PDA

View Full Version : Engl 212



FNaRK
21 februari 2007, 22:01
kort vraagje,
Engl heeft mooie 2x12 cabinetjes, een horizontale en een vertikale.
In mijn herinnering was één daarvan stereo (dus l/r inputs)
welke was dat ?

En iemand ervaring met deze kasten, klinken de horizontale en vertikale wezenlijk anders ?

De Beer
21 februari 2007, 23:27
Het zou me verbazen als de vertikale de stereo variant is.


~edit~


2 x 12" PRO Straight E 212 VH
Technical specifications:

Speaker:
2 x 12 CelestionÆ V 30 120 watts mono, 2x 60 watts stereo(stereo split)

Impedance:
8 Ohms mono, 2 x 16 Ohms stereo

Wood:
Siberian Birch - 14 times folded

Dimensions & Weight:
74 x 48 x 36 cm, 32 kg

WTF! 32 kg

Tho
21 februari 2007, 23:40
Ja die dingen wegen een hoop! Ik heb een 4x12, die iets meer dan 50 kilo schijnt te zijn.

De Beer
21 februari 2007, 23:51
Die XXl weegt 63...insane!

Ik beun wel eens wat bij als roady, maareh...beter halen ze het niet in hun hoofd.

stevie_vp
22 februari 2007, 01:31
Hey de verticale "schijnt" wat meer hoog te hebben maar dit zal wel van mensen komen die de horizontale op de grond zetten dusja.. dan hebbie meer hoog... Heb zelf de horizontale 212 is n beetje zwaar maar prima handgrepen en goed te tillen... Klinkt errug lekker... veel low end.
Je kan via een schakelaar kiezen tussen mono (waarbij je input en output heb) of stereo (waar je links en rechts hebt..)
Deze cab is zeker een aanrader...

Unicron
22 februari 2007, 12:32
De standard Engl's zijn immers ook van spaanplaat.... Dat zware rooster zit er m.i. ook puur op om die serie het gewicht van 'kwaliteit' te geven, als dat ding er niet op zat woog het helemaal niets, want die V-60s wegen ook geen reet...

FNaRK
22 februari 2007, 13:19
De standard Engl's zijn immers ook van spaanplaat.... Dat zware rooster zit er m.i. ook puur op om die serie het gewicht van 'kwaliteit' te geven, als dat ding er niet op zat woog het helemaal niets, want die V-60s wegen ook geen reet...


tsja .... da's ook een mening

:chicken:

Kim Wilson
22 februari 2007, 13:31
Daar geloof ik geen zak van. Engl gebruikt geen spaanplaat. "Siberian birch, 14 times folded" staat er bij de specs. Klinkt niet als spaanplaat...

Jimwoud
22 februari 2007, 13:40
De standard Engl's zijn immers ook van spaanplaat

Kan me haast niet voorstellen

Kim Wilson
22 februari 2007, 13:41
2 x 12" PRO Straight E 212 VH
Technical specifications:

Speaker:
2 x 12 CelestionÆ V 30 120 watts mono, 2x 60 watts stereo(stereo split)

Impedance:
8 Ohms mono, 2 x 16 Ohms stereo

Wood:
Siberian Birch - 14 times folded

Dimensions & Weight:
74 x 48 x 36 cm, 32 kg


Daar staat toch geen spaanplaat, of ben ik nou gek?

almarvk
22 februari 2007, 13:44
Dat is toch gewoon Aziatisch berken?

Jimwoud
22 februari 2007, 13:46
nee siberisch, dus russisch of lets.

Rutger
22 februari 2007, 13:57
Hey de verticale "schijnt" wat meer hoog te hebben
Ja logisch, hij ìs toch hoger! :jam:

Je kunt ook de horizontale kopen en die verticaal zetten. Doe ik meestal met mijn 2x12 cab, vanwege de projectie

Unicron
22 februari 2007, 14:00
Okee, okee. Ik had misschien het woord 'ook' niet moeten gebruiken. Ze gebruiken wel ander hout voor de standard series namelijk. Het was daarom meer bedoeld als reactie op het hogere gewicht van deze pro series, wat mede verklaard kon worden door het betere hout.

Er staat op de ENGL site dat de standard series van deels 'plywood' deels dit siberische hout is. Het cabinet van een vriend van me mist behoorlijk wat tolex en daar lijkt het toch op een soort 'frikandellenhout'. Ik zal er nog eens naar kijken. Ik bedoelde denk ik dan geen splaanplaat, maar dat spul waar Ampeg zijn boxen ook van maakt, die gelaagde splinters...daar leek het namelijk wel op...maar wellicht is het toch degelijker dan ik dacht.

ben overigens wel erg benieuwd naar de klank van die pro series 4x12 en 2x12...

excuses voor de off-topic verwarring die ik aldus zaaide...

Izegrim
22 februari 2007, 17:27
Ik ben wel heel benieuwd waar de standaard kasten dan wèl van gemaakt zijn. Heb er onlangs eentje aangeschaft namelijk.

Kim Wilson
22 februari 2007, 17:41
Zaag hem aan stukken en maak foto's. Wellicht kunnen we zien wat het is. :D

Tho
22 februari 2007, 18:22
want die V-60s wegen ook geen reet...

Jij brengt je dagen door in de sportschool? Ik heb onlangs een 4x12 twee trappen op gedragen, en in m'n eentje zou het met niet gelukt zijn zonder hem te beschadigen

Powerchordschuiver
22 februari 2007, 18:45
Ik bedoelde denk ik dan geen splaanplaat, maar dat spul waar Ampeg zijn boxen ook van maakt, die gelaagde splinters...

Dat spul heet meen ik OSB (Oriented Strand Board)
Wat meer info erover kun je vinden op Wikipedia.nl

artnaz
22 februari 2007, 18:55
Ga me niet vertellen dat dat rooster voor de kilo's zorgt... Die standard 4x12 van mij is echt niet een trap op te tillen in je eentje. Maar misschien moet ik vaker naar de sportschool...:p

Sorry voor het afdwalen, maar waar is die XXL eigenlijk goed voor (ten opzichte van de "normale" Pro versie met V30's)?

Valoosj
22 februari 2007, 19:04
ik heb zo'n horizontale cabinet, gecombineerd met de thunder head. dit is een beest. het volume kan ik thuis niet hoger dan 1/10 zetten. klinkt ook beestig. ik moet hem wel in mono zetten vanwege de talkbox

D3nnis
22 februari 2007, 19:43
Sorry voor het afdwalen, maar waar is die XXL eigenlijk goed voor (ten opzichte van de "normale" Pro versie met V30's)?

meer inhoud in kast = meer laagweergave?

vinni
23 februari 2007, 00:04
NIET SPAMMEN!

Unicron
23 februari 2007, 02:34
Jij brengt je dagen door in de sportschool? Ik heb onlangs een 4x12 twee trappen op gedragen, en in m'n eentje zou het met niet gelukt zijn zonder hem te beschadigen

Nou niet echt, maar als je 4x12 Marshalls gewend bent met G12H30s dan zijn die 4x12s met V12-60s niet echt zwaar meer.

Benieuwd of ENGL die V12-60's blijft gebruiken in de toekomst. Want Celestion verkoopt ze niet meer los, en het zijn erg fijne speakers... Heb er onlangs vier in 16 ohm weten te bemachtigen... ideaal voor een combi met een tweede Marshall box.

Dude
23 februari 2007, 12:53
Want Celestion verkoopt ze niet meer los, en het zijn erg fijne speakers...


als je ooit besluit 2 daarvan te verkopen mail me dan aub ;)

ik piste trouwens mn broek vol toen ik net op de newspage van de website van de andere band van je bassist zat te kijken. priceless !!

Unicron
23 februari 2007, 13:34
Que? ik volg je niet helemaal... Gaat het om Autumn of C.T.? (De laatste is mijn ex-band, ik ben trouwens de bassist van Massive Assault, niet gitarist.)

Braindead
24 februari 2007, 15:17
Gisteren nog over een 212 van Engl gespeeld. Lekker geluid, maar dat ding is echt veel te zwaar nog. Je koopt toch juist een 2x12 omdat je niet met een 4x12 wilt sjouwen..... Maken ze die kast gewoon van 2 keer zo dik hout als een Marshall.... Schiet ook lekker op zo.

Sorry voor de typfoutjes...... Ik heb ze bij deze bijgewerkt. :-)

Fumi SG
24 februari 2007, 16:33
Gisteen nog voer een 212 van Engl gespeeld. LEkker geluid, maar dat ding is echt veel te zwaar nog. Je koopt toch juist een 2x12 omdat je niet met een 4x12 wilt sjouwen..... Maken ze die kast gewoon van 2 keer zo dik hout als een Marshall.... SChiet ook lekker op zo

Ooit bedacht waarom die Engls juist zo goed klinken??:roll: En lees de volgende keer je post eens na voor je op 'Antwoord Verwerken' klikt.

jorrit
26 februari 2007, 15:47
haha geweldig.. ik denk ook elke dag waarom is mn engl cab niet van triplex..

Rude Perception
26 februari 2007, 16:22
Gisteren nog over een 212 van Engl gespeeld. Lekker geluid, maar dat ding is echt veel te zwaar nog. Je koopt toch juist een 2x12 omdat je niet met een 4x12 wilt sjouwen..... Maken ze die kast gewoon van 2 keer zo dik hout als een Marshall.... Schiet ook lekker op zo.

Sorry voor de typfoutjes...... Ik heb ze bij deze bijgewerkt. :-)

ANders ga je toch gewoon over plastic computerboxjes spelen? Nieuw speakertje erin. Geen gesjouw met dat kunstof.:satisfie:

Braindead
28 februari 2007, 00:14
Haha, errug leuk hoor. Ik heb nu al een zware 4x12 kast en ik weet wel dat daar meer laag uit komt.

Lijkt me duidelijk dat ik ook wel een beetje geluid wil, maar aan de andere kant niet het gewicht van een veel te zware box.

Sorry als ik een gevoelig onderwerp aansnijd met het gewicht van een 212 box van Engl. Ik zal voortaan iets voorzichtiger zijn...... duh

Valoosj
28 februari 2007, 18:56
Ooit bedacht waarom die Engls juist zo goed klinken??:roll: En lees de volgende keer je post eens na voor je op 'Antwoord Verwerken' klikt.

ze klinken inderdaad lekker vet.
op mn kamer kan ik em wel nog niet eens op 1 open draaien, anders komt iedereen zagen van geluidsoverlast :D

het gewicht stoort me niet. ik zeul er ook niet elke dag mee.
repetities doe ik met een of andere rommelbak, optredens, laatste repetities er vlak voor, en opnames zal ik wel doen met mn Engl

vond ik nu maar eindelijk een zanger!

Fumi SG
28 februari 2007, 19:02
Haha, errug leuk hoor. Ik heb nu al een zware 4x12 kast en ik weet wel dat daar meer laag uit komt.

Lijkt me duidelijk dat ik ook wel een beetje geluid wil, maar aan de andere kant niet het gewicht van een veel te zware box.

Sorry als ik een gevoelig onderwerp aansnijd met het gewicht van een 212 box van Engl. Ik zal voortaan iets voorzichtiger zijn...... duh

Daar lag het niet aan, je opmerking sloeg gewoon nergens op.... duh