PDA

View Full Version : meanstreet guitars



roelercoaster
21 februari 2007, 17:33
Hoi allemaal,Ik heb net wat gevonden over een merk dat de gitaren van gitaargod eddie van halen namaakt maar zonder de streepjes (gelukkig of ze hadden een paar probleempjes met de rechten op de streepjes)
Ze geven zeer mooie gitaren voor weinig geld alleen snap ik wel niet veel van de specs maar ja.
Ik zou graag jullie mening eens weten.
Want over body materiaal enzo weet ik zo goed als niets.
Hier heb je alvaste de site: http://www.meanstreetguitars.com/

Groeten Roeland :chicken:

Squier4ever
21 februari 2007, 17:54
de specs zijn wel oke volgens mij, niet super gewoon ok.
maar wat zijn die dingen lelijk :o

roelercoaster
21 februari 2007, 17:58
bwa valt wel mee,je kan er prachtige gitaren van maken er staan bij sommigen voorbeelden bij. :hippie:

Spitfire
21 februari 2007, 17:59
Specs zijn best ok, maar redelijke specs maken nog niet per definitie een goede gitaar.

Maar waarom zou je in godsnaam een wannabe-replica willen?

roelercoaster
21 februari 2007, 18:07
lijkt me gewoon vet om zo'n mooie streepjesgitaar op men kamer te hebben staan :satisfie:

Spitfire
21 februari 2007, 18:14
lijkt me gewoon vet om zo'n mooie streepjesgitaar op men kamer te hebben staan :satisfie:
Als het toch alleen maar voor de looks is, is het dan geen idee om er zelf een te maken? Een budgetstrat helemaal strippen en pimpen lijkt mij goedkoper.

roelercoaster
21 februari 2007, 18:42
het rpobleem is dat ik helemaal niet goed ben in dat soort zaken van verven en afplakken en hout utsnijden enzo :satisfie:

a darker shade of grey
21 februari 2007, 20:31
Ik vind het echt belachelijk! Een replica van een van de meest afgeragde bijmekaarraapsels op deze wereld....

Spitfire
21 februari 2007, 22:07
het rpobleem is dat ik helemaal niet goed ben in dat soort zaken van verven en afplakken en hout utsnijden enzo :satisfie:
Eeehm, Van Halen's gitaar ziet er zo fucked up uit omdat hij de ballen verstand had van gitaartechniek en gewoon maar wat deed.

Geloof me, als je je best doet gaat het er veel mooier uit zien, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling van een Van Halen Strat.

Hier (http://www.guitarattack.com/mattocaster/vanhalen/sagavh.htm) staat een handleiding hoe je die strat maakt, maar dan kun je de beginstappen dus overslaan en vervangen door het schuren van de body om de lak eraf te halen.

Dit zou ik dus doen als ik zo'n strat wil, maar als jij 650 dollar aan een nieuwe gitaar uit wilt geven... ;)

Edit: zie net dat de handleiding niet volledig is, maar hier (http://www.shredaholic.com/frankie.html) staan ook nog een aantal links.

Ic3gl0vE
21 februari 2007, 22:39
dat black fusion ziet er tof uit
hier een plaatje (http://www.meanstreetguitars.com/Mean_Street_Guitars_Unchained_Black_Fusion_multi_1 .jpg)

orreltak
21 februari 2007, 22:44
Eeehm, Van Halen's gitaar ziet er zo fucked up uit omdat hij de ballen verstand had van gitaartechniek en gewoon maar wat deed.

Geloof me, als je je best doet gaat het er veel mooier uit zien, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling van een Van Halen Strat.


nou ik heb andere dingen gelezen.hij schroefde alles zelf in elkaar tot en met de pickups,p.a.f`s die hij zelf rewounde en waxte.hij kon zeker wel op weg met techniek alleen die `striped` was zijn main axe voor ruim tien jaar en daar gaat ie niet van glimmen

DarknessAwaits
21 februari 2007, 23:34
Nou, in het demofilmpje wat hij gaf met die nieuwe Fender replica van weet ik veel hoeveel duizenden dollars vertelt hij zelf dat het hij het voorste element niet had aangesloten. Niet omdat hij het niet wilde gebruiken, maar simpelweg omdat hij niet meer wist hoe hij het moest aansluiten.

Maar dat is maar een detail natuurlijk, het gaat natuurlijk om een Van Halen lookalike gitaar. Ik denk dat het prima zelf te maken is, en het ligt net aan jezelf hoe hoog je de eisen daarvoor stelt.

roelercoaster
22 februari 2007, 11:57
maar waar moet ik dan een body halen?
En de meanstreet evolution is niet zo duur,voor iets rond de 350 EURO heb je hem en ook met de verzendingskosten.Deze body is ook niet ZO moeilijk na te maken. :gitarist:

roelercoaster
22 februari 2007, 11:59
ohw effe vergist,het kost toch nog een mooie 450 euro met de verzendingskosten erbij ik heb meanstreet een mail gestuurd en nu weet ik ongeveer de kosten. :chicken:

robert-gitarist
22 februari 2007, 12:08
Maak dat ding zelf man.
Ik heb dat ook gedaan zoiets maar ik heb een eigen draai eraan gegeven.De Van Halen strepen heb ik uiteraad vaan Van Halen maar de kleuren min of meer van me zelf want iedereen spuit die dingen rood,zwart,wit of zwart wit etc.Ding heb ik zelf ook ingetapt en gespoten en ik vind het resultaat niet slecht geworden(eerste keer dat ik een gitaar heb gespoten overgens).
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/Customgreenyellow.jpg

Is niet helemaal af maar goed..Ben al bezich met een tweede.

roelercoaster
22 februari 2007, 12:27
maar hoe(of waar) kom je aan een strat body met floyd rose erop? :chicken:


(trouwens mooi gedaan die gitaar)

robert-gitarist
22 februari 2007, 13:39
Bedankt ;)
De gitaar heb ik toen gekocht via marktplaats voor 35 euro.Hij was toen een andere kleur geel gespoten door de vorige eigenaar maar het was niet mooi gespoten.Niet mooi gedekt zeg maar.Ik heb de gitaar gekocht,gestript,eerst helemaal geel gespoten,dagen laten drogen,vervolgens afplakken(de straken dus) en met groen over spuiten.Uiteraad weer laten drogen,tape verwijderen en overspuiten met blanke lak.

roelercoaster
22 februari 2007, 14:33
maar ik zou die gitaar dan ook willen gebruiken om op te spelen en dan zou dat toch wel een degelijke gitaar moeten zijn,want nu bespeel ik een pacifica en ik wil echt een giitaar met floyd rose op.Ik had in het begin gekeken naar een kramer striker fr-424 cm maar toen zag ik op een forum over eddie van halen dat je bij meanstreet guitars een gitaar kon krijgen die als je er zelf wat aan veranderde kon omvormen tot een eddie van halen gitaar maar ik wist niets over de specs dus strate ik dit onderwerp :chicken: Maar dus zou ik het toch leuk vinden als het een goede gitaar is :cooler:

robert-gitarist
22 februari 2007, 14:34
Dan kijk je toch tweedehands na een goeie strat?Zat te vinden.Charvel,Jackson,Ibanez etc..allemaal met floyd rose.

roelercoaster
22 februari 2007, 14:54
ik zou liefst voor een nieuwe gaan :soul:

roelercoaster
22 februari 2007, 16:03
even nog een vraagje,is er een winkel of online-shop in de buurt die kramer verkoopt? :chicken:

fred dons
22 februari 2007, 17:01
ja musicyo.com