PDA

View Full Version : Ampeg V4, niet clean te krijgen ?



yhcmarc
22 februari 2007, 08:34
Nu dacht ik dus dat de ampeg V4 bekend stond omdat die zolang op (extreem) hoge volumes ook clean zou blijven, echter, vind ik dat de mijn zowiezo niet extreem hard gaat (mijn jcm800 gaat duidelijk harder) en dat de amp nou ook niet echt clean blijft. Ik heb er een met 6l6gc eindbuizen en speel op de V4 4x12. Zou het met een andere kast en / of buizen (setje 7027) harder en cleaner blijven ?

Ik heb nl. een custom overdrive laten bouwen om mijn TS9 te vervangen en zou graag dus een (redelijk) cleane sound uit mijn amps willen halen en met de overdrive de zooi goed oversturen.

Ik heb tot nog toe voor gitaar de V4 alleen kunnen testen met een telecaster elite en de bijbehorende V4 speaker

Unicron
22 februari 2007, 12:36
Je zou kunnen proberen te achterhalen waar de scheur/overdrive zit (pre vs eind), door 12AT7s in de voortrap te stoppen (heeft ie nu 12AX7?).

Sovtek 6L6WXT+ zijn ook erg brute eindbuizen vind ik zelf, mijn Bassman 100 werd daar voor het gehoor een stuk luider van, wellicht dat die ook langer clean blijven... Om het geld hoef je het niet te laten (11 euro p/stuk).

Wat betreft die box, als die erg inefficient is, moet je amp harder pompen voor hetzelfde volume en is ie dus minder lang clean.

P.S.

Voor clean op hoog volume zou je eens moeten kijken naar een Graphic Orange OR120, die zijn nauwelijks tot oversturen te krijgen zonder echt belachelijk luid te zijn...

yhcmarc
22 februari 2007, 18:44
Ik vind het op zich (nu) niet zo een heel erg punt dat die overstuurt, maar iets minder had ik niet erg gevonden omdat ik dan iets meer controle zou hebben dmv het overdrive pedaal.