PDA

View Full Version : Pickguard weghalen van LP Studio



RolandT
22 februari 2007, 21:33
Ik denk eraan om de pickguard van mijn LP Studio te verwijderen. Wat moet ik met de 'gaatjes' in de body? Opvullen of gewoon zo laten?
http://www.10pont.net/vpaf.jpg

marter544
22 februari 2007, 21:34
Gewoon laten zitten, dan kan je em der later nog eens weer op zetten.

MarkS
22 februari 2007, 21:42
Het is een beetje kiezen uit 2 kwaden.
Als je het gaatje niet strak wegwerkt lijkt de plek alleen maar groter.
Anderszijds: het randje van een open gaatje is iets gevoeliger voor verdere lakbeschadigingen rondom, waarbij de zijkant van de body iets meer in de gevarenzone zit dan bij de hals-pup.
Ik zou het toch open laten denk ik. Misschien ff met het puntje van een dunne zwarte markerstift er in dippen ter camouflage.

Dirkdewaard
22 februari 2007, 21:52
Lekker laten zitten, niet druk om maken en rock en roll spelen zo hard en snel als je kan :rockon:

The Underdog
22 februari 2007, 21:55
Gewoon de oude schroeven erin draaien.

ijzerbroot1
22 februari 2007, 22:06
slagplaat eraf, schroefjes in de gaten en spelen met die handel. Schroefjes zie je toch bijna niet en dichten de boel mooi af mocht je je bedenken.

Noid
22 februari 2007, 22:25
Opvullen niet nodig.

JorikDekkers
22 februari 2007, 22:27
schroefjes vallen m.i. juist wél op. helemaal wanneer je op een podium met felle lampen speelt. Je wil dan zo min mogelijk glimdingen hebben.

gewoon open laten zou ik doen, idd heel eventueel ff aanstippen met een marker.

trouwens, dat is helemaal niet wat ik zou doen... ik laat gewoon die slagplaat derop zitten ghehe :satisfie:

RolandT
22 februari 2007, 22:36
ze is er af, vind ik wel beter zo. Schroefjes erin valt te veel op. Het zwarte stift idee ga ik doen. Mijn vrees was idd dat het gaatje onderaan een zwakke plaats zou zijn :chicken:

Agent_Smith
22 februari 2007, 22:37
trouwens, dat is helemaal niet wat ik zou doen... ik laat gewoon die slagplaat derop zitten ghehe :satisfie:

Yep, me too. Ik ben een voorstander met LP + slagplaat.
Maar in dit geval: zie post van Dirkdewaard.

Anders Destium
22 februari 2007, 22:52
Ik vind zelf LPs zonder slagplaat veel mooier, als je handig fotografeert zie je niet eens dat er een gaatje is (http://s20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Gibson%20LP%20Standard%20in%20Natural/?action=view&current=DSCN2574.jpg).

casper innosence
22 februari 2007, 23:57
Ik heb al jaren geleden de slagplaat van mn epi LP custom gesloopt. (ongeveer n half uur na aankoop, dat was de reistijd om thuis te komen). Die gaatjes gewoon open gelaten en geen last van extra beschadiging aan die randjes. En ik ben nou niet bepaald voorzichtig dr mee..

glacius
23 februari 2007, 10:09
Gewoon laten zitten, dan kan je em der later nog eens weer op zetten.

+1 ............

Rormo
23 februari 2007, 18:29
ze is er af, vind ik wel beter zo. Schroefjes erin valt te veel op. Het zwarte stift idee ga ik doen. Mijn vrees was idd dat het gaatje onderaan een zwakke plaats zou zijn :chicken:

Je kunt natuurlijk ook gewoon ff naar een doe-het-zelf zaak gaan en dezelfde maat schroefjes kopen in de juiste kleur. Dan vallen ze niet op en zijn de gaatjes netjes dicht ;)

De Beer
23 februari 2007, 18:34
Ik ben door de jaren heen zo vaak van mening veranderd...erop..eraf...andere kleur...eraf...oude erop....en iedere keer wist ik dat het deze keer definitief was........heb je hem door?

Niks doen dus aan die gaatjes.

En BTW.: Een gitaar is geen fotomodel!

RolandT
23 februari 2007, 18:52
En BTW.: Een gitaar is geen fotomodel!het is meer de bezorgheid van een vader voor zijn kind :)

De Beer
23 februari 2007, 18:59
het is meer de bezorgheid van een vader voor zijn kind :)hehehe, nou van schrammen, wondjes, en in de zandbak spelen bouw je afweer op! ;)

Straks durf je "je kindje" niet meer zonder mondkapje en handschoenen aan te raken.

Tupelo
23 februari 2007, 19:13
Het zwarte stift idee ga ik doen.Xcuse me hoor, maar brilant dat je daar zelf niet opgekomen bent. :seriousf:

RolandT
23 februari 2007, 20:03
Xcuse me hoor, maar brilant dat je daar zelf niet opgekomen bent. :seriousf:Briljant met een j :cooler:

Tupelo
23 februari 2007, 20:12
Eehhh.. ik heb vandaag al circa 72.000 slagen gemaakt; mag ik een keer een j vergeten? :sneaky: