PDA

View Full Version : Website



Ruud
1 januari 2003, 15:19
Kwam op internet op de pagina van basslab... moeten jullie toch eens gaan kijken..., freaky spul..,
http://www.basslab.de/OCT/ENG/Instruments/Basses/basses.htm



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ruud op 2003-01-01 15:23 ]</font>

dikkie dik
1 januari 2003, 17:36
pfff geile dingen, toch vind ik de classic model: the soul , het mooiste, de andere zijn een beetje te freaky.

Eternal Despair
1 januari 2003, 18:33
Ja man vet geile basjes. Ik vind juiste die normale het minst mooi. Maar ik moet zeggen dat ik sommige ook wel wat 'te' vind. ZO gele bijvoorbeeld....:smile: En die serie met dat lomp stuk loos hout dat de body aan de kop doet overlopen.

basbeest
1 januari 2003, 18:41
beetje show off dingen zullen waarschijnlijk niet zo geweldig klinken want volgens mij is het allemaal kunststof

Wouter J
1 januari 2003, 19:05
Kunstof instumenten klinken over het algemeen zeer goed, heel strak maar ook heel universeel, niet echt verschil zoals je dat met verschillende houtsoorten wel hebt.

Wat deze jongens betreft, Ik denk dat aleen Prince op zulke instrumenten zou spelen. Ik zou echter wel een van hun gitaren willen bebben in blauw sunburst en met Telecaster elementen.

onZ
1 januari 2003, 19:25
Er staan ook wel gave geluidsfragmenten op, zouden meer sites moeten doen. Fender doet dat ook.

bassopotmus
1 januari 2003, 20:01
Ook niet bij alle modellen, Ik vind die '60 RI Jazz wel leuk, ook geen geluidje bij

basswasp
1 januari 2003, 21:08
Die Souls zijn wel mooi, de rest niet...

AllodoX
1 januari 2003, 23:39
haha leuk dat iemand ze eens naar voren haalt..

weet je dat ik al ruim anderhalf jaar op deze zit te geilen ? :smile:

http://www.basslab.de/OCT/GR/Instrumente/Basse/STD-VI-vari/pictures/std-vi-sw-met.html

kost 3400 euro.. ooit zal ik er een hebben.. dat zweer ik

ik heb dit model ( ook de 6 snarige met 2 pickups ) destijds op een beurs geprobeerd en sindsdien ben ik verliefd :smile:

de 6-snarige weegt ongeveer 3 kwart van wat een 4-snarige fender jazzbass weegt.. de 4-snarige basslap is ongeveer 30 % van het gewicht van een fender.. superlicht spul dus




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: allodox op 2003-01-01 23:41 ]</font>

MikeDirnt
1 januari 2003, 23:49
bas zonder headstock vind ik persoonlijk niet zo heel mooi. is net als een auto zonder neus en der is iets vaags met het laatste fretje.. maar ja als het lekker speeld...

AllodoX
2 januari 2003, 07:39
dat laatste fretje heet nou " styling " :wink:

headless is idd even wennen omdat je aan het uiteinde van de hals zit.. maar headless heeft over het algemeen we een veel strakker geluid vanwege die double-ball snaren..

Ruud
2 januari 2003, 19:57
Hoe maken ze die bodies?, spuitgieten ofzo?

AllodoX
2 januari 2003, 21:38
nee.. die worden " gekweekt " zeg maar..worden laag voor laag opgebouwd.. beginnen met een heel klein staafje en dan telkens een laagje erbij..

althans.. dat vertelde die vent me toen..

bathmutz
4 januari 2003, 13:03
ik vind die zwarte vier snaar erg mooi, alhoewel ik het wel een beetje intertoys basjes vind meet al dat kunststof, is het trouwens helemaal van kunstof of alleen een laagje?

BathmutZ

Ruud
4 januari 2003, 20:43
Helemaal,

jeroensels
6 juli 2006, 22:49
helemaal, en het speelt geweldig. Ik heb nu ruim twee jaar een STD V, en zeker geen spijt van, je moet alleen het geluk hebben ze op het net tegen te komen, want nieuw zijn ze aan de prijs. Het speelt heerlijk en ze zijn heerlijk licht, dit komt het bassen zeker ten goede. Dus mocht je zo'm dingen tegen komen zeker doen. De toonregeling is zo perfect uitgedacht dat zelfs Leo F. in tranen uitbarst...

Marcel2
7 juli 2006, 13:35
Ik vind ze allemaal oogverblindend lelijk.