PDA

View Full Version : kras wegpoetsen



guiman
21 februari 2007, 10:55
Ben bij het verwisselen van mijn snaren uitgeschoten en heb nu een (weliswaar oppervlakkige) kras in de lak. Wie weet hoe je die het beste weg kunt halen? Poetsen? Bij werken? Of gewoon laten zitten en het op karakter gooien?

freekick
21 februari 2007, 11:16
bij mijn gitaar met cedar blad en matte finisch lukt het heel aardig
met een klein beetje olie en wrijven met een zachte doek.

Enra
21 februari 2007, 11:37
Alweer een aantal jaren geleden kwam er een klant bij me die een sleutelbos op zijn gitaar had laten vallen en dat had een klein butsje veroorzaakt. Vervolgens had de man gedacht : "Misschien kan ik het eruit schuren!" En schuurde natuurlijk promt door de kleurlak heen. Toen hij bij mij was was hij in alle staten. Tja, een lastige en dure reparatie!!

Enerzijds vind ik dat vaak wat pietluttig dat mensen zich zo druk maken om een minimale beschadiging, anderzijds kan ik het ook wel begrijpen.

Voor mijzelf geldt dat ik alles behalve voorzichtig ben met mijn eigen instrumenten. Een paar krassen of butsen vind ik niet zo boeiend, of juiste eigenlijk wel; het geeft karakter!!

Maar goed, moraal van het verhaal... Wees voorzichtig met wat je gaat doen aan zo'n krasje!!!

BamBuFan1
21 februari 2007, 14:30
Ben bij het verwisselen van mijn snaren uitgeschoten en heb nu een (weliswaar oppervlakkige) kras in de lak. Wie weet hoe je die het beste weg kunt halen? Poetsen? Bij werken? Of gewoon laten zitten en het op karakter gooien?

Je kunt het beste een middel gebruiken dat een polijstende werking heeft. Ik gebruik zelf Brasso of autowas en een zachte doek om krasjes te verwijderen.