PDA

View Full Version : Vraag: Fender stratocaster



Martien
21 februari 2007, 19:57
Na ik nu 4 jaar heb rond gelopen met een squier stagemaster en een aantal keer een goede strat in mijn handen heb gehad, ben ik zeker dat dit een fijne gitaar is voor mij.

Na vele bezoeken aan gitaarwinkels e.d. lag de prijs mij niet zo.

Nu ben ik op een 2ehands site uitgekomen op een zeer mooie stratocaster uit 1995, alleen zie ik (en is aangegeven in de advertentie) dat de lak licht doorzichtig is, je kan licht de tekeningen van het hout zien, is dit geen eigenschap van de highway one?
Het serienummer is gewoon zoals het hoort een N54xxxx enz.

Ook zie je meestal dat het serienummer op de voorkant van de hals staat, onder de tekst 'fender stratocaster usa' in dit geval staat het op de achterkant van de hals, zegt dit iets?

Verder, Als een strat een maple neck heeft, is het dan bijna altijd zo dat de hals een lichte (blanke kleur heeft) en bij een (?) rosewood een donkere kleur?
Maakt dit nog verschil in prijs/kwaliteit?

evt nog een foto's voor de duidelijkheid

http://fotos.marktplaats.nl/kopen/0/99/lab2pUoFWZYs4lqcMdIHyQ==.jpg

http://fotos.marktplaats.nl/kopen/e/98/6vdUCUnSlzg7R++ZfS1/1w==.jpg

D3nnis
21 februari 2007, 20:05
Bestond de Highway serie wel in 1995?
Ik ben geen kenner, maar ik dacht dat die highway series pas later begonnen?

Verder, een rosewood toets (niet de gehele hals) ziet er gewoon donker uit. Maple lichter. Ik heb nog nooit een donker gelakte maple toets gezien...

Prijs / kwaliteit maakt volgens mij niks uit, meer persoonlijke voorkeur. Ook omdat een maple toets over het algemeen gelakt is en een rosewood toets niet.

MizZoo
21 februari 2007, 20:10
Maple klinkt wat scheller, Rosewood wat ronder en zachter.. althans, dat word gezegd, ik heb ze zelf nooit naast elkaar geprobeerd.

Aron Maiden
21 februari 2007, 20:25
Nee, het is geen highway one, die zijn veel matter.. ik weet het teminste bijna zeker

GuitarMaster
21 februari 2007, 20:40
Gewoon een USA strat hoor, serienummer op de achterkant klopt ook, heeft mijn USA strat uit 1994 ook.

Speulert
21 februari 2007, 21:00
Ik vind em in ieder geval supermooi

Spitfire
21 februari 2007, 22:03
Nu ben ik op een 2ehands site uitgekomen op een zeer mooie stratocaster uit 1995, alleen zie ik (en is aangegeven in de advertentie) dat de lak licht doorzichtig is, je kan licht de tekeningen van het hout zien, is dit geen eigenschap van de highway one?
Nee, dit zie je ook bij USA Stratocasters, dus geen paniek.

vulvasonic
21 februari 2007, 23:41
Dit is gewoon een American Standard in Sunburst uitvoering in een hele nette staat. Niks aparts en niks mis mee. Gewoon een lekkere strat.

De sunburst finish heeft ook alles van de sunbursts uit die periode. Je hoeft je nergens druk om te maken. Lijkt me gewoon 100% in orde.

Martien
21 februari 2007, 23:44
ok! cool Bedankt!

Rick trodat
22 februari 2007, 02:25
De oudere Highways beginnen met het serienummer met de letter Z.

Samder
22 februari 2007, 07:38
Wacht! ik twijfel toch hoor!

Amerikaanse strats hebben maar 1 zo'n string tree, en deze gitaar op die foto's heeft er toch echt 2! Net zoals op de highway serie! Hij heeft er wel een mooie "amerikaanse" brug op gezet, maar de lak doet me toch ook echt denken aan mijn sunburst highway strat. De lak glimt niet zo erg als een amerikaan!

steph
22 februari 2007, 09:20
Wacht! ik twijfel toch hoor!

Amerikaanse strats hebben maar 1 zo'n string tree, en deze gitaar op die foto's heeft er toch echt 2! Net zoals op de highway serie! Hij heeft er wel een mooie "amerikaanse" brug op gezet, maar de lak doet me toch ook echt denken aan mijn sunburst highway strat. De lak glimt niet zo erg als een amerikaan!

In die tijd zaten er altijd 2 stringtrees op!
Gitaren van 12 jaar oud glimmen niet altijd als een nieuwe in de winkel.

jimihattricks
22 februari 2007, 09:44
ik snap de verwarring omtrent de finishing wel, dit is namelijk ook een highway:

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/111100300_4.jpg

het serienummer brengt in deze zaak echter uitkomst..

LaurentB
22 februari 2007, 09:54
Wacht! ik twijfel toch hoor!

Amerikaanse strats hebben maar 1 zo'n string tree, en deze gitaar op die foto's heeft er toch echt 2! Net zoals op de highway serie! Hij heeft er wel een mooie "amerikaanse" brug op gezet, maar de lak doet me toch ook echt denken aan mijn sunburst highway strat. De lak glimt niet zo erg als een amerikaan!

Mijn US Stratocaster uit ca 1987/1988 heeft ook twee stringtrees hoor:

http://www.em11.nl/images/strat_kop.jpg

duckman
22 februari 2007, 10:20
Wacht! ik twijfel toch hoor!

Amerikaanse strats hebben maar 1 zo'n string tree, en deze gitaar op die foto's heeft er toch echt 2! Net zoals op de highway serie! Hij heeft er wel een mooie "amerikaanse" brug op gezet, maar de lak doet me toch ook echt denken aan mijn sunburst highway strat. De lak glimt niet zo erg als een amerikaan!

mijn strats uit 95 en 97 hebben twee string tree's

Eko
22 februari 2007, 16:32
Het type dat je hebt bepaald het aantal stringtrees. De mijne uit `97 heeft er ook 2. Een USA hardtail strat. Standard dus.

up-guitarman
22 februari 2007, 16:38
Is volgens mij niks mis mee !!!
Gewoon een mooie sunburst USA strat...

Martien
24 februari 2007, 23:27
Nou ik ben sinds 2 uur de trotste eigenaar van de fender strat!

pica's!

http://home.planet.nl/~vand2710/1.jpg
http://home.planet.nl/~vand2710/2.JPG

even linkje gemaakt foto's, waren wat groot

vulvasonic
24 februari 2007, 23:57
Zo, die ziet er echt nog puntgaaf uit zeg!

Gefeliciteerd! :cheerup:

up-guitarman
25 februari 2007, 15:17
Mooi mooi !!!

LaurentB
25 februari 2007, 16:52
Ziet er mooi uit, gefeliciteerd!

Bassbitch
22 mei 2007, 22:25
Mijn vader belde net om te zeggen dat hij iets op Gitaarnet had gevonden over een gitaar die hij verkocht had :D Dat is dus dit topic.
Fijn dat je er gelukkig mee bent Martien!

En Vulv, mijn pa had je herkend van het filmpje van het GNFestival wat ik hem had laten zien!

(sorry voor het kicken van een oud topic trouwens)

Martien
22 mei 2007, 22:48
Ha :) grappig!

nou ik ben er tot op heden nog erg mee in mijn sas! ;)