PDA

View Full Version : Meningen over London City?



Hempo
23 februari 2007, 04:47
Dag,

Ik heb meerdere goede verhalen gehoord over de tele's van London City. In het blad Gitarist las ik ooit een hele positieve review, en hier en daar heb ik ook enthousiaste verhalen gehoord. Heb zelfs op forum-dingen gelezen dat de LC's het winnen van de fendertjes van 700 - 800 euro ...?

Zijn hier mensen met zo'n ding? Of andere mensen die het kennen? Laat het ff weten. Ik wil binnenkort wat van die dingen gaan testen namelijk.

Heb nu een Ibanez Talman, al een paar jaar. Beetje ielig ding, maar geen grote rampgitaar ofzo.

Nou, alvast bedankt.

groeten,
Hempo

Gitaro
23 februari 2007, 05:30
Ik heb een spitfire Mk2, gevalletje strat dus. Speelt lekker. De volumeknop is na 2 jaar gaan kraken, maar dat is zo verholpen met wat contactspray oid. Als je de elementen en elektronica vervangt heb je een prima gitaar die wat mij betreft niet onder doet voor de mexicaanse. Het enige aparte is de dunne nek, die bovendien flink gelakt is.

Hempo
23 februari 2007, 05:34
Ik lees idd meer over die halsen, die zouden te dun zijn. Is dat niet op te lossen door een losse hals aan te schaffen?

RolandT
23 februari 2007, 07:16
Als je de elementen en elektronica vervangt heb je een prima gitaar die wat mij betreft niet onder doet voor de mexicaanse. Het enige aparte is de dunne nek, die bovendien flink gelakt is. hmm, als je de elementen moet vervangen en de hals, kan je net zogoed een Fender Squier van 160 euro kopen, niet?

Eko
23 februari 2007, 07:56
De LC`s zijn goed gebouwd en netjes afgewerkt voor het geld. Prijs/kwaliteit verhouding is meer dan goed. De hals is voor spelers ,die een vette `60 hals gewend zijn , wat aan de dunne kant. Als je echter niet veel ervaring hebt zul je de hals eerder als prettig ervaren.
Het geluid is netjes te noemen. De vergelijking met een Fender is moeilijk te zeggen. Ik heb Mexicanen gezien die slechter waren , echter ook strats die vele malen beter waren. De beste jury ben je zelf. Pak een LC en probeer hem eens.

steph
23 februari 2007, 08:52
Voor het geld een leuke gitaar die er mooi uitziet, te gebruiken voor thuis of "gevaarlijke" optredens.

Mr.Bluesbreaker
23 februari 2007, 09:05
Kom mijn '62 RI tele maar eens testen als je een London City hebt bespeeld als je in de buurt bent. Ik heb er een Nordstrand NVT neckpickup in en het is echt geen vergelijk met de London City's. Voor 600 euro te koop 2e hands als je goed zoekt.

Azrael
23 februari 2007, 09:05
We hebben er een heel topic over. Ga naar een winkel man en bespeel een stel of kom eens testen als je in Almere bent. Ik was na een keer spelen gelijk verkocht evenals een mede gitarist uit mijn band (zelf een American Strat op het moment en ook op een helehoop gitaren gespeelt). Hun Telecaster is echt geweldig. Misschien heb ik gewoon een erg goed model maar daar geloof ik niet zo in. Zit gewoon erg goed in elkaar dat ding.

ar250artist
23 februari 2007, 09:30
Gewoon een goede gitaar voor het geld. De prijs/kwaliteit verhouding is dik in orde. In principe hoef je er niet meteen iets aan te vervangen, het zwakste punt nmm zijn de tuners en de hals. De hals is goed, maar erg afhankelijk van je smaak: zoals gezegd erg dun en een platte toets. Niet echt Fender like. Gewoon uitproberen dus.

sofa
23 februari 2007, 09:56
Dag,

Ik heb meerdere goede verhalen gehoord over de tele's van London City. In het blad Gitarist las ik ooit een hele positieve review, en hier en daar heb ik ook enthousiaste verhalen gehoord. Heb zelfs op forum-dingen gelezen dat de LC's het winnen van de fendertjes van 700 - 800 euro ...?

Zijn hier mensen met zo'n ding? Of andere mensen die het kennen? Laat het ff weten. Ik wil binnenkort wat van die dingen gaan testen namelijk.




Ik heb zo'n ding, prima gitaar voor het geld, speelt uitstekend, heb er een paar jaar geleden iets meer dan 200 E voor betaald. Een keer op een vervelenede zaterdagmiddag geprobeerd in de winkel en - gelet op de prijs - gelijk maar gekocht omdat ie zo lekker speelde en een mooi geluid gaf. Gekocht om erbij te hebben. Hij ging daarna snel uit de handel hier omdat ie te veel bleek te concureren met meer gerenomeerde merken. Inmiddels ligt ie er weer.
Elektronica is op zich goed, goede elementen. Kreeg idd in Gitarist en andere bladen laaiende recenties. Tuners schijnen zwakke punt te zijn maar heb er geen problememen mee gehad. Wil zelf nog wel een pickup vervangen, hoewe lmet de elementen niets mis is, meer om wat uit te proberen.

rhcp_schipper
23 februari 2007, 10:09
Ik heb zelf de Comet mk1, de tele versie dus. En daar ben ik ook meer dan blij mee. Echt een super geweldige gitaar.

Maar zoals iedereen hier zegt, gewoon zelf gaan proberen(maar wel echt doen, want je weet neit wat je mist).

Johannes
23 februari 2007, 10:12
Ik vond vooral de elementswitch en de potmeters een beetje gammel aanvoelen, maar verder echt een hele beste gitaar :)

Agent_Smith
23 februari 2007, 10:26
Ook ik heb een Comet (tele). Prima gitaar, zeker voor die prijs. Hals is idd wat dun, maar dat deert niet echt. Klinkt gewoon goed, ook op hoge volumes geen problemen. Tevens geen enkel probleem met de electronica.

Tupelo
23 februari 2007, 13:06
Wel o.k. maar dat hele hoogdravende over vergelijkbaar met gitaren uit het 800 euro sigment ervaar ik niet zo.
Vind het fijne gitaren maar toch rammelt er wel e.e.a. aan.
En de laklaag staat me niet aan; lijken gewoon te worden ondergedompeld in de lak.
Vergeleken met mijn fender telesonic & blade TS1; beide tele's, maar wel met wat anderse specs vind ik de LC toch een mindere.
Wanneer ik dan kijk dat een Blade TS1 circa 400 euro kost; dan zou ik liever daarvoor gaan.

Gitaro
24 februari 2007, 04:50
hmm, als je de elementen moet vervangen en de hals, kan je net zogoed een Fender Squier van 160 euro kopen, niet?

Nou, dat was meer een suggestie. Maar als je een Squier van 160 koopt moet je misschien nóg dringender de elektronica en elementen vervangen (of bot gezegd, de hele gitaar)... het is maar hoe je het bekijkt. Hals vervangen heb ik het niet over gehad, ik vind het persoonlijk wel lekker spelen.


het zwakste punt nmm zijn de tuners en de hals.

+1 voor de tunders. Interessant: ze gebruiken zo'n oud systeem waarbij je de snaar verticaal in een gat in de tuner doet. Het werkt goed, ze zijn niet erg slecht maar als je eraan draait merk je meteen dat het het net niet is.

Ik vind de fendervergelijkingen soms ook een beetje hoog gegrepen, maar in de, als ik het goed heb, €250 pricerange zijn het erg goede gitaren. Helemaal leuk voor erbij, als je bijvoorbeeld alleen humbuckerbakken hebt en toch een keer aan het stratgeluid wil. Ik weet in ieder geval wel waar ik mijn cleane partijen mee inspeel!

ar250artist
24 februari 2007, 11:20
Gitaro zij (kan iemand me vertellen hoe ik die citaten plaats):

+1 voor de tunders. Interessant: ze gebruiken zo'n oud systeem waarbij je de snaar verticaal in een gat in de tuner doet. Het werkt goed, ze zijn niet erg slecht maar als je eraan draait merk je meteen dat het het net niet is.

Dan heb je toch echt andere tuners dan ik. Bij de mijne gaan de snaren horizontaal door het gaatje. Jij bedoelt zo'n systeem als bij die vintage tuners op een strat? Overigens zijn ze niet direct slecht hoor, de gitaar blijft netjes op stemming. Ze voelen alleen wat minder solide aan.

RolandT
24 februari 2007, 11:25
Helemaal leuk voor erbij, als je bijvoorbeeld alleen humbuckerbakken hebt en toch een keer aan het stratgeluid wil.Hoe ver zit het geluid van een tele van dat van een strat. Ik bedoel heeft het zin om zowel een strat als een tele te kopen? Ik wil mezelf overtuigen dat het niet gek is om 7 gitaren te hebben :)

Azrael
24 februari 2007, 11:52
Strat lijkt niet eens op een tele. Tele niet op een strat. Ga gewoon eens luisteren. Wat heb je aan dit soort meningen? Stap een winkel in en kweek een eigen mening.

Azrael
24 februari 2007, 11:54
De tuners blijven mits je de nut van wat grafiet voorziet gewoon prima op stemming. Nadeel van de tuners is dat ze niet onwijs soepel of precies zijn. Ik heb liever een hogere ratio. Niet echt een punt. Koop ik later gewoon een setje betere tuners.

Spitfire
24 februari 2007, 11:59
Gitaro zij (kan iemand me vertellen hoe ik die citaten plaats)

Rechtsonder iedere post staat een knop met 'quote' erop ;)

En het is nog altijd Gitaro zei

Spitfire
24 februari 2007, 12:00
Hoe ver zit het geluid van een tele van dat van een strat. Ik bedoel heeft het zin om zowel een strat als een tele te kopen? Ik wil mezelf overtuigen dat het niet gek is om 7 gitaren te hebben :)
Elke gitaar is anders, zelfs van hetzelfde model uit dezelfde fabriek uit hetzelfde jaar (hoewel ik dat nooit zou horen/voelen, 'kenners' zeggen dat ze wel het verschil zien).

sofa
24 februari 2007, 13:12
Vond nog een artikel uit Gitarist over de Comet. Geen idee hoe ik een plaatje in een bericht moet toveren maar hier staan ze in elk geval:

http://photobucket.com/albums/w130/sofa_web/comet1.jpg
http://photobucket.com/albums/w130/sofa_web/comet2.jpg

Yamhammer_71
24 februari 2007, 13:27
London City rulessssss!!

Hempo
24 februari 2007, 14:23
@Mr. Bluesbreaker:

Ik kan begrijpen dat je Tele beter klinkt etc., maar ik heb nu ongeveer nul euro, en wil m'n Talman verkopen. Is een Talman beter dan een London City? Ik denk van niet.

Ik ben uitgekeken op de talman, een leuke gitaar waar ik nu 250 euro voor kan krijgen. Ik zie het meer als ruil, en geloof dat een London City wel wat kan zijn.

Ga 'm natuurlijk ff testen binnenkort, maar de ruil - daar komt t eigenlijk op neer - opzich is niet verkeerd toch? Ben ik ook van die deuk af :)

RolandT
24 februari 2007, 14:24
Net terug van de lokale gitaarwinkel (LC dealer). Ze hadden geen LCs meer (uitleg verkoper ze worden niet meer geleverd in Belgie). Maar weer volgens de verkoper zijn LC, Farida en Richwood allemaal hetzelfde. Dus heb ik even op een Richwood tele (179 euro) gespeeld.
1. Laten we duidelijk zijn, deze tele is niet te vgl met de 800 euro USA Teles.
2. Maar, in zijn prijsklasse, best een leuke gitaar. Persoonlijk vond ik de klank beter dan de afwerking van de gitaar. Aan de afwerking kon je merken dat het een 179 euro tele was, maar de klank was mooi een veelzijdig. Twijfel, twijfel, twijfel...

ar250artist
24 februari 2007, 14:44
Rechtsonder iedere post staat een knop met 'quote' erop ;)

En het is nog altijd Gitaro zei

Ah dank, en ja sorry, ik was nog niet helemaal wakker blijkbaar.

Tupelo
24 februari 2007, 15:06
Ik zat gisteren eens naar dat ding van die maat van me te kijken en - o.k. erg veel doet het er niet toe, maar 't is toch een significant verschil - zag plots dat de tuners er scheef op staan.
De tuner van de hoge E staat naar buiten toe & die van de D naar binnen.
De rest staat redelijk in 1 lijn. :D

Squier4ever
24 februari 2007, 15:43
Net terug van de lokale gitaarwinkel (LC dealer). Ze hadden geen LCs meer (uitleg verkoper ze worden niet meer geleverd in Belgie). Maar weer volgens de verkoper zijn LC, Farida en Richwood allemaal hetzelfde. Dus heb ik even op een Richwood tele (179 euro) gespeeld.
1. Laten we duidelijk zijn, deze tele is niet te vgl met de 800 euro USA Teles.
2. Maar, in zijn prijsklasse, best een leuke gitaar. Persoonlijk vond ik de klank beter dan de afwerking van de gitaar. Aan de afwerking kon je merken dat het een 179 euro tele was, maar de klank was mooi een veelzijdig. Twijfel, twijfel, twijfel...

volgens mij is het gelul dat RW, LC en farida hetzelfde zijn. zijn volgens mij echt andere fabrieken en het verschil in kwaliteit is daar ook naar...

Blend
24 februari 2007, 15:44
ik vind zelf de comet beter dan de spitfire II. De hurricanes heb ik nog niet geprobeert. In combinatie met een goeie buizenversterker zijn het geweldige gitaren! zeker wel te vergelijken met een mexicaanse fender ofzo. :B

Blend
24 februari 2007, 15:47
volgens mij is het gelul dat RW, LC en farida hetzelfde zijn. zijn volgens mij echt andere fabrieken en het verschil in kwaliteit is daar ook naar...

LC is een dochteronderneming van Farida dacht ik. Er zit wel degelijk verschil tussen die 2. Een tijdje geleden wilde Farida z'n telecaster onder hun eigen naam uitbrengen, en er werd van gezegt dat ze in principe hetzelfde waren als de comet van LC. Dat is dus niet zo, LC blijft beter.......

RolandT
24 februari 2007, 15:52
volgens mij is het gelul dat RW, LC en farida hetzelfde zijn. zijn volgens mij echt andere fabrieken en het verschil in kwaliteit is daar ook naar...Ik neem natuurlijk alle verkoop praatjes steeds met een dikke korrel zout. Opmerkelijk is dat -weer volgens de verkoper- die informatie van de heren van jic zelf komt.

Farida Tele vind je hier (http://www.faridaguitars.com/p3_5.htm) en ook een review (http://www.dawsonsonline.com/pics/faridaftc8.pdf).

Mr.Bluesbreaker
24 februari 2007, 19:58
Daniel, als je je Talman verpatst dan krijg je er in mijn ogen niet een betere gitaar voor terug met een LC comet telecaster. (ook niet minder hoor, gewoon ongeveer gelijk) Als je let op brugpositie beukwerk is een stock telecaster vanwege zijn enkelspoeler daar stukken minder geschikt voor.

Nu weet ik anno 2007 niet precies wat je speelt, maar de Talman heeft als leuke opties dat je ook wat vettere rock best kunt spelen met die Kent Armstrong pickups, zowel enkelspoels als met wat meer drive. Dat zit er met een LC comet minder in, je zou dan een pu met wat meer output in de brugpositie moeten zetten, en dat kost redelijk wat.

Als je echt een upgrade aan je instrument wilt, moet je geld bijleggen of tegen een mazzeltje aanlopen tweedehands. 250 euro voor je Talman is niet veel, hoewel je hebt hem natuurlijk redelijk "verstruikt":D. Voor dat geld koop je hoogstens iets wat je Talman qua kwaliteit evenaart maar niet voorbijgaat.

Squier4ever
24 februari 2007, 20:00
Farida en LC zou nog kunnen, allebei een Sonokelin fretboard enz... maar RW is een andere fabriek