PDA

View Full Version : Eerste demo-CD ASkin'Off



Koekjes zijn lekker
22 februari 2007, 10:46
Hallo mensen,

We hebben onze eerste demo-CD opgenomen! Ik kan een heel verhaal houden, maar het gaat uiteindelijk om de muziek. We hebben nu twee van de vier nummers online staan, No Industries en Lady. No Industries hadden we al eerder opgenomen, maar die hebben we opnieuw opgenomen.

Luister Lady op ons ongekendtalentprofiel:

http://www.ongekendtalent.nl/clubs/clubstek/clubstek.asp?clubid=24280

En No Industries op onze MySpace:

http://www.myspace.com/ASkinOff

Harrie Betton heeft ons apparatuur geleend voor het opnemen van de drums waar we hem nog een keer heel erg voor willen bedanken. Thanx Harry! Verder zijn zowel de bas, gitaren als zang opgenomen met dezelfde zangmicrofoon (wel na elkaar gelukkig), en als je dat in je achterhoofd houdt klinkt het nog best goed toch?
Graag heel veel commentaar, kritiek e.d.

Danku.

El Capitain
22 februari 2007, 16:22
Ben nu het eerste nummer aan het luisteren: wel mooie opbouw van het nummer. De stem ligt heel erg voor in de mix, dus dat is wel goed, maar misschien wel net iets te veel....maar luister nu ook op mijn crappy laptopboxjes...

Verder zou ik de snare nog iets meer schwung proberen te geven en de drums iets beter uit te laten komen....

MAARRRR....het klinkt gewoon wel al lekker en met eigen spullen gedaan, dus das gewoon goed gedaan....

Veekeren
22 februari 2007, 16:48
Klinkt wel goed, had wat mij betreft in de hardere stukken iets meer mogen knallen. Misschien vind ik de hardere riffs te druk ofzo, doe er mee wat je wilt want das nogal persoonlijk. Maar aardige zelfgemaakte opnames ook, heb je een mooie demo mee.

Verder kreeg ik soms een soort Intwine gevoel, of dat een compliment is of niet laat ik aan jou over. Ken Intwine ook maar oppervlakkig.

El Capitain
22 februari 2007, 17:00
Dat gevoel kreeg ik er ook wel bij...

Koekjes zijn lekker
23 februari 2007, 14:49
Hmm ja dat van Intwine horen we wel vaker. Komt vooral door onze zanger denk ik. De andere nummers van de CD zijn minder Intwine naar mijn mening, vooral ook omdat die wat rustiger zijn.

Dat van die harde stukken kan ik wel wat in vinden. Goed afmixen blijft lastig... Live klinken we ook heel anders dan op de Cd.. ;)

De drums kunnen inderdaad beter, je hoort gewoon dat t met zo'n Samson setje is gedaan ;). Maar dan nog, het had slechter gekund. T is maar een demo :D

Nellyrocks
23 februari 2007, 16:16
Ik vind het best wel lekker klinken. Opnamekwaliteit is niet helemaal je van het idd maar dat mag de pret niet drukken. Een echt goede band is er een die ondanks een goedkopere productie toch een goed resultaat neer kan zetten. Ik denk dat jullie daar wel aardig in zijn geslaagd. Mooie geelaagdheid in gitaarlijntjes.

Ik zou in "Lady" alleen die chorus van de leadvox halen, of iig ietsje minder. Het gaat naar mijn smaak een beetje plat klinken. Net of je een truckje nodig hebt om de zang goed te kunnen brengen. Zonde.

Ander ding is dat er op de myspace twee verschillende volledige nummers staan die allebei het zelfde beginnen; clean gitaartje etc. Mensen luisteren zelden een heel nummer af dus zou ik er voor kiezen om twee echt verschillende nummers te laten horen. Een met een rustige opbouw en eentje die er lekker inknalt.

Rutger
23 februari 2007, 16:22
Lekker bandje :) k Vind het wel lekker dat de gitaren juist niet zo massief zijn neergezet, is weer ns wat anders

Puntje voor de zanger: hij mag wel wat aan z'n nederlandse accent doen, die is te opvallend

RoyHJee
23 februari 2007, 17:02
Hee,.Ik ben de man die de vocalen heeft gedaan voor deze Demo.. En dat vandie accenten klopt wel.. Ik moest 't heel secuur inzingen vanwege de beperkte opname-apparatuur die we tot onze beschikking hadden..Dit gaat natuurlijk ten koste van de expressie..Verder staat de zang wel geaccentueerd op de articulatie..Dit had wel wat doffer gekund om een betere sfeer te wekken :listen: .. Maar daar kom je pas na verloop van tijd achter,. :hippie: Ik ben wel redelijk tevreden,.

stevie_vp
23 februari 2007, 21:09
Zijn de gitaren express zo dof opgenomen?
Opzich is de sfeer van de cleane gitaarstukjes wel leuk. Een beetje bush achtig... maar als de "harde" reffreintjes komen word het ineens zo druk en gaat de sfeer een heele andere kant op.. maja smaken verschillen...

Koekjes zijn lekker
4 maart 2007, 08:52
Hee bedankt voor de reacties, hier hebben we wel wat aan! Ik was ff op wintersport dus kon niet reageren. :)


Zijn de gitaren express zo dof opgenomen?
Opzich is de sfeer van de cleane gitaarstukjes wel leuk. Een beetje bush achtig... maar als de "harde" reffreintjes komen word het ineens zo druk en gaat de sfeer een heele andere kant op.. maja smaken verschillen...

De gitaren zijn niet expres zo dof opgenomen. We hebben er alles aan gedaan om het beter te krijgen, maar met een zangmicrofoon kan je gewoon niet heel veel.. Volgende keer doen we het beter ;)


Ik vind het best wel lekker klinken. Opnamekwaliteit is niet helemaal je van het idd maar dat mag de pret niet drukken. Een echt goede band is er een die ondanks een goedkopere productie toch een goed resultaat neer kan zetten. Ik denk dat jullie daar wel aardig in zijn geslaagd. Mooie geelaagdheid in gitaarlijntjes.

Ik zou in "Lady" alleen die chorus van de leadvox halen, of iig ietsje minder. Het gaat naar mijn smaak een beetje plat klinken. Net of je een truckje nodig hebt om de zang goed te kunnen brengen. Zonde.

Ander ding is dat er op de myspace twee verschillende volledige nummers staan die allebei het zelfde beginnen; clean gitaartje etc. Mensen luisteren zelden een heel nummer af dus zou ik er voor kiezen om twee echt verschillende nummers te laten horen. Een met een rustige opbouw en eentje die er lekker inknalt.

Bedankt voor het compliment! Over die gitaartokkels: alle nummers op de Cd beginnen met een gitaartokkel. Dat zijn van die 'beginnersfoutjes' die we nog moeten leren, we hebben inmiddels al het een en ander wat níet met een gitaartokkeltje begint, maar je hebt inderdaad gelijk. :)
Ik weet eerlijkgezegd niks van een chorus over de zang in Lady... Ik zal de "geluidsman" eens even vragen.