PDA

View Full Version : Marshall Valvestate 8100 probs



Swoon
23 februari 2007, 18:59
Hey hey,

Ik heb hier al een paar jaar in een hoek een 100V staan. Ik heb hem ooit eens te leen gekregen van een vriend...

Ik weet dat hij enorm kraakte. En heb hem dus maar 1 keer op gezet. Vandaag heb ik hem even open gedaan en alle pots gereinigd met WD40. Echter de krak/ruis blijft. Zelf zonder een jack in te pluggen. Als ik mijn gitaar in de FX return steek is hij kraak helder. Echter de preamp lijkt iets loos mee te zijn. Het zit zowel op het clean als op het OD kanaal.

Is er nog iets dat ik met mijn beperkte amp kennis kan checken? (Ik heb reeds de tube vervangen, zonder resultaat :( ) Als ik een gitaar inplug op de input, werkt de versterker wel maar echt op een bed van ruis. De klank blijft wel constant, dus geen uitvallende contactjes of zo...

*edit: net gemerkt dat als ik het OD kanaal selecteer en geen jack in de input plug hij geen kraak/ruis geeft, selecteer ik echter het cleane kanaal zonder jack dan ruist hij wel. Van zodra ik een jack in de input steek ruist hij op beide kanalen.

Cya,

Stefan

Robin.ke
23 februari 2007, 20:56
Lijkt of je massa/ground ergens geen goed contact maakt. Hoor je verschil als je de massakant van je jackplug aanraakt als de versterker staat ingeschakeld ?
Potmeters inspuiten met WD40 is trouwens niet ideaal, kun je beter contactspray voor gebruiken.

Realeigo
24 februari 2007, 09:46
Heb je de overdrive uitstaan? overdrive orgt namelijk ook voor de nodige kraak.

Swoon
25 februari 2007, 14:12
De aarding lijkt me goed. De input jack ook volgens mij.

Hij staat op het cleane kanaal. Het is net iets meer dan ruisen. Echt een soort pink noise-achtig geluid.