PDA

View Full Version : esp ronnie wood signature model



bicky
23 februari 2007, 12:54
Ken er iemand dit model van gitaren?

ESP is natuurlijk wel gekend voor de metal/hardrock modellen, maar deze lijkt op een telecaster.
Er is in de neck-positie een chromen humbucker.

Wie heeft er een dergelijke gitaar ?

En wat vind je ervan ?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

robert-gitarist
23 februari 2007, 12:58
Ken dat model ja ;) Mooie planken zijn dat.Heb ze helaas zelf nooit uitgeprobeerd.ESP staat inderdaad bekend als "metal"merk maar ESp heeft wel meer van dat soort planken.ESP heeft vroeger(en geloof nu weer) hele mooie stratjes gemaakt.De Ron Wood sig. lijkt mij wel een degelijke plank.Maar of ze het geld waard zijn?Geloof dat het duure planken.

fred dons
23 februari 2007, 13:03
tis 1 van de "goedkopere" echte esp's en de prijs valt voor een esp signature reuze mee maar je zou een dergelijk variant ook bij een japanse fender kunnen vinden (neck humbucker tele)

ik heb een paar "normale" (niet metal) ESP's en dat zijn stuk voor stuk super gitaren, ESP is bij het grote publiek weliswaar bekend door de metal gitaren maar ze maken even zo veel normale (meer vintage achtige) modellen

robert-gitarist
23 februari 2007, 13:07
tis 1 van de "goedkopere" echte esp's en de prijs valt voor een esp signature reuze mee maar je zou een dergelijk variant ook bij een japanse fender kunnen vinden (neck humbucker tele)

Dat bedoel ik dus of ze het geld waard zijn :) Zou denk ik wel een bak met geld schelen tussen die Ron Wood ESP en een Japanse Fender.

fred dons
23 februari 2007, 13:57
valt wel mee, hij kost eur 1598 nieuw (de esp) en dan heb je een een signature (waar je natuurlijk ook voor betaald) en een topgitaar
de jap tele zal ongetwijfeld wat goedkoper zijn maar zodra je bindingen en een neck humbucker wil zullen de prijzen niet meer zover uitelkaar liggen

bicky
23 februari 2007, 14:04
Interessant.

En heeft iemand al op een ESP Ronnie Wood gespeeld?

Wat vond je ervan?

Rinze
23 februari 2007, 14:58
Ik heb wel een Series 400 Tele van ESP gehad, goeie gitaar maar ik kwam erachter dat ik toch geen Tele-fan ben. De Ron Wood-ESP was daar volgens mij een opvolger van. Van het Ron Wood-model heeft een keer een test in de Guitar Player gestaan, als ik me niet vergis.

bicky
23 februari 2007, 16:10
Het gaat om een 2e handse.

Wat denk je dat zo'n gitaar nog ongeveer waard is?