PDA

View Full Version : Help, beginner!



leroyw
22 februari 2007, 15:48
hey gitaristen :)

Nadat het jaren in mijn hoofd heeft gespookt om gitaar te gaan spelen heb ik zojuist de eerste stap genomen door een muziekwinkel binnen te lopen en VEEL vragen te stellen.

Nu ben ik natuurlijk op zoek naar een gitaar om mee te beginnen maar door alles wat ik lees op internet twijfel ik waarmee ik moet beginnen.

Akoestisch - nylon of staal.

Ik wil graag gebruik maken van de volgende stijlen:

Staind
Eagles
Racoon
Stone sour
James Morisson

en alles wat in de buurt komt.. natuurlijk wil ik uiteindelijk zoveel mogelijk genres kunnen bespelen maar dat is van latere zorg.

Nu twijfel ik ook wat de juiste prijsklasses zijn van dit soort gitaren voor een beginner.

De man in de winkel raadde mij aan om OF simpel te beginnen in de klasse van 90 euro.. maar dat het mijn geld waard is als ik tussen de 150 - 200 ga zitten omdat de tussenstap hierin betreft geluidskwaliteit erg groot is.

Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen om de juiste keuze te maken ( lees ondertussen ook het forum door )

bvd,

Leroy

ps.

Ik heb me ook laten vertellen dat het niet al te veel uit maakt of je akoestisch begint of electrisch.. zelf denk ik om akoestisch te beginnen en eventueel later over te stappen op electrisch :)

Chroxy
22 februari 2007, 16:05
wil je dan de akoestische stone sour nummers doen of niet? Want ze spelen in B en C... enorm laag gestemd dus..

Daarnaast zou ik lekker voor een staalsnarige gaan en absoluut geen nylon, al die artiesten die je noemt spelen electrisch/staalsnarig en niet op een nylon!

Pais
22 februari 2007, 16:33
Wat de muziekwinkel heeft aangeraden, lijkt me een goede beslissing. Ik denk dat het absoluut loont om je eerste gitaar in de prijsklasse van €200 te zoeken, en de allergoedkoopsten te laten liggen.

En voor je muzieksmaak is een staalsnarige een goede keuze.

Veel plesier met het uitzoeken van een nieuwe gitaar!

leroyw
22 februari 2007, 18:03
wil je dan de akoestische stone sour nummers doen of niet? Want ze spelen in B en C... enorm laag gestemd dus..

Daarnaast zou ik lekker voor een staalsnarige gaan en absoluut geen nylon, al die artiesten die je noemt spelen electrisch/staalsnarig en niet op een nylon!

Ik wil inderdaad de akoestische nummers onder de knie krijgen en eventueel later, mocht ik aanleg hebben, overgaan op de wat zwaardere nummers ( electrisch? )

Jullie beide hebben me in ieder geval overtuigd om te gaan voor staal.. denk dat i k ook niet lang hoef na te denken over in welke prijsklasse ik moet ga zitten naar aanleiding van jullie responses en wat ik lees op dit forum.

iig alvast bedankt voor jullie reacties!

sjoerd5
22 februari 2007, 20:35
Als je naar de muziekwinkel gaat moet je een beetje weten wat je wil.
Verdiep je dus goed en verzamel zoveel mogelijk informatie.
En laat idd het allergoedkoopste liggen.
Ga voor tussen de 200 en 300 euro.