PDA

View Full Version : Nu ben ik doof



Nellyrocks
23 februari 2007, 15:44
Moet nog een boel knoppendraaien en knippen maar kom er even niet meer uit.

Ben benieuwd wat jullie vinden. Zowel muzikaal als qua sound.
Ik ben nog niet tevreden over de zang, met name in het eerste nummer "Lies". Mag denk ik nog iets meer in de muziek.

Hierzo (http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=638236)

Don Capo
23 februari 2007, 15:50
Wow, ik vind het lekker hoor, zang is echt goed, ben jij dat???

Nellyrocks
23 februari 2007, 15:52
Nee. Ik doe alleen de backingvocalen. Koortjes is mijn ding.

Don Capo
23 februari 2007, 15:55
Gave band man, mooie lanfge en complete nummers ook. FIjn om naar te luisteren. Precies goed. Jammer dat er maar twee op staan

guitarchris
24 februari 2007, 10:25
ik vind het supergave nummers! Ik zou hier een cd van kopen als ik dit tegenkwam in de muziekzaken!

ReinoutV
24 februari 2007, 12:08
Klinkt goed. Ik ben nu naar Lies aan het luisteren, heeft wel iets van Tool weg, best gaaf. De zang ligt een beetje ver achterin de mix, misschien kan die iets meer naart voren gebracht worden? Klinkt goed verder, vooral de gitaren!

Nellyrocks
26 februari 2007, 08:37
Tanx allemaal.

Ik ga woensdag verder met mixen. Tips?

Don Capo
26 februari 2007, 08:40
Ja, mij een eptje sturen!

Nellyrocks
26 februari 2007, 08:55
Als je me vertelt hoe laat jullie zondag vertrekken vanaf Amsterdam CS kijg je er eentje van me als ie af is.

Check dan ook even of jullei over Haarlem gaan.

Globetrotter
26 februari 2007, 08:58
Klinkt goed, echt heel goed. Melodielijn doet wat denken aan een nummer van Skunk Anansie, of toch die stijl (want trekt er in de verste verte niet op). Is wel goed gezongen en strak gespeeld. Knap werk!
Cheers,

Bart

Don Capo
26 februari 2007, 09:08
Als je me vertelt hoe laat jullie zondag vertrekken vanaf Amsterdam CS kijg je er eentje van me als ie af is.

Check dan ook even of jullei over Haarlem gaan.


Cool!!

Ik zal er in off topic even een topic over aanmaken!!

Iceman
27 februari 2007, 14:09
Even een opmerking alleen over de produktie:

Alles zou een stuk helderder en direkter mogen klinken. Het klinkt nu te ver weg, alsof het op een cassettedeck is opgenomen.
Ik zou elk spoor individueel bewerken dmv compressie en toonregeling, alles klinkt nu nog te stoffig.


Goede nummers overigens.

guhlenn
27 februari 2007, 14:33
lekker hoor... vind het opersoonlijk helemaal niet te dof. IMHO heeft de snare te veel click. heel vaag...

Iceman
27 februari 2007, 17:35
Ik luister het naast moderne rockprodukties. Zang zou ook wat breder mogen, iets meer op de muziek ipv er in.

Nowhere klinkt wel direkter dan Lies.

Ik zou aan de slag gaan met compressie (multiband).

Mijn 2 cents.

DarknessAwaits
28 februari 2007, 00:29
Nou, bij mij klinkt het ook geenszins stoffig ofzo... heel direct, heel helder en transparant. Geweldig! Complimenten hoor!

Nellyrocks
28 februari 2007, 08:24
Ik denk dat het voor een groot gedeelte misschien ligt aan waarop je het luistert. Ik heb namelijk ook zelf het idee dat het iets helderder mag als ik het thuis luister. Op mijn werk heb ik dat niet.

Het zijn wel tips waar ik wat aan heb. Tanx iedereen.

meul
1 maart 2007, 21:49
Hey nelly,

ik vind het 2de nummer, Nowhere to live, het tofst! ik reageer ff hierop

het mixed goed, al lijkt zang soms even wat los te komen van de mix.
ik vind de bas sound erg mooi, lekker rond! balance lijkt goed, en het klinkt mooi warm er analoog, misschien is het dat gewoon ook, het compressed mooi soepel.

ik vind dat het iets agressie mist, ik heb het idee dat dit misschien komt doordat er wat zuinig met het hoog van de cymbels is omgesprongen, hierdoor klinkt het over mijn monitors een beetje muf. maar misschien dat het over een hifi set precies goed klinkt. alleen heb ik die nu ff niet bij de hand.

gr,
Jan

Nellyrocks
2 maart 2007, 13:56
... en het klinkt mooi warm er analoog, misschien is het dat gewoon ook, het compressed mooi soepel...


tanx

Het is alleen verre van analoog. Geheel tegen mijn principe in is er geen enkele versterker aan te pas gekomen.

meul
3 maart 2007, 00:04
tanx

Het is alleen verre van analoog. Geheel tegen mijn principe in is er geen enkele versterker aan te pas gekomen.

Ik doelde ook eigenlijk meer op het analoog registreren, tape i.p.v de digitaal (pc) nou, hoe je het doet doe je t, ik vind het erg soepel klinken.