PDA

View Full Version : Prachtig Frusciante filmpje



Mitch
21 februari 2007, 12:54
Geen idee of -ie al voorbij is gekomen, maar ik vond deze link.... echt geweldig.

Live in parijs (http://youtube.com/watch?v=0OFTwnZAaD8)

Sowieso de keuze van het nummer, de kleine fout, de grote fout waar -ie echt even van baalt maar gewoon weer verder gaat... noem 't zwak en onprofessioneel, ik vind 't prachtig !

duckman
21 februari 2007, 13:00
Geen idee of -ie al voorbij is gekomen, maar ik vond deze link.... echt geweldig.

Live in parijs (http://youtube.com/watch?v=0OFTwnZAaD8)

Sowieso de keuze van het nummer, de kleine fout, de grote fout waar -ie echt even van baalt maar gewoon weer verder gaat... noem 't zwak en onprofessioneel, ik vind 't prachtig !


woaw, effe los van dat er iets mis gaat, who cares.Daar is het live voor, maar hij is wel beter gaan zingen.Dit is een moeilijk nummer om te doen.R-E-S-P-E-C-T 8-)

FruscianteFan
21 februari 2007, 13:17
"nah, it's not you, I just learned this song today"

:D

Mitch
21 februari 2007, 13:29
Leuk hè ? Kiedis: "I didn't mean to throw you off"
Ze zijn echt lief voor elkaar :)

drap
21 februari 2007, 13:42
Had je er geen prachtige Frusciante filmpjes van kunnen maken? Had ik persoonlijk veel leuker gevonden :)

Ik blijf ook vooral geilen op dat ongelooflijk dikke strat geluid van 'm, ook in dit filmpje weer. Heerlijk!

Azaruc
21 februari 2007, 14:00
wat een held :hippie:

hier nog een, live @ slane castle

maybe (http://www.youtube.com/watch?v=lCuf71fH5K0&mode=related&search=)

betere geluidskwaliteit: (alleen geen reactie's)
hier (http://www.youtube.com/watch?v=PJ56fblxUzk&mode=related&search=)

Di Stefano
21 februari 2007, 16:55
Echt belachelijk hoe sommige mensen hun held de hemel in prijzen om het even wat hij doet. Hij speelt fouten en dat is opeens geweldig en cool.

Spitfire
21 februari 2007, 17:06
Echt belachelijk hoe sommige mensen hun held de hemel in prijzen om het even wat hij doet.
Dus jij vind het compleet kut?

Hij speelt fouten en dat is opeens geweldig en cool.
Dat heb ik uit geen enkele post in dit topic kunnen halen....

Ik had het filmpje al eerder gezien, vind het erg mooi gedaan. Ik vind dat hij eigenlijk een veel betere stem dan Kiedis heeft.

Azaruc
21 februari 2007, 17:11
@ Di Stefano: niemand heeft gezegd dat het geweldig is dat hij fouten maakt...

en hij heeft idd wel een erg lekkere stem :) ook als je z'n solo nummers luistert

FruscianteFan
21 februari 2007, 17:16
Nog zo'n prachtig filmpje:

Your Pussy's Glued To A Building On Fire
http://www.youtube.com/watch?v=CiGf9H_Xkuk

Di Stefano
21 februari 2007, 19:11
Dus jij vind het compleet kut?

Dat heb ik uit geen enkele post in dit topic kunnen halen....

Ik had het filmpje al eerder gezien, vind het erg mooi gedaan. Ik vind dat hij eigenlijk een veel betere stem dan Kiedis heeft.

Als er in een live performance fouten zitten vind ik het alles behalve mooi gedaan. Ja ik vind dit nogal kut dus. Ten tweede kan hij dit nummer niet zingen. Dat hij niet kan zingen zeg ik niet maar wat hij hier doet is niet goed IMO. Maar ja, de BeeGees zongen nu ook niet op de meeste alledaagse manier dus probeer het maar goed te doen:).

Mitch
21 februari 2007, 19:11
Echt belachelijk hoe sommige mensen hun held de hemel in prijzen om het even wat hij doet. Hij speelt fouten en dat is opeens geweldig en cool.

De intensiteit waar hij het mee speelt, de gretigheid (hij had het diezelfde dag pas ingestudeerd en wilde er meteen het podium mee op): die zijn cool. Satriani die tijdens de zoveelste tap-marathon zijn neusharen trimt met zijn rechterhand vind ik aanmerkelijk minder boeiend, so sue me :D

Di Stefano
21 februari 2007, 19:13
De intensiteit waar hij het mee speelt, de gretigheid (hij had het diezelfde dag pas ingestudeerd en wilde er meteen het podium mee op): die zijn cool. Satriani die tijdens de zoveelste tap-marathon zijn neusharen trimt met zijn rechterhand vind ik aanmerkelijk minder boeiend, so sue me :D

Precies of dit instuderen is moeilijk. De tekst van buiten leren is nog de grootste uitdaging hieraan. Dat neemt echter niet weg dat dit een nummer van heel hoog niveau is.

Azaruc
21 februari 2007, 23:16
Precies of dit instuderen is moeilijk. De tekst van buiten leren is nog de grootste uitdaging hieraan. Dat neemt echter niet weg dat dit een nummer van heel hoog niveau is.

het gaat er dus niet om of het zo moeilijk is, maar de manier waarop hij het speelt vind ik gewoon geweldig. Dat is denk ik wat Mitch ook al probeerde duidelijk te maken. Wat Satriani speelt is misschien "moeilijker" dan dit nummer, maar toch grijpt dit me meer om de manier waarop hij het brengt.

future2future
21 februari 2007, 23:16
Sorry, krijg vast wat mensen over me heen, maar ik vind het niks. Dan heb ik het niet over dat foutje, dat kan altijd gebeuren, dat ze in een stadion van 60000 man staan betekend nog niet dat ze supermensen zijn, maar mij doet het gewoon niks

Mitch
21 februari 2007, 23:49
Daar is dit dan ook een forum voor: je mag 't zeggen als je het niet mooi of leuk vind. Je kan overigens ook gewoon doorklikken naar 't volgende onderwerp ;)

Luke-wannabe
21 februari 2007, 23:56
Frusciante topic! Hoe vet!
Ik vind dit ook heel goed gedaan. Ja dat foutje is inderdaad jammer, maar ik vind het wel gaaf. Het laat zien dat hij niet bang is om een foutje te maken. Dat hij het allemaal niet zo serieus neemt. Dat vind ik cool :)

Di Stefano
22 februari 2007, 00:10
het gaat er dus niet om of het zo moeilijk is, maar de manier waarop hij het speelt vind ik gewoon geweldig. Dat is denk ik wat Mitch ook al probeerde duidelijk te maken. Wat Satriani speelt is misschien "moeilijker" dan dit nummer, maar toch grijpt dit me meer om de manier waarop hij het brengt.

Mja met die fouten vind ik de manier waarop hij het brengt maar niks.

future2future
22 februari 2007, 00:13
Dat hij het allemaal niet zo serieus neemt.

Dat denk ik niet echt, denk dat ie zich toch echt ff kut voelt

FrankC
22 februari 2007, 00:18
Leuk show element. Improvisatie altijd leuk op het podium zeker als zulke grote mega acts het doen. Maar het verhaal over intensiteit en gretigheid..zie ik er toch echt niet doorheen.

En ik snap de vergelijking met Satriana en de Peppers niet. Twee compleet verschillende acts met twee compleet verschillende stijlen.

drap
22 februari 2007, 00:24
Ik vind dergelijke dingen tussen de nummers door, inclusief de foutjes, ook het juist leuk maken. De Peppers zijn in mijn ogen, ondanks al jaren en jaren mee te lopen en in volle stadions optredend, nog steeds echt een bandje. En juist dat gevoel bij hun live optredens kan ik enorm waarderen. Het blijft altijd fris en het plezier straalt er vaak van af.

JeroenZ
22 februari 2007, 01:24
Hun jams tussen de nr's door zijn meesterlijk en zo melodieus. En zeker live werkt dit heel goed.
Ongeacht dat John geen gitaarvirtuoos is hou ik van zijn spel en songwriters kwaliteiten.

FruscianteFan
22 februari 2007, 11:22
http://youtube.com/watch?v=TzkMUeXLdeE

Voor de fans: 't is geweldig! John zei zelf over dit moment dat hij zijn gedachte op nul had gezet omdat hij daar toen toch niets aan had.

drap
22 februari 2007, 14:39
http://youtube.com/watch?v=TzkMUeXLdeE

Voor de fans: 't is geweldig! John zei zelf over dit moment dat hij zijn gedachte op nul had gezet omdat hij daar toen toch niets aan had.

Sodetyphus wat een lekker solo! Ik betwijvel het of het wel volledig geimproviseerd is, gezien de wel erg nette gezamenlijke overgang, maar het is wel echt volledige overgave zeg, sodemieter. Ik heb 'm gelijk maar ff op een rewritable schijfje gezet :)

robzilla
22 februari 2007, 14:57
http://youtube.com/watch?v=eGnWScSondo

ook vet!

jaspie
22 februari 2007, 15:05
http://youtube.com/watch?v=TzkMUeXLdeE

Voor de fans: 't is geweldig! John zei zelf over dit moment dat hij zijn gedachte op nul had gezet omdat hij daar toen toch niets aan had.
ik ben een redelijk frusciante fan maar ik vind die solo echt veel te herrie-ig. Klinkt ook niet echt ingestudeerd ofzo drap.

hier nog een tof filmpje van your pussy diek wat betere kwaliteit vind dan die eerder gepost werd: http://youtube.com/watch?v=wYQAdV8ms-g

drap
22 februari 2007, 15:19
ik ben een redelijk frusciante fan maar ik vind die solo echt veel te herrie-ig. Klinkt ook niet echt ingestudeerd ofzo drap.

hier nog een tof filmpje van your pussy diek wat betere kwaliteit vind dan die eerder gepost werd: http://youtube.com/watch?v=wYQAdV8ms-g

Waarschijnlijk ben je dan bij een minuut of twee afgehaakt? Als dat zo is, luister 'm eens helemaal uit. Als je 'm wel volledig afgeluisterd hebt en je vindt het nog niks, ja dan heb je gewoon geen smaak :D

jaspie
22 februari 2007, 15:25
ja dat heb ik, kep zelf de mp3 vd b-side zelf. Wat ik bv een strakkere solo vannem vind is die op die funky monks live opname die bij desecration smile zat.

drap
22 februari 2007, 15:34
ja dat heb ik, kep zelf de mp3 vd b-side zelf. Wat ik bv een strakkere solo vannem vind is die op die funky monks live opname die bij desecration smile zat.

Gaat mij persoonlijk ook niet om het strakke, je hoort in die opname gewoon dat Frusciante gewoon zichzelf helemaal verliest in die solo/improvisatie en dat vind ik echt te gek.

Btw, die overgang waar Flea precies in mee gaat is echt wel afgesproken werk hoor, of ze zijn telepatisch. Alleen de notenkeus van Frusciante, dat is wel weer geimproviseerd.

Azaruc
22 februari 2007, 15:46
ik neem aan dat ie met strakker vetter, toffer, hoe je het ook wil zeggen bedoelt?

anyway, wel geweldige solo's. Gelijk nog wat filmpjes van Pinkpop 2006 gekeken van ze, ook helemaal top. :D

jaspie
22 februari 2007, 15:58
ik neem aan dat ie met strakker vetter, toffer, hoe je het ook wil zeggen bedoelt?

anyway, wel geweldige solo's. Gelijk nog wat filmpjes van Pinkpop 2006 gekeken van ze, ook helemaal top. :D
indd dat bedoel ik, an pinpop was pwnage vorige jaar.

JeroenZ
22 februari 2007, 16:26
gepost in verkeerd topic , sorry ( kan niet deleten)

Dude
24 februari 2007, 11:17
Als er in een live performance fouten zitten vind ik het alles behalve mooi gedaan. Ja ik vind dit nogal kut dus. Ten tweede kan hij dit nummer niet zingen. Dat hij niet kan zingen zeg ik niet maar wat hij hier doet is niet goed IMO. Maar ja, de BeeGees zongen nu ook niet op de meeste alledaagse manier dus probeer het maar goed te doen:).

kerel... jij snapt 'rock and roll' gewoon niet joh.....

Di Stefano
24 februari 2007, 11:54
kerel... jij snapt 'rock and roll' gewoon niet joh.....

Als gij het zegt. Ik vind dat elke soort muziek op niveau gebracht moet worden, fouten horen in geen enkele soort thuis.

FruscianteFan
24 februari 2007, 12:19
Als gij het zegt. Ik vind dat elke soort muziek op niveau gebracht moet worden, fouten horen in geen enkele soort thuis.Daar valt over te twisten: naar mijn mening hoeven fouten helemaal niets af te doen aan een show. Op Pinkpop speelde Frusciante ergens het couplet van Can't Stop te lang door. Tsjah, het was te horen, maar boeiend! Zelfde geldt voor Radiohead in Heineken Music Hall: misschien wel het mooiste concert dat ik in mijn leven heb bezocht, ook al was het niet foutloos. Jonny Greenwood begon 2 + 2 = 5 een beetje verkeerd, er ging iets mis tijdens Paranoid Android, en het hoogtepunt van het concert, de afsluiter Street Spirit, ging ook niet vlekkeloos. Drummer Phil drumde iets verkeerd en stopte toen even. En toch was dat nummer onmenselijk mooi!

Dude
24 februari 2007, 12:54
Als gij het zegt. Ik vind dat elke soort muziek op niveau gebracht moet worden, fouten horen in geen enkele soort thuis.

wat een dikke bekrompen bullshit is dat zeg.......



edit: ach nee laat maar ! rock and roll is voor iedereen wat anders. Een foutje meer of minder kan mij de lul niet hard maken. Waar het om draait is dat ieder zn eigen ding doet, kan jij wakker liggen van een foutje die een muzikant maakt terwijl dat op een goeie manier wordt opgepikt dan is dat jouw probleem. Ik vind het juist supercool om het menselijke te zien in dat soort situaties en dat is voor mij de complete weergave van alles waar rockandroll voor staat !

drap
24 februari 2007, 12:56
Daar valt over te twisten: naar mijn mening hoeven fouten helemaal niets af te doen aan een show. Op Pinkpop speelde Frusciante ergens het couplet van Can't Stop te lang door. Tsjah, het was te horen, maar boeiend! Zelfde geldt voor Radiohead in Heineken Music Hall: misschien wel het mooiste concert dat ik in mijn leven heb bezocht, ook al was het niet foutloos. Jonny Greenwood begon 2 + 2 = 5 een beetje verkeerd, er ging iets mis tijdens Paranoid Android, en het hoogtepunt van het concert, de afsluiter Street Spirit, ging ook niet vlekkeloos. Drummer Phil drumde iets verkeerd en stopte toen even. En toch was dat nummer onmenselijk mooi!

Het is vaak onoverkomelijk dat soort fouten, maar toch baal je wel enorm hoor als je het overkomt. Ik kan er inmiddels over meepraten... En dan te bedenken dat je in het geval van de Peppers of Radiohead voor duizenden mensen op immens volume staat te spelen. Deze gasten zijn te geroutineerd om het niet meer te laten merken en gewoon door te spelen, maar ook hun gaan intern echt door de grond, geloof me.

Iedereen maakt fouten op het podium, ook grote namen als Vai of Van Halen ofzo. Dat is echt niet des Peppers.

Azaruc
24 februari 2007, 13:04
Ik heb liever dat iemand een heel origineel, meeslepend stuk speelt waarbij hij af en toe een foutje maakt bij het spelen, dan dat je een compleet foutloos, standaard stuk krijgt.
IMO is dat een stuk saaier.

jaspie
24 februari 2007, 14:08
Ik heb zelfs liever dat ze een foutje maken bij het spelen, dan dat je een compleet foutloos stuk krijgt.
IMO is dat een stuk saaier.
dat vink echt onzin:p maargoed ik vind niet dat af en toe een foutje iets kan bederven, als het maar niet heel de tijd gebeurt.

Azaruc
24 februari 2007, 14:11
ja, beetje vaag gezegd, nu ik het nog een keer lees :p
maar ff veranderd :chicken:

Mitch
24 februari 2007, 15:07
Speciaal voor DiStefano hier dan een foutloze performance:
http://youtube.com/watch?v=IU2Jp6Hh1po&mode=related&search=

Di Stefano
24 februari 2007, 15:08
wat een dikke bekrompen bullshit is dat zeg.......



edit: ach nee laat maar ! rock and roll is voor iedereen wat anders. Een foutje meer of minder kan mij de lul niet hard maken. Waar het om draait is dat ieder zn eigen ding doet, kan jij wakker liggen van een foutje die een muzikant maakt terwijl dat op een goeie manier wordt opgepikt dan is dat jouw probleem. Ik vind het juist supercool om het menselijke te zien in dat soort situaties en dat is voor mij de complete weergave van alles waar rockandroll voor staat !

Er zijn verschillen in de fouten die muzikanten maken. In stijlen die moeilijker zijn dan rock en waar je een beetje meer scholing voor nodig hebt gebeuren zulke dingen niet. Wel fouten natuurlijk, maar minder en toch wel iets minder dom.

drap
24 februari 2007, 15:21
Er zijn verschillen in de fouten die muzikanten maken. In stijlen die moeilijker zijn dan rock en waar je een beetje meer scholing voor nodig hebt gebeuren zulke dingen niet. Wel fouten natuurlijk, maar minder en toch wel iets minder dom.

Pssst... Frusciante is klassiek opgeleid... :sssh:

Di Stefano
24 februari 2007, 16:34
Pssst... Frusciante is klassiek opgeleid... :sssh:

Ja dat zal wel.

Rinze
24 februari 2007, 18:20
Er zijn verschillen in de fouten die muzikanten maken. In stijlen die moeilijker zijn dan rock en waar je een beetje meer scholing voor nodig hebt gebeuren zulke dingen niet. Wel fouten natuurlijk, maar minder en toch wel iets minder dom.

Iedereen maakt fouten, zeker bij een optreden. Meestal valt het niet op, zeker niet voor het publiek, ook omdat de fout in feite meteen weer voorbij is en de performance doorgaat. Wanneer iemand in zo'n geinig tussenstukje een foutje maakt is dat geen ramp, lijkt mij. Wat scholing ermee te maken heeft is mij onduidelijk (ik heb juist de ervaring met geschoolde (conservatorium)mensen dat ze moeite lijken te hebben met uit het hoofd én strak spelen). Je ziet wel dat bij meer technisch gerichte muziek er veel meer gelet wordt op strak en netjes spelen. Dat levert dan helaas wel vaak een minder levendige performance op. Aangezien de Peppers een vrij "losse" band zijn vind ik dit foutje prima kunnen.

FruscianteFan
24 februari 2007, 18:50
Speciaal voor DiStefano hier dan een foutloze performance:
http://youtube.com/watch?v=IU2Jp6Hh1po&mode=related&search=
Prachtig! Zo ontzettend intiem dat iemand uit het publiek aangeeft hoe hij het nummer moet beginnen :D

Rinze
24 februari 2007, 19:01
Of deze: http://youtube.com/watch?v=fbkup5Y4fYg&mode=related&search= (http://youtube.com/watch?v=fbkup5Y4fYg&mode=related&search)=

een Bad Brains cover...

Di Stefano
24 februari 2007, 20:39
Iedereen maakt fouten, zeker bij een optreden. Meestal valt het niet op, zeker niet voor het publiek, ook omdat de fout in feite meteen weer voorbij is en de performance doorgaat. Wanneer iemand in zo'n geinig tussenstukje een foutje maakt is dat geen ramp, lijkt mij. Wat scholing ermee te maken heeft is mij onduidelijk (ik heb juist de ervaring met geschoolde (conservatorium)mensen dat ze moeite lijken te hebben met uit het hoofd én strak spelen). Je ziet wel dat bij meer technisch gerichte muziek er veel meer gelet wordt op strak en netjes spelen. Dat levert dan helaas wel vaak een minder levendige performance op. Aangezien de Peppers een vrij "losse" band zijn vind ik dit foutje prima kunnen.

Goede muzikanten kunnen beide combineren. Juist spelen en heel levendig en met veel gevoel.

Rinze
25 februari 2007, 10:09
Goede muzikanten kunnen beide combineren. Juist spelen en heel levendig en met veel gevoel.
Dat zijn dan zeker goede muzikanten, maar het feit dat iemand niet foutloos kan spelen maakt hem of haar nog niet een slechte muzikant.

Het criterium voor een goede muzikant is in mijn ogen of door zijn/haar spel en optreden mensen geraakt worden, en er communicatie van gevoelens plaatsvindt. :hippie:

Azaruc
25 februari 2007, 12:37
Dat zijn dan zeker goede muzikanten, maar het feit dat iemand niet foutloos kan spelen maakt hem of haar nog niet een slechte muzikant.

Het criterium voor een goede muzikant is in mijn ogen of door zijn/haar spel en optreden mensen geraakt worden, en er communicatie van gevoelens plaatsvindt. :hippie:

helemaal mee eens :hippie:

Di Stefano
25 februari 2007, 12:40
Dat zijn dan zeker goede muzikanten, maar het feit dat iemand niet foutloos kan spelen maakt hem of haar nog niet een slechte muzikant.

Het criterium voor een goede muzikant is in mijn ogen of door zijn/haar spel en optreden mensen geraakt worden, en er communicatie van gevoelens plaatsvindt. :hippie:

Zelfs de besten maken af en toe fouten. Het tweede wat je zegt is relatief. Het is misschien net omdat het Fruciante is dat iemand het goed vindt. Als een onbekende gitarist hetzelfde 100 keer beter zou spelen en brengen zou je het waarschijnlijk toch niet zo goed vinden.

Spitfire
25 februari 2007, 13:05
Als een onbekende gitarist hetzelfde 100 keer beter zou spelen en brengen zou je het waarschijnlijk toch niet zo goed vinden.
Eehm, we hebben het je nou al een paar keer proberen uit te leggen, maar je begrijpt het blijkbaar nog steeds niet....

Het is niet zo dat beter spel meteen voor een beter optreden zorgt, het gaat om de hele feel die een artiest op het publiek overbrengt. En dat onderscheidt een grote artiest ook van een 'standaard' gitarist.

Di Stefano
25 februari 2007, 13:24
Eehm, we hebben het je nou al een paar keer proberen uit te leggen, maar je begrijpt het blijkbaar nog steeds niet....

Het is niet zo dat beter spel meteen voor een beter optreden zorgt, het gaat om de hele feel die een artiest op het publiek overbrengt. En dat onderscheidt een grote artiest ook van een 'standaard' gitarist.

En ik probeer duidelijk te maken dat enkel een grote naam die feel op het publiek kan overbrengen. Een ander mag doen wat hij wil, hij zal toch geen erkenning krijgen.

Azaruc
25 februari 2007, 13:30
En ik probeer duidelijk te maken dat enkel een grote naam die feel op het publiek kan overbrengen. Een ander mag doen wat hij wil, hij zal toch geen erkenning krijgen.

Als een gitarist een hele gave sfeer creëert, maakt het mij geen bal uit of ik hem ken of niet hoor..

Di Stefano
25 februari 2007, 14:10
Als een gitarist een hele gave sfeer creëert, maakt het mij geen bal uit of ik hem ken of niet hoor..

Dan behoor je tot een zeer selecte groep mensen.

Azaruc
25 februari 2007, 14:36
Dan behoor je tot een zeer selecte groep mensen.

ach ja, ik ben altijd al bijzonder geweest :satisfie:

FruscianteFan
25 februari 2007, 15:22
En ik probeer duidelijk te maken dat enkel een grote naam die feel op het publiek kan overbrengen. Een ander mag doen wat hij wil, hij zal toch geen erkenning krijgen.Dat is volslagen onlogisch. Een gitarist kan erkenning krijgen onder andere door een feel op het publiek over te brengen. Op die manier kan een gitarist groot worden.. of denk je werkelijk dat Frusciante als beroemdheid is geboren?

Di Stefano
25 februari 2007, 15:59
Dat is volslagen onlogisch. Een gitarist kan erkenning krijgen onder andere door een feel op het publiek over te brengen. Op die manier kan een gitarist groot worden.. of denk je werkelijk dat Frusciante als beroemdheid is geboren?

Als Fruciante meteen een solocarriere zou zijn begonnen dan was het wrs niets geworden. Omdat hij goede muziek maakt met de peppers is hij ook een solocarriere kunnen beginnen.

Rinze
25 februari 2007, 16:11
Als Fruciante meteen een solocarriere zou zijn begonnen dan was het wrs niets geworden. Omdat hij goede muziek maakt met de peppers is hij ook een solocarriere kunnen beginnen.

Ik denk dat je delen van het publiek onderschat wanneer je zegt dat alleen iemand die al bekend is dit soort performance kan geven en kan scoren. Ik heb zelf heel veel "kleine"optredens meegemaakt waar relatief onbekende mensen iets soortgelijks neerzetten en een zeer enthousiaste respons kregen. Kijk, bij een top40 publiek zal dat niet zo snel gaan, maar gelukkig zijn er andere soorten publiek die wel openstaan voor dit soort dingen.

Di Stefano
25 februari 2007, 16:21
Het valt niet te ontkennen dat iemand financieel gesteund moet worden en gelanceerd om carriere te maken. Voor RHCP kon Fruciante dat niet.

Azaruc
25 februari 2007, 16:26
we hebben het hier over of iemand een goede gitarist is, niet of hij carrière maakt of niet..

Di Stefano
25 februari 2007, 17:11
we hebben het hier over of iemand een goede gitarist is, niet of hij carrière maakt of niet..

Iemand onbekend zal nooit zoveel aanzien krijgen als Fruciante, zelfs al is hij beter. Dat is hetgene wat ik heel de tijd wil zeggen.

Spitfire
25 februari 2007, 17:19
Iemand onbekend zal nooit zoveel aanzien krijgen als Fruciante, zelfs al is hij beter. Dat is hetgene wat ik heel de tijd wil zeggen.
Ghehe, je begrijpt nog steeds niet wat ik (en een paar anderen) bedoelen :satisfie:

Frusciante is (laten we eerlijk zijn) geen gitaar-virtuoos (dat laat hij tenminste niet op het podium zien) en dat is ook niet de reden dat mensen hem zo 'goed' vinden. Hij brengt als hij speelt, zingt en beweegt gewoon een 'feel' over na het publiek die ik heel erg aan hem waardeer. En dit heeft helemaal niks te maken met dat hij in een wereldband speelt als de RHCP.

Di Stefano
25 februari 2007, 17:27
Ghehe, je begrijpt nog steeds niet wat ik (en een paar anderen) bedoelen :satisfie:

Frusciante is (laten we eerlijk zijn) geen gitaar-virtuoos (dat laat hij tenminste niet op het podium zien) en dat is ook niet de reden dat mensen hem zo 'goed' vinden. Hij brengt als hij speelt, zingt en beweegt gewoon een 'feel' over na het publiek die ik heel erg aan hem waardeer. En dit heeft helemaal niks te maken met dat hij in een wereldband speelt als de RHCP.

Met beter bedoel ik in dit geval ook niet technisch ofzo. Maar beter op de vlakken waarop jij Fruciante beoordeelt.

Das Schaap
25 februari 2007, 20:04
Ik snap z´n punt wel enigszins. Als iemand bijv. een filmpje post van een kind van 9 jaar oud bestaat het gros van de opmerkingen over dat het allemaal niet zo knap is en men fouten opmerkt e.d.

Als Frusciante live de mist in gaat lijkt dat juist bij hem te horen en vindt men het vet.

Het maakt verder niet per se uit of iemand fouten maakt of niet, maar hoe mensen die fouten interpreteren. Een fout maken blijft een fout maken, en een fout is in principe niet een positief iets, gezien je het dan niet volledig beheerst.
Dus een fout toejuichen is dan een ietwat vreemd concept.

jaspie
25 februari 2007, 20:18
over kickass covers gesproken

http://www.youtube.com/watch?v=HuaeHXq8Wm8

Di Stefano
25 februari 2007, 23:58
Ik snap z´n punt wel enigszins. Als iemand bijv. een filmpje post van een kind van 9 jaar oud bestaat het gros van de opmerkingen over dat het allemaal niet zo knap is en men fouten opmerkt e.d.

Als Frusciante live de mist in gaat lijkt dat juist bij hem te horen en vindt men het vet.

Het maakt verder niet per se uit of iemand fouten maakt of niet, maar hoe mensen die fouten interpreteren. Een fout maken blijft een fout maken, en een fout is in principe niet een positief iets, gezien je het dan niet volledig beheerst.
Dus een fout toejuichen is dan een ietwat vreemd concept.

Je hebt hetgene wat ik gedurende heel dit topic wil zeggen in een post verwoord.:)

Luke-wannabe
26 februari 2007, 00:29
http://youtube.com/watch?v=TzkMUeXLdeE

Voor de fans: 't is geweldig! John zei zelf over dit moment dat hij zijn gedachte op nul had gezet omdat hij daar toen toch niets aan had.
Ooh echt heerlijk Frusciante is dat!


Speciaal voor DiStefano hier dan een foutloze performance:
http://youtube.com/watch?v=IU2Jp6Hh1po&mode=related&search=
Heel cool! Ik zou er een moord voor doen om daar bij te zijn..

Luke-wannabe
26 februari 2007, 00:43
over kickass covers gesproken

http://www.youtube.com/watch?v=HuaeHXq8Wm8
Wow echt geweldig! Echt een supergoede cover! Ook erg goed hoe Frusciante op gegeven moment die melodielijn in accoorden speelt en zingt tegelijk. Zelfde voor dat solootje met het zingen. Verbaasd me hoe goed Kiedis zingt!

drap
26 februari 2007, 00:44
Iemand onbekend zal nooit zoveel aanzien krijgen als Fruciante, zelfs al is hij beter. Dat is hetgene wat ik heel de tijd wil zeggen.

Is dat van belang dan wie beter is? Ik zou het pas jammer vinden als ik die onbekende gitarist nooit te horen zal krijgen als die voor mij even zo intrigerent zou zijn als Frusciante. Maar of ie beter zou zijn, boeieuuuh. Mensen vinden een dergelijk soort gitarist als Frusciante niet super om z'n wel of niet beperkte kunnen, maar omdat men op de één of andere manier geraakt wordt door z'n spel, of in mijn geval, z'n composities. En dat is nu juist waarom ik dergelijke kritiek ongepast vind van o.a. jou. Een discussie over iets wel of niet goed vinden en het waarom vind ik niet erg, maar mensen op hun voorkeur bekritiseren vind ik ongepast. Wat zal jou het nou aan je reet roesten dat iemand een dergelijk live foutje op een bepaalde manier wenst uit te leggen.

Luke-wannabe
26 februari 2007, 00:50
http://www.youtube.com/watch?v=4K9BjZyLvBk&NR
Vet. Foutje van 1 van de 2. Maar John heeft echt een goede stem vind ik..

Edit: Die overgang!

Hempo
26 februari 2007, 01:03
Hmm, weet niet hoor. Als ie niet bij chili peppers zat, vond niemand het wat.

Ik vind het echt kut iig :)

Luke-wannabe
26 februari 2007, 01:12
Ben ik het niet mee eens. Want John's solo-muziek vind ik ook heel vet.

FruscianteFan
26 februari 2007, 09:31
Als Fruciante meteen een solocarriere zou zijn begonnen dan was het wrs niets geworden. Omdat hij goede muziek maakt met de peppers is hij ook een solocarriere kunnen beginnen.Misschien.. "als" is ook zo vaag. En vergeet niet hoe groot de rol van Frusciante is en was in het groot zijn van de Peppers.

jaspie
26 februari 2007, 14:04
ik vind het wel apart dat iedereen doet alsof de muziek vd chili peppers hem in zijn schoot is geworpen, en vanwege die meevaller hij zen eigen muziek kon maken. Hij heeft bijgedragen aan de grote hits van de chili peppers, dus je zou kunnen zeggen dat hij ruimte voor solo werk zelf gecreeërt heeft.

Luke-wannabe
26 februari 2007, 17:31
Even tussen door. Zullen we het leuk houden? Ik zou het jammer vinden als het topic dichtgaat. Het vorige Frusciante topic is toen ook dicht gegaan..

Di Stefano
27 februari 2007, 16:51
Is dat van belang dan wie beter is? Ik zou het pas jammer vinden als ik die onbekende gitarist nooit te horen zal krijgen als die voor mij even zo intrigerent zou zijn als Frusciante. Maar of ie beter zou zijn, boeieuuuh. Mensen vinden een dergelijk soort gitarist als Frusciante niet super om z'n wel of niet beperkte kunnen, maar omdat men op de één of andere manier geraakt wordt door z'n spel, of in mijn geval, z'n composities. En dat is nu juist waarom ik dergelijke kritiek ongepast vind van o.a. jou. Een discussie over iets wel of niet goed vinden en het waarom vind ik niet erg, maar mensen op hun voorkeur bekritiseren vind ik ongepast. Wat zal jou het nou aan je reet roesten dat iemand een dergelijk live foutje op een bepaalde manier wenst uit te leggen.

Voor zover ik nog weet heb ik hier niemand zijn persoonlijke mening bekritiseerd. Eigenlijk waren het vooral de anderen die de mijne aanvielen.:)

drap
27 februari 2007, 17:07
Voor zover ik nog weet heb ik hier niemand zijn persoonlijke mening bekritiseerd. Eigenlijk waren het vooral de anderen die de mijne aanvielen.:)

Mja sorry, dan zal ik dit wel verkeerd interpreteren:


Echt belachelijk hoe sommige mensen hun held de hemel in prijzen om het even wat hij doet. Hij speelt fouten en dat is opeens geweldig en cool.

En je verdere reacties doen mijn mening niet wegnemen eigenlijk.

Het is ook niet zo zeer een persoonlijke aanval richting jou hoor, helemaal niet zelfs. Maar het valt me iedere keer weer op dat zo gauw als het woordje Frusciante ergens in een topic genoemd wordt, dat mensen zich ook iedere keer weer moeten verdedigen op hun voorkeur. Dat zou de criticasters toch eigenlijk aan hun reet moeten roesten. Die voorkeur verander je toch niet.

Luke-wannabe
27 februari 2007, 19:52
+123456789

Di Stefano
27 februari 2007, 20:37
wat een dikke bekrompen bullshit is dat zeg.......


Tja dit lijkt me nog een extremer geval.

Trouwens er schuilt wel waarheid achter. Ik was niet beginnen deelnemen aan dit topic door te zeggen dar Fruciante zuigt.

bijvoorbeeld: Als een bekend kunstenaar een punt op een doek tekent, dan is dat opeens een kunstwerk.
Zelfde geldt voor de fouten van Fruciante.

Ik meng me trouwens zelden in fanboytopics om daar kritiek te uiten. Maar dit stak er toch bovenuit. Het is trouwens niet enkel bij Fruciante zo. Op elk forum worden gitaristen om het even wat de hemel in geprezen. Zelfs al gaat het om mijn helden vind ik het dom.

Micro-e
27 februari 2007, 22:15
over kickass covers gesproken

http://www.youtube.com/watch?v=HuaeHXq8Wm8
toch wel een meesterlijke cover!! :hippie:

Luke-wannabe
28 februari 2007, 09:38
Tja dit lijkt me nog een extremer geval.

Trouwens er schuilt wel waarheid achter. Ik was niet beginnen deelnemen aan dit topic door te zeggen dar Fruciante zuigt.

bijvoorbeeld: Als een bekend kunstenaar een punt op een doek tekent, dan is dat opeens een kunstwerk.
Zelfde geldt voor de fouten van Fruciante.

Ik meng me trouwens zelden in fanboytopics om daar kritiek te uiten. Maar dit stak er toch bovenuit. Het is trouwens niet enkel bij Fruciante zo. Op elk forum worden gitaristen om het even wat de hemel in geprezen. Zelfs al gaat het om mijn helden vind ik het dom.
Misschien moeten we iedereen gewoon zichzelf laten zijn. (Heb ik ook moeite mee)