PDA

View Full Version : Vintage morley PWB wah het geld waard?



Lennert
22 februari 2007, 20:56
Hey beste forummers!

Ik heb even jullie wijze raad nodig wat betreft dit apparaat. Hij staat te koop, en er is al een bod gedaan van 135€.. De looks en eigenschappen van het ding spreken me heel erg aan en ik wil m dan ook erg graag aanschaffen. Ik had al 115 euro geboden (inclusief verzenden) Maar toen kreeg ik te weten dat de vaagprijs van 135€ al geboden was. Het ding is echter nog niet verkocht en ik zou er dus nog overheen kunnen gaan. Is het ding dat geld echt waard?
Het gaat dus om een morley power wah/boost. Hij is te gebruiken als wah met erg lange instelbare sweep of volume pedaal. Ook zit er een boost op van 40db.

Help me out!

Lennert
23 februari 2007, 01:00
Komop jongens! Niemand die wat van het apparaat af weet?

Jeroenvanhulsteijn
23 februari 2007, 07:38
Ik vind het wat veel voor dat apparaat. 5 jaar geleden kon je zo voor 75-100 euro kopen.

Heb zelf de power-wah-fuzz gehad. Die wah is idd heel erg krachtig (te krachtig naar mijn smaak). Aan het begin van de sweep zit ook een volume dip.

Die boost functie is wel heel apart als ik de handleiding zo lees. Versterking regel je met het zwelpedaal.

Wel heel cool apparaat.

zoon van Piet
23 februari 2007, 08:26
leuk ding, maar veel geld...

De boost is heel goed, de wah is ...eh.. apart. Het is erg moeilijk om de 'standaard' wah- sounds uit dit apparaat te halen, vind ik. Maar misschien is het gewoon niet mijn ding.
ik sluit me bij Jeroen aan, dat het veel geld is. Vintage is duur, maar ik geloof niet dat dit ding extra waarde heeft. De PWB behoort niet tot de gezochte items in de ouwemeukbranche.

Maar een cool apparaat is het wel. En ook geschikt voor de grotere schoenmaten! Hou er rekening mee dat je een extra grote effecten bak moet hebben.

Lennert
23 februari 2007, 09:59
Bedankt voor de replies!

Ok, dus als ik het goed begrijp is het wel een cool ding, maar net niet cool genoeg om er zoveel geld aan uit te geven. Duidelijk geen koopje dus ;)

In dat geval laat ik hem passeren :) ik ga wel voor een doodgewone crybaby, Kan k nog lekker aan modden ook :p

Edit: Misschien moet ik minder drastisch zijn.. Nu dit topic er is kan ik net zo goed advies vragen wat voor wah er dan bij mijn wensen past!

Ik koos deze wah in de eerste plaats omdat hij 3 functies had die ik toch al zocht.. ik was van plan te kopen:

- Een goede wah (zat al wel aan een gewone moderne morley te denken, maar n goede crybaby evengoed)
- Een MXR microamp als booster
- En een Boss volume pedaal
- Een compressor om leads aan te dikken (MXR supercomp)

Mjah deze vintage morley zou 3 van de 4 dus al zo goed als overbodig maken, wat misschien alsnog geld zou besparen tegenover het kopen van die 3 apart. Maar die 3 pedalen apart nemen is natuurlijk wel een stuk veelzijdiger.
Ik speel trouwens vooral metal, ik weet eigenlijk niet of ik dan nog ergens speciaal op moet letten bij een wah.. Voor zover ik weet wordt zo'n beetje alles op wah gebied voor metal gebruikt dus het zal wel een kwestie van smaak zijn.

Maar in principe moet mijn wah zich dus voornamelijk goed houden onder een dikke laag compromisloze gain ;)

Lennert
24 februari 2007, 13:04
Hmmz, misschien ben ik gek, maar af en toe moet je iets geks doen.. De MXR 10 band eq en tri metal die ik kocht waren redelijke koopjes, dus dan nu maar n keer duur doen.. ;)

De kerel die de vraagprijs bood is afgehaakt door geldproblemen, en nu heb ik 140 euro in totaal geboden (inclusief transactie kosten en verzending, hij zit in belgië). Ik vind dat echt meer dan zat en hij moet r maar mee akkoord gaan, anders wordt het me echt te bont.

Ik hoop niet dat ie tegen gaat vallen! ;) Ik heb overigens wel een behoorlijke schoenmaat, dus dat past ook wel! :p En daarbij ga ik juist voor een wah geluid dat "anders" is, ik wil hem vooral gebruiken om m'n leads nog eigenzinniger te maken, niet voor de bekende funky slagjes ofzo.. Dus denk dat het uiteindelijk wel een goede keus is :)

zoon van Piet
24 februari 2007, 13:29
Deze ouwe reus is in eider geval beter dan al het moderne Morley-spul, want dat klinkt echt nergens naar, in mijn oren. En als gezegd is het een cool apparaat, dat is ook wat waard.

Just in metal en ( vooral) stonerrock zie je deze giganten nog wel eens. Dus ze zullen best gainbestendig zijn, zeg maar. En ze klinken anders, hebben een groot bereik, zodat je je eigenzinnige leadsound kan zoeken met je voet. Het zou best een sheel goed kunnen werken. Maar anders dan een (ouwe) crybaby/vox krijg je niet dat fuzzy soundje als je de 'sweetspot' vindt, waarmee je je leads uit de mix kan tillen. Maar dat hoor je eerlijk gezegd weinig in moderne metal - wel in hardrock.

Succes ermee!

Lennert
24 februari 2007, 14:00
Bedankt! :) Ik denk dat het ook wel gaat werken, ben zeer benieuwd iig ;)

Maar hoe groot is ie dan werkelijk? Je maakt me wel nieuwsgierig :p