PDA

View Full Version : Geloso speaker aansluiten



tully
22 februari 2007, 21:11
Hallo,
Ik heb net een Geloso G-227-A gekregen van een kennis en hij doet het. Er zijn allerhande speakeraansluitingen mogelijk. Hij staat nu op 5 ohm, de speaker die ik ga gebruiken heeft 4 ohm, zal geen probleem zijn hoop ik. Andere mogelijkheid is 7,5 ohm met een speaker van 8 ohm. Hoe moet ik de speaker nu aansluiten, wat is plus en wat is min op de versterker?
Groet

Chris Winsemius
22 februari 2007, 21:17
4 ohm verschilt niet veel van 5 ohm dus dat zou de meest handige optie zijn voor jouw Geloso.

Als het goed is zit er 'n metalen "label"/plaatje op de achterkant waarop alle aansluitingen icm met bepaalde speaker-impedanties zijn vermeld.

tully
23 februari 2007, 14:21
Probleem van de ohm is hiermee dus opgelost, blijft mijn vraag welk kabeltje van de versterker moet ik op de plus en welke op de min van de speaker aansluiten

Chris Winsemius
23 februari 2007, 16:37
Probeer de Italiaanse aanduiding voor "aarde" of +/signaal op het label te vinden.

Ip maakt het niets/weinig uit maar soms werkt feedbacken in 'n bepaalde positie lekkerder/makkelijker.

jacky
24 februari 2007, 00:04
7,5 verschilt nog minder van 8 dan 4 van 5

guitaraddict
24 februari 2007, 16:55
Probleem van de ohm is hiermee dus opgelost, blijft mijn vraag welk kabeltje van de versterker moet ik op de plus en welke op de min van de speaker aansluiten


Tully,

Toevallig heb ik ooit eens een nederlandstalige handleiding hiervoor gevonden en natuurlijk opgeslagen !

Als je wilt kan ik het je mailen ?

MarkS
26 februari 2007, 13:23
Tully,

Toevallig heb ik ooit eens een nederlandstalige handleiding hiervoor gevonden en natuurlijk opgeslagen !

Als je wilt kan ik het je mailen ?
Als je wilt mag je 'em ook naar mij mailen.
Ik heb gisteren een Geloso G1/1020 gekregen. Terminals zijn hetzelfde.

guitaraddict
26 februari 2007, 19:02
Check je mailbox Mark !

MarkS
26 februari 2007, 19:30
Thanx mate!

bert k
27 februari 2007, 11:57
Zolang alle speakers maar op dezelfde manier verbonden zijn maakt het niet uit wat plus is en wat min. Het is uiteindelijk wisselstroom die erdoor gaat.

Joey Handsome
27 februari 2007, 14:25
Misschien een beetje een domme vraag, maar is het niet zo dat je speakers de verkeerde kant op gaan als je de plus en min andersom aansluit? Dus naar achteren wanneer ze naar voren moeten gaan en andersom?

Kim Wilson
27 februari 2007, 14:28
Nee, dat maakt niet uit. 50 Hz is een erg lage toon. Dat wil zeggen dat je speaker in één seconde 50 keer heen en weer gaat. Dan hoor je echt niet of ie nou eerst naar voren gaat of naar achteren...