PDA

View Full Version : Strap en bijbehorende dingen



Spitfire
21 februari 2007, 18:05
Ik ga binnenkort even een strap halen, aangezien ik wel eens staand wil spelen en eventueel voor 'later'. Maar wat is een goede strap (merken/prijsklasse)? De strap die ik gebruike is namelijk bijna uitgescheurd (zat bij m'n beginners gitaar in het pak). Verder zoek ik de naam van die dingetjes die de strap op zijn plaat houden (die rubbertjes), omdat ik niet wil dat de strap eraf schiet en vraag ik me af hoe 'professionele gitaristen' het voor elkaar krijgen dat de gitaarkabel naar de straplock onderaan de body loopt, zodat hij er niet zomaar uit kan schieten (heb je hier ook nog een 'dingetje' voor nodig of is dat een handigheidje?).

Bij voorbaat dank :satisfie:

Nellyrocks
22 februari 2007, 13:44
Ik ga binnenkort even een strap halen, aangezien ik wel eens staand wil spelen en eventueel voor 'later'. Maar wat is een goede strap (merken/prijsklasse)? De strap die ik gebruike is namelijk bijna uitgescheurd (zat bij m'n beginners gitaar in het pak). Verder zoek ik de naam van die dingetjes die de strap op zijn plaat houden (die rubbertjes), omdat ik niet wil dat de strap eraf schiet en vraag ik me af hoe 'professionele gitaristen' het voor elkaar krijgen dat de gitaarkabel naar de straplock onderaan de body loopt, zodat hij er niet zomaar uit kan schieten (heb je hier ook nog een 'dingetje' voor nodig of is dat een handigheidje?).

Bij voorbaat dank :satisfie:

Nou

- Straps heb ik nog nooit gekocht. Zijn net aanstekers. Ik kom er gewoon wel eens een paar tegen, paar gekregen.

- Voor mij werk qua straplock het beste die van Grolsch. Lastige alleen is dat je die alleen per krat kan kopen.

- Snoer probleempje: simpelweg met een snoer in je hand je gitaar omhangen en dan pas inpluggen.

Succes

Kim Wilson
22 februari 2007, 13:49
Straps kun je bij Tonefactory.nl wel krijgen. Evenals straplocks. De kabel gooi je gewoon achter je strap langs.

hendrix_appendix
22 februari 2007, 13:59
Ik zou gewoon echte schaller straplocks kopen oid, kosten 20 euro en werken imo beter dan die stomme Grolsch dingetjes, gebaseerd op de ervaring die ik ermee heb.

jaspie
22 februari 2007, 14:01
Nou

- Straps heb ik nog nooit gekocht. Zijn net aanstekers. Ik kom er gewoon wel eens een paar tegen, paar gekregen.

- Voor mij werk qua straplock het beste die van Grolsch. Lastige alleen is dat je die alleen per krat kan kopen.

- Snoer probleempje: simpelweg met een snoer in je hand je gitaar omhangen en dan pas inpluggen.

Succes
niet als je een goede leren koopt, je moet wel erg ruig doen om die te slopen. Kep er zelf een van gaucho(nog nooit verder van het merk gehoord maar dat boeit verder nie:P).

robert-gitarist
22 februari 2007, 15:53
Ik zou gewoon echte schaller straplocks kopen oid, kosten 20 euro en werken imo beter dan die stomme Grolsch dingetjes, gebaseerd op de ervaring die ik ermee heb.

die schallers vind ik overdreven duur.Ik heb een poosje terug een aantal setjes van die dingen van Boston gekocht voor iets van 8 a 10 euro.Die dingen werken exact het zelfde en zijn echt net zo goed ;)

Ewoud Kuijt
24 februari 2007, 16:22
Ik zou gewoon echte schaller straplocks kopen oid, kosten 20 euro en werken imo beter dan die stomme Grolsch dingetjes, gebaseerd op de ervaring die ik ermee heb.

Speel al 15 jaar met schaller straplocks. Vanmorgen nog nieuwe gekocht bij Peer Dellen in Den Haag. 12.99 euro. Als je niet elke dag op de planken staat heb je daar 8 tot 10 jaar plezier van.

Blend
24 februari 2007, 17:58
Gewoon 1tje van Fender aanschaffen. ziet er wijs uit :) , en ze zijn nog stevig ook

Spitfire
24 februari 2007, 18:24
Gewoon 1tje van Fender aanschaffen. ziet er wijs uit :) , en ze zijn nog stevig ook
Maar ik speel op een Blade :nervous:

;)

Maar ik ga geen straplocks kopen, doe er wel gewoon rubbertjes om.

hendrix_appendix
26 februari 2007, 17:33
Geloof me, zonder rubbertje is het gewoon lekkerder.

Lennartmot
1 maart 2007, 22:19
goeie :seriousf:

Laser
9 maart 2007, 16:12
Riem Levy's lederen riem zit goed en houdt goed, ook bij lang spelen.
Lock: Dunlop safety lock, zit oervast tot je het er in een wip kan uithalen met een druk op de knop. Goed gevonden.

Eko
9 maart 2007, 22:01
Ik gebruik al jaren straps van Fender. Een tweed uitvoering met gevoerde lederen binnen kant. Zeer slijtvast en werkt zeer prettig. Het leer neemt vocht op en zorgt er voor dat de strap niet over de schouder gaat glijden. Blijft je instrument tenminste lekker op z`n plek met een optreden.
Ik heb voor de USA Fenders voor ieder een strap in die uitvoering. Ligt bij elke axe in de case.

De straplocks zijn inderdaad van Schaller. Ben zo gek dat op de zwarte Custom tele ook zwarte straplocks zitten aan de riem. Trouwens op iedere riem die ik heb zitten de straplocks, ook degene die ik heel weinig gebruik.