PDA

View Full Version : belofte



Guns n' Roses
1 januari 2003, 17:24
Hallo, mijn moeder zegt: "als je echt goed bent in gitaarspelen, krijg je van mij een hele dure gitaar, mits je zelf meebetaald". OK, ik ben al aan het sparen, maar wanneer ben je echt goed?? Als je een vet moeilijke solo kan spelen, als je met heel veel gevoel kan spelen, als je 100000 noten in een seconde kan spelen?? Ik heb geen idee eigenlijk. Maar ik heb niet het idee dat ik "goed" kan spelen...

MikeDirnt
1 januari 2003, 17:29
Der is niet echt een "goede gitaar speler" als je voor jezelf vind dat je denkt van "zo dat doe ik goed" dan ben je goed op weg

hoofd
1 januari 2003, 17:36
Leer gewoon wat nummers spelen die je moeder ook kent en goed vind. En probeer gewoon wat patserig te spelen (probeer thunderstruck van AC/DC :wink:).

Guns n' Roses
1 januari 2003, 18:34
OK, zal ik doen!!

Thanx

Pee
1 januari 2003, 20:17
jep, als je nummers speelt die je moeder goed vindt dan vindt ze waarschijnlijk ook dat je goed kan spelen.

moretel
1 januari 2003, 22:42
Ik heb geen idee eigenlijk. Maar ik heb niet het idee dat ik "goed" kan spelen...


Goh, hoe meer ik oefen hoe meer ik denk dat ik niet "goed" kan spelen :smile:

Ik denk dat het belangrijkst is dat je doorgaat met spelen. Kijk als je meebetaald aan een dure gitaar wil je wel dat er op gespeeld wordt toch ?
En een nieuwe gitaar werkt weer erg inspirerend.
Maak gewoon een afspraak dat je alles terug betaalt als je toch stopt met spelen.

dirkw83
1 januari 2003, 22:42
maar ben je beginner? Want toen ik begon (2 jaar geleden) kon ik alleen maar aanslaan in een niet-kloppende stemming (iets van Eb A D# G Z X :smile: ) ... dus dan kan ze niet verwachten dat je meteen goed bent toch?

Guns n' Roses
2 januari 2003, 12:50
Daar heb je gelijk in... (en ja, ik ben een beginner!!)

Negative K3 fan
2 januari 2003, 15:44
Download eens wat filmpjes van rustey cooley, marcel coenen of micheal angelo... als je zo kunt spelen ben je goed :smile:

FragDaddy
2 januari 2003, 15:57
ik denk dat je na een jaar of 10-20 serieus een uurtje per dag oefenen toch wel 'goed' gitaar kan spelen.

het vervelende is hoe definieer je goed? ik ken best mensen die vinden dat ik goed gitaar kan spelen, terwijl ik nog maar 2,5 jaar speel en dus voor geen ene meter kan spelen.. vooral niet als ik kijk naar mensen die al wat langer bezig zijn.

er zijn maar weinig mensen die echt GOED worden, daar heb je veel tijd en een beetje talent voor nodig.

aan de andere kant vind ik dat als je net begint, je niets kunt met een echt dure gitaar. daar moet je toch wel een beetje gitaar voor kunnen spelen om het instrument echt te kunnen gebruiken en het instrument ook echt op waarde te schatten..

voor een beginner voelt een plank van 100 euro net zo aan als een plank van 4000 euro..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2003-01-02 14:58 ]</font>

dirkw83
4 januari 2003, 05:31
Op 2003-01-02 14:57, schreef FragDaddy:
ik denk dat je na een jaar of 10-20 serieus een uurtje per dag oefenen toch wel 'goed' gitaar kan spelen.

het vervelende is hoe definieer je goed? ik ken best mensen die vinden dat ik goed gitaar kan spelen, terwijl ik nog maar 2,5 jaar speel en dus voor geen ene meter kan spelen.. vooral niet als ik kijk naar mensen die al wat langer bezig zijn.

er zijn maar weinig mensen die echt GOED worden, daar heb je veel tijd en een beetje talent voor nodig.

aan de andere kant vind ik dat als je net begint, je niets kunt met een echt dure gitaar. daar moet je toch wel een beetje gitaar voor kunnen spelen om het instrument echt te kunnen gebruiken en het instrument ook echt op waarde te schatten..

voor een beginner voelt een plank van 100 euro net zo aan als een plank van 4000 euro..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2003-01-02 14:58 ]</font>


eigenlijk een beetje off topic maar goed. Na een jaartje zou je al best aardig moeten kunnen spelen. Tenminste als je:
- Elke dag speelt met de intentie dat je het leuk vind maar in het achterhoofd houdende dat je aan het oefenen bent
- Vooruit wilt gaan
- De middelen hebt om vooruit te gaan (dwz tijd, notaties van akkoorden &amp; weten hoe je ze moet spelen, etc.)