PDA

View Full Version : Vintage les paul



wood
22 januari 2007, 00:52
Hey, Ik heb nog een filmpje gemaakt van mijn Vintage les paul en nu een keer met clean geluid. Ik ben zelf nog steeds erg blij met de gitaar.

http://www.youtube.com/watch?v=dAh68ubW_O0

Als je benieuwd bent naar mijn band op http://www.hyves.nl/music kan je een nummer beluisteren. Mijn band heet Cool Jimmy en het nummer heet Today

Oude bericht

Dit is de nieuwe les paul van Vintage, hij is net op de markt. Het is een copy van de Peter Green les paul die Gary Moore ooit heeft over gekocht. Gary Moore heeft zijn gitaar uitgeleend aan Trevor Wilkinson die hem vervolgens voor Vintage heeft nagebouwd.

Link van het filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=J0FjrNPLsEE

Check ook www.myspace.com/guitarwoody

Negative K3 fan
22 januari 2007, 01:01
leuk gespeeld :)

DarknessAwaits
22 januari 2007, 01:05
drukke gast :)

Luke-wannabe
22 januari 2007, 01:12
Jezus da's een hoop in 20 seconden..!

DarknessAwaits
22 januari 2007, 01:13
Je band klinkt overigens te gek, erg mooie muziek.

Goldeneye
22 januari 2007, 03:14
UUH.
Een Gibson LP gebruik je voor heerlijke vette, creamy solo's, niet voor razendsnelle trash metal, of steve vai-achtige muziek. Genoeg aanbod van Ibanez, Jackson etc.
Ik vind het gewoon zonde om een Les Paul daarvoor te gebruiken, maar dat neemt niet weg dat de jongen uit de Youtube-clip goed kan soleren. Just not my style.

The Underdog
22 januari 2007, 04:40
UUH.
Een Gibson LP gebruik je voor heerlijke vette, creamy solo's, niet voor razendsnelle trash metal, of steve vai-achtige muziek. Genoeg aanbod van Ibanez, Jackson etc.
Ik vind het gewoon zonde om een Les Paul daarvoor te gebruiken, maar dat neemt niet weg dat de jongen uit de Youtube-clip goed kan soleren. Just not my style.
Wat vor bullshit is dat nu? Voor de beste muziek moet de beste gitaar gebruikt worden. Duuh :roll:

wietse
22 januari 2007, 07:20
UUH.
Een Gibson LP gebruik je voor heerlijke vette, creamy solo's, niet voor razendsnelle trash metal, of steve vai-achtige muziek. Genoeg aanbod van Ibanez, Jackson etc.
Ik vind het gewoon zonde om een Les Paul daarvoor te gebruiken, maar dat neemt niet weg dat de jongen uit de Youtube-clip goed kan soleren. Just not my style.

beetje kortzichtig hoor, een flying V is ook alleen maar voor metal zeker?
nieuwsflits voor je de V is ooorspronkelijk bedoeld voor jazz.
gewoon dat spelen op de gitaar die jij goed vindt wat je maar wilt spelen, oogkleppen af dus.

Gitaro
22 januari 2007, 09:04
UUH.
Een Gibson LP gebruik je voor heerlijke vette, creamy solo's, niet voor razendsnelle trash metal, of steve vai-achtige muziek. Genoeg aanbod van Ibanez, Jackson etc.
Ik vind het gewoon zonde om een Les Paul daarvoor te gebruiken, maar dat neemt niet weg dat de jongen uit de Youtube-clip goed kan soleren. Just not my style.

Liever langharig dan kortzichtig :hippie:. Zonde? Triest... triest figuur.

Lekker filmpje trouwens. Vond het neit echt boeiend, maargoed

Mitch
22 januari 2007, 10:15
Back on topic: ik vind het een opvallend verhaal. Vintage was tot nu toe één van de nettere low budget merken in de categorie Richwood/London City. Apart dat ze nu met een soort 're-issue' komen met een Custom Shop-achtig verkooppraatje. Vraag ik me af: blazen ze hoger van de toren of gaan ze daadwerkelijk een stapje hoger ?

andoni
22 januari 2007, 10:16
UUH.
Een Gibson LP gebruik je voor heerlijke vette, creamy solo's, niet voor razendsnelle trash metal, of steve vai-achtige muziek. Genoeg aanbod van Ibanez, Jackson etc.
Ik vind het gewoon zonde om een Les Paul daarvoor te gebruiken, maar dat neemt niet weg dat de jongen uit de Youtube-clip goed kan soleren. Just not my style.
Dus omdat iemand niet jouw stijl speelt mag hij geen Les Paul gebruiken? Een Les Paul was origineel bedoeld als jazzgitaar, ook geen creamy solo's en zo. Een van de dingen die leuk zijn aan een Les Paul is dat met zo'n simpel ontwerp zoveel stijlen gespeeld kunnen worden. Ik speel btw ook metal op een LP. Waarom? Omdat een LP mij die dikke vette sound geeft die ik in een superstrat mis, en bovendien vind ik ze heerlijk spelen. Maar dat zijn geen goede redenen uiteraard, want ik speel te snel en mijn solo's zijn niet creamy genoeg :roll:

almarvk
22 januari 2007, 10:27
Dit is 'm als ik het goed heb.

http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/37/100037619xl.jpg

Kost 399,- euro bij Musik Produktiv.

Dude
22 januari 2007, 10:31
zozo dat zijn een hoop noten in een korte tijd !! ;)

gaaf gespeeld, je bent een goeie gitarist dat blijkt ! mooi gitaartje ook !


Maar komt gibson nou niet binnenkort met een claim oid ?? zal haast wel toch ?


je band klinkt ook goed zeg !!

Hector_Tsolodimos
22 januari 2007, 10:33
Jezus da's een hoop in 20 seconden..!
en wát voor herrie
ba bah
zo kan ik de gitaar btw niet eens goed horen.. of het wel wat is..

Mitch
22 januari 2007, 10:44
Inderdaad Dude, dikke kans dat Gibson straks weer klaar staat met een rechtszaak.... Al met al vind ik 'm eignelijk niet zo fraai, met zijn twee sets knoppen, foute slijtplekken etc.

gjlp
22 januari 2007, 14:29
Lekker gespeeld natuurlijk..! maar wat is nou je bedoeling?? Een review achtig filmpje te posten over de gitaar of ff laten zien wat je kan ;)

Slevin
22 januari 2007, 15:25
Tiefus wat een herrie, wat rustiger mag ook wel :P

Wimvdb
22 januari 2007, 16:09
Is het wat ? kan ze de vergelijking met een Epiphone aan ? ik vind ze echt vet en zit te denken om ze te bestellen

Goldeneye
22 januari 2007, 16:15
De sound van een echte Gibson Les Paul is gewoon vet, intiem, creamy, bluesy, jazzy en verruit de mooiste gitaar voor solo's met veel sustain. Denk aan Slash, Gary Moore etc. Een voorbeeld van een goede, snelle solo op een Gibson Les Paul is de solo in 'Memories' van 'Earth & Fire'. Daar hoor je een LP Custom. Typisch voorbeeld van pure snelheid, niets trucjes of snelle metal-riffs.
Tuurlijk kun je metal op een Gibson spelen, daar leent het zich juist goed voor, maar dat Steve Vai-achtige, Eddy van Halen of Joe Satriani muziek, ziet er gewoon niet uit op een Les Paul. Dan daarbij klinkt een Les Paul daar te dik voor en minder 'elastisch'...juist daarom zie je dit soort stijlen ook voornamelijk alleen maar op dunne planken, niet op een Les Paul!!!
De bespeelbaarheid is er dan daarbij ook nog niet eens voor geschikt op een LP. Dan zou ik toch liever een dunne hals verkiezen met ultra lage actie.

BLOK182
22 januari 2007, 16:34
Tof filmpje, de eerste 8 seconden, daar kan ik me wel in vinden. Verder heb ik de 'gewone' LP-kopie van Vintage geprobeerd, prima ding voor het geld!

Hector_Tsolodimos
22 januari 2007, 16:35
Inderdaad Dude, dikke kans dat Gibson straks weer klaar staat met een rechtszaak.... Al met al vind ik 'm eignelijk niet zo fraai, met zijn twee sets knoppen, foute slijtplekken etc.
nou..ik denk niet dat dit een rechtzaak word
om meerdere redenen
zoals:
deze zijn niet zo goed, dus toch geen concurrentie voor Gibson (misschien wel voor de Epi´s, maar die zien er weer 3x zo goed uit)
ze zijn toch ook wal weer niet zó goed gekopieerd..

Wimvdb
22 januari 2007, 16:37
Kopen voor het een Post lawsuit model is :D

Chris Winsemius
22 januari 2007, 16:40
Body en kop verschillen wat dus geen lawsuit denk ik.

In 'n engels gitaarblad kwam i behoorlijk goed uit 'n test, de kleur op die foto's kwam behoorlijk overheen met die vergeelde, bijna naturelle kleur v/d originele.
De verschillende knoppen zijn gedaan omdat het op die oude (nu) ook zou zitten.

Goldeneye
22 januari 2007, 16:51
Deze 'Vintage' LP kopie is niet EXACT gemaakt als de echte gitaar waar het om draait.
Het is een kopie van de Peter Green/Gary Moore 59' LP Standard.
De playwear op de body bij de slagplaat klopt al niet...bij de 'echte' zit deze namelijk meer 'onder' het bovenste element ietwat aan de rechterkant en is wat kleiner, niet verticaal langwerpig, zoals bij deze 'Vintage' kopie wel het geval is. Het zijn kleine details, maar wel opvallend. Zeker geen lawsuit model.

imlikeajungle
22 januari 2007, 17:15
ik vind ze echt vet en zit te denken om ze te bestellen

No offense, maar je Gibson SG verkopen om blind een Vintage LPtje te kopen is écht één van je dommere acties, dude...

rickert
22 januari 2007, 17:50
De sound van een echte Gibson Les Paul is gewoon vet, intiem, creamy, bluesy, jazzy en verruit de mooiste gitaar voor solo's met veel sustain. Denk aan Slash, Gary Moore etc. Een voorbeeld van een goede, snelle solo op een Gibson Les Paul is de solo in 'Memories' van 'Earth & Fire'. Daar hoor je een LP Custom. Typisch voorbeeld van pure snelheid, niets trucjes of snelle metal-riffs.
Tuurlijk kun je metal op een Gibson spelen, daar leent het zich juist goed voor, maar dat Steve Vai-achtige, Eddy van Halen of Joe Satriani muziek, ziet er gewoon niet uit op een Les Paul. Dan daarbij klinkt een Les Paul daar te dik voor en minder 'elastisch'...juist daarom zie je dit soort stijlen ook voornamelijk alleen maar op dunne planken, niet op een Les Paul!!!
De bespeelbaarheid is er dan daarbij ook nog niet eens voor geschikt op een LP. Dan zou ik toch liever een dunne hals verkiezen met ultra lage actie.

Ik maak verdomme zelf wel uit wat voor muziek op wat voor gitaar ik speel! Wat een vreemd verhaal juh...

Wimvdb
22 januari 2007, 18:05
No offense, maar je Gibson SG verkopen om blind een Vintage LPtje te kopen is écht één van je dommere acties, dude...


De kans dat ik deze koop is relatief klein hoor don't bother ;)

henkr
22 januari 2007, 18:38
Dit is 'm als ik het goed heb.

http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/37/100037619xl.jpg

Kost 399,- euro bij Musik Produktiv.

Pff, te duur en het ziet er op de foto al nep uit (moet je het chroom zien).
Ik vermoed dat het een tegenvaller is als je 'm eenmaal in je handen hebt.

Hier is een link naar foto's van het origineel:
http://www.privateguitarcollector.com/Peter%20Green%20%20Gary%20Moore.htm

wood
22 januari 2007, 19:35
Die foto doet de gitaar geen eer aan vind ik, in het echt ziet hij er heel anders uit. Deze foto heb ik met mij eigen toetsel gemaakt. Ik vind het echt een hele fijne gitaar, je kan pas oordelen als je hem bespeeld heb vind ik. Ik heb zelf ook een Gibson les paul dus ik kan hem goed vergelijken

http://img440.imageshack.us/img440/7655/vintage5jn.jpg (http://imageshack.us)

Squier4ever
22 januari 2007, 19:54
ik vind die relic wilkinsons sowieso goed spelen, jammer dat de looks een beetje fake zijn, klinken echter zeer goed IMO

jplm
22 januari 2007, 20:06
Dit is de nieuwe les paul van Vintage, hij is net op de markt. Het is een copy van de Peter Green les paul die Gary Moore ooit heeft over gekocht. Gary Moore heeft zijn gitaar uitgeleend aan Trevor Wilkinson die hem vervolgens voor Vintage heeft nagebouwd.

Dit is nu net dat soort muziek dat ik razend knap gespeeld vind, maar waar ik altijd na een paar seconden al bij wegloop als op een of andere gitaarbeurs iemand iets dergelijks als demo geeft. Maar goed, ook met een gitaar kun je zowel geluid als muziek maken :) .

Groet, Jan.

Punt
22 januari 2007, 20:24
Ik heb zelf ook een Gibson les paul dus ik kan hem goed vergelijken

http://img440.imageshack.us/img440/7655/vintage5jn.jpg (http://imageshack.us)

Ja en? Wat is de conclusie?

drap
22 januari 2007, 20:30
Ik maak verdomme zelf wel uit wat voor muziek op wat voor gitaar ik speel! Wat een vreemd verhaal juh...

Goldeneye heeft nogal last van een kokervisie. Zelfs tot zo erg aan toe dat ie midden in een topic zonder aanleiding over iets volkomen anders begint te lullen. Soms redelijk irritant....

Agent_Smith
22 januari 2007, 20:45
Maar goed, ook met een gitaar kun je zowel geluid als muziek maken.


Precies! Dit is duidelijk geluid maken.

En ten eerste: het ding ziet er absoluut niet uit
ten tweede: op deze manier bespeeld kan ik niet horen hoe hij klinkt

rickert
22 januari 2007, 20:46
Goldeneye heeft nogal last van een kokervisie. Zelfs tot zo erg aan toe dat ie midden in een topic zonder aanleiding over iets volkomen anders begint te lullen. Soms redelijk irritant....

We share an opinion gozert!

hadv
22 januari 2007, 23:40
Dit is nu net dat soort muziek dat ik razend knap gespeeld vind, maar waar ik altijd na een paar seconden al bij wegloop als op een of andere gitaarbeurs iemand iets dergelijks als demo geeft. Maar goed, ook met een gitaar kun je zowel geluid als muziek maken :) .


+1
maar gelukkig verschillen smaken (& ik vind dit naar nix smaken)

DarknessAwaits
23 januari 2007, 00:01
We share an opinion gozert!

Een dikke vette plus 1.

Hier een beetje als dictator uit gaan zitten maken waar de LP al dan niet voor geschikt is... het moet niet gekker worden.
Realiseer je gewoon even dat je alleen vanuit je eigen standpunt kan schrijven.

Verder ontopic: Ik ben erg benieuwd hoe die gitaar zich dan volgens jou houdt tegenover je Gibson, Wood. Ik vind 'm er wel interessant uitzien, alleen jammer van die kunstmatige slijtplekjes.

Goldeneye
23 januari 2007, 15:54
Ik heb hier een duidelijke mening over. Het is totaal nieuw natuurlijk om dit soort gitaarstijlen te zien op een Les Paul. Voorheen was het Ibanez, Jackson en noem de shred-reutemeteut maar op, maar blijkbaar is dit voor sommige gitaristen weer een nieuwe rage om er een Gibson LP voor te gebruiken. Heel appart.

Een Gibson LP is een prachtig instrument. Ik kan echter eerlijk toegeven dat een LP niet de veelzijdigste gitaar is en dat ik anti fender/Ibanez/Jackson ben (just not my thing), maar mocht ik me ooit volledig storten op shred/tapping-solo muziek etc, dan koop ik VEEL LIEVER een Ibanez, Fender of Jackson :)!! ...dan zoek ik dus een kwalitatieve gitaar, met een dunnere hals en body, lichtgewicht, met superlage actie...ook hier kan natuurlijk een flink prijskaartje aanhangen...het is niet alleen Gibson.
Het is maar net welke muziekstijl je wilt gaan spelen en welke gitaar daar het beste bij past, wat betreft sound en looks.
Ik ben blij dat 'Slash' heel wat klassiekertjes op zn naam heeft staan, met zijn fantastische PURE, EERLIJKE GIBSON sound...ook ben ik blij dat Eddy van Halen, Steve Vai en Joe Satriani allen deel hebben gemaakt van de uitvinding van nieuwe, moderne, razendsnelle virtuoze, gitaartechieken etc. Ook zij hebben natuurlijk weer op hun beurt vele gitaristen geinspireerd. 8-)

jimihattricks
23 januari 2007, 16:06
zozo dat zijn een hoop noten in een korte tijd !! ;)

gaaf gespeeld, je bent een goeie gitarist dat blijkt ! mooi gitaartje ook !


Maar komt gibson nou niet binnenkort met een claim oid ?? zal haast wel toch ?


je band klinkt ook goed zeg !!

ik las in Guitar Magazine (UK) dat er nu ook in beperkte oplage een 'the Fool' SG wordt gemaakt door Vintage Guitars

almarvk
23 januari 2007, 16:31
Dit topic gaat dicht omdat jullie je weer niet kunnen gedragen...

Vragen? -> PM!

almarvk
23 januari 2007, 19:42
Het topic gaat weer openen vanwege een paar verzoekjes richting mij.

Hou het aub netjes! :)

Keesz
23 januari 2007, 20:00
volgens mij is er tegen die woody gezegd van ''drop ff wat diks op internet en zeg waar je em vandaan hebt''

ben erg benieuwd naar meer filmpjes van zo'n gitaar....

Keesz
23 januari 2007, 20:00
volgens mij is er tegen die woody gezegd van ''drop ff wat diks op internet en zeg waar je em vandaan hebt''

ben erg benieuwd naar meer filmpjes van zo'n gitaar....

wood
23 januari 2007, 21:28
Ik snap dat sommige mensen niet open staan voor deze gitaar. Het is natuurlijk een niet heel erg bekend merk. Ik denk dat dit komt omdat ze hem niet hebben geprobeerd. Daarnaast zijn er heel veel kopie gitaren op de markt van niet hele hoge kwaliteit, maar daar is de prijs ook weer na wat het in mijn ogen weer acceptabel maakt. Ik heb een aantal gitaren van Vintage geprobeerd en ze klinken echt goed. Vintage maakt gitaren met de bedoeling goed klinkende instrumenten af te leveren. Deze les paul heeft gewoon echt toon. Ook zonder versterker hoor je dat het een goede gitaar is.
Ik heb voor het filmpje de versterker gebruikt die op mijn kamer staat, dit is een Vox ad15 die ik heb gekocht voor thuis, niet echt een geweldige versterker maar goed genoeg om te oefenen. Ik las dat iemand schreef dat je voor dit soort muziek beter Ibanez kan gebruiken, ik ben het hier niet mee eens want een dunnere hals, lagere actie en dunne snaren leveren minder toon op. Ik vind dit wel belangrijk aan een gitaar. Daarnaast is er op mijn site wat stukjes van nummers te horen waar gewone solo's opstaan.

Punt
23 januari 2007, 21:33
Helaas hoor je de toon niet bij dat filpje. DE bespeelbaar zit wel goed zo te zien :)
Ik ben heel benieuwd hoe die gitaar nou klinkt op low gain, beetje blues en het zelfde stukje met een Gibson.

Dirkdewaard
23 januari 2007, 22:13
Ik snap dat sommige mensen niet open staan voor deze gitaar. Het is natuurlijk een niet heel erg bekend merk. Ik denk dat dit komt omdat ze hem niet hebben geprobeerd. Daarnaast zijn er heel veel kopie gitaren op de markt van niet hele hoge kwaliteit, maar daar is de prijs ook weer na wat het in mijn ogen weer acceptabel maakt. Ik heb een aantal gitaren van Vintage geprobeerd en ze klinken echt goed. Vintage maakt gitaren met de bedoeling goed klinkende instrumenten af te leveren. Deze les paul heeft gewoon echt toon. Ook zonder versterker hoor je dat het een goede gitaar is.
Ik heb voor het filmpje de versterker gebruikt die op mijn kamer staat, dit is een Vox ad15 die ik heb gekocht voor thuis, niet echt een geweldige versterker maar goed genoeg om te oefenen. Ik las dat iemand schreef dat je voor dit soort muziek beter Ibanez kan gebruiken, ik ben het hier niet mee eens want een dunnere hals, lagere actie en dunne snaren leveren minder toon op. Ik vind dit wel belangrijk aan een gitaar. Daarnaast is er op mijn site wat stukjes van nummers te horen waar gewone solo's opstaan.

Ik stond open voor de gitaar, maar na 2 minuten spelen niet meer.
Naast de rare slijtplekken, (het is dat iemand het zei, het lijkt alsof ze slecht gelakt zijn) klonk degene die ik aan het proberen was als een natte krant.
Ik zou ook graag een stukje horen dat minder snel is en zonder overdrive om te horen hoe die van jou klinkt. Het kan zijn dat degene die ik probeerde slecht afgesteld was of wat dan ook.

a.c.
23 januari 2007, 22:17
ik heb vandaag op en gewone vintage les paul gespeeld (zwart) en vond hem geweldig spelen en aardig klinken. Ik vond de kwaliteit en vooral mojo (wat dat dan ook is) beter dan epiphone, maar het kan exemplarisch zijn.
Overigens is de elektronica dramatisch slecht. METEEN ALLE POTMETERS VERVANGEN.

Noid
23 januari 2007, 22:47
Ten eerste: welkom, leuk dat je wat post hier. En ja, je merkt al aan de reacties dat smaken hier nogal kunnen verschillen, helaas wordt dit niet altijd zo subtiel geformuleerd, maar je pakt het nogal sympathiek op.

M.b.t. de Vintage. Lijkt me een interessante gitaar, qua prijs/prestatie verhouding en je speelt er in ieder geval ook lekker op :) Waar heb je de Vintage gekocht en wat bevalt je er het meest (en het minst) aan?
Vond net nog een interessant link over deze gitaar. Een test van Guitar & Bass.
(http://www.jhs.co.uk/reviews/G&B%20DEC%20%28V100MRPGM%29.pdf)
Mooie nummers trouwens op myspace, bedankt voor de link en je speelt daar mooie solo's. Zijn die solo's gespeeld op je strat, of ook op deze Vintage gitaar???

@Goldeneye: Wat heb je toch tegen deze gitaar in het bijzonder en het shredden op een LP in 't algemeen? D'r wordt al 20 jaar full speed noten gepoept met een LP, dus hoezo is dat nieuw??? Denk aan Randy Rhoads, Zakk Wylde, Michael Wilton etc etc etc etc.

wood
23 januari 2007, 22:48
Je hebt natuurlijk verschillende types, ze hebben ook goedkopere gitaren. De elektronica van deze is duurder en gemaakt door Wilkenson, geen onbekende naam in de gitaarwereld.

DarknessAwaits
24 januari 2007, 01:33
Ik heb hier een duidelijke mening over. Het is totaal nieuw natuurlijk om dit soort gitaarstijlen te zien op een Les Paul. Voorheen was het Ibanez, Jackson en noem de shred-reutemeteut maar op, maar blijkbaar is dit voor sommige gitaristen weer een nieuwe rage om er een Gibson LP voor te gebruiken. Heel appart.

Een Gibson LP is een prachtig instrument. Ik kan echter eerlijk toegeven dat een LP niet de veelzijdigste gitaar is en dat ik anti fender/Ibanez/Jackson ben (just not my thing), maar mocht ik me ooit volledig storten op shred/tapping-solo muziek etc, dan koop ik VEEL LIEVER een Ibanez, Fender of Jackson :)!! ...dan zoek ik dus een kwalitatieve gitaar, met een dunnere hals en body, lichtgewicht, met superlage actie...ook hier kan natuurlijk een flink prijskaartje aanhangen...het is niet alleen Gibson.
Het is maar net welke muziekstijl je wilt gaan spelen en welke gitaar daar het beste bij past, wat betreft sound en looks.
Ik ben blij dat 'Slash' heel wat klassiekertjes op zn naam heeft staan, met zijn fantastische PURE, EERLIJKE GIBSON sound...ook ben ik blij dat Eddy van Halen, Steve Vai en Joe Satriani allen deel hebben gemaakt van de uitvinding van nieuwe, moderne, razendsnelle virtuoze, gitaartechieken etc. Ook zij hebben natuurlijk weer op hun beurt vele gitaristen geinspireerd. 8-)

Ja, maar wat heb je er dan op tegen als laten we zeggen Malmsteen op een Gibson had gespeeld? Niet meteen zeggen dat het ondenkbaar is. Stel ik rij 200 in m'n auto kun je ook direct zeggen; neem dan een F1 wagen... als je snapt wat ik bedoel.

Punt
28 januari 2007, 22:50
Ik ben toch wel nieuwsgierig geworden, thanks Wood :), en een leuke smijt en rag LP naast m'n CS Gibson lijkt me wel wat. Ik heb er een besteld, als het niks is gaatie gewoon weer terug. Ik laat het wel weten.

a.c.
29 januari 2007, 15:09
dan toch maar een vintage les paul (V100) filmpje op mijn mini laney vc15 op fluistervolume.

http://www.youtube.com/watch?v=tNdEfxRoftg

Hector_Tsolodimos
29 januari 2007, 15:25
dan toch maar een vintage les paul (V100) filmpje op mijn mini laney vc15 op fluistervolume.

http://www.youtube.com/watch?v=tNdEfxRoftg
gast, jij speelt goed man!
echt een goede sound
en zo te horen.. nee.. die Vintage LP klinkt helemaal niet slecht

oa daarom zit ik nu te twijfelen of ik niet een Epi LP Standard wil hebben, een zwarte, vind ik het vetst! (heerlijk, de sound van een LP bij blues, echt heel anders dan de strat sound)

Punt
29 januari 2007, 20:16
dan toch maar een vintage les paul (V100) filmpje op mijn mini laney vc15 op fluistervolume.

http://www.youtube.com/watch?v=tNdEfxRoftg

Bedankt!
Geeft een goede indruk.
Ik hoor best een leuke sound, wel wat dunnetjes vergeleken met een echt LP, maar wel leuk voor thuis.
Ben benieuwd hoe de V100 Icon hiermee vergeleken klinkt.
Veelbelovend in ieder geval.

a.c.
29 januari 2007, 21:03
die icon heb ik ook bespeeld. Klonk hetzelfde (is namelijk in essentie dezelfde gitaar). Deze speelde echter beter en was lichter. Dun klinkt ie echter niet hoor, dat is het versterkertje. Voluit over een budda gaat het moddervet met dikke tonen.

Punt
29 januari 2007, 21:23
die icon heb ik ook bespeeld. Klonk hetzelfde (is namelijk in essentie dezelfde gitaar). Deze speelde echter beter en was lichter. Dun klinkt ie echter niet hoor, dat is het versterkertje. Voluit over een budda gaat het moddervet met dikke tonen.

Dat klinkt nog beter !
Waar heb je hem kunnen proberen?
Ik zie niets in Nederland, heb hem in Duitsland besteld....

a.c.
29 januari 2007, 21:30
ik bij max guitar in den haag maar de pro music store in Rotterdam heeft ze ook staan.

glacius
30 januari 2007, 19:22
UUH.
Een Gibson LP gebruik je voor heerlijke vette, creamy solo's, niet voor razendsnelle trash metal, of steve vai-achtige muziek. Genoeg aanbod van Ibanez, Jackson etc.
Ik vind het gewoon zonde om een Les Paul daarvoor te gebruiken, maar dat neemt niet weg dat de jongen uit de Youtube-clip goed kan soleren. Just not my style.

het is ook geen echte gibson hehehe ..

maar een gibson is overal voor te gebruiken..

Punt
8 februari 2007, 22:43
Nou hij is binnen en ik moet zeggen voor het geld is het een hele hele leuke gitaar. Ziet er goed uit, speelt lekker en de elementen zijn verrassend goed voor deze prijsklasse.

Helaas is het verschil met m'n CS Gibson te groot dus ik ben bang dat ik er uiteindelijk toch niets mee doe en hem dus misschien maar beter terug kan sturen of doorverkopen. Moet ik binnen 2 weken beslissen.

Liefhebbers kunnen me PM'en. Dit is geen spam want ik hoef hem niet te verkopen, kan hem zo terugsturen, maar wellicht kan ik er iemand een plezier mee doen, ze zijn heel moeilijk te vinden. Als ik hem wegdoe natuurlijk :)

DarknessAwaits
8 februari 2007, 23:46
Hoe zit het met de aangebrachte slijtplekken? Zijn die identiek aan de eerder geposte foto's of is het exemplarisch verschillend?

Punt
9 februari 2007, 00:54
De slijtplekken zitten op dezelfde plaats maar zijn niet 100% identiek. De butsen op de body zitten op andere plaatsen.

guitars and sigarettes
9 februari 2007, 01:06
hey wood, kan je niet een paar tips geven in de shredders topic? :) vetste van dat filmpje is niet de gitaar maar hoe je speelt :satisfie:

Yamhammer_71
9 februari 2007, 01:27
Goed gespeeld, goede techiek.
We moeten helaas allemaal eerlijk (en kritisch) blijven, dus doe ik dat ook.
Ik vind juist niet dat je de 'toon' van de gitaar hoort, maar eerder een brei van 'wah wah' en effecten. De overall sound is dof.
Bij een goede Gibson LP draait het alleen om de 'toon'. Dat mis ik bij de 'Vintage' Les Paul, waardoor er naar mijn idee al geen goede basis is en het wordt opgeleukt met effecten. Je hebt mij in ieder geval niet kunnen overtuigen qua sound...wel qua gitaarspel.

Ik wil hiermee niet direct mn oordeel vastleggen, want ook dit is een momentopname en de deur staat bij mij altijd open. Ik zou weleens een filmpje willen zien van jou en de Vintage, waarop je met pure distortion of overdrive speelt (reverb standaard), zonder verdere effecten. Daar ben ik erg benieuwd naar! Nogmaals: niet sarcastisch bedoelt, maar als liefhebber en uit nieuwsgierigheid van de echte toon van de Vintage.

sustain_freak
9 februari 2007, 18:39
Heej, gaaf filmpje.

Maar ik ben het met Yamhammer en de rest eens dat je de toon gewoon niet hoort :D

Punt
9 februari 2007, 19:54
Die discussie over dat je de toon niet hoort is al eerder geweest.
Zo te zien was de bespeelbaarheid wel goed. Daarom en omdat ik het gewoon een leuk concept vind heb ik er een besteld.

Hij klinkt wat mij betreft goed.
In ieder geval volwassener dan de andere gitaren in die prijsklasse.
Vooral met low gain vind ik mhem eigenlijk het best klinken.
Volle warme creamy toon met harmonics.

sustain_freak
10 februari 2007, 04:18
Die discussie over dat je de toon niet hoort is al eerder geweest.
Zo te zien was de bespeelbaarheid wel goed. Daarom en omdat ik het gewoon een leuk concept vind heb ik er een besteld.

Hij klinkt wat mij betreft goed.
In ieder geval volwassener dan de andere gitaren in die prijsklasse.
Vooral met low gain vind ik mhem eigenlijk het best klinken.
Volle warme creamy toon met harmonics.


Hoe weet je hoe de gitaar klinkt met low-gain zonder dat het op dit forum te horen is...? Heb je 'm ergens getest ofzo? :chicken:

Punt
10 februari 2007, 09:50
Hoe weet je hoe de gitaar klinkt met low-gain zonder dat het op dit forum te horen is...? Heb je 'm ergens getest ofzo? :chicken:

Een paar posts hierboven heb ik verteld dat ik hem heb besteld en net binnen heb :) Was overigens niet makkelijk een zaak te vinden die hem had.

worst
10 februari 2007, 15:23
heeft iemand mischien de website van deze fabrikant?

Punt
10 februari 2007, 15:31
heeft iemand mischien de website van deze fabrikant?

http://www.jhs.co.uk/vintageelectric.html

Stukje omlaag en daar zit Wilkinson met deze gitaar :)

Punt
10 februari 2007, 15:41
LOL , catogorie slap gelul.

Een zeer waardevolle bijdrage....laten we deze thread leuk houden... :hippie:

Punt
10 februari 2007, 17:28
Post is verplaatst naar een nieuwe thread.

pick
10 februari 2007, 17:37
Klinkt wel lekker :)

Punt
17 februari 2007, 14:08
In een eerdere thread was een fimpje te zien van deze gitaar met high gain geluid. Er was behoefte aan een voorbeeld met lagere gain.
Ik heb even een clipje gemaakt van de Vintage V100 met wat minder gain. Foto's en beschrijvingen vindt je in de andere thread. Omdat die thread dood was open ik maar ff een nieuwe.

Eigenlijk vind ik de gitaar op nog lagere gain dan in dit voorbeeld beter klinken, maar ik heb vanwege tijdsbesparing de standaard drumriff van Riffworks gepakt en daar moest toch een klein beetje bij gerocked worden. :)

http://members.chello.nl/triekwel/Vintage%20LP%20Greeny.mp3

Gewoon met een SM58 voor de speaker opgenomen. Zowel slag als solo zijn met deze gitaar gemaakt. 1 take dus niet zeuren over het spel :stop: :)

De gitaar is zo uit de doos (geen afstelling en nog met fabriekssnaren) enige effect is een beetje delay van m'n pedalboard verder zit er niets in het signaal.
De bespeeldbaarhed is fantastisch. Waarschijnlijk mede door de 60's nek. De afstelling is perfekt, zelfs de topkam is ok gesneden.

http://members.chello.nl/triekwel/V100MRPGM.jpg

brunodb
17 februari 2007, 14:23
klinkt absoluut geweldig goed! puik

fabrizio
17 februari 2007, 16:48
ik doe verwoede maar vergeefse pogingen om de webpagina van vintage te vinden... iemand?

strat58
17 februari 2007, 16:56
klinkt absoluut geweldig goed! puik

:) Een imitatie Gibson die klinkt voor een fractie van prijs, daar zal Gibson weer erg blij mee zijn. Maar alle gekheid op een stokje hij klinkt ook erg goed wat voor amp heb je gebruikt ?
Peace Strat58

robert-gitarist
17 februari 2007, 16:59
Inderdaad,klinkt erg goed.Ben wel eens benieuwd welke amp je speelt.
Mag ik vragen wat die plank nou kost?

Punt
17 februari 2007, 17:07
Vintage website: http://www.jhs.co.uk/vintageelectric.html

Amp is een Bogner Shiva head.
Delay is Diamond Memory Lane.

Plank heb ik uit Duitsland voor 419 euro (dat is inclusief verzendkosten).
Ik mag hem binnen 2 weken terugsturen.

Edit:
Als ik tijd heb zal ik hetzelfde clipje eens maken met m'n Gibson R9.
Lijkt me een leuk vergelijk :)

Mitch
17 februari 2007, 20:52
Gitaar is dus eigenlijk de 'goedkoopste' schakel, grappig. Overall een goeie sound hoor, maar ben erg benieuwd naar de klank van de verschillende elementstanden, dat zegt me altijd meer. Een vergelijking met een R9 is zeker interessant ! Cool !

Punt
17 februari 2007, 22:02
Gitaar is dus eigenlijk de 'goedkoopste' schakel, grappig. Overall een goeie sound hoor, maar ben erg benieuwd naar de klank van de verschillende elementstanden, dat zegt me altijd meer. Een vergelijking met een R9 is zeker interessant ! Cool !

De elementen zijn in tegenfase gewired en het nekelement is ongekeerd geplaatst. Net als de gitaar van Green. Ik ben helemaal niet zo van dat agen, maar ik moet zeggen dat ik deze gitaar wel iets vind hebben. Je ziet dat het nep is en toch......
Een leuke gitaar waarmee ik best zou durven optreden. Bijvoorbeeld in een shabby achteraf kroegje waar ik m'n R9 niet aan wil wagen :)

Mitch
18 februari 2007, 01:55
Ja, de configuratie is me duidelijk, ik ken mijn klassiekers ;) Hoe het in dit geval qua klank uitpakt: da's interessant. Een lousy low budget humbucker klinkt hooguit redelijk met volume vol open, hals pup klinkt dan meestal als bagger en twee lousy low budget humbuckers uit fase zetten klinkt dubbel beroerd, dus waar ik vooral benieuwd naar ben is of Vintage goede elementen gebruikt heeft en hoe de specifieke elemenstanden klinken. Op goedkopere LP's zijn het vooral middenstand, halspup en terugdraaien volume waarmee ze door de mand vallen. Klinkt dat goed dan is het wat mij betreft een topper.

Punt
18 februari 2007, 02:11
De elementen zijn ontwikkeld door Wilkinson en zijn verrassend goed voor deze prijsklasse. Wilkinson is ook betrokken bij de ontwikkeling van de gitaar.
Ik werk graag met de volumeknop om de gain te regelen en met verlaagd volume klinkt dit dingetje heel lekker. Ik heb vooral op het brugelement gespeeld met OD.
Ik denk dat er bespaard is op materiaalkosten, maar er is toch aan toon en bespeelbaarheid gedacht. Ik heb hem vergeleken met een Richwood van een kennis en dan hoor je toch wel een groot verschil. De Richwood heeft meer volume maar de Greeny heeft meer toon en feel.

wood
21 februari 2007, 17:29
Hey, Ik heb nog een filmpje gemaakt van mijn Vintage les paul en nu een keer met clean geluid. Ik ben zelf nog steeds erg blij met de gitaar.

http://www.youtube.com/watch?v=dAh68ubW_O0

Als je benieuwd bent naar mijn band op http://www.hyves.nl/music kan je een nummer beluisteren. Mijn band heet Cool Jimmy en het nummer heet Today

almarvk
21 februari 2007, 17:38
Ik heb ff wat onderwerpen bij elkaar gegooid.

wood
21 februari 2007, 17:57
Hey, Ik heb nog een filmpje gemaakt van mijn Vintage les paul en nu een keer met clean geluid. Ik ben zelf nog steeds erg blij met de gitaar.

http://www.youtube.com/watch?v=dAh68ubW_O0

Als je benieuwd bent naar mijn band op http://www.hyves.nl/music kan je een nummer beluisteren. Mijn band heet Cool Jimmy en het nummer heet Today

E-J
21 februari 2007, 18:03
Punt en Wood,
Hebben jullie zo'n Vintage ook al vergeleken met (duurdere) Les Paul, zoals Epiphone en de goedkopere Gibsons? Tuurlijk, die laatste is het niet, maar is hij nou een behoorlijk stuk 'slechter', of valt het nog wel mee?

Ik zal het hoe en wat willen weten :) Persoonlijk hou ik niet zo van humbuckers...maar dat out-of-phase geluid lijkt me heerlijk... een gitarist als Snowy White gebruikt dat ook de hele tijd, echt tof!

Wouter J
21 februari 2007, 18:05
Zo even voor de liefhebbers wat filmpjes met het origineel.

"Oh well" Peter Green bij Fleetwood mac. Wil er iemand Lays Chips? (http://www.youtube.com/watch?v=KE4HGlmtOcg)

Gary Moore en Phil Lynot "Parisienne Walkways" (http://www.youtube.com/watch?v=fcAgmoGeMB4)

duckman
21 februari 2007, 18:20
hey ,dan heb ik jullie gezien in de helling met Intwine.

Leuke band Cool Jimmy, goeie zanger ook.

wood
21 februari 2007, 19:11
Hey, ja dat klopt, we hebben een aantal optredens met Intwine gedaan. Vette band is dat, seven speelde ook, die vind ik ook heel goed.
Bedankt voor je compliment.

duckman
21 februari 2007, 19:14
Hey, ja dat klopt, we hebben een aantal optredens met Intwine gedaan. Vette band is dat, seven speelde ook, die vind ik ook heel goed.
Bedankt voor je compliment.


Intwine is goed ,maar de show was wat "afgedraaid"en niet zo spontaan.
Seven vooral het eerste en laatste nummers, maar kon niet echt boeien de gehele set.Maar ik wil wel eens de CD luisteren.
Jullie waren de beste band, alleen moet Tony van de PA instellingen afblijven :sssh:

Wil jullie zeker weer eens live zien in Utrecht!!

Yamhammer_71
21 februari 2007, 19:18
Goede muzikanten in Cool Jimmy?

Yamhammer_71
21 februari 2007, 19:25
Is het een kritische band, waar het echt alleen om de muziek en inhoud draait of is het vooral de show en alles erom heen? (recht toe recht aan)

wood
21 februari 2007, 19:26
Aankomende maandag spelen we om 10 uur in de Stairway To Heaven.
Je hoeft niks te betalen aan de deur

Yamhammer_71
21 februari 2007, 19:42
Aankomende maandag spelen we om 10 uur in de Stairway To Heaven.
Je hoeft niks te betalen aan de deur

Goeie band lijkt me.
Klinkt wel goed die Vintage les Paul en je kan goed spelen.

wood
21 februari 2007, 19:44
Hier is trouwens een kort filmpje van dat optreden die een vriendin van me heeft gemaakt met dr telefoon
http://www.youtube.com/watch?v=Sqx9eUnA8Tc

Yamhammer_71
21 februari 2007, 20:00
Hier is trouwens een kort filmpje van dat optreden die een vriendin van me heeft gemaakt met dr telefoon
http://www.youtube.com/watch?v=Sqx9eUnA8Tc

Klinkt zeker wel goed. Bespeel je daar een Jaguar?

wood
21 februari 2007, 20:01
hey, nee ik speel op een Ibanez Artist uit de jaren 80, AS-80 is het

Yamhammer_71
21 februari 2007, 20:07
Ow, das wel een gave axe. Schijnen echt goede gitaren te zijn, maar zo vaak kom je ze niet meer tegen.

Ezyduck
25 november 2008, 18:38
Ik kan een V100 kopen voor € 180. Goede koop of niet ?