PDA

View Full Version : Waar te koop, of hoe te bouwen?



vulvasonic
24 februari 2007, 00:49
Hoi!

In het plaatje hieronder heb ik een loop device geschetst van iets wat ik in de nabije toekomst nodig denk te hebben. Gitaar in het apparaat waarin 4 loops zitten die of worden gebypassed, of worden aangezet dmv de knopjes onderaan.

Ik heb ze wel gezien, maar dat waren meestal gigantische bakken, doorgaans schreeuwend duur en met meer mogelijkheden dat ik nodig heb. DIT is wat ik wil.

Is zoiets te krijgen, en zo ja; waar en hoeveel kost zoiets?
En zo nee, wie zou zoiets kunnen (en willen) bouwen tegen welke prijs?

Bij voorbaat dank voor de reacties!

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/LoopDivice.jpg

dePerik
24 februari 2007, 00:52
:cooler: Vulviiiiiiiiiihhhhhhhh :cooler:

Alles goed? Natuurlijk heb ik géén idee waar je zoiets moet halen, maar ik snap het idee. Is het niet iets om te laten bouwen door (ach ik noem maar een naam; Hennie Giessen?

future2future
24 februari 2007, 00:53
Ik denk dat dit is wat je zoekt

http://www.voodoolab.com/switcher.htm

vulvasonic
24 februari 2007, 00:59
Ik denk dat dit is wat je zoekt

http://www.voodoolab.com/switcher.htm

Dat lijkt er wel verdomde veel op hè?
Maar ze hebben er goed over nagedacht. Ook over dingen waar ik niks van begrijp. Wat zijn die buffers waar ze het over hebben?
Veel extra mogelijkheden, gaat meestal ten koste van een gunstige prijs....., heb je enig idee wat dit lolletje kost?

vulvasonic
24 februari 2007, 01:00
:cooler: Vulviiiiiiiiiihhhhhhhh :cooler:

Alles goed? Natuurlijk heb ik géén idee waar je zoiets moet halen, maar ik snap het idee. Is het niet iets om te laten bouwen door (ach ik noem maar een naam; Hennie Giessen?

Giessen is verdomme niet eens een slecht idee!
Wie weet.....

dePerik
24 februari 2007, 01:05
Ik heb dat ding ook even bekeken maar dat moet toch niet ál te ingewikkeld zijn, hoewel er dus true bypass schakelingen in moeten. Wat betreft die buffers; het gaat er om dat het uitgangssignaal van je ene effect de input van eenvolgend effect negatief beinvloed, daarom die true bypass loops (zeg ik het zo een beetje goed?)
:satisfie:

up-guitarman
24 februari 2007, 01:09
Ik wil dat eventueel ook wel doen. Kan wel zijn dat het enkele weekjes duurt dan omdat ik alles nog wel moet bestellen dan in Duitsland, ik ben nog niet zover in het bouwen dat ik hier een stel behuizingen etc. heb liggen standaard...

Je ziet maar...

peter_heijnen
24 februari 2007, 08:49
Dit ziet er niet al te ingewikkeld of duur uit: http://www.singlecoil.com/tb-strip/tbstrip.html

almarvk
24 februari 2007, 11:39
Mooi Vulva, dat wil ik dus ook. Lekker makkelijk zodat je meerdere dingen aan/uit kan zetten en kan combineren.

kan Dirk_Hendrik dit bouwen?

the feable
24 februari 2007, 12:11
Dit is gewoon een loopertje toch?
www.loooper.com
Zelf ook niet al te moeilijk te maken..
Genoeg van schema's te vinden, ook op dit forum.. FF zoeken: TB Looper-True Bypas Looper-Looper
succes

Dirk_Hendrik
24 februari 2007, 12:26
kan Dirk_Hendrik dit bouwen?

Yep. Dat kannie. No problem.;)

fentemple
24 februari 2007, 16:07
http://www.musikding.de/product_info.php?cPath=52_122&products_id=380
2X in een behuizing, klaar. ;)

Negative K3 fan
24 februari 2007, 16:44
Yep. Dat kannie. No problem.;)

zou je hem dan met of zonder buffer bouwen??

Speeddemon
24 februari 2007, 17:12
@D_H, ik denk dat ik nog wel zo'n lange smalle behuizing (Hammond 1411T) voor je heb liggen. Scheelt weer een bestelling bij Banzai. 8-)

@Mario, die behuizing is ideaal voor 4 loops (of 3 Loops met 1 Master Bypass).
Uit m'n hoofd 25cm breed, 5,6cm diep en 4,2cm hoog.

vulvasonic
24 februari 2007, 22:25
zou je hem dan met of zonder buffer bouwen??

Wat houdt die buffer in?

vulvasonic
25 februari 2007, 00:54
http://www.musikding.de/product_info.php?cPath=52_122&products_id=380
2X in een behuizing, klaar. ;)

Dus met de behuizing van Speeddemon, twee van die setjes van musikding.de en jouw expertise en hulpvaardigheid zou ik zomaar zo'n ding binnenkort in mijn bezit mogen verwelkomen? :D

Er zit ook geen drol in hè?
Kunnen we die componenten niet kopen bij dat zaakje op de Verwelderingsstraat en dan NOG een stuk goedkoper uit zijn?
Of lul ik nu uit mijn nek? :dontgeti:

Je kent me hè. Ik bedoel, ik kan nog geen soldeerbout van een strijkijzer onderscheiden......

fentemple
25 februari 2007, 18:42
Gezien het einde van mijn contract naakt, zou ik zomaar tijd hebben. True bypass schakelaars zijn nogal aan de dure kant, eigenlijk het enige "dure" in die kits, betwijfel of technica ze heeft of anders die prijs kan matchen. Dus,..

Dirk_Hendrik
25 februari 2007, 19:28
Soldeerbout:
http://www.popschoolmaastricht.nl/images/soldeerbout.jpg

Strijkijzer:
http://www.budgetland.nl/catalog/images/strijkijzerDB_1600_3.jpg

hoofd
25 februari 2007, 19:53
Ik gebruik m'n soldeerbout vaak om de lastig te bereiken hoekjes van m'n overhemden te strijken. Daarnaast wil ik ook nog wel 's een strijkijzer gebruiken als ik een groot oppervlak moet solderen, zoals 't frame van m'n fiets.

Dus ja, ik begrijp de verwarring van Vulvasonic.. :)


Overigens is 't me niet gelukt, 't fietsframe weer vast te solderen met een strijkijzer.. Maar 't was 't proberen waard.

hassent
25 februari 2007, 20:11
Overigens is 't me niet gelukt, 't fietsframe weer vast te solderen met een strijkijzer.. Maar 't was 't proberen waard.

Dan moet je de stoom afzetten anders krijg je blow-holes....:satisfie:

artnaz
25 februari 2007, 23:30
Dat van MusikDing is echt ideaal! Ik denk ook zoiets binnenkort nodig te hebben, dus dan zou ik met 30 euro klaar zijn:satisfie:!

Maarreh... Met welk programma maak je deze "schetsen"?
http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/LoopDivice.jpg

vulvasonic
25 februari 2007, 23:45
Dat van MusikDing is echt ideaal! Ik denk ook zoiets binnenkort nodig te hebben, dus dan zou ik met 30 euro klaar zijn:satisfie:!

Maarreh... Met welk programma maak je deze "schetsen"?

Photoshop. Een paar rechthoekjes en een paar circels. Kind kan de was doen. :)

vulvasonic
25 februari 2007, 23:46
Gezien het einde van mijn contract naakt, zou ik zomaar tijd hebben. True bypass schakelaars zijn nogal aan de dure kant, eigenlijk het enige "dure" in die kits, betwijfel of technica ze heeft of anders die prijs kan matchen. Dus,..

Dan ga ik jou zeer binnenkort met een verzoekje verrassen. :D

Lucluc
26 februari 2007, 11:18
Kunnen we die componenten niet kopen bij dat zaakje op de Verwelderingsstraat en dan NOG een stuk goedkoper uit zijn?

Huh, het is VAN WELDERENSTRAAT. Helaas, mijn overbuurman heeft alleen slechte kwaliteit 2pdt schakelaars voor 11.40 euro per stuk. Dat kan beter en goedkoper.

MarkS
26 februari 2007, 13:27
Gezien het einde van mijn contract naakt, zou ik zomaar tijd hebben. True bypass schakelaars zijn nogal aan de dure kant, eigenlijk het enige "dure" in die kits, betwijfel of technica ze heeft of anders die prijs kan matchen. Dus,..
Ik had van mijn overbuurman begrepen dat je al een paar weekjes bij WP weg was?
Of ben je je thuis mentaal aan het voorbereiden op het naderende afscheid? :D

ruezzz
26 februari 2007, 15:12
Hey Vulva,

Ome Willem aka John de Wolf die prutst toch ook zo'n ding met twee vingers in de neus in elkaar?
Of ben je bang dat je huiskamer dan over 25 jaar nog naar patchoulli ruikt?
Als je het alleen op het podium gebruikt maakt het niet uit, want dan is ie erbij natuurlijk. Mits je met je andere band speelt natuurlijk, dan zit het publiek de hele tijd het podium af te speuren naar Willem... ;-)

vulvasonic
26 februari 2007, 16:38
Hey Vulva,

Ome Willem aka John de Wolf die prutst toch ook zo'n ding met twee vingers in de neus in elkaar?
Of ben je bang dat je huiskamer dan over 25 jaar nog naar patchoulli ruikt?
Als je het alleen op het podium gebruikt maakt het niet uit, want dan is ie erbij natuurlijk. Mits je met je andere band speelt natuurlijk, dan zit het publiek de hele tijd het podium af te speuren naar Willem... ;-)

Ha!
Ja, ik heb het 'm gisteren gevraagd. En hij wilt het ook wel voor me doen, maar ten eerste heeft ie het belachelijk druk en ten tweede woont hij nou niet echt naast de deur en dat communiceert toch wat lastig.

Toevallig had ik het gisteren nog over je. Dat we een keer met ons drieën een pintje moesten vatten daar in WW. Vond ie een goed plan, maar hij wilde wachten tot het wat warmer weer werd.

vulvasonic
26 februari 2007, 16:41
Huh, het is VAN WELDERENSTRAAT. Helaas, mijn overbuurman heeft alleen slechte kwaliteit 2pdt schakelaars voor 11.40 euro per stuk. Dat kan beter en goedkoper.

Natuurlijk is het de VAN WELDERENSTRAAT!
Ik tik meestal in de avond en dan ben ik doorgaans niet zo helder meer. Vergeef me. Nu weet ik wel waar je huis woont!!! :D

Ik ga gewoon John (FenTemple) aan z'n taas trekken. Lijkt me de meest voor de hand liggende oplossing. :)

dePerik
27 februari 2007, 23:34
Ik ga gewoon John (FenTemple) aan z'n taas trekken. Lijkt me de meest voor de hand liggende oplossing. :)

....Als je dan niet meer precies wist wat het topic was komt dat toch een beetje gekjes over.... :o

vulvasonic
27 februari 2007, 23:41
....Als je dan niet meer precies wist wat het topic was komt dat toch een beetje gekjes over.... :o

Welnee. Men weet hier dat ik mensen doorgaans met veel graagte aan tasen pleeg te trekken. :D