PDA

View Full Version : Multi effect



Cremona
23 februari 2007, 17:08
Ik heb me zojuist aangemeld op dit forum maar kan vrij weinig vinden over "mijn onderwerp".
Ik zoek een 19" multieffect voor gebruik bij een Mesa Boogie Quad.
Zo links en rechts de 2e hands markt afgezocht en kom van alles tegen.
Heeft iemand ervaring met:
-Digitech DSP 256 XL.
-Alesis Quadraverb.
-Behringer DSP2024.
-Digitech Studio Quad.

Veel mensen zijn erg positief over TC Electronic maar deze zijn gebruikt moeilijker te vinden.
Ik wil er ook maar +/- 100 euro aan uitgeven, vandaar 2e hands.
Ben niet op zoek naar distortion maar wel naar modulatie (chorus/flanger) en delay.
Gebruikte gitaar is een Gibson Les Paul.

Wie o wie kan me een beetje op weg helpen

patricia
23 februari 2007, 17:35
nou...een tc elec. g-major zie je toch regelmatig voorbij komen.

dat is een leuk dingetje man.

pimmedoris
23 februari 2007, 19:22
maar die heb je niet voor 100 euro...

Magic Bean
23 februari 2007, 19:54
Over de quadraverb heb ik wel goede dingen gehoord, van de rest weet ik alleen dat je de behringer kan vergeten.
Zou zonde zijn voor de rest van je gear.
Kijk ook eens naar de G-sharp van TC electronics. Die is niet zo duur, maar heeft wel goede effecten.

stevie_vp
23 februari 2007, 21:32
g-sjarp is idd goed te doen voor jou...
I zou je niet branden aan de goedkope dingen..
Als je zo'n lekkere vertserker heb wil je je geluid niet verkrachten door
een goedkoop pedaaltje...
Ik ben nogal n purist maar heb zelfs me g-major weg gedaan toen ik me koch poweretone kreeg.... Hij haalde te veel dynamiek en "ziel" uit de vertserker..
Gebruik nu alleen nog de reverb van me koch hehe

Cremona
24 februari 2007, 09:56
Gelijk al goede reacties!!!!!
Oke, de Behringer valt af, daar had ik toch al niet zo'n goed gevoel bij.
Enne, de Alesis Microverb 4; zijn jullie daar bekend mee???

dePerik
24 februari 2007, 21:17
Ze zullen wel denken: 'daar heb je 'm weer', maar in dit geval kan ik het toch niet laten te zeggen; ga op zoek naar eenRoland gp8, desnoods een gp 16 of gp 100. Die heb je dus wél voor rond de 100 euri. Hoewel ze oud zijn, zijn ze degelijk, makkelijk in het gebruik en kwalitatief goed. Tuurlijk is een G-Major een fijn ding, maar je betaalt drie/vier keer zoveel.
En vergeet niet dat je 'm via je loop 4cable method kan aansluiten. Das (vind ik) een groot pluspunt.

vulvasonic
24 februari 2007, 22:23
Ze zullen wel denken: 'daar heb je 'm weer'


Ooooooooh, daar HEB je 'm weer! :roll:



:D

dePerik
24 februari 2007, 22:49
:D .......Ik KON er op wachten.......














....en dat deed ik dan ook.... :D

Michael AE
24 februari 2007, 23:49
Roland RSP550 of een Rocktron Intellifex zou ik ook eens naar kijken. Vooral de eerste heeft hele leuke modulaties en de delays zijn heel redelijk.

Cremona
25 februari 2007, 21:40
Quote:
"ga op zoek naar eenRoland gp8, desnoods een gp 16 of gp 100. Die heb je dus wél voor rond de 100 euri. Hoewel ze oud zijn, zijn ze degelijk, makkelijk in het gebruik en kwalitatief goed. Tuurlijk is een G-Major een fijn ding, maar je betaalt drie/vier keer zoveel.
En vergeet niet dat je 'm via je loop 4cable method kan aansluiten. Das (vind ik) een groot pluspunt."

1/Wat is het verschil tussen een GP8 en GP16
2/wat is de loop 4cable method

Ik zoek eigenlijk alleen een effectenbakje; geen voorversterker.
Ik wil hem dus opnemen in mijn send-return van de Mesa-Boogie Quad.

r0etie
27 februari 2007, 21:49
Lees ook eerst even de recentie die ik gepost heb over de G scherp op dit forum.

Dan weet je weer wat.

Groet,

Paul.

rjong999
28 februari 2007, 12:09
Zou niet weten waarom de 2024 afvalt, zolang je 'm niet live wilt gebruiken is het een prima apparaat, veel mogelijkheden, redelijke kwaliteit, en precies in de prijsklasse van TS.

Of schrikken we een beetje van de naam Behringer ?

Ik heb zelf laatst een tweedehands Digitech Studio Quad V2 op Ebay gekocht, voor 4 tientjes ofzo, geweldig apparaat, zeker een aanrader. Maar je zou ook eens kunnen kijken naar een Zoom G1, die kan eigenlijk ook alles dat je zoekt.

dePerik
1 maart 2007, 22:16
1/Wat is het verschil tussen een GP8 en GP16
2/wat is de loop 4cable method

Ik zoek eigenlijk alleen een effectenbakje; geen voorversterker.
Ik wil hem dus opnemen in mijn send-return van de Mesa-Boogie Quad.

Het verschil zit 'm in de hoeveelheid effecten die je hebt. Maar dat zegt niets over de hoeveelheid effecten die je tegelijkertijd hebt, want dat is hetzelfde (hoewel, bij de gp 100 weet ik dat niet zeker). Verder zitten er andere toeters en bellen aan en is een gp 100 sneller met het wisslelen van patches.
Bij de 4 cable method kan de met één multieffect zowel effecten vóór de pre-amp zetten, als effecten ná de pre-amp. Zo zitten de filters, compressie en overdrive achtige zaken er voor, en alle delay, chorus e galm er ná. En da's beter voor je sound.

Cremona
3 maart 2007, 21:44
Ik voel toch wel veel voor de Roland GP16 of GP100.
Weet iemand of dat de FC100-MKII een midi pedaal is, zodat ik die ook kan gebruiken om mijn Mesa Boogie Quad aan te sturen??

minoin
5 maart 2007, 15:48
De FC100 MK2 is geen MIDI-pedaal zoals je het verwacht. De aansluiting is niet MIDI en kan alleen in combinatie met een Roland product gebruikt worden. Wat waarschijnlijk wel kan, is de FC100 naar de GP8/16/100 en dan de MIDI OUT naar de Mesa. Moet lukken.

ben vanhoof
5 maart 2007, 17:06
Zijn de meeste rack effectenprocessoren true - bypass? Geen tonesucking dus?

rjong999
5 maart 2007, 17:11
zeker niet

ben vanhoof
5 maart 2007, 18:14
Is 200€ veel voor een gp16? Wat is ongeveer de prijs waarvoor die dingen meestal weggaan?

patricia
5 maart 2007, 18:45
mwah,tussen de 150 en 200 moet kunnen.

dePerik
6 maart 2007, 22:27
Jah voor die prijs zijn ze wel te vinden, maar ik weet niet of je er dan een footcontroller bij hebt.
Wat betreft die FC100; die kan inderdaad via je 19" appraat midi uitsturen naar je Mesa. Maar niet rechtstreeks.

Ik zit er over te denken om mijn gp8 de deur uit te doen...
pm me ff voor het geval dat je geinteresseerd bent.

vulvasonic
6 maart 2007, 22:44
Ik zit er over te denken om mijn gp8 de deur uit te doen...
pm me ff voor het geval dat je geinteresseerd bent.

Gaat ie weg?!?!?!?!?! :eek:

dePerik
6 maart 2007, 22:47
Ja, nou met enige pien in 't hert.... ik wíl die Lexicon... en ik wil ook wel weer es iets ánders. Ik kén die gp8 nu wel. Is prima, niets mis mee maar ik zit te denken aan een pedalenbak in combi met een lexicon. De GAS moet gefinancierd!

boss
6 maart 2007, 23:54
Als je dan maar niet na een tijdje ook "pien in't hert" hebt omdat je hem zo mist ;)

dePerik
7 maart 2007, 22:22
Ik heb dat met zo'n beetje alles gehad behalve met m'n Avora versterker :D
Nah en bij nader inzien mis ik m'n Spider 212 ook niet heel erg.

En ik denk dat de ouwe gp series van Boss inderdaad écht gewild (gaan) worden. Maar ja ik ga geen jaren wachten om dan trots te kunnen zeggen dat ik er ééntje heb, terwijl ik nu écht een MPX200 wil.

Cremona
8 maart 2007, 20:11
En wat vinden jullkie van een TC Electronics M300 of een Rocktron Intellifex.
(eventueel een Boss GX700)
Of toch maar bij een Roland GP16 blijven?
Vandaag bij Peter Verspuy in Rotterdam een TC Electronics G Force gehoord en gezien. Dat is een geweldig apparaat maar wel erg duur !!!
Een TC E M300 kan maar 2 effecten tegelijk gebruiken (modulatie en galm); dat lijkt me af en toe te weinig??