PDA

View Full Version : Black Beauty voor de kleine beurs.



StaceySonic
23 februari 2007, 02:27
Kijk hier eens even naar.

http://www.jandd-guitars.com/jd-lcb.htm

Ik kwam per toeval op de site en wilde deze gitaar toch wel even met jullie delen.
Wie droomt hier nou niet van om gewoon te hebben.
Een black beauty die volgens sommige sites rond de 300 euro kost.

Ik heb via Harmony Central de recensies van jack&danny gelezen, en die waren erg goed.
je moet het niet met Gibson vergelijken maar de prijs/kwaliteit verhouding is in de meeste gevallen beter als Epiphone.
Ik heb hem tot nu toe nog nergens in een winkel gezien maar als hij er is ben ik zeker van plan deze te halen.

GuitarRocker
23 februari 2007, 05:24
J&D gitaren zijn zo'n beetje het huismerk van Musicstore in Keulen (Duitsland) Op hun site vind je ze allemaal terug mét prijs, je kan ook online de gratis catalogus bestellen...

:metal:

a darker shade of grey
23 februari 2007, 10:56
Was het niet het merk van Thomann? Fame was toch van musicstore?

volgens mij is het trouwens kwaliteit 0...
Je moet er ook altijd rekening mee houden welke doelgroep de review schrijft. Het is ongetwijfeld een goede low budget gitaar, vandaar de goede reviews, omdat de low budget doelgroep die schrijft. Als je wat meer wilt, wordt het vanzelf een slechte gitaar : /

Ic3gl0vE
23 februari 2007, 11:19
Als 'ie een beetje afgewerkt is, is 'ie altijd nog erg mooi voor aan de muur, zoals zoveel goedkope kopieën :)

Squier4ever
23 februari 2007, 11:35
J&D is van musicstore....

zijn idd fijne gitaartjes, maar er is onderling veel verschil in kwaliteit.
ook de pups zijn niet geweldig.

heb de mijne nu echter zo naar mijn zin verbouwd dat ik em niet meer weg doe.

a darker shade of grey
23 februari 2007, 12:00
Pimpgitaartjes :P

Das opzich wel leuk...nieuwe pups, betere slagplaat, betere electronics...maar dat doe ik dan toch liever met een Epi dan met een J&D....

Squier4ever
23 februari 2007, 12:04
dat is dus gelul...
die setneck J&D's zijn IMO een beter basis voor het geld als epiphones.

a darker shade of grey
23 februari 2007, 13:12
dat is dus gelul...
die setneck J&D's zijn IMO een beter basis voor het geld als epiphones.

hoe dat zo? Even je mening onderbouwen als je die van mij onderuithaalt :)

LP_CL
23 februari 2007, 13:48
hoe dat zo? Even je mening onderbouwen als je die van mij onderuithaalt :)
Jouw mening was anders ook niet onderbouwd :hippie:

Squier4ever
23 februari 2007, 14:12
ik heb em zelfs onderbouwd. ik vind epi's nieuw nog net te duur voor wat je krijgt.... vaak is de afwerking net zo goed/slecht als een J&D. en om de gitaar dan nog eens min. 200€ duurder te maken vind ik dan niet goed. dus vind ik de JD's meer waar voor je geld en kun je die 200€ gebruiken voor het upgraden van deze.

a darker shade of grey
23 februari 2007, 14:25
Ik had mijn mening inderdaad ook niet onderbouwd... sorry :P

Squier, op dat punt ben ik het wel met je eens hoor, daar niet van ;)

Maar ik heb op een epi gespeeld en een slechte gitaar was het niet. En als ik alleen al naar dat hele Jack & Danny gebeuren kijk, krijg ik al rillingen over mn rug (alleen die naam al!). Het is allemaal net té. Net té massaproductie, net té oostelijk, net té ongeloofwaardig. En omdat ik dus al eens een Epi heb gespeeld, zou ik voor de epi kiezen, als je die upgrade met echte gibson humbuckers, als je hem een beetje fatsoenlijk laat afstellen, amerikaanse elektronica erin, goeie tuners, dan heb je toch een verdomd lekker gitaartje. En ik denk persoonlijk dat de necks van Epi's beter zijn, die J&D's zijn niet bolt-on he?

robert-gitarist
23 februari 2007, 14:35
Ik had mijn mening inderdaad ook niet onderbouwd... sorry :P

Squier, op dat punt ben ik het wel met je eens hoor, daar niet van ;)

Maar ik heb op een epi gespeeld en een slechte gitaar was het niet. En als ik alleen al naar dat hele Jack & Danny gebeuren kijk, krijg ik al rillingen over mn rug (alleen die naam al!). Het is allemaal net té. Net té massaproductie, net té oostelijk, net té ongeloofwaardig. En omdat ik dus al eens een Epi heb gespeeld, zou ik voor de epi kiezen, als je die upgrade met echte gibson humbuckers, als je hem een beetje fatsoenlijk laat afstellen, amerikaanse elektronica erin, goeie tuners, dan heb je toch een verdomd lekker gitaartje. En ik denk persoonlijk dat de necks van Epi's beter zijn, die J&D's zijn niet bolt-on he?

+1!
Exact mijn punt.Ik ben het eens met Squier maar de post ook.J&D komt voor mij ook net wat ongeloofwaardig over etc.Ik heb geen ervaring met het merk maar goed,als ik zo de looks zie enzo.Het zullen best redelijke gitaren zijn etc maar ja het klinkt mij gewoon minder vertrouwlijk in de oren etc als Epiphone :)

Rutger
23 februari 2007, 14:39
Maar je kunt er pas echt iets zinnigs over zeggen als je er een in je handen hebt gehad...

Net als die Fame versterkers, die komen ook uit het oosten en zien er niet uit... toch heb ik al van verschillende mensen vernomen dat het behoorlijke goede buizenversterkers zijn (althans die kleine).

Squier4ever
23 februari 2007, 15:15
de kwaliteit van JD en Epi is ongeveer net zo afwisselend...
zitten hele goede en hele slechte bij....

maar zoals ik al zei is een goede JD meer waar voor je geld als een goede epi

a darker shade of grey
23 februari 2007, 15:25
Maar je kunt er pas echt iets zinnigs over zeggen als je er een in je handen hebt gehad...

Net als die Fame versterkers, die komen ook uit het oosten en zien er niet uit... toch heb ik al van verschillende mensen vernomen dat het behoorlijke goede buizenversterkers zijn (althans die kleine).

Made in Europe! Polen weliswaar, maar wel Europa :P

StaceySonic
23 februari 2007, 17:29
Kijk en zo komen merken dus aan een slechte naam 8)

Mensen hebben er nog nooit mee gespeeld, laat staan in de handen gehad, en het merk wordt al helemaal zwart gemaakt.

Ik kan persoonlijk niks zeggen over Jack&Danny want ik heb er nog nooit een in het echt gezien. Maar over een kleine week ga ik naar Keulen om bij musicstore een paar J&D's uit te proberen.
Als hij goed bevalt neem ik hem meteen mee.

Net als de Fame versterkers. Die heb ik wel geprobeerd.
Ik zal eerlijk zeggen dat het niet de beste kwaliteit is, maar voor die prijs kun je ook geen topkwaliteit verwachten.

Squier4ever
23 februari 2007, 17:57
zorg dat je er een mag testen die nieuw uit de doos komt, die demo-modellen die ze er hebben spelen echt zwaar bagger, helemaal afgeragd en knettergaar zijn die dingen.

moet je soms een beetje moeite voor doen, maar het loont zich wel. anders kan ik je nu al vertellen dat je er een gaat kopen.