PDA

View Full Version : wat is het verschil van Fender en Ephiphone?



anoniem
4 juni 2001, 18:25
Hoi Allemaal, ik vraag me eigenlijk af of ik mischien Fender kan kopen of Ephiphone.
wat is het verschil, zelf ben ik een jongen van 15 en zelf zit ik in geldnood.
ieder geval een leuk gitaartje voor onder de 1000,- (misschien + versterker)
kan iemand informeren hoe en wat.
ik bezit nu een Starliner (erg onbekend)
en de kwaliteit is knudde . zelf heb ik hem gekoscht voor 200,- Help! wie red mij uit deze nood!

Rick

taylor
6 juni 2001, 10:59
ik denk dat de ephiphone kwalitatief beter is dan een goedkope fender.

maar het ligt er ook een beetje aan of je(het model wat je dan koopt) jou ligt.

teminste als je hebt het over nieuwe gitaren toch?

ik zou als ik jou was een goeie 2e hands halen voor rond de ƒ700,00.

een ibaniks ofzo

voor ƒ1000,00(+amp) heb je niet zoveel goeie nieuwe gitaren.

Eko
6 juni 2001, 23:44
Ha die Anoniem,
Voor het geval je nog niet erg lang bezig bent volgen hier , misschien wat overbodige ,zaken.
Fender is een A-merk , Epiphone is het B-merk van Gibson.
Veel van de als B-merk bekend staande merken worden gebouwd in de goedkopere landen zoals Korea,China,India enz.Alleen maar vanwege de loonkosten.
De Beteren worden gebouwd in westerse landen zoals USA,Canada en zelfs het vroeger goedkope Japan.
Zoek je een fijn instrument, ga dan eens kijken bij iemand die zowel de A-als B-merken heeft. Vooral de gitaren van het B-merk van Fender ( Squier) zijn over het algemeen van goede kwaliteit, zeker om mee te beginnen. Startersets zijn er al voor een paar honderd gulden. Eventueel wil een dealer wel een set voor je samenstellen.
Voorbeelden van dealers in het Oosten zijn b.v. BigOne in Zwolle en Huygens in Hengelo.

taylor
7 juni 2001, 00:51
fender a merk?? zo'n goedkoop kut ding van fender is gewoon een z-merk.

een ephiphone maakt wel copy's gitaren maar ze maaken ook hele duure jazz baken.

en andere duurdere modelen

a en b merken bestaan niet voor mij.

maar die goedkoope fenders die zijn niet erg goed.vind ik dan

dan kun je beter en copy(van een ander merk) fender koopen

Yorrit
15 juni 2001, 00:11
Fender Goedkoop? nou, ben je miljonair ofzo? ik noem een paar duizend gulden niet goedkoop

Ibanez
24 juni 2001, 15:06
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2001-07-21 12:43 ]</font>

taylor
25 juni 2001, 21:54
in mijn eerste band had de andere gitarist altijd ibanez(een rg,540s,oude strat ibanez),als geintje zij ik altijd ibaniks.

dat werdt daarna een beetje een gewoonte ook anderen pikten dit woord op nou zegt iederen die met mij om gaat dat,lache man :smile:

maar ik heb er niks op tegen hoor,al heb ik zelf nog nooit een ibaniks gehad :smile:

Roel
25 juni 2001, 23:24
Die Japanse of Koreaanse Teles van Fender zijn echt te gek vind ik. Volgens mij zijn ze nogsteeds rond de 1000 piek. Voor net iets meer kopp je een goede 2e hands Amerikaan

sleep_to_saturate
26 juni 2001, 11:13
Tussen een fender strat en een epiphone les paul bv. zit wel behoorlijk verschil in geluid. Zelf heb ik het niet zo op fenders, omdat ik het geluid niet zwaar genoeg vind, het ligt er ook aan wat voor muziek je van plan bent te spelen.
Maar als beginnende gitarist zal de fender strat wel de beste optie zijn denk ik.

taylor
26 juni 2001, 12:21
Op 2001-06-25 23:24, schreef Roel:
Die Japanse of Koreaanse Teles van Fender zijn echt te gek vind ik. Volgens mij zijn ze nogsteeds rond de 1000 piek. Voor net iets meer kopp je een goede 2e hands Amerikaan


ja maar ik bedoel die strats van ƒ600,00 ofzo fender of squier what ever er zitten goeie tussen maar ook zeer slechte.

ik ken een gastje die zo' ding had gekocht (als eerste gitaar)nou de volume pot werkte niet,belachelijk afgesteld(weinig aan te doen als de hals krom is)enz

dus ibanez ik bedoel geen ameri standaard ofzo wat denk je wel.

Yorrit
27 juni 2001, 01:10
een vriend van mij speelt op een Squier. hij vind et echt een onwijs gaaf ding. iedereen lacht em uit, maar hij vind em beter dan de amerikaanse fenders. gekke vent. nouja, kan gebeuren.

taylor
27 juni 2001, 12:37
Op 2001-06-27 01:10, schreef Yorrit:
een vriend van mij speelt op een Squier. hij vind et echt een onwijs gaaf ding. iedereen lacht em uit, maar hij vind em beter dan de amerikaanse fenders. gekke vent. nouja, kan gebeuren.


nou er zitten hele goeie tussen vooral de wat oudere kunnen erg goed zijn zo niet net zo goed als een ameri strat.

maar zoals ik al zij zitten er ook dogs tussen net als bij ameri start/teles

master G
16 juli 2001, 19:01
Het is echt superzonde om van duizend piek een fender te kopen. Onder de duizend heb je echt geen goede fender. Koop dan gewoon een mooie bijvoorbeeld een epiphone sg voor rond de 8 a 900 gulden veel beter.

sleep_to_saturate
17 juli 2001, 14:54
Het is sowieso superzonde om een fender te kopen.. :smile:
Voor een goede fender betaal je veel te veel.. Kan je beter een Ibanez of Epiphone kopen..

Erik
17 juli 2001, 15:25
ik heb zelf een Squier telecaster uit korea.
En ik ben er erg tevrede mee.

MASTERHOMIE
17 juli 2001, 16:12
he anoniem hier is de masterhomie en die zegt tegen je dat ik een yamaha pacifica series heb gekocht met ibaniks (:) taylor grapje) versterker van 15 watt
heel tevreden mee.
900 piekies eerste hands dus daar zou ik eens voor kijken voor zon soort aanbieding

anoniem
27 november 2001, 13:26
Weet je wat het echte GROOTTE verschil is tussen een Fender en een Epiphone ? Niet verder vertellen maar een Fender brandt langer........

ekkerman
27 november 2001, 15:30
volgens mij komen er heel veel merken uit de koreaanse ( of weet ik veel waar in ieder geval daar in de buurt ) samick fabrieken en is die kwaliteit redelijk constant uitgaande van die zgn b merken dan...

Sander
27 november 2001, 23:17
Ik heb de Epiphone G-400 (SG) en hij bevalt me echt prima. Ik heb ook een Squier Strat, maar die gebruik ik echt NOOIT sinds ik die SG heb. De SG was 600 gulden 2e hands, maar ziet er echt uit als nieuw. De Squier was 500 + versterker. Die SG is wel een echt scheurijzer, maar persoonlijk vindt ik uitspraken als "een warm clean geluid" echt kankerlomp. Ik vind het echt klinken als een fucking wijnkenner die zegt dat de wijn veel body heeft en een kruidig boeket. Rot op zeg, een gitaar klinkt gewoon lekker of niet, en als ie warm moet klinken steek je hem maar in de fik. Maar ja da's mijn mening :smile: Zoals ik al vaker zeg, probeer gewoon zelf uit wat je het vetst vindt klinken, muziekzaken zijn de beroersten niet.

anoniem
28 november 2001, 09:06
Fender of Epiphone???? Dat is toch geen vraag? Het enige merk dat ergens op lijkt is BC Rich, de rest is voor kinderen dat weet toch iedereen.
Fender is voor homo's zoals Robert Cray.

later

Paniek

Outshine
28 november 2001, 10:50
:grin: Tis weer gezellig hier.

Denk dat je beter een goeie Epihphone LP of SG kunt kopen ipv een goekope fender strat.

Trouwens wat voor elementen zitten er in die SG? Dr staat altijd Made by Gibson ofzo op, maar ik snapt niet helemaal.

poeyerke
28 november 2001, 10:56
De elementen van goedkope gitaren zuigen.
Stop er nieuwe elementen in en het klinkt en speelt prima.

Fender voor een mooi clean geluid of een mooi blues geluid, en Les Paul of SG voor het hardere werk. Niet dat een Les Paul of SG clean niet goed kan klinken, het ismaar net wat je zoekt.

ekkerman
28 november 2001, 18:17
ik heb eens een epiphone l p custom gehad en die gouden elementen zogen zo vreselijk dat ik hem iedere keer van de deksel van m'n flightcase moest afschrapen ...
ze waren ontzettend rondom gevoelig en microfonisch dus heb ik ze vervangen met joe barden en s duncan en toen klonk ie al een stuk beter alleen vind ik de scheur van gibsons een beetje wollig en veel boven tonen hebben en die scheur wil nooit lekker "vloeien "in tegenstelling tot een fender bedoel ik ..

Dila
28 november 2001, 18:47
hee er is niks mis met fenders en squiers!!! ik heb een squier strat en die toevallig zuper goed en speelt heel lekker en alles en daar is niks mis mee!!! fenders en squiers roelen!!!

Sander
28 november 2001, 22:44
Op 2001-11-28 18:47, schreef Dila:
hee er is niks mis met fenders en squiers!!! ik heb een squier strat en die toevallig zuper goed en speelt heel lekker en alles en daar is niks mis mee!!! fenders en squiers roelen!!!

Heerlijk rolbevestigend, leuk he al die mensen op internet die je willen "helpen". Hier heb je dus niks aan lijkt me, gewoon een muziekzaak binnenstappen en die je laten helpen. Niemand weet beter dan jijzelf hoe de gitaar de je wil hebben moet klinken.

Julien
29 november 2001, 18:22
Ik heb een Epiphone Special Model II. Kostte me 555 piek en ik heb em nu een jaar. Ik vind hem lekker spelen en mijn gitaarleraar maakt er ook vaak complimenten over. Hij heeft een lekker geluid (alleen niet op mijn 10w verserkertje...)

ekkerman
29 november 2001, 18:50
smaken verschillen ,nu eenmaal...

anoniem
4 december 2001, 14:01
Ik heb een Epiphone SG-400 Les Paul Custom
(heeft 3 pickups) kost ongeveer 1100 gulden.
Heeft een breed aantal mogelijkheden. Ben er zeer tevreden van. Ik speel zelf sologitaar in een rockband.

anoniem
8 december 2001, 11:31
Het verschil tussen Fender en Epiphone vindt ik een beetje appels met peren vergelijken. Het is maar net wat voor muziek of je maakt en wat je mooi vind. Epiphone is trouwens een B-merk van Gibson.
Je zou beter Fender met Gibson kunnen vergelijken of Squier (B-merk van Fender) met Epiphone

nickelwound
8 december 2001, 11:47
Ik zelf heb een American telecater deluxe uit 1973. Die is veel geld waard, geloof me! Maar toch speel ik liever op mijn Epiphone SG-400 custom. (ookal zijn die oorspronkelijk elementen zeer rondom- magnetisch) Dat geluid is veel vetter. Persoonlijk vind ik een fender (vooral tele) de perfecte ritme gitaar en Gibson 'achtige' modellen eerder sologitaar. Alles hangt natuurlijk ook af van het genre dat je speelt. Ikzelf speel meetal rock, daarom.

ekkerman
8 december 2001, 13:23
ik denk dat de oplossing van dit probleem ligt in het feit welke muziek je wil gaan maken en welke gitaar sound je nu mooi vind ik bedoel ; vind je het cleane geluid van mark knopfler mooi ? en de sound van rory galagher of ingwie malmsteen ??? dan ben je een fender man hetgeen zoveel betekend als veelzijdig en veel hoog ,sprankelender dan een gibson .
vind je jimmy page,joe walsh , peter frampton en slash een mooie sound hebben dan ga je meer richting een iets minder open en donkere sound van gibson ( epiphone )
uiteraard leverd hun backline ook een hele belangrijke bijdrage aan hun sound misschien zelfs wel de belangrijkste maar het is maar een vingerwijzing om een snel verschil tussen de beide aan te geven. succes!!