PDA

View Full Version : Testje...



El Capitain
22 februari 2007, 15:16
Ik heb laatst met mijn 'duo' wat dingen opgenomen en gisteren eindelijk mijn allerallereerste nummer afgemixt zodat we die kunnen gebruiken als demootje.

Het is een akoustische rocksong, het neigt er erg naar om in bandvorm te worden uitgevoerd, maar voor nu doen we het akoestisch.
Mijn vraag is vooral: hoe vinden jullie de mix klinken? Is het geheel een beetje om aan te horen als demo en wat valt je op dat goed is/dat je mateloos irriteert etc.?

klik (http://www.elcapitain.nl/muziek/brokenheartedloverock.mp3)

Don Capo
22 februari 2007, 15:35
Ik moest erg wennen aan de stem. Daar zou ik echt aan werken,later wordt het beter.Drums zouden misschien toch best wel toevoegen, (bas ook) dus zou het zeker ook in bandvorm doen.

Wel lekker om naar te luisteren.

El Capitain
22 februari 2007, 15:38
Vind je de stem an sich niet zo mooi, hoe hij zingt of hoe het in de mix ligt niet zo goed?

Dank voor de reactie overigens...

Mithrandir
22 februari 2007, 15:46
Ik vind zijn stem in het begin prettig om naar te luisteren, maar wat naarmate het nummer vordert hoor je dat het een ongeoefende stem is. Hij lijkt toch wat problemen te hebben met het aanhouden van een toon. Jouw 2e stem klinkt goed vind ik.

De mix zelf vind ik, voor zover ik dat kan beoordelen met mijn ongeoefend oor, lekker, de gitaren klinken helder en er is een goede balans tussen gitaar / stem en stem / 2e stem.

Ik denk dat je dit nummer perfect met 2 acoustische gitaren kunt blijven spelen, hij klinkt voor mij af.

amon
22 februari 2007, 15:54
De stem is wennen.
Persoonlijk denk ik dat het wat mid mist, de stem heeft veel laag en clarity, maar in het midden ontbreekt wat.

Don Capo
22 februari 2007, 16:02
Vind je de stem an sich niet zo mooi, hoe hij zingt of hoe het in de mix ligt niet zo goed?

Dank voor de reactie overigens...
twijfel twijfel, een beetje van beide im afraid. Tweede stem deel ik met Mith is erg mooi en vult de eerste ook goed aan. Waarschijnlijk vind ik het daarom ook beter naarmate het nummer vordert

El Capitain
26 februari 2007, 23:47
[off topic]hoe verander je een titel...bedacht me dat dit niet zo'n goede titel was[/off topic]

jorrit
27 februari 2007, 20:15
vind de 2 zangers bij elkaar een heel stuk beter dan alleen de ene zanger..

Mithrandir
27 februari 2007, 20:57
[off topic]hoe verander je een titel...bedacht me dat dit niet zo'n goede titel was[/off topic]

Niet . . . dat kan alleen de moderator van dit subforum of de administrator.

e!
3 maart 2007, 13:42
In het begin was ik positief verrast door de sound van de gitaren, maar toen de stem inviel viel het ruimtelijke plaatje een beetje in duigen. In eerste instantie klonk het mooi ruimtelijk, maar de vocalen komen dan zo droog in de mix dat je gelijk de huiskamer ingetrokken wordt. Vind ik persoonlijk niet zo werken.

Verder ben ik het met de overigen eens dat er nog wat moet worden bijge-EQ'd aan de stemmen. Ook de levels zijn niet constant. Er is daardoor geen eenheid. Wanneer de tweede stem invalt (in de A-B stukjes) klinkt het voor mij een beetje als "en nu moet ik iets doen". In plaats van dat er sprake is van een natuurlijke aanvulling. Ook wat room/reverb en misschien enige compressie zouden niet overbodig zijn. De tekst boeit me niet zo. Beetje straight forward/al gehoord.

In tegenstelling tot de rest vind ik het geluid van de stem wel wat hebben. Dat ongeoefende kan goed werken. In dit geval vind ik dat wel. Ok, het nummer zelf kan misschien nog wat geroutineerder qua zang, maar overall heb ik niet zoiets van "goh, wat een ongeoefende zanger zeg".

Samenvattend: gitaren beginnen goed en blijven wel goed eigenlijk. Aan de vocalen moet qua productie wat bijgeschaafd worden.

e!
3 maart 2007, 13:48
Wat zit ik eigenlijk te zeiken. Als demo is het helemaal niet verkeerd.

El Capitain
4 maart 2007, 03:07
Nee, ik vind het wel fijn om wat meer input te krijgen. Ik moet het tenslotte zelf ook nog leren en veel doen.
Ik heb nu een ander nummer gemixt en daar klinkt de zang ook wel gelijk een stuk helderder. Doordat ik dat andere nummer gemixt heb, hoor ik gelijk ook het verschil met het nummer wat ik hier gepost heb en weet ik ook meer welke kant ik op moet gaan. Ik ben na een weekje luisteren ook ongeveer tot dezelfde conlcusie gekomen als jou (e!) en de rest ook: aan de zang kan nog wel wat gedaan worden.