PDA

View Full Version : Supermerk is de Bom!!



birk
21 februari 2007, 11:30
Of niet!
Ik heb net de website www.supermerk.nl
online gegooid jammer genoeg nog niet
alle afgemixte nummers maar goed is het ruk?
of zeg je nou ja, het kan er mee door?

Groet Birk
www.supermerk.nl

hoofd
21 februari 2007, 11:33
-verplaatst naar sounds-

jw009
21 februari 2007, 11:41
uhmm....... apart... :hippie:

duckman
21 februari 2007, 12:12
website is cool, het is niet mijn muziek ,maar ik kan het wel waarderen.Het enige wat ik hiermee voel is dat het erg "gemaakt" is.

Lang leve de jaren 80 dan maar ..eummm...

peppie
21 februari 2007, 12:35
WWWWWTTTTTFFFFFFFFFFFF :stop:

Dat duits maakt het af hahaahh

Nellyrocks
23 februari 2007, 16:29
Beetje post avand gardistisch
Ook weer een loze term natuurlijk, "vernieuwingen in een stijl proberen te vatten en het dan nog een keer doen", maar ik vind het dus erg leuk en vooral erg grappig. Ik weet niet of ik de CD zou kopen.

stevie_vp
23 februari 2007, 21:16
Hey ik neem stiekem aan dat dit als "gimmic" doormoet...
Maar als je op die tour gaat is het zeker grappig...
Het mooie aan nederland is dat er genoeg animo voor "grappige" muziek.
Kijk naar gebroeders co of tropical danny enzo... Vooral leuk op feestjes.
Heb ooit op werfpop mambo-curt gezien.. een idiote duitser met een orgeltje
en dit soort muziek maar iedereen ging los!

birk
24 februari 2007, 12:12
Bedankt supermerken voor jullie supermerk reacties,

Een Supermerk kan iedereen zijn voor ons, zolang diegene
maar mooie verhalen met zich meedraagt.
Op die manier kan de muziek een beetje plastic klinken
maar komt het toch "gevoed" over. En inderdaad het publiek vind het leuk.
maar een vergelijking met tropische daantje gaat mij iets te ver.
Daarvoor moet je toch connecties hebben met tjeert oosterhuis en radio3FM.

En je hoeft geen cd te kopen. Supermerk is van iedereen.
Alle nummers zijn over twee weken gratis te downloaden.

Groet jezelf en zo niet dan toch
www.supermerk.nl

e!
24 februari 2007, 13:52
Leuke sound, maar te weinig ontwikkeling in de songs om te blijven boeien. Luister nu 2e track en moet mezelf dwingen om te blijven luisteren. Toch luister ik maar ff door, omdat het in elk geval origineel is.

Wat me vooral tegenstaat is de vlakke productie. Er zit nauwelijks tot geen dynamiek in de tracks. De zang staat overal erg zacht, te zacht naar mijn mening. Er zit zeker mixtalent achter, maar tis nog niet helemaal daar.

Ok. Bij Gelbe Stieffeln zit de zang naar verhouding een stuk beter in de mix. Goeie songtitel overigens. Ook is dit nummer een stuk spannender qua opbouw dan de vorige 3.

Bij Un Grand Fête begint me op te vallen dat iedere track is voorzien van of zelfs begint met een soort gabber kick. Let op met dat soort gimmicks. Zoiets verliest vrij snel aan kracht als je t een paar keer doet is het over en uit met de pret.

Skip this song.. lol!

Ghosts. Leuke bliepjes. Er blijkt wederom duidelijk talent, maar wederom vind ik t allemaal nog net niet daar qua opbouw. 't Blijft allemaal vrij vlak en weinig spannend qua opbouw.

Conclusie: veelbelovend. Belofte maakt schuld, maar deze wordt nog niet volledig ingelost. Vooral doorgaan en werken aan opbouw, zowel qua sound/dynamiek als qua songstructuur. Overall wel iets om in de gaten te houden wat mij betreft.

Dude
25 februari 2007, 15:04
Bedankt supermerken voor jullie supermerk reacties,

Een Supermerk kan iedereen zijn voor ons, zolang diegene
maar mooie verhalen met zich meedraagt.
Op die manier kan de muziek een beetje plastic klinken
maar komt het toch "gevoed" over. En inderdaad het publiek vind het leuk.
maar een vergelijking met tropische daantje gaat mij iets te ver.
Daarvoor moet je toch connecties hebben met tjeert oosterhuis en radio3FM.

En je hoeft geen cd te kopen. Supermerk is van iedereen.
Alle nummers zijn over twee weken gratis te downloaden.

Groet jezelf en zo niet dan toch
www.supermerk.nl



http://imagecache2.allposters.com/images/pic/HPM/HM36~Drugs-Are-Bad-Posters.jpg

e!
25 februari 2007, 15:59
Dikke lol.

imlikeajungle
25 februari 2007, 18:28
Ik ben het eens met e!, er is een markt voor dit soort dingen, denk maar aan de wacko Mike&Rich projecten van µziq & Aphex Twin maar er zit inderdaad nog niet genoeg in. De productie mag wel wat extremer en vooral de grooves zijn nog te strak en daardoor irritant, leve quantize: eerst té strak en dan lekker oplossen.

Ik zou het concept houden maar het verextremiseren zodat het wat minder gimmick pur sang wordt, maar eerder een gimmick binnen electro oid.

Goed bezig!

BTW, het is une fête.

Azrael
25 februari 2007, 18:37
Er is geen markt voor dit soort muziek denk ik persoonlijk hoor. De reden dat Aphex Twin een markt had bijvoorbeeld is omdat de muziek complex is, extreem goed qua productie en veelzijdigheid en omdat het destijds vernieuwend was. Maargoed , ik zie de link met Aphex Twin ook niet helemaal. Eerder met de "Bondage Faires" of andere vage underground electro.
Dit is niet vernieuwend qua muziek en het klinkt alsof iemand net Fruity Loops heeft leren ontdekken.

Ik wens jullie alle succes want aan de site te zien steken jullie er tijd in maar ik vind het niet echt intressant.

FrankS
25 februari 2007, 19:05
Stelletje mafkezen dit hehe. Leuke muziekies, maar niet aan mij besteed. Toch maar geluisterd uit nieuwsgierigheid. Ga zo door ;)

birk
26 februari 2007, 09:39
Zo mooi mooi mooi, wat een meningen.Ik ga ook mee met Azreal dat er geen markt voor is in Nederland. Al gaan de MeloManics (www.melomanics.nl) na Parkpop erg lekker maar die zijn er al 8 jaar mee bezig.
Als je "raar" doet bv. daryll ann verkoop je 2000 platen.Voor zo'n topband in Amerika misschien 100.000. Zie Blonde Redhead. Sheer Numbers.
En hij heeft ook gelijk qua opnameniveau, op de site staan de demo's gemaakt in (niet lachê) garageband.Hierna hebben we natuurlijk alles over gedaan met reason en protools. Maar dan nog wordt het een lange weg om het écht goed te doen. Maar in Duitsland is dit soort muziek een dood normale stroming wat wil je met Kraftwerk, die neue deutsche welle, Mediengruppe telekommander en cobra killer (t-raumschmier), stereo total.
De laatste jaren komt er weer heel wat uit Berlijn. En wat opvalt is dat het ze geen *** interesseert als ze een computer op het podium zetten. Ze doen.
In ons onopgevoedde (doe maar na of gewoon) muziek landje met akné en de monnik en van dun hout kunnen we daar nog heel wat van leren.
http://www.myspace.com/mediengruppetelekommander

De groenten
www.supermerk.nl