PDA

View Full Version : Goedkope head?



Lord Abortion
23 februari 2007, 12:10
Ik ga waarschijnlijk binnenkort in een bandje spelen, of dat is toch het plan. Nu heb ik thuis een 2x12, een 4x12, en een Framus Dragon. Niet genoeg dus om op twee plaatsen versterkt te spelen. Er moet dus een tweede head bijkomen voor thuis of op repetitie. Vereisten: zo goedkoop mogelijk, minimum clean en lead.

Ik zag al dat Thomann SpiderII heads had voor 145 euro. Nu ben ik niet echt weg van die amp, maar wel van de prijs.

Squier4ever
23 februari 2007, 12:24
prima dingetje voor wat je ermee wil denk ik....
is het de mono of stereo versie?

verwacht geen dragon sound btw...
ook met je eigen 2x12 gaat het maybe raar klinken, omdat je de speakersims niet uit kunt zetten bij de spiders.

Chroxy
23 februari 2007, 13:10
ik vind het eigenlijk geen slim idee!

Je speelt thuis over een 2x12 en een 4x12 met een Framus wat in principe een mega-overkill is. Dan ga je in je bandje een crappy (vergeleken met die Framus) spider gebruiken. Happy van je geluid wordt je dus nooit en dit zorgt alleen maar voor frustratie.

Ik heb ook tijden een V-amp meegenomen vanwege het gemak, maar na 2 repetities was ik zo gefrustreerd dat mijn combo weer fijn meeging.

Jij hebt het dan nog zoveel makkelijker! Zet je 2x12 (of 4x12) in het repetitiehok en sleep je framus mee; is niet groot, weegt niet TEveel, super toch?

a darker shade of grey
23 februari 2007, 13:14
Zet de 412 neer in het oefenhok, zet de 212 neer thuis, koop een flightcase voor je head en je bent klaar. Veel minder duur dan een spider head en je hebt een amazing sound! Of denk ik nu te makkelijk?

robert-gitarist
23 februari 2007, 13:21
*proest* goedkoper?
Weet je wat een goeie flightcase kost voor een head? :hippie:

Lord Abortion
23 februari 2007, 13:31
Ik zeg niet dat de Dragon thuis moet blijven staan. Er moet gewoon iets thuis en iets in de oefenruimte komen. Misschien is zo een Randall head ook wel wat, dan heb ik er meteen een lekkere metalbak bij. Is misschien zelfs geschikter dan de Dragon om metal mee te spelen. Amp verplaatsen is geen optie, want ik kan de auto niet altijd gebruiken, en ik zie me niet op de bus of fiets met een headcase mee, en nog een gitaar. Trouwens, als ik kan kiezen tussen een nieuwe amp of een headcase, dan is dat een makkelijke keuze hoor.

robert-gitarist
23 februari 2007, 13:42
Randall zijn zeker goeie heads.Ik heb erg veel plezier van mijn Randalls.maar voor 145 euro heb je geen Randall head mits je heel erg veel mazzel hebt zoals mij,ik heb mijn head een jaar geleden voor 100 euro op marktplaats op de kop getikt :D Maar goed,wat is je max. budget?Een losse Randall top heb je wel onder de 200 euro.2de hands dan he.Misschien nog een optie maar dnek niet dat je die voor onder de 200 hebt: een Marshall Valvestate.

interessander
23 februari 2007, 14:04
Er staan nu een aantal randall half-en full stacks op marktplaats, misschien dat je zon head los kan kopen of de cab weer kwijt kan.....
(niet mijn advertenties)

almarvk
23 februari 2007, 14:21
*proest* goedkoper?
Weet je wat een goeie flightcase kost voor een head? :hippie:

179,- euro voor een Dragon ;)

Voor 66,- euro heb je een Rockbag voor je top.

a darker shade of grey
23 februari 2007, 14:29
179,- euro voor een Dragon ;)

Zijn die krengen zo duur???? Allejezus!

Maar toch denk ik, dat je zwaar teleurgesteld gaat worden in je sound als je er opeens een solidstate head bij hebt...

Kaboemba
23 februari 2007, 20:15
*proest* goedkoper?
Weet je wat een goeie flightcase kost voor een head? :hippie:

Kijk een gratis goudentip http://www.grosse-cases.de/
Volgens mij heelllllllllllllllll goedkoop, of vergis ik me.

De Beer
23 februari 2007, 20:21
Simpel floorboard simulatie ding met koptelefoon? (korg, digitech)

Tristan
23 februari 2007, 20:35
Ik vind het eerlijk gezegd ook maar een vreemd probleem, zet gewoon 1 van je kasten in de oefenruimte en laat de Dragon lekker thuis staan, volgens mij is dat niet zo'n gesleep om die 1 keer in de week mee naar de oefenruimte te nemen, tenzij je op de fiets gaat natuurlijk...
Ik zou de 4x12 thuis laten staan, anders moet je telkens voordat je een optreden hebt langs het repetitiehok rijden, dat kost wel wat tijd enzo, aan de andere kant is het wat betreft volume handiger om de 2x12 thuis te hebben staan...
Ik weet niet wat voor muziek je speelt, maar een goede optie zou kunnen zijn de Peavey Valveking, lijkt me in ieder geval een stuk beter dan een Line 6 en hij is ook niet echt duur...

marter544
24 februari 2007, 11:01
Zo'n Crate Powerblock met een pedaaltje dervoor? Dingen kosten iets van 150 euro, heel klein (veel kleiner dan een normale head), 150 watt. 1 kanaals, zitten gain, volume, bass, middle en treble knoppen op. Veel simpeler word het niet :cooler:

Jimwoud
24 februari 2007, 11:10
Zo'n Crate Powerblock met een pedaaltje dervoor? Dingen kosten iets van 150 euro, heel klein (veel kleiner dan een normale head), 150 watt. 1 kanaals, zitten gain, volume, bass, middle en treble knoppen op. Veel simpeler word het niet :cooler:
Clean kan dat ding helemaal niet hard

Lord Abortion
24 februari 2007, 16:34
volgens mij is dat niet zo'n gesleep om die 1 keer in de week mee naar de oefenruimte te nemen, tenzij je op de fiets gaat natuurlijk...


Daar heb je 't al ...

Mijn maximumbudget is ongeveer 250 euro denk ik. Maar goedkoper is beter. Dat ik daarvoor niets heb dat zo goed is als mijn Dragon besef ik ook wel, maar als ik er een degelijke metalbak bij kan hebben, dan zeg ik daar geen nee tegen. Een Randall RH100 head zegt me wel wat, en dat blijft goed binnen mijn budget.

Noid
27 februari 2007, 20:57
Clean kan dat ding helemaal niet hard
Blijkt waar uit??? Ik heb zelf zo'n ding, wil je misschien ff 5 minuten naar mijn clean geluid op aanzienlijk volume komen luisteren??

marter544
27 februari 2007, 21:04
Hoe klinkt dat ding?? Ben best benieuwt eigenlijk.. Is zoiets goed te combineren met een multi-effect/modeller of gebruik jij em met losse pedaaltjes? En de scheur (zo veel gain heeft ie denk ik niet), hoe klinkt die? Nog een beetje buizen-achtig of echt solid-state?

Noid
27 februari 2007, 22:31
Hoe klinkt dat ding?? Ben best benieuwt eigenlijk.. Is zoiets goed te combineren met een multi-effect/modeller of gebruik jij em met losse pedaaltjes? En de scheur (zo veel gain heeft ie denk ik niet), hoe klinkt die? Nog een beetje buizen-achtig of echt solid-state?
Tsja .. hoe klinkt dat ding? Nogal transistor, nogal errug transistor. Ik ben zelf buizenfan, maar vind nieuwe ontwikkelingen wel interessant etc. Vandaar dat ik ook een Variax heb en een POD XT live. Daar wilde ik een neutrale versterker bij om de amp-simulaties van de POD ook in live settings te kunnen gebruiken. Daar is de crate goed voor geschikt. Het signaal van de POD gaat in de line in van de Crate. Daarmee wordt de toonregeling v/d crate omzeild. Nadeel is wel dat ook de eindvolumeregeling wegvalt. Daar moet je de POD dus op afregelen. Ik gebruik de crate met een 2*12, maar zoek nog naar 2 celestion's 12", om hem stereo te kunnen gebruiken. Ik heb de crate ook als basstopje gebruikt en vond hem daar ook zeer geschikt voor, met een baspreampje. De distortion vind ik helemaal niks: te korrelig, fuzzig en te weinig "drive" en nuances.