PDA

View Full Version : Opvolger Pod XT?



ReinoutV
22 februari 2007, 14:24
Ik weet dat veel mensen met andere verwachtingen op de topic titel zullen klikken (was ook een beetje de bedoeling, ff plagen), maar komt er binnenkort nog een opvolger van de Line 6 Pod XT? Ik wil op den duur een moddeling floor-processor aanschaffen (back-up, snelle klussen en studiowerk), maar dit heeft nog geen haast. Daardoor heb ik er geen zin in om er nu een te kopen, als over een half jaar de opvolger op de markt is. Daarnaast: verschillende de Pod XT, XT Pro en XT live alleen in vorm, of zijn de software en mogelijkheden anders (op de XLR out van de pro na)?

harrie-beton
22 februari 2007, 18:23
Line6 heeft een behoorlijke range aan producten en deze voldoen goed. Er staan geen revoluties op korte termijn te wachten. In principe is modeling redelijk stabiel. Er worden nu steeds kleine verbeteringen gemaakt, dit gebeurt in de software van het apparaat.

De markt is redelijk verzadigd met de Korg, Boss gt8, zoom g2 serie (de beste zeggen sommige), podxt pro (vind ik erg goed), Tonelab (ook erg goed) en v amp 2 (is een kopie van de pod 2.0).

De toekomst is lastig te voorspellen.

Izegrim
22 februari 2007, 19:59
Ik denk niet dat Line 6 op korte termijn met een opvolger van de XT/XT Live komt. Ze hebben afgelopen half jaar 2 units gepresenteerd die geschoeid zijn op de POD 2.0 technologie. Als de XT serie een opvolger zou krijgen denk ik dat ze eerder een uitgeklede versie of een prijsverlaging van de XT zou volgen, wat dus niet het geval is.

Het is een gaaf allround ding!

thefox
22 februari 2007, 20:21
ik zag bij rockpalace dat de prijzen aanzienlijk omlaag gegooid zijn, meestal is dat wel een indicatie dat er iets nieuws aan gaat komen.... blijft speculeren natuurlijk

JorikDekkers
22 februari 2007, 20:31
misschien anticiperen ze op wat Vox doet?

voor degenen die t nog niet wisten: de blauwgesmoelde valvetronix combo's worden niet meer gemaakt, terwijl ze nog steeds als warme broodjes over de toonbank gingen/gaan. Er is een nieuwe versie van de Tonelab uit met kleine wijzigingen. Er wordt vanalles gespeculeerd over een nieuw valvetronix mkII vlaggenschip (denk richting ad120vt(x)(h)) op de Frankfurt Messe...

pimmedoris
22 februari 2007, 23:43
Ik krijg zo om de zoveel tijd e-mails van line6. En toevallig heb ik vandaag een e-mail gehad met enorme aanbiedingen...

volgens mij 20 of 25% korting op de XT, maar ook "bij aankoop van een tonecore pedaal, gratis een extra module" enz.

Ben benieuwd of er iets nieuws aankomt...