PDA

View Full Version : Punkrock



tjas
21 februari 2007, 17:19
de H&K Vortex of de H&K Warp7 voor punkrock?

hoofd
21 februari 2007, 17:20
Boeit 't? Zolang 't maar hard kan..

Jimwoud
21 februari 2007, 17:23
Was laatst ook een topic over, begon ook met dezelfde versterker, even zoekfunctie gebruiken.

ColourofFire
21 februari 2007, 17:43
Waarom al die vragen over welke versterker voor punkrock...

het gaat er bij punkrock toch juist om om met wat je maar kan vinden muziek te maken...

yhcmarc
21 februari 2007, 18:00
heerlijk domme antwoorden weer .. maaruh, die hughes en knetter zooi zou ik zeker vanaf blijven, check eerder een naar een leuk oud buizenbakje, marshall, fender bassman, london city etc etc ..

rscalex
21 februari 2007, 19:09
jcm900 vind ik wel een echt punkrockbakje :)

D3nnis
21 februari 2007, 19:11
heerlijk domme antwoorden weer .. maaruh, die hughes en knetter zooi zou ik zeker vanaf blijven

Waarom is dat zooi?

stevie_vp
22 februari 2007, 01:35
Voor de prijs vind ik t geen zooi... heb de half stack warp7 gehad (vroeger ;) ) En is gewoon lekker om mee te beginnen. Gaat goed hard.
Heeft wel een erg zwaar mesa/korn achtig gevoel maar is zeker lekker punkrock mee te spelen... ga ze testen zou ik zeggen...
Heb je misschien wat geld over zou ik toch naar een mooie buizenbak kijken.
Zoniet... even testen :)
Succes!
/
s

Nellyrocks
22 februari 2007, 08:32
zucht..... JCM800

yhcmarc
22 februari 2007, 09:11
Waarom is dat zooi?

Omdat ik nog nooit, maar dan ook echt nooit, iemand een fatsoenlijke sound uit een H & K set heb horen halen. Laatst ook weer bij een bandje in de oefenruimte wezen kijken, kid had een Warp top (transistor versie) en wat een ongedefinieerde bende laag, zelfs met de bas naar de -10 en mid en treble op max was het nog een lage bassige duffe zooi.

Degene die post dat er een lekkere mesa / korn sound in zit .. korn = geen punkrock , en volgens mij speelde korn op rivera ;)

En over de opmerkingen (niet alleen dit topic, maar zo goed als ELK topic over punk / punkrock / hardcore er aanverwanten hier) ... punkrock = niet alles open en dom een beetje op een ongestemde gitaar in E staan te rammen, maarja, alle self proclaimed gitaargoden hier zullen zich wel te goed voelen om zich er in te verdiepen ofzo ..

Kim Wilson
22 februari 2007, 09:14
Boeit 't? Zolang 't maar hard kan..
Een waar woord...

treblemaster
22 februari 2007, 09:36
Ten eerste zou de topic starter wat meer informatie moeten geven over wat voor een geluid hij nou precies zoekt (namen van bands). Punkrock is zoiets loos....de een denk hierbij aan west coast punkrock (ook wel de skatepunk zoals Pennywise, Good Riddance, NRA etc), terwijl de ander meer aan de east coast punkrock denkt (Green Day, Screeching Weasel, The Queers, The Apers). Kortom zonder band namen is het lastig in te schatten wat voor geluid je zoekt.
Ik speel het liefst punk op een oude buizenbak met een pedaaltje ervoor, maar een ander vind dat weer niks en speelt liever op een moderne versterker met veel distortion. Solid state kan ook.....denk maar aan Black Flag (geniaal geluid!). IK zou toch zelf eens het een en ander gaan testen, want wat de een geschikt vind voor punkrock vind jij misschien drie keer niks!

ColourofFire
22 februari 2007, 10:36
En over de opmerkingen (niet alleen dit topic, maar zo goed als ELK topic over punk / punkrock / hardcore er aanverwanten hier) ... punkrock = niet alles open en dom een beetje op een ongestemde gitaar in E staan te rammen, maarja, alle self proclaimed gitaargoden hier zullen zich wel te goed voelen om zich er in te verdiepen ofzo ..

Ik speel zelf punk, you twat.

Het gaat bij punk gewoon niet zozeer om een specifieke sound, je neemt gewoon een versterker die je kan krijgen, en daar kijk je mee wat eruit komt. Uit bijna elke rock of zelfs metalversterker kan je met een beetje knopjes draaien wel punk(rock) krijgen. Alle knoppen op 10 is sowieso nooit een goed idee.

Nellyrocks
22 februari 2007, 10:46
Zelfs nu er een tweede topic binnen één maand over dit onderwerp is geopend (slotje?) wordt er geen goede definitie van een "punkrockgeluid" gegeven. Alleen maar verschillende meningen van verschillende forumleden die allemaal hun eigen idee over punk en gitaargeluid hebben.

Naar mijn idee heb je gewon een lekker rauw geluid nodig. Hoeveel gain je daar bij draait is niet eens zo belangrijk. Ik zeg nog steeds jcm 800. Zat redelijk betaalbare combotjes te vinden.

Bins
22 februari 2007, 10:54
Omdat ik nog nooit, maar dan ook echt nooit, iemand een fatsoenlijke sound uit een H & K set heb horen halen.

Ik wel :p (10 tekens)

hidde630
22 februari 2007, 13:17
het liefst gebruik ik een buizenbakje. een warp7 stack is nieuw ook al best prijzig dus ik neem aan dat de topicstarter wel wat centjes heeft. ik zou (zelf) gaan kijken naar:

marshall jcm 800
(oude) london city of een of ander brits merk (koop er gelijk een ts9 oid bij)
marshall 900 (alleen de SLX!!!)
peavey xxx (supersound! ook erg veelzijdig!)
mesa boogie (ben er niet zo superbekend mee, maar wat ik gehoord hebt klinken ze bijna allemaal wel cool! er vast iemand die de krenten uit de pap voor je kan halen)

hendrix_appendix
22 februari 2007, 13:24
Degene die post dat er een lekkere mesa / korn sound in zit .. korn = geen punkrock , en volgens mij speelde korn op rivera ;)

En over de opmerkingen (niet alleen dit topic, maar zo goed als ELK topic over punk / punkrock / hardcore er aanverwanten hier) ... punkrock = niet alles open en dom een beetje op een ongestemde gitaar in E staan te rammen, maarja, alle self proclaimed gitaargoden hier zullen zich wel te goed voelen om zich er in te verdiepen ofzo ..

Korn speelt Mesa Boogie Rectefiers,
Slipknot gebruikt af en toe Knuckleheads voornamelijk voor clean e.d.

hoofd
22 februari 2007, 14:09
punkrock = niet alles open en dom een beetje op een ongestemde gitaar in E staan te rammen

Crap, dan speel ik 't al jaren verkeerd!!

Wickerman
22 februari 2007, 14:58
Crap, dan speel ik 't al jaren verkeerd!!

Ongestemd in D is ook goed...

chennie
22 februari 2007, 16:39
de H&K Vortex of de H&K Warp7 voor punkrock?

Geen van beide. Punt.

D3nnis
22 februari 2007, 17:30
Omdat ik nog nooit, maar dan ook echt nooit, iemand een fatsoenlijke sound uit een H & K set heb horen halen. Laatst ook weer bij een bandje in de oefenruimte wezen kijken, kid had een Warp top <knip>

Tja...is dat niet een beetje hetzelfde als zeggen dat alle gibsons helemaal ruk klinken omdat je weleens een Epiphone van €150,- gehoord hebt die niet zo geweldig klonk?

yhcmarc
22 februari 2007, 18:47
er staat OOK .. met andere woorden dit is niet de enige die ik gezien en gehoord heb

D3nnis
22 februari 2007, 19:42
er staat "ook weer bij een bandje gaan kijken" ;-)

Ik vind het nog steeds gelul. Mijn geluid kan vast beter, maar ik zou mijn geluid niet als crap willen betitelen.
Sterker nog, de CC412 (en vooral de oudere TC412!!) speakercabinets durf ik zo naast bogners of andere dure reutemeteut te zetten, dit in tegenstelling tot een 1960 van marshall...

Maar goed, om op het onderwerp terug te komen, ik denk dat H&K niet zo "geschikt" is voor punk, toch wat te "netjes" van klank (=persoonlijk).

yhcmarc
22 februari 2007, 21:44
Het komt uiteraard allemaal terug op smaak, maar ik vind h&k dus niks aan ;)

Nellyrocks
22 februari 2007, 22:24
(oude) london city of een of ander brits merk


London city is toch nederlands?

AutoStatic
22 februari 2007, 22:26
Jaaaaa! En zo punkrock als hell! He he he, daar is het groene monster weer!

http://www.autostatic.com/londoncity/img/groenemonster.jpg

Bins
23 februari 2007, 09:35
Gewoon je oren gebruiken voor wat je zelf het mooist vind.. Imo kan een vortex of warp best voor punkrock (ik begon op een H&K attax, en nu via mesa weer bij H&K)...

Maar goed.. What do I know...

Squier4ever
23 februari 2007, 11:58
idd lekker zelf gaan luisteren...

@ yhmarcdingetje: KORN speelt op triple rectos en een hele hoop daarvan.

Flames
24 februari 2007, 13:51
yhcmarc maak jij het gitaar geluid van omission?
Dat vind ik namelijk echt een wereld geluid! Wat een rauwe bite zeg!
Zou je kunnen vertellen wat voor versterker jij gebruikt? Ik zag dat de gitarist een gibson sg gebruikte (als jij dit bent?)

yhcmarc
24 februari 2007, 14:02
In Omission ben ik de bassist, maar beide gitaristen gebruiken Marshall , de een een JCM800 2203 met een marshall cab met green en blackbacks icm een Gibson Les paul custom de ander een marshall JMP 2203 of mijn jcm800 1959 afhankelijk van of hij zijn eigen head mee kan nemen met mijn marshall 1960 (jcm800 series) cab met Celestion GT75's icm een Gibson SG.

In de studio gebruiken we o.a. ook een Framus dragon.

Mocht je refereren aan de sound op de cd (refuse regress):

partij 1: Marshall Jcm800 2203 + green / black cab + '78 Gibson The SG
partij 2: Framus dragon + green / black cab + '78 Gibson The SG
partij 3 (de pingels / solos) : Marshall jcm800 2203 + green / black cab + '83 Fender telecaster elite.

Flames
24 februari 2007, 14:24
bedankt!
Jullie hebben een mooie band trouwens!

yhcmarc
24 februari 2007, 14:27
bedankt!
Jullie hebben een mooie band trouwens!

No problem en Thanx :)