprobeerd...ik vond die rmc lekkerder klinken...warmer....muzikaler.

Ken je vd Haar...hij is vrij scherp geprijsd..met name in het fulltone spul

sash
1 januari 2003, 23:43
Die Fulltone '69 is idd SUPERlekker, kan er echt elke fuzzsound uithalen die ik wil. De Fulldrive heb ik nog niet, die komt deze maand binnen bij Erik v/d Haar en kheb al met Erik afgesproken dat ik hem van hem koop voor een goed prijsje.
Verder ben ik natuurlijk helemaal leip van vintage effecten, alleen zijn ze zo duur en onvindbaar :wink:

Negative K3 fan
1 januari 2003, 23:55
Ik heb een jekyll &amp; hyde, een univox superfuzz en een gemodificeerde phaser die nu dient als een fuzz, maar wel totaal anders dan de superfuzz. Ik heb ook nog een CH2 gehad, maar ik ben neit zon chorus persoon.

Lacrymosa
2 januari 2003, 00:13
Ik heb:
Boss Metal Zone
Boss GT-3
Morley Pro Wah 2
DOD Yngwie malmsteen boost

Ik gebruik:
Nix

Heel af en toe mn DOD om wat meer gain te krijgen, maar 99,99999% gebruik ik nix anders dan mn Gitaar en mn Multitone
(die natuurlijk wel uitgerust is met een bloedmooie reverb)

CheerS!!

jpb
2 januari 2003, 09:22
Fulltone Soul-Bender
Vox 847 Wah (met true-bypass)
Voodoo Lab Sparkle Drive (met Keeley-mod)

Lucky
2 januari 2003, 09:57
Op 2003-01-01 22:43, schreef sash:
De Fulldrive heb ik nog niet, die komt deze maand binnen bij Erik v/d Haar en kheb al met Erik afgesproken dat ik hem van hem koop voor een goed prijsje.


probeer ook die Banzai Fireball 2
ook erg lekker en zeer veelzijdig !!!

Marshallover
2 januari 2003, 10:07
Ik gebruik:

De Boss Lineselector voor het switchen van:

Loop a: Boss GE-7
Boss MT-2
Boss CH-1
Boss DS-2

Loop b: Korg AX1000G

De Korg gebruik ik voor de verschillende delay's en de solo-sounds.

Marshallover
2 januari 2003, 10:09
Op 2003-01-01 23:13, schreef Lacrymosa:
Ik heb:
Boss Metal Zone
Boss GT-3
Morley Pro Wah 2
DOD Yngwie malmsteen boost

Ik gebruik:
Nix

Heel af en toe mn DOD om wat meer gain te krijgen, maar 99,99999% gebruik ik nix anders dan mn Gitaar en mn Multitone
(die natuurlijk wel uitgerust is met een bloedmooie reverb)

CheerS!!


ff een vraagje; Waarom heb je al die effecten als je ze toch niet gebruikt?

jorrit
2 januari 2003, 11:33
hahaha 25 nieuwe e mails in postvak in......
k krijg dus telkens mail als er iemand reageerd.....ow k wist inderdaad niet dat er net zoiets was geweest....ow lacrymosa...hoe is die morley pro wah 2?
is dat er een met zo'n silent swich???

groeten jorrit

Ibanez
2 januari 2003, 12:35
Op 2003-01-01 22:25, schreef sash:
M'n pedal line: Vox wah > Fulltone '69 Fuzz > Fulltone Fulldrive 2 > Dunlop Univibe. Binnenkort komt er nog een VoodooLab Proctavia bij en de Vox wah wordt in geruild voor een Fulltone Clyde of RMC3
Jij bent echt raar hoor, eerst ga je al die mooie spullen verkopen en die dunlop wah om hem te ruilen voor een vox wah, ben je helemaal blij met dat ding en nu ga je die weer ruilen :smile:

wimmeltje
2 januari 2003, 13:28
heej jorrit Ik gebruik een RMC Custom III wah. Deze werkt ook heel goed ! mijn stack is een Boss TU2--->RMC wah ----> BOSS PH-3 ---> Digitech Wammy ---> line6 DM4 ---> Mesa boogie Triple rectifier half stack.. Ik speek rock met een vleugje metal erdoor.

Grandma_Placenta
2 januari 2003, 13:32
mijn pedalen
ProCo RAT>Sovtek Big Muff (groen)>EH Poly Chorus>Arion SAD-1 Analog Delay>Line6 DL-4

sash
2 januari 2003, 13:40
Op 2003-01-02 08:57, schreef Lucky:


Op 2003-01-01 22:43, schreef sash:
De Fulldrive heb ik nog niet, die komt deze maand binnen bij Erik v/d Haar en kheb al met Erik afgesproken dat ik hem van hem koop voor een goed prijsje.


probeer ook die Banzai Fireball 2
ook erg lekker en zeer veelzijdig !!!


Die heb ik al eens geprobeerd, maar uit de Fulltone kan ik echt de sound halen die ik wil. Veelzijdigheid heb ik ook niet nodig aangezien ik alleen maar blues speel :smile:

sash
2 januari 2003, 13:41
Op 2003-01-02 11:35, schreef Ibanez:


Op 2003-01-01 22:25, schreef sash:
M'n pedal line: Vox wah > Fulltone '69 Fuzz > Fulltone Fulldrive 2 > Dunlop Univibe. Binnenkort komt er nog een VoodooLab Proctavia bij en de Vox wah wordt in geruild voor een Fulltone Clyde of RMC3
Jij bent echt raar hoor, eerst ga je al die mooie spullen verkopen en die dunlop wah om hem te ruilen voor een vox wah, ben je helemaal blij met dat ding en nu ga je die weer ruilen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">


Mooie spullen verkopen om mooiere spullen te kopen is altijd goed. Het stond ook al een poos vast dat ik een RMC3 ging kopen, die vox wah was gewoon een koopje.

PeArLjAm
2 januari 2003, 14:53
Mijn effectjes dan:

Teese RMC3 wah > Proco RAT 2 > Ibanez ts9/808

(en nog te koop een boss ch-1 chorus)

Chiel
2 januari 2003, 15:43
Dunlop Cry Baby Wah
Rocktron Intellifex LTD

Murphy
4 januari 2003, 20:51
- Turbo overdrive
- Blues Driver
- Stereo chorus
- Octaver (gaat er uit)
Alles van Boss
- Jimi Hendrix Wah
Daarnaast maak ik veel gebruik van de interne overdrive van m'n versterker (Fender stage 100)

Ben absoluut een tegenstander van complete mengtafels van effecten....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Murphy op 2003-01-04 19:53 ]</font>

The Dude
4 januari 2003, 22:26
* Boss NS-2 Noise Supressor
* Electro Harmonix Big Muff (RUS)
* Boss OD-2 Turbo Overdrive
* Boss MT-2 Metalzone
* Boss GE-7 EQ
* Ibanez PH-7 Phaser
* Ibanez CF-7 Chorus/Flanger
* Boss DD-5 Digital Delay
* Boss DD-3 Digital Delay

* Boss TU-70 Tuner

en ik gebruik ze allemaal in een loop

Ik speel een mix van Bush/Deftones/Incubus/Queens Of The Stone Age/Silverchair/Soulwax/Tool
en ik noem dat nog steeds muziek

qwerty
4 januari 2003, 23:16
Ben niet zo´n effectenman, maar gebruik op dit moment een Ibanez TS7 om de mogelijkheden van mijn 1kanaals top wat uit te breiden...

In de nabije toekomst mogen wij verwachten: BOSS TU2 tuner
El.Harm. Holier grail
Dunlop jimi hendrix wah.


:B :B :B :B

vinni
4 januari 2003, 23:30
Hoi,

Heb niet zoveel....

Dunlop crybaby wah
Carl Martin compressor
Line 6 DL4 delay
Korg tuner

Gebruik reverb van de versterker

Ga wel die crybaby verkopen...wil een andere...ik vind deze zo schel en iel...
Advies?

Oh ja...binnenkort hoop ik nog een Choralflange en supratrem van fulltone aan te schaffen....wel duur...zucht....

Groet,
Vinni

jorrit
5 januari 2003, 04:19
andere wah...je zou kunnen kijken naar een colour sound of een budda wah...maar die zijn ook vrij prijzig...je zou ook zo'n inbouwset van uhm hoe heet die gozer ook al weer..roger mayer kunnen kopen en dan houd jeje eigen wah..