PDA

View Full Version : Oude gitaar waar element op moet!



bazzieman
23 februari 2007, 11:12
Hallo allemaal!

Ik heb deze gitaar gekocht voor €50,-.
http://s112.photobucket.com/albums/n177/basschouten/?action=view&current=IMGP1138.jpg
Hij klinkt akoustisch helemaal te gek als je er slide op speelt. Ik wil hier dus een element op laten zetten. Ik dacht niet aan een akoustisch element, dan bedoel ik die fishman dingen enzo. Ik wil er gewoon een soapbar op laten bouwen. wat is jullie mening hierover? http://fr.audiofanzine.com/img/produits/thumb2/3/5/35019.jpg
Ik wil hem dan gewoon over mijn Marshall buizenversterker gooien met een randje. En dan sliden maar!

Groeten Bas

Javaca
23 februari 2007, 11:17
Een floating Jazz-humbucker? Daarmee tast je de gitaar zelf niet aan.

Als je die p-90 op het bovenblad zet en dan in de richting van scheur gaat krijg je waarschijnlijk meer gepiep. Met een neckmounted element heb je dat euvel minder of niet.

http://www.guitarparts.co.nz/cart/modules/Assets/product_full/HJGN6.jpg
http://guitarsnjazz.com/images/palenpair.jpg

wietse
23 februari 2007, 12:25
al tast je hem aan het is een egmond dus so what , 50 euro zou ik er dus nooit voor geven of de hals moet nog goed zijn en dan nog.
wat zal die verkoper blij zijn geweest hij kreeg de hoofdprijs.
maar zolang jij er maar blij mee bent.
je kan ook proberen om een origineel egmond elementje te vinden, egmond had daar setjes voor compleet met slagplaat, wat p90 achtige elementen die helemaal niet beroerd klinken, jammer dat de rest meestal klote is.

jimihattricks
23 februari 2007, 13:42
ach, zolang je er alleen maar slide op speelt... ik heb ook een hondo die on-be-speel-baar is, maar hij klinkt heerlijk voor slide, en dan is die hoge actie opeens juist perfect! :D

teisco's zijn ook heerlijke slide-gitaren, en die gaan toch ook vaak voor onder de 100 euro weg..

maargoed, wietse heeft er waarschijnlijk meer kijk op dan ik :)

Spitfire
23 februari 2007, 15:20
maargoed, wietse heeft er waarschijnlijk meer kijk op dan ik :)
Die gitaar was toch van wietse?

wietse
23 februari 2007, 16:07
Die gitaar was toch van wietse?
nee, lang geleden dat ik zo'n egmond heb gehad, laat ze meestal staan vanwege ernstige onbespeelbaarheid.
maar voor slide kan het snel, zo heb ik nog een eigenbouw dobro staan, jawel gebouwd door een slide gitarist en ook voor niks anders bruikbaar.
op vintage veenedaal verkopen ze oude cheapo jappen ook als zijnde slide gitaar en dan vragen ze er dikke prijzen voor.

bazzieman
23 februari 2007, 22:03
Tja inderdaad voor slide is het ideaal, maar ik denk dat als ik z'on jazz element erin zet, het te warm klinkt. Ik wil dat het twangy klinkt. gewoon zo'n oude akoustische bluessound met wat overdrive (heel licht) lijkt mij helemaal te gek. En die klankkast, die klinkt hartstikke vet hoor Wietse.

Maar de kans is dus aanwezig dat als ik er in boor, hij barst? Mij maakt dat opzich wel wat uit.

Ik hoor het wel, fijne avond.

Bas

wietse
23 februari 2007, 22:28
barst niet is gelamineerd (triplex) en dat scheurt niet snel.

niekb
24 februari 2007, 09:35
Die gitaar van Wietse heb ik hier!

me like me like me like:)

en ik zit er ook aan te denken om er zo'n jazz humbuckert op te zetten!
Eerst nog ff prutsen met de afstelling, actie gaat naar beneden.

bazzieman
24 februari 2007, 16:54
Hallo,

Het bovenblad is zeker niet gelamineerd, hij is juist flinterdun en stijf.

wietse
24 februari 2007, 17:36
Die gitaar van Wietse heb ik hier!

me like me like me like:)

en ik zit er ook aan te denken om er zo'n jazz humbuckert op te zetten!
Eerst nog ff prutsen met de afstelling, actie gaat naar beneden.

niet te veel naar beneden dan krijg je fretbuzz, maar mooi dat je er nog steeds blij mee bent.

bazzieman, een niet gelamineerde egmond zou de eerste zijn alleen hun submerk combo`had wel massieve bovenbladen.
je kan het snel genoeg zien, loopt er een lijn door het midden?
zo ja dan is er een kleine kans dat het massief is, maar kan ook fineer zijn.
en je zegt al dat het flinterdun is, eeen massiefe top is altijd wat dikker.
egmond gebruikte het dunste triplex dat ze konden vinden, ook de goedkoopste.
maar ik ken dit model wel van egmond het bovenblad is 1 plaat triplex dat door warmte een welfing heeft gekregen.

glacius
24 februari 2007, 17:49
ik zou er gewoon humbucker gaten in gefreest hebben en er gewoon een setje seymour duncan's in gestop hebben

bazzieman
26 februari 2007, 16:23
haha maar dat doe ik niet!

Er staat wel combo op de body, je ziet het rechtsonder staan op de foto. Misschien is het ook wel triplex. ik kan het niet met zekerheid vast stellen. Maar wat dan nog? Ik ga er wel even mee naar het speeltuigh, vragen of zij nog een goedkope oplossing weten.

Bedankt!

Bas