PDA

View Full Version : Gretsch of Duesenberg



Punt
23 februari 2007, 00:01
Ik twijfel tussen een Gretsch Electromatic Hollowbody of een Duesenberg Starplayer TV. Niet als main guitar, maar voor erbij.
Ik heb op beide nog niet gespeeld. Heb wel belangstelling voor ervaringen met deze gitaren. Iemand die ze toevallig beide heeft bespeeld?

Squier4ever
23 februari 2007, 00:03
die electromatic hollow is IMO een vette gitaar voor het geld, als ik geld had wist ik het wel. echter nog nooit op de duesenberg gespeeld dus...

schizo910
23 februari 2007, 00:04
Hoewel ik een echte Gretsch fanaat ben, zou ik in dit geval kiezen voor de Deusenberg. De Electromatics zijn zeker oké, maar ik zou dan eerder gaan voor een echte Gretsch. Dus als ik moest kiezen, in dit geval een Duesenberg. Erg mooie gitaar, apart uiterlijk, speelt goed en redelijk veelzijdig.

vulvasonic
23 februari 2007, 00:18
Ik zou gaan voor de Electromatic en hopen dat niemand merkt dat het GEEN hele dure Gretsch is.

Maar vooruit, ik vind die Deusenbergjes stiekem toch wel heel geil. :D

Chris Winsemius
23 februari 2007, 00:28
(na 2 weken LPs zoeken)

Ik zou gewoon 'n aantal proberen van ieder type/merk en de leukste/lekkerste (degene die je niet meer terug wilt zetten) mee naar huis nemen. Iedere plank hout (ha ha) is gewoon anders..

episua
23 februari 2007, 11:16
Gretsch, omdat die deusenbergs er in mijn opinie als een stuk plastic uitzien (terwijl ze misschien kwalitatief wel beter zijn dan de gretsch gitaren).
Niet allemaal natuurlijk, maar het zijn ook twee hele verschillende merken/gitaren.

Rutger
23 februari 2007, 11:27
Ze zijn ook niet helemaal vergelijkbaar inderdaad. Ondanks dat Duesenberg er retro uitziet, is de Starplayer toch wel degelijk gebaseerd op de Les Paul!

Fender75
23 februari 2007, 11:53
Ik vind persoonlijk de 49 er van Duesenberg mooier....Maar welke speelt het best. das toch meer de vraag lijkt me.. :metal:

Vetzak
23 februari 2007, 17:23
Ze zijn ook niet helemaal vergelijkbaar inderdaad. Ondanks dat Duesenberg er retro uitziet, is de Starplayer toch wel degelijk gebaseerd op de Les Paul!

Niet mee eens. Ik heb een starplayer outlaw en behalve de vorm heeft die niks van een Les Paul: 't is een halfholle en heeft een single coil in de nek. Niet dat ik ze met een Gretsch wil vergelijken, maar met een Les Paul ook helemaal niet.

Punt
23 februari 2007, 18:40
(na 2 weken LPs zoeken)

Ik zou gewoon 'n aantal proberen van ieder type/merk en de leukste/lekkerste (degene die je niet meer terug wilt zetten) mee naar huis nemen. Iedere plank hout (ha ha) is gewoon anders..

Die gitaren liggen niet overal voor het opscheppen en ik zoek iets leuk voor erbij, ik heb geen tijd om daar een speurtocht van maanden aan te wijden. Vandaar dat ik me nu even probeer voor te laten lichten zodat ik wat gerichter aan de slag ga ;)

Aangezien ik geen zwaarwegende agrumenten tegen heb gelezen denk ik dat ik maar eens zo'n Straplayer TV ga proberen, die trekt me toch meer qua looks en veelzijdigheid.

Dank voor de input allen!

new deep
23 februari 2007, 18:53
lijkt me ook een zeer coole gitaar ben benieuwd naar je bevindingen van de Duesenberg

Chris Winsemius
24 februari 2007, 00:27
Die gitaren liggen niet overal voor het opscheppen en ik zoek iets leuk voor erbij, ik heb geen tijd om daar een speurtocht van maanden aan te wijden. Vandaar dat ik me nu even probeer voor te laten lichten zodat ik wat gerichter aan de slag ga ;)

Aangezien ik geen zwaarwegende agrumenten tegen heb gelezen denk ik dat ik maar eens zo'n Straplayer TV ga proberen, die trekt me toch meer qua looks en veelzijdigheid.

Dank voor de input allen!

Je had je dure cstm-shp Gibson toch ook ongezien/onbespeeld online besteld?

Op 'n enkele uitzondering na (1 v/d 30 in mijn geval) zou ik zelf nooit 'n gitaar ongezien kopen en als het om nieuwe of meer voorkomende 2e hands/vintage gitaren gaat probeer ik zelf het liefste 'n aantal exemplaren uit.

Punt
24 februari 2007, 01:05
Je had je dure cstm-shp Gibson toch ook ongezien/onbespeeld online besteld?

Op 'n enkele uitzondering na (1 v/d 30 in mijn geval) zou ik zelf nooit 'n gitaar ongezien kopen en als het om nieuwe of meer voorkomende 2e hands/vintage gitaren gaat probeer ik zelf het liefste 'n aantal exemplaren uit.

Die cstm-shp Gibson heb ik via foto's en de telefoon gekocht bij een betrouwbare dealer. Hij spelen en ik luisteren :).

Die man is een bergip in de US, heeft b.v. net weer een boek uit over vintage LP's. Iemand die een naam heeft te verliezen dus. Dat vind ik redelijk vetrouwd. Daarnaast kun je je aan zo'n gitaar nauwelijks een buil vallen.

Zo'n Duesnberg wil ik toch wel even zelf testen.