PDA

View Full Version : problems on the road 2



ekkerman
15 november 2001, 19:10
hallo, toch besloten om dit onderwerp nog een tweede kans te geven omdat we vast allemaal wel eens iets geks hebben meegemaakt en ervan geleerd en een oplossing voor bedacht of gewoon rondlopen met een mooi verhaal...enige voorbeelden ;
vechtpartijen in de zaal
boe geroep ;wie heeft het gevatte antwoord op de PAUZE !! roepers
zalen die niet uit betalen,
bus gesaboteert,
teveel rook uit de uche uche rookmachine,
als je je spullen tijdens een festival moet delen met andere band, stemproblemen en spierpijn of kramp ,en band leden die niet komen opdagen....
zoals jullie zien kan er heel wat fout gaan misschien kunnen we wat ervaringen delen met elkaar graag enige sappige verhalen voor het slapen gaan voor de mensen die ook stiekum de prive lezen onder ons....

Noctiis
15 november 2001, 19:39
bus gesaboteerd? Niet iedereen hier speelt in een band die een europese tour doen met tourbus en al hoor :smile:

Ditmar
15 november 2001, 19:48
Stomdronken zanger, is dat ook goed genoeg ??
enne.. een fles water die over m'n floorboard ging, maar die floorboard heeft er geen last van gehad

Noctiis
15 november 2001, 19:52
ik speelde toen ik 15 was in een 3erangs punkbandje, en toen ben ik een een keertje mn gitaar vergeten mee te nemen naar een schooloptreden... talk about y'er dumbass actions, hehe :smile:
Gelukkig kon ik nog een of ander gitaartje lenen (3000 piek strat van de muziekleraar hoorde ik later whoopz)

Neophyte
15 november 2001, 19:56
ehh, de 1e keer dat ik op ging treden sneuvelde mn gitaar :smile:

de tweede keer dat ik op ging treden vloog mn adapter van mn effectenpedaaltje het publiek in.

de derde keer dat ik op ging treden is er nooit geweest omdat niemand me meer in een band wil hebben :grin:

Anavrin
15 november 2001, 22:53
Gesaboteerde bus???? Ik ben al blij genoeg als m'n eigen autootje wil starten!
Bij optredens van m'n neefje sta ik altijd bij de gitarist voor het podium omdat als hij rond gaat lopen het nogal eens voorkomt dat hij met z'n gitaarkabel z'n adapter (van z'n pedaaltje) eruit trekt.

Ik weet het, het is niet spectaculair, maar ja :grin:

ekkerman
16 november 2001, 06:29
echt waar guys ,ik heb ut meegemaakt, ik speelde een keer in een top 40 (rock) band in breezand in j c de aap en toen wij in onze verlengde mercedesbus hadden ingeladen en eenmaal de weg weer hadden verkozen viel het ons drien in de bus op dat we wat zwalkten en dat werd steeds erger ...
wat bleek? grapjassen met nog minder gevoel voor humor dan hersencellen hadden van alle wielen de moeren wat losser gedraait en die waren onder het rijden steeds losser gaan zitten en nu was door dat zwalken alle draad van de bouten afgesleten ,conclusie ;we konden niet verder en moesten met de volg auto mee en het is geen pretje met zovelen in 1 auto en om je spullen in een oude mercedes bus te moeten achterlaten.
de volgende dag is onze bassist met de toetsenist op pad gegaan om bij de sloop 4 nieuwe wielkassen te halen want wij hadden die volgende dag ook een optreden pffff echt een klote maar vooral duur geintje conclusie check de wielen voor je gaat rijden!!

philbee
16 november 2001, 09:41
Wil niet lullig doen maar als het publiek pauze roept en de bus saboteert is er toch iets mis met de wijze waarop je ze (niet) geboeid hebt.

philbee
16 november 2001, 09:52
hallo ekkerman, als je mijn laatste opmerking niet bevalt, verwijder hem maar gewoon, ik wil absoluut niet een kloterige opmerking maken over een collega, maar het kwam gewoon in me op.

Kitaarhiero
16 november 2001, 10:20
In mijn eerste optredenen met de RHCP coverband(gelegenheidsbandje) "Backwoods" vergaten we te checken of the mic van de gitaarversterker wel aanstond, of dat de geluidsmannen het schuifje goed open hadden staan....alleen de voorste rijen konden me horen...en dat waren Hiphoppers.
Trouwens, bijna alle gitaristen hadden te maken met die geluidsmannen die alleen maar veel bas en zang willen, echt van die top-40 liefhebbers. Bah.

Ibanez
16 november 2001, 16:02
Op 2001-11-16 09:52, schreef philbee:
hallo ekkerman, als je mijn laatste opmerking niet bevalt, verwijder hem maar gewoon, Verwijder hem dan maar gewoon? Hoe moet hij dat gaan doen?

philbee
16 november 2001, 22:57
ik heb wel eens antwoorden gegeven die de dag erna weg waren, ofwel het is de BVD, ofwel de webmaster, ofwel Bart Simpson ofwel gewoon de auteur van het onderwerp. Weet ik veel, ja vraag het me dan ook niet.

ekkerman
17 november 2001, 13:48
Op 2001-11-16 09:41, schreef philbee:
Wil niet lullig doen maar als het publiek pauze roept en de bus saboteert is er toch iets mis met de wijze waarop je ze (niet) geboeid hebt.


weet je mister r galageher liedje over de super spion ;
dat pauze geroep maakte ik in het begin van mijn top 40 coverband circuit veel mee in vooral west friesland .
dit is een moeilijk circuit omdat de mensen alleen maar willen zuipen en (zo lijkt het althans ) totaal geen interesse voor de band hebben ( heb ik bij ook de iets bekendere bandjes meegemaakt overigens ) het gekke is dat als de avond om is juist die ongeinteresseerde op je af stappen en je zowat smeken om nog een liedje ...snap ik nix van , dus.
dat boegeroep onstaat ook meestal als de tent niet echt vol is dan worden sommige wat baldadig en omdat ze tevens willen opvallen gebeurt het wel eens dat ze een keer boe roepen maar gelukkig nu niet meer maar ik speel ook weinig kroegen meer ( gelukkig...)
dat van die bus /wielen is gewoon door een stel dronken breezanders gedaan en ik weet niet of je er wel eens geweest ben of gespeeld hebt maar het is daar heel bijzonder publiek en breezand is echt een gat en er is daar verder geen ruk te doen en ze gaan daar echt allemaal ( toendertijd tenminste ) kruipend van de drank naar huis enigzins te vergelijken met een optreden van normaal. helaas willen dat soort lui nog wel eens een bus hokje uit de grond trekken of een bejaarden of gehandicapte voertuig op z'n kop zetten ofzo en onze bus stond voor aan de weg ,misschien achteraf niet zo slim maar goed .....

ekkerman
17 november 2001, 13:54
Op 2001-11-16 10:20, schreef Kitaarhiero:
In mijn eerste optredenen met de RHCP coverband(gelegenheidsbandje) "Backwoods" vergaten we te checken of the mic van de gitaarversterker wel aanstond, of dat de geluidsmannen het schuifje goed open hadden staan....alleen de voorste rijen konden me horen...en dat waren Hiphoppers.
Trouwens, bijna alle gitaristen hadden te maken met die geluidsmannen die alleen maar veel bas en zang willen, echt van die top-40 liefhebbers. Bah.


reden hiervoor zou kunnen zijn dat heel veel gitaristen voor de sound en de ballen ( de muziek .niet hun eigen...) hun backline veel te hard zetten in een doorgaans te kleine of acousties gezien slecht ruimte met als effect dat de zaal menger van het podium de zaal in al zoveel volume van de gitarist krijgt dat de p a niet eens een gitaar hoeft uit te versterken zodat het eigenlijk als veredelde zanginstalatie dienst gaat doen .iets dat eigenlijk jammer is want het is uiteraard altijd beter om de menger de mix te laten doen ,ervan uitgaande dat hij dat kan of dat een insider van de spelende band dat dus doet.
oplossing ligt voor de hand ; combo enigzins dwars op het podium dus niet recht de zaal in vooral bij de wat kleinere tentjes en de rest een goeie side fill.