PDA

View Full Version : Les paul volume knoppen probleem?



pjorissen
23 februari 2007, 12:19
Hello all,

ik heb onlangs een gibson les paul standard gekocht (2e hands) en heb nu na enige tijd wat bemerkingen die ik niet weet of al dan niet normaal zijn!

Enerzijds is er bij de linkerknoppen (volume neem ik aan) enigzins wat gekraak als ik eraan draai. verder als ik deze dicht draai, komt er nog steeds volume uit, zij het met minder noise.

mss kan iemand mij een goede site geven met wat tips over het gebruik van de buttons ook bvb voor het bekomen van een bepaalde sound! (zodat ik mss ook weet wanneer er iets kapot is).

Ik durf ook niet meteen met contactspray ofzo aan die knoppen beginnen prullen want ik ken eigelijk ook niet veel van gitaaronderhoud (ik weet het ik ben ne echte amateur en de gitaar (nog) niet waardig :) )
dus als iemand daar wat tips over heeft, of een goede site weet met onderhoudstips, ook van harte welkom!!!

Alvast bedankt voor de reacties!

Pieter

Orpheo
23 februari 2007, 12:29
gewoon contactspray erin spuiten. niks bijzonders. en als dat niet helpt gewoon nieuwe pots erin solderen. CTS pots het liefst, of anders, als je centen over hebt, een kit van RS guitarworks. even googlen waar je t kunt kopen ;) cts in ieder geval via ebay. Schema's staan op het internet ( www.guitarelectronics.com www.seymourduncan.com www.dimarzio.com en googlen op deaf eddie) Het is echt een eitje. En als je 't niet aan durft om 't zelf te solderen (het is ECHT een eitje; ik heb er al zoveel gesoldeerd; de eerste keer is wel even pielen, maar daarna een EITJE) kan je t laten doen door een mede-forumlid. is in een uurtje gepiept.

Agent_Smith
23 februari 2007, 12:46
Idd, wat Orph zegt. Eerst kijken of cleanen helpt en anders de potmeters even vervangen. Stelt echt niets voor, je moet alleen even opletten of je lange- of korteschacht pots nodig hebt (afhankelijk of een wel of geen metalen base plate hebt).

Orpheo
23 februari 2007, 12:48