PDA

View Full Version : Volgorde van stompboxes



BJA
22 februari 2007, 19:52
Gegroet,

Dit heb ik momenteel liggen:

Boss DS1
Boss CS3 compression/sustainer
Behringer Tube Overdrive TO100
Behringer Ultra Octaver UO100
Behringer tuner pedaal

Nu vraag ik me af in welke volgorde ik deze pedalen best plaats en zoveel mogelijk ruis kan vermijden.

Alvast bedankt voor enige tips!

Dude
22 februari 2007, 19:56
hehe... sorry voor deze lullige opmerking maar je boss vs berhinger pedalen staan er beide om bekend te ruizen als een nilfiskstofzuiger....

mbt volgorde... gebruik de zoekfunctie, is veel over geschreven !

MarkS
22 februari 2007, 22:09
My 2 cts:
tuner-comp-oct-od-dist
of
tuner-comp-od-dist-oct

vulvasonic
23 februari 2007, 00:03
My 2 cts:
tuner-comp-oct-od-dist
of
tuner-comp-od-dist-oct

My 1 ct:

tuner-comp-oct-od-dist.

De tuner heeft het meest cleane signaal nodig (logisch).
De Compressor is het enige effect wat je voor je Octaver wilt hebben, want de tracking van die Octavers is doorgaans toch al niet je van het. Met een beetje compressie wordt de Octaver veel gelijkmatiger en werkt ie beter.
Dan de Overdive OF de Distortion. En als laatste de Distortion OF de overdrive. Dit is namelijk een beetje afhankelijk van je basissound. Gebruik je de OD veel en gebruik je de distortion voor de extra adrenaline, dan zou ik het in die volgorde doen. Indien andersom, dan omdraaien.

MarkS
23 februari 2007, 00:17
My 1 ct:

tuner-comp-oct-od-dist.

De tuner heeft het meest cleane signaal nodig (logisch).
De Compressor is het enige effect wat je voor je Octaver wilt hebben, want de tracking van die Octavers is doorgaans toch al niet je van het. Met een beetje compressie wordt de Octaver veel gelijkmatiger en werkt ie beter.
Dan de Overdive OF de Distortion. En als laatste de Distortion OF de overdrive. Dit is namelijk een beetje afhankelijk van je basissound. Gebruik je de OD veel en gebruik je de distortion voor de extra adrenaline, dan zou ik het in die volgorde doen. Indien andersom, dan omdraaien.

Ik twijfelde tussen de octaver voor of na de vervormings-sectie, ik heb een OC-2 gehad die erna het beste tot zijn recht kwam. Maar kan (afhankelijk van de pedalen) wellicht ook "vies" uit pakken.
De OD voor de Dist eigenlijk als boost als uitgangspunt genomen.
Dist-OD voor een meer creamy sound, maar dan kan de boel ook misschien dichtslibben.

Being mostly Behringers, anything is (im-)possible. :stop:

BJA
23 februari 2007, 09:31
Ik ga het straks proberen, bedankt!

FruscianteFan
23 februari 2007, 12:24
Ik heb een DS-1 en een Behringer BO100. Ik heb een hele tijd lang de overdrive ná de distortion gehad, omdat je dan drie verschillende sounds eruit kunt halen. Nu heb ik het eens omgedraaid, en geldt de overdrive dus vooral als lichte boost voor de distortion, die hem iets scherper maakt.