PDA

View Full Version : Fender Squier element vervangen



Herdjie
1 januari 2003, 15:34
Hallo,

Ik heb een vraagje. Als je de brugelement van een Fender Squier vervangt door de brugelement (single coil) van een Fender American Standard Strat, zou het geluid daar veel beter op worden?

Groetjes Herdjie

Robbert
1 januari 2003, 15:47
Ik heb ook een Squier strat. En een amerikaan en ik heb er geen enkele twijfel over dat het _iets_ beter klinkt.

Maar je moet toch ook een hoop andere dingen veranderen wil je er een echt iets moois van maken.

Overigens, de elementen op mijn Squier piepen en kraken, maar ze zijn ranziger, helderder, en dus lekkerder, dan degene op mijn amerikaan. Dus ik ga ze nooit en te nimmer veranderen!

BLOK182
1 januari 2003, 15:55
Het is denk ik wel een flinke verbetering, ik bedoel, nu piept die Squier verschrikkelijk met buizen, zal wel een stuk minder worden denk ik.

Negative K3 fan
1 januari 2003, 16:58
Ik heb zelf mn brug element op de squier veranderd, bneetje verschil maar hij zal dus neit zo goed gaan klinken door het hout en nog wat andeere zaken.

sash
1 januari 2003, 17:08
Idd, het is niet de moeite waard, tenzij het hout goed zou zijn. Gewoon wachten totdat je genoeg geld hebt voor een echte strat.

Anders Destium
1 januari 2003, 17:42
Ik denk dat je beter door kunt sparen om de complete gitaar te vervangen. Een nieuw element zal beter klinken , maar de rest BLIJFT Squiermaterial. Als je de komende (lange) tijd toch geen geld gaat krijgen voor een nieuwe gitaar is het wél de moeite...

the sure thing
2 januari 2003, 20:26
e.e.a. hangt ook af van je AMP. Je zal het verschil tussen de elementen beter horen op een BADCAT dan een je miniatuur Twin Reverb... Overigens: ik heb een Squier (uit '87) en de elementen daarvan klinken behoorlijk goed!

Fluffy
2 januari 2003, 20:45
niet aan nieuwe elementen beginnen. het lijkt me beter om over eentijdje gespaard te hebben gewoon een 'betere' gitaar te kopen

BLOK182
2 januari 2003, 20:51
ja maar het is voor iemand met weinig geld :wink:

michielv
2 januari 2003, 20:51
Het hangt ook af van de herkomst van het element. Een element van een usa strat is niet per definitie goed. Ik heb ik de "grote doos spullen om in de vakantie mee te knutselen" een oud squier elementje zitten wat scheurt als de beste! Als dat je geluid is, nix meer aandoen.

Inderdaad heeft de kwaliteit van de rest van je gitaar veel invloed op je geluid, maar een goede afstelbeurt kan best helpen.

De vraag is: wat voor soort geluid zoek je?

Gearjunkie
2 januari 2003, 20:51
Ik denk dat het best een verbetering kan zijn. Maar ik zou geen hoge kosten gaan maken, pickup kan je 2e hands kopen, evt. nieuwe potmeters en schakelaar.

Je moet het zelf kunnen maken, of iemand kennen die het voor nop wil doen, anders is het snel te kostbaar.

vulvasonic
3 januari 2003, 00:52
Ik vind de standaard elementen van een standaard Amerikaanse strat ook niet zo geweldig, al zullen ze vast iets beter zijn dan wat je nu hebt.