PDA

View Full Version : Metal boostpedaal ?



Put
22 februari 2007, 15:32
HAllo , ik las ergens op deze site dat de Ibanez tubescreamer ts-7 niet geschikt zou zijn voor metal .
Waarom is dit en welke pedaal zou wel een lekkere boost geven ?

robert-gitarist
22 februari 2007, 15:42
MXR Micro Amp ;)

Lennert
22 februari 2007, 15:46
Een tubescreamer wordt doorgaans meer gebruikt als overdrive, om een bluesey geluid te verkrijgen. Maar als boost (dus vóór de preamp/distortion) om een overstuurd kanaal of ander overdrive/distortion pedaal nog verder over z'n nek te jagen kun je ze ook heel goed gebruiken hoor.

Maar als je een pedaal zoekt dat in zijn eentje een metal geluidje heeft zou ik eens kijken naar een Zoom tri metal of driver 5000 (eerste heb ik zelf, laatste ken ik niet maar wordt door de meeste hier de hemel in geprezen) of bijv. een metal muff van electro harmonix, die heb ik ook en ben k ook tevreden over al packed de tri metal net ff wat meer punch ;)

Put
22 februari 2007, 15:47
Heb je zelf ervring met dit pedaal .. zo ja ?
Zou je me wat meer er over kunnen vertellen .. ik weet dat er overal reviews op internet staan maar dit zegt wat meer.

Put
22 februari 2007, 15:48
oke ,

Dus wat jullie noemen zou goed moeten zijn om mijn signaal voor solos te boosten?

robert-gitarist
22 februari 2007, 15:54
Zowiezo de MXR MicroAmp.
Ik speel zelf metal en ik gebruik het pedaal om mijn Randalls een schop onder de reet te geven ;) Maar goed ik gebruik het pedaal op meedere manier.Boss OD-3 werkt overgens ook prima of een cheapo SD-1 van Boss.Drive eruit,level open en gaan

Jimwoud
22 februari 2007, 15:55
hangt ervanaf wat je wilt boosten, je kunt frequenties/ tonen boosten, gain/volume en de struktuur van je gain.

Een EQ pedaal lijkt mij het best, probeer voor de lol eens zon behringer EQ voor 19 euro, kun je gain/volume mee boosten en frequenties, dus meer hoog of mid in je solo's.

robert-gitarist
22 februari 2007, 15:59
Die zou ik absoluut niet aanschaffen!
Ik heb dat ding gehad en heb nooit last van ruis of wat dan ook,maar toen ik die crapinger eq er tussen had gezet was het echt een grote ellende.ik heb dat ding nog geen week gehouden en weer door verkocht.Wees dan ff wijs en leg er 3 tientjes bij en koop een Boss tweedehands.

Overgens als je even de search gebruikt kun je een heleboel topics vinden over boosten en boostpedalen etc.

almarvk
22 februari 2007, 16:03
Je kan natuurlijk ook een EQ gebruiken van bijv. Boss of Dod.

interessander
22 februari 2007, 16:08
Welke versterker wil je boosten dan?

Ratdawg
22 februari 2007, 20:08
Welke versterker, welke gitaar, welke elementen, welke sound? Meer mids, meer gain, vetter, meer volume?

Zelf gebruik ik een digitech bad monkey en een ts9 met ts808 mod door een jcm900 (gemod weeral:D). Bad monkey dient vooral om het geheel wat op te dikken en pinch harmonics komen er wat makkelijker uit. De ts9 geeft meer een midboost en neigt als boost meer naar de klassiekere hardrock klanken op de marshall terwijl de bad monkey meer modern klinkt door meer bass en high (door de 2bands eq). Een boss sd-1 en een ge7 heb ik ook nog gebruikt, maar waren niet echt mijn ding.
Er bestaan ondertussen al een hoop boosts en overdrives die je als boost kan gebruiken. Aan jou om de geschikte te vinden, wij kunnen enkel tips geven.

Gitaar is een SG trouwens.

zoon van Piet
23 februari 2007, 11:58
HAllo , ik las ergens op deze site dat de Ibanez tubescreamer ts-7 niet geschikt zou zijn voor metal .
Waarom is dit en welke pedaal zou wel een lekkere boost geven ?

Hele volksstammen metalmannen gebruiken allerlei Tubescreamervarianten, voornamelijk om hen vervormde signalen nog wat extra op te voeren. het ding is er uitermate geschikt voor, omdat dat lichtnasale midhoogboostje van de ts het geluid strak houdt. De TS7 wordt als ietsje minder dan de 808/9 en 10 beschouwd, maar is een heel redelijke optie.