PDA

View Full Version : zagen in pickguard + pickupring-vraag



jimihattricks
22 februari 2007, 15:14
ik heb een tijdje geleden een mint groene slagplaat op mijn mex strat gezet, met S-S-S routs, maar nu ik nog een humbucker heb liggen ben ik aan t overwegen om die erin te gooien..

ik weet dat de body H-S-S gerout is, dus dat is niet het probleem..

het probleem is dat ik per se niet van de mint groene plaat af wil, dus ik moet:
1) gaan zagen in de pickguard
2) een of ander bevestigingsmechanisme gaan maken voor de humbucker

nu heb ik al gekeken, en een pickupring gaat volgens mij niet passen i.v.m. de controls (volume zit dan in de weg)..

heeft iemand al eens iets soortgelijks gedaan? of weet iemand anders waar ik voor een normaal bedrag een mint groene pickguard met H-S-S routs kan aanschaffen?

[edt]

ik zie deze bij musik-produktiv:

http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/10/100010975l.jpg

hoe betaal ik daar? ik heb geen creditcard dus ik moet dan vooraf betalen? en ben ik dan niet onevenredig veel verzendkosten kwijt? ik ga ook niet op en neer rijden voor een slagplaat natuurlijk :D

[edt]

ook hier al antwoord op gevonden, kan onder rembours (nachname), verzendkosten zijn 8 euro.. dan maar meteen 3 stuks doen :)

topic kan ook wel verwijderd worden, heb toch immers zelf al antwoord op mijn eigen vragen gegeven :D

Johannes
22 februari 2007, 15:54
je kunt het ook dichterr bij huis zoeken:

www.voxhumana.nl
www.backandforth.nl
www.tonefactory.nl

bijvoorbeeld...

jimihattricks
22 februari 2007, 16:24
ok, goed dat t topic nog niet dichtgegooid is :)

The_Darkness
22 februari 2007, 16:54
je kan natuurlijk ook gewoon het single coil gat uitfrezen tot een humbucher gat.

jimihattricks
22 februari 2007, 17:07
jazeker kan dat, maar dan zit ik met de mounting holes.. daar moet dan dus nog een pickupring overheen.. als dat past - maar dat betwijfel ik dus, gezien de positie van de volumeknop - lijkt dat me de goedkopere, en dus betere :D oplossing..

AvU
22 februari 2007, 17:21
je heoft geen pickup ring, omdat het element al wordt vast gehouden door de slagplaat. kijk maar bij fenders, daar zit ook geen pickupring op. maar als je het mooier vind moet je het zelf weten, maar het is niet nodig.

grt. Arjan

jimihattricks
22 februari 2007, 17:26
wacht even, volgens mij snappen jullie niet helemaal wat ik bedoel..

als ik een slagplaat met humbucker-uitsparing aanschaf heb ik idd geen pickupring nodig nee..

als ik echter mijn eigen slagplaat (S-S-S) zou modificeren tot H-S-S, dan heb ik wel iets nodig om de humbucker in te bevestigen; bv een pickupring, of anders een zelf gemaakte constructie

madman
22 februari 2007, 18:05
wacht even, volgens mij snappen jullie niet helemaal wat ik bedoel..

als ik een slagplaat met humbucker-uitsparing aanschaf heb ik idd geen pickupring nodig nee..

als ik echter mijn eigen slagplaat (S-S-S) zou modificeren tot H-S-S, dan heb ik wel iets nodig om de humbucker in te bevestigen; bv een pickupring, of anders een zelf gemaakte constructie

da's een kwestie van een paar gaatjes boren en een beetje zagen, enige grote nadeel is dat de ophanggaatjes van je oude singlecoil altijd zichtbaar blijven

Johannes
22 februari 2007, 19:08
een nieuwe slagplaat kost een tientje, waar doen we nog moeilijk over?

Edit: okj, 2 tientjes dan :)

G.G.
22 februari 2007, 20:43
Jimi, laat je geen onzin vertellen. Een humbuckerring op een stratslagplaat gaat prima, en dat weet ik uit ervaring.

Koop de dunne ring (ongeveer 5mm) Verwijder alle extra ringetjes die eventueel onder de potmeter zitten, er zit nog 1 lipje in de weg, daar boor je een klein gaatje in de slagplaat (zie je niets meer van als de knop erop zit). Nu komt de potmeter al zo'n 2 a 3 mm omhoog. Als je de knop nog ietsjes hoger wilt hebben, haal je hem van de as. KLein stukje tape op het asje en de knop terug duwen. Nu ligt ie net hoog genoeg om over de ring heen te draaien.

Voor de 4 gaatjes van de humbuckerring boor je in de slagplaat TE KLEINE gaatjes omdat er onder de slagplaat op sommige plekken geen hout zit voor de schroefjes.

jimihattricks
22 februari 2007, 20:50
ok jongens, bedankt! ik ga t eerst eens zelf proberen, en als dat niet lukt kan er nog altijd een nieuwe slagplaat op..!