PDA

View Full Version : Benton 2x12



Pagina's : [1] 2

Braindead
20 februari 2007, 23:24
Heeft iemand die Harley Benton 2x12 al eens gechecked?
ZIjn maar 199 euri. en dat voor een 2 x v30 box. Bij thomann

Jimwoud
21 februari 2007, 09:33
lijkt mij het proberen waard, nieuw zijn die speakers alleen al 120 euro per stuk.

Nellyrocks
21 februari 2007, 10:32
Ik vind dat altijd een beetje eng. €189,- voor een 2x12 van een merk waar ik site van kan vinden. Misschien door heel slim inkopen dat ze de kosten wat kunnen drukken maar er moet dan toch echt ergens anders ook op bezuinigd worden. Kut constructie. Volledig MDF. Misschien zijn ze wel van karton.

Zo niet... Laat het me AUB weten want dan ga ik er meteen een halen.

Kim Wilson
21 februari 2007, 10:40
Op hout valt haast niet te bezuinigen. Voor goed hout ben je ongeveer €50 kwijt. Zo'n bedrijf koopt het in de massa, dus kunnen ze nog goedkoper inkopen. Daar is de winst dus niet te halen.

Maar eerlijk gezegd snap ik ook niet hoe ze het doen. Tolex en speakerdoek kost bij tubetown of Tonefactory al 100-125 euro voor een 2x12...

Chris Winsemius
21 februari 2007, 10:50
Op hout valt haast niet te bezuinigen. Voor goed hout ben je ongeveer €50 kwijt. Zo'n bedrijf koopt het in de massa, dus kunnen ze nog goedkoper inkopen. Daar is de winst dus niet te halen.

Maar eerlijk gezegd snap ik ook niet hoe ze het doen. Tolex en speakerdoek kost bij tubetown of Tonefactory al 100-125 euro voor een 2x12...

Als men op 'n beetje schaal zulke kasten maakt kan men door de grote aantallen de spullen/materialen vaak direct bij de fabrikant inkopen; minimaal 1 "middleman" minder en quantum-korting.

Kim Wilson
21 februari 2007, 10:56
En minder snijverlies... Ja, dat klopt ook allemaal. Maar dan nog, als wij zo'n kist maken, zijn we minimaal 2,5 keer zoveel kwijt. Iets zegt me dat er te veel marge op diverse spullen zit...

Nellyrocks
21 februari 2007, 11:20
Misschien zegt de prijs niet eens zo veel over de kwaliteit van deze kast maar meer over de prijs van bekendere merken. Ik zou hem graag een keer A-B-en met een Bogner of Orange met V30's.

Squier4ever
21 februari 2007, 12:07
hoorde laatst dat er dus geen V30's in de Harley Crapton kasten zitten, weet niet wat daar van waar is, maar het lijkt me ook haast onmogelijk om voor dat geld V30 er in te doen.

Mufftin
21 februari 2007, 12:08
het staat wel op de site van thomann dat die dingen daar inzitten.

Squier4ever
21 februari 2007, 12:14
er staat wel meer op de site van thomann :D

Kim Wilson
21 februari 2007, 12:16
Nou, als ze zeggen dat er V30's inzitten, zullen ze dat ook moeten leveren. Dus zullen ze er idd wel inzitten.

Squier4ever
21 februari 2007, 12:45
die framus cabs zeggen ze dat ook van, maar daar zitten dus andere speakers in (goedkopere) met 30 in het typenr.

Nellyrocks
21 februari 2007, 12:54
Ik heb inderdaad ook nergens de naam celestion gezien

Kim Wilson
21 februari 2007, 12:55
De flikkers...

Valt dit niet onder misleiding of zo?

Nellyrocks
21 februari 2007, 13:00
De flikkers...

Valt dit niet onder misleiding of zo?


Nee herstel

"Harley Benton G212 Vintage guitars Cabinet, 2x12"Celestion Vintage 30,120 Watts into 8 Ohms, 2x60 Watts into 16 Ohms, housing from 16mm plywood, black Tolexl, Trim Strip, Dimensions (mm): 520 x 742 x 300 mm, Weight: 25kg"

Zo staat het letterlijk op tomann.de

dr.distortion
21 februari 2007, 14:16
@Squier: wat de Framus cabs betreft weet ik het niet, maar ik heb het Fame cab 2 x 12" en daar zitten wel degelijk de Celestion V30 speakers in.

Epic
21 februari 2007, 14:44
De Speaker waar het hier om gaat. (http://www.thomann.de/gb/harley_benton_g212_vintage.htm)

Jimwoud
21 februari 2007, 14:45
ik heb het Fame cab 2 x 12" en daar zitten wel degelijk de Celestion V30 speakers in.

Heb je die Fame ook naast andere V30 2x12 kasten gehad, zo ja, wat was het verschil?

Die Framus hebben ook gewoon V30 speakers, er zijn er volgens hier op het forum wel enkele met andere celestion(betere), omdat die V30's niet leverbaar waren.

Nellyrocks
21 februari 2007, 15:21
De enige review die ik kon vinden over deze cabs was op HC. Dit ging wel over de 4x12. Deze man speelde over en Engl sovereign combo en hij vertelde dat het geluid vergelijkbaar was door de (inderdaad) V30 met meer lowend en mid. (niet zo raar als je een 1x12 combo vergelijkt met een 4x12 cab) De constructie was daarentegen kut (Hij zegt dat het hout veel dunner is maar dat scheelt slechts 2mm met de door hem genoemde Marshall) en er schijnen speelgoedwielen onder te zitten.

Volgens mij is het dus wel een prima cab voor heel weinig geld. Wie gaat hem kopen en plaatst een review?

dr.distortion
21 februari 2007, 15:36
Heb je die Fame ook naast andere V30 2x12 kasten gehad, zo ja, wat was het verschil?

Die Framus hebben ook gewoon V30 speakers, er zijn er volgens hier op het forum wel enkele met andere celestion(betere), omdat die V30's niet leverbaar waren.

Nee, helaas nog niet kunnen testen naast andere in dezelfde setup. Ik heb wel het cab geopend aan de achterkant voor een meer helder, open geluid en dat klinkt geweldig! (Metal en hardrock). Qua constructie is dat fame cab perfectomundo...ik heb er inmiddels genoeg mee gezeuld en houdt zich prima!

almarvk
22 februari 2007, 13:25
De 4x12 met V30's van Harley Benton (thomann) kost ongeveer 350,- en die van Fame (musicstore) 490,-. Wat is eigenlijk het verschil?

Als die van Harley Benton gewoon 'prima' zijn, dan wil ik daar best m'n geld aan uitgeven.

dr.distortion
22 februari 2007, 13:31
Er staat bij musicstore ook een cab van 4 x 12" V30 voor 399..20 mm dik hout! Geen idee hoe je dat moet gaan vergelijken...gewoon beide kopen en dan naast elkaar uittesten haha....Bij thomann is die houtdikte 16 mm....of het veel verschil in klank gaat uitmaken, geen idee....theoretisch kun je hier allerlei stellingen op loslaten zonder zeker te weten wat nou beter is. Echter denk ik wel dat dat thomann cab minder roadproof is dan het cab van musicstore...

Nellyrocks
22 februari 2007, 13:35
Misschien weet iemand hoe dit zit. Er staat over die 2x12:

"2x60 Watts into 16 Ohms"

Bedoelen ze daarmee dat je met 1x 16 Ohm 2x 60 watt hebt of heb je daar dan ook 2x een 16 Ohm output voor nodig.

Kan ik hem dus aan mijn vox hangen of gebruik ik dan maar een speaker.

dr.distortion
22 februari 2007, 13:39
Volgens mij precies hetzelfde gewired als mijn Fame cab...1 x 8 ohm bij parallelle bekabeling...Je pakt dan beide speakers, werkt hetzelfde als een kerstverlichting, snappie? Zit een 8 ohm aansluiting niet op je vox?

Jimwoud
22 februari 2007, 13:46
Hij is dus 1 x 8 Ohm(mono 120 watt) of 2 x 16 Ohm (2 x 60 Ohm stereo)

Nellyrocks
22 februari 2007, 13:47
Jawel

Maar dan doen de speakers van de versterker zelf het niet meer.
Het is of 2X16, of 1x 8.

Nou begin ik te twijvelen

Jimwoud
22 februari 2007, 13:54
Kun je misschien vertellen hoeveel speaker uitgangen met welk ohmage je vox heeft, en of je de ohmage nog kunt switchen

Nellyrocks
22 februari 2007, 13:59
Ik weet het al

Er zitten twee 8 ohm speakers in, dus samen 16 Ohm. Er zit een knopje op voor 8- of 16 ohm en die staat nu dus ook op 16.

hang je er een andere cab aan moet die ook 16 Ohm zijn. Samen zijn ze dan 8 Ohm en kan het knopje naar 8 Ohm.

Ik moet dus een 16 Ohm cab hebben.

Kim Wilson
22 februari 2007, 14:01
Of gewoon de interne speaker loskoppelen. Dat deed ik altijd als ik de Hotrod op mijn cab had staan.

Nellyrocks
22 februari 2007, 14:10
Dat kan, maar ik wil juist meer, meer, meer, meer!!!!!!!!!! :rockon:

ACSlater
22 februari 2007, 16:56
Nou ik durf dit gokje wel aan en bestel dat ding gewoon. Wilde om transportredenen al een 2x12 naast mijn 4x12 (Fame, superding maar past niet in mijn sedan!) en deze is een kilo lichter dan de Fame en €100,- goedkoper. Daarnaast heb je nog de "niet goed geld terug garantie van 30 dagen".
Die probeertijd is wel voldoende aangezien speakers een "break-in" moeten krijgen.

Braindead
24 februari 2007, 15:24
Nou ik durf dit gokje wel aan en bestel dat ding gewoon. Wilde om transportredenen al een 2x12 naast mijn 4x12 (Fame, superding maar past niet in mijn sedan!) en deze is een kilo lichter dan de Fame en €100,- goedkoper. Daarnaast heb je nog de "niet goed geld terug garantie van 30 dagen".
Die probeertijd is wel voldoende aangezien speakers een "break-in" moeten krijgen.

HEy Dude, post ff een review als je dat ding in huis hebt. Ben wel benieuwd. Lekker prijsje en als die goed klinkt dan kan Engl een Dikke zonnebloem krijgen met zijn kast van 575 euro....

ACSlater
24 februari 2007, 18:48
HEy Dude, post ff een review als je dat ding in huis hebt. Ben wel benieuwd. Lekker prijsje en als die goed klinkt dan kan Engl een Dikke zonnebloem krijgen met zijn kast van 575 euro....

Is goed. Ik verwacht 'em halverwege volgende week. Om een goeie review te geven moet de kast toch wel een paar keer goed op zn flikker hebben gehad dus duurt wel iets langer.

BLOK182
24 februari 2007, 18:51
Ik ben ook erg benieuwd! Lijkt me een ideale cab voor in de studentenband, waar je niet met al te duur spul aan moet komen zetten:p

artnaz
24 februari 2007, 18:58
Nu ben ik ook nieuwsgierig...:) Idd handig ivm transport.

Maar kun je wel zo'n 2x12 op een 100W buizenhead aansluiten?

dr.distortion
24 februari 2007, 19:01
2 x 60 watt = 120 watt....is dus geen probleem

artnaz
24 februari 2007, 19:12
Thanks:)! Waar is een 4x12 goed voor dan (ja, behalve dat hij door de constructie wat beter klinkt) als je toch niet voluit staat...

dr.distortion
24 februari 2007, 19:47
betere spreiding, meer headroom...andere redenen kan ik even niet verzinnen. Ik heb zelf zo'n 2 x 12" V30 cab van fame, beukt de ramen uit je kozijnen...ik hoef in principe niet zonodig een 4 x 12" cab...Voor de meeste bandsituaties is een 2 x 12 cab voldoende lijkt mij.

BLOK182
25 februari 2007, 23:14
Ik ben zelf na lange tijd 4x12" gespeeld te hebben ook overgestapt naar 2x12", bevalt op zich prima. Hooguit nog een extra 4x12" erbij voor de grotere gigs, heb je toch wat meer op het podium staan:p

matty
3 maart 2007, 12:58
Is goed. Ik verwacht 'em halverwege volgende week. Om een goeie review te geven moet de kast toch wel een paar keer goed op zn flikker hebben gehad dus duurt wel iets langer.

en nog geen nieuws?
ben zeer benieuwd

ACSlater
3 maart 2007, 21:15
Ja woensdag kwam de cab binnen. Eerste indruk is goed; stevig gebouwd, goeie handgrepen. Alleen de hoekbeschermers zijn van niet al te stevig kunstof maar wat wil je voor de prijs.
Ik merk wel dat de speakers nog flink op hun donder moeten krijgen. Dit had ik eerst ook met mijn Fame cab dus dat is iets van nieuwe speakers.

dr.distortion
3 maart 2007, 21:17
En...blij?? Ben benieuwd wat je ervan vindt als de speakers hun break-in moment gehad hebben...

CasB
3 maart 2007, 23:44
Heb je al kunnen kijken wat voor speakers erin zitten?

JacksonBas
4 maart 2007, 21:00
gvd net als ik natuurlijk zo'n ding wil bestelle is iet niet meer op voorraad :angry:

Braindead
4 maart 2007, 23:14
Inderdaad, nu even structureel zwaar in gaan spelen en dan weten we wat ie kan.... :-) Maar de eerste indruk is goed? Hoe is ie in vergelijking met je Fame?

ACSlater
5 maart 2007, 06:18
Van de week ga ik er nog eens lekker lang op spelen en dan kom ik wel met een "final verdict". Ik kan wel bijna zeker zeggen dat deze goed is. Wat me wel opvalt is hoeveel meer volume een 4x12 produceerd. Mijn Marshall's mastervolumeknop staat bij de 4x12 op 12 uur en bij de 2x12 op 2 uur. Ook dit kan aan de nog nieuwe speakers liggen.
Enige jammere aan het cab is dat er geen uitschroefbare plaat achterop zit; hier is in een hap overheen getolexed! Ik schroef er wel een van de handgrepen uit om te checken of er werkelijk Celestion Vintage 30's in zitten maar op mijn gehoor afgaande zit dit wel goed.

Braindead
5 maart 2007, 16:35
Hey, maar dat verschil in volume, kan dat ook niet te maken hebben met het verschil in bouw van de kast?
Ze zeggen ook dat ze juist omdat ze bij de goedkope 2x12 kasten minder hout en minder diepte in de kast hebben ze daarom minder laag hebben. Misschien dat je dat waarneemt als verschil in volume?
(Ik bedoel afgezien van het feit dat elke 2x12 al iets minder zal klinken als een 4x12...)




Van de week ga ik er nog eens lekker lang op spelen en dan kom ik wel met een "final verdict". Ik kan wel bijna zeker zeggen dat deze goed is. Wat me wel opvalt is hoeveel meer volume een 4x12 produceerd. Mijn Marshall's mastervolumeknop staat bij de 4x12 op 12 uur en bij de 2x12 op 2 uur. Ook dit kan aan de nog nieuwe speakers liggen.
Enige jammere aan het cab is dat er geen uitschroefbare plaat achterop zit; hier is in een hap overheen getolexed! Ik schroef er wel een van de handgrepen uit om te checken of er werkelijk Celestion Vintage 30's in zitten maar op mijn gehoor afgaande zit dit wel goed.

BLOK182
5 maart 2007, 17:40
Tof om te horen dat de eerste reactie iig positief is!

CasB
6 maart 2007, 22:26
Heb een plaatje gevonden van een Harley Benton G412A Vintage...

http://img153.imageshack.us/img153/1613/hb47jk.jpg

Het zijn dus daadwerkelijk Celestions... (Voor de non-believers ;))

De afwerking laat wel wat te wensen over, maargoed, als het maar hard gaat. :rockon:

Ik heb de foto van een 1 of ander spaans forum...

EpiCenturiesAWAy
6 maart 2007, 22:52
Gas!
1234567

ACSlater
7 maart 2007, 12:29
De afwerking laat wel wat te wensen over, maargoed, als het maar hard gaat. :rockon:

Ik heb de foto van een 1 of ander spaans forum...

Mooi! Ik wist het al uit eerste hand :) Vind de afwerking niet eens beroerd eigenlijk. Als je bedenkt dat de kast normaal gesproken nooit wordt geopend, gaat het om de afwerking van de buitenkant.

Arjo
7 maart 2007, 13:02
damn .... alleen die speakers kosten al meer dan dit toch, dus je krijgt de rest er eigenlijks gratis bij.... interesant!!! je kunt die speakers altijd nog ombouwen in iets anders.

Dit ga ik in mijn achterhoofd houden :D

Arjo

artnaz
7 maart 2007, 15:13
Shit, als ik het zo bekijk, heb ik een dilemma...

Ik heb een ENGL 4x12 met V60, maar nou vind ik Vintage 30's echt super klinken. En een 4x12 is misschien ook iets teveel van het goede... Dus ik zit er een beetje over te denken om de ENGL voor deze Harley Benton 2x12 te vervangen...

De ENGL is natuurlijk kwalitatief veel beter, en de punch is geweldig... Maarja, geen V30's... Denken jullie dat de ENGL door deze 2x12 te vervangen is? Of moet ik toch maar een tijdje hiermee verder en later een ENGL met V30's kopen?

Fumi SG
7 maart 2007, 16:34
Dan zou ik zeker weten je 4*12 verkopen en van dat geld een ENGL 2*12 (of een van vergelijkbare kwaliteit) kopen. Er mogen in die Harley Benton V30's zitten, de constructie van de cab is ook érg bepalend voor de sound en dan zit je met een kwalitatief betere cab toch een stuk beter.

artnaz
7 maart 2007, 16:44
Ja, dacht ik ook. Maar maakt de constructie dan zoveel uit qua sound? En anders wacht ik wel op een ENGL 4x12 met V30 (ik haat wachten...:D)

ACSlater
7 maart 2007, 19:28
Ja, dacht ik ook. Maar maakt de constructie dan zoveel uit qua sound? En anders wacht ik wel op een ENGL 4x12 met V30 (ik haat wachten...:D)

Als de Harley Benton niet bevalt kun je zelf ook nog een "doos" in elkaar timmeren. Ben je waarschijnlijk nog een heel stuk goedkoper uit dan met en Engl.

artnaz
7 maart 2007, 21:25
Bedoel je dat een eigen doos beter zou zijn dan de Harley Benton? Of een doos OM of IN the Harley Benton...:seriousf:

ACSlater
7 maart 2007, 23:57
Bedoel je dat een eigen doos beter zou zijn dan de Harley Benton? Of een doos OM of IN the Harley Benton...:seriousf:

Ik weet niet van welk niveau jouw gitaarspel is maar misschien is een doos om jouw cab wel het beste :)

artnaz
8 maart 2007, 00:15
Hahaha :seriousf:... Die had ik kunnen verwachten...:D

Of gewoon de speakers eruithalen en playbacken met een CD'tje...:rockon:

matty
16 maart 2007, 10:51
en?
heb je ze al wat meer kunnen inspelen?

Thom TK
12 april 2007, 18:06
Zo, deze Bump ik even...dat vinden de meeste posters hier wel fijn denk ik.

@ACSlater, nou je ze hebt ingespeeld, zou je er wat meer over kunnen zeggen?
Ik overweeg namelijk om een Framus 2*12 V30 te kopen, maar als deze cab daar weinig voor onderdoet dan weet ik het wel...

ACSlater
12 april 2007, 18:48
Ik heb nog steeds erg weinig over de HB gespeeld dus kan er nog niet veel over zeggen. Daarnaast vind ik het ook nogal wat dat je een keuze min of meer aan mij over laat :) Van mij zul je iig niet van die dingen horen als "het laag is niet strak" en vergelijkbare uitdrukkingen. De cab is gewoon prima qua geluid maar misschien zelfs wel heel goed of slecht.. Daarvoor heb ik te weinig referenties ook al ben ik wel kwaliteits instrumenten en versterkers gewend.

Van Fame heb ik een 4 x 12 Vintage 30 en daarvan is het geluid heel goed. Dat wet ik zeker omdat ik veel over dat ding speel en gespeeld heb. De HB produceerd iets minder volume maar klinkt basicly hetzelfde.

Thom TK
12 april 2007, 20:37
Ik heb nog steeds erg weinig over de HB gespeeld dus kan er nog niet veel over zeggen. Daarnaast vind ik het ook nogal wat dat je een keuze min of meer aan mij over laat :) Van mij zul je iig niet van die dingen horen als "het laag is niet strak" en vergelijkbare uitdrukkingen. De cab is gewoon prima qua geluid maar misschien zelfs wel heel goed of slecht.. Daarvoor heb ik te weinig referenties ook al ben ik wel kwaliteits instrumenten en versterkers gewend.

Van Fame heb ik een 4 x 12 Vintage 30 en daarvan is het geluid heel goed. Dat wet ik zeker omdat ik veel over dat ding speel en gespeeld heb. De HB produceerd iets minder volume maar klinkt basicly hetzelfde.

Ah oke, toch nuttige informatie, bedankt daarvoor!
Ik verwacht geen dure termen hoor...gewoon goede oren ;)

grtz

rhcp_schipper
24 mei 2007, 16:46
Hallo mensen,

Ik ben ook al een tijdje opzoek naar een leuk(en hoe kan het ook anders goekoop) 2*12 cabinetje voor bij mijn london city buizen combo.

Zijn er intussen al meer mensen die ervaringen hebben opgedaan met dit cabinetje?

En ik had ergens gelezen dat de achterkant er niet af te halen was, maar is dit echt helemaal niet mogelijk, of kun je wel gewoon het tolex opensnijden bij de naden, en de achterkant er dan afschroeven?

Alvast bedankt voor de moeite!

MVG

Tim

rhcp_schipper
25 mei 2007, 00:00
En om ook nog even terug te komen op mijzelf.(en omdat het mij overdrven leek een nieuw topic te openen).

Ik zag op thomann.de ook nog de Framus FR212 CB 2*12 cab staan? Zijn er mensen die ervaringen heben met dit cabinet.

Nu ben ik eigenlijk een beetje aan het twijfelen of de €100 meer voor het framus cabinet het wel waard is tegenover de €198.00 voor het harley benton cabinetje.

Ben heel erg benieuwd naar de reacties!

MVG

Tim

new deep
25 mei 2007, 00:04
goede vraag inderdaad, ik zelf speel ook met die gedachte voor mijn tiny terror topje.

rhcp_schipper
25 mei 2007, 00:13
goede vraag inderdaad, ik zelf speel ook met die gedachte voor mijn tiny terror topje.


Super goed man!

ACSlater
25 mei 2007, 00:57
En ik had ergens gelezen dat de achterkant er niet af te halen was, maar is dit echt helemaal niet mogelijk, of kun je wel gewoon het tolex opensnijden bij de naden, en de achterkant er dan afschroeven?


Tuurlijk is die achterkant er wel uit te schroeven. Kan me niet voorstellen dat ze de achterkant erin hebben gelijmd. Je moet dan iid de Tolex eraf halen.

Kim Wilson
25 mei 2007, 08:21
...
En ik had ergens gelezen dat de achterkant er niet af te halen was, maar is dit echt helemaal niet mogelijk, of kun je wel gewoon het tolex opensnijden bij de naden, en de achterkant er dan afschroeven?


Lijkt mij een indianenverhaal. Daar heeft iemand blijkbaar zomaar iets geschreeuwd om aan te tonen hoe slecht die cabs wel zijn. Maar hier geloof ik echt niks van.

rhcp_schipper
25 mei 2007, 09:31
Lijkt mij een indianenverhaal. Daar heeft iemand blijkbaar zomaar iets geschreeuwd om aan te tonen hoe slecht die cabs wel zijn. Maar hier geloof ik echt niks van.

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld.

Zeg je nu dat de cabs slecht zijn? Of dat het verhaal niet klopt?

Kim Wilson
25 mei 2007, 09:34
Nee, ik geloof niet dat je ze niet los kunt schroeven. Ik denk dat iemand dat ooit eens zomaar geroepen heeft, als argument om zijn standpunt ("die cabs zijn slecht") kracht bij te zetten. Maar ik denk dat dat argument dus niet klopt.

rhcp_schipper
25 mei 2007, 09:39
Nee, ik geloof niet dat je ze niet los kunt schroeven. Ik denk dat iemand dat ooit eens zomaar geroepen heeft, als argument om zijn standpunt ("die cabs zijn slecht") kracht bij te zetten. Maar ik denk dat dat argument dus niet klopt.


Dus eingelijk gewoon goede cabs voor het geld.

dat van die achterkant vroeg ik eigenlijk alleen, om als ik er een ga kopen, ik ook een beetje kan experimenteren met open en closed back.

Als dit dus goede cabinetsjes zijn, ga ik niet €100 meer uitgeven voor zo'n framus 2*12!

Bedankt voor de reactie

Groeten Tim

Thom TK
26 mei 2007, 13:12
Dus eingelijk gewoon goede cabs voor het geld.

dat van die achterkant vroeg ik eigenlijk alleen, om als ik er een ga kopen, ik ook een beetje kan experimenteren met open en closed back.

Als dit dus goede cabinetsjes zijn, ga ik niet €100 meer uitgeven voor zo'n framus 2*12!

Bedankt voor de reactie

Groeten Tim

Mja ok, maar die 100 euro meer voor een Framus lijkt me niet echt weggegooid geld, ik denk dat die qua kwaliteit wel onder doet voor een Framus.

Ik heb bij Musicstore een Framus besteld iig :p

rhcp_schipper
26 mei 2007, 14:50
Mja ok, maar die 100 euro meer voor een Framus lijkt me niet echt weggegooid geld, ik denk dat die qua kwaliteit wel onder doet voor een Framus.

Ik heb bij Musicstore een Framus besteld iig :p


Ik zit nu echt wel te twijfelen. Niet dat ik er direct geld voor heb, maar heb er echt wel een nodig.

Als je de framus binnen hebt, ga je er dan nog een kleine review over schrijven? Ben ik wel erg benieuwd naar.

Groeten Tim

ben vanhoof
26 mei 2007, 15:06
Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom v30's zo dikwijls met metal geassocieerd worden. Ik heb thuis een standaard lc cabinet met lc designed speakers en een marshall 1936 met v30's. En eigenlijk klinkt dat lc cabinet veeeel strakker dan die marshall. Zal wel een beetje met de grootte te maken hebben (4*12) en waarschijnlijk ook wel dat de amp eerder gevoiced is naar dat cabinet, maar dan nog. Die v30 kast is meer mid gebalanceerd, maar strak en punchig vind ik ze toch niet.

ACSlater
26 mei 2007, 20:27
Nee, ik geloof niet dat je ze niet los kunt schroeven. Ik denk dat iemand dat ooit eens zomaar geroepen heeft, als argument om zijn standpunt ("die cabs zijn slecht") kracht bij te zetten. Maar ik denk dat dat argument dus niet klopt.

Haha degene die dat geroepen heeft ben ik! Uiteraard heb ik dit niet geroepen om het cab af te kraken maar omdat het zo is. Er is over het achterpaneel heen getolexed zodat je niet bij de schroefjes kunt zonder de tolex te verwijderen.
De cabs zijn goed en het argument klopt :)

Kim Wilson
26 mei 2007, 20:28
Haha degene die dat geroepen heeft ben ik! Uiteraard heb ik dit niet geroepen om het cab af te kraken maar omdat het zo is. Er is over het achterpaneel heen getolexed zodat je niet bij de schroefjes kunt zonder de tolex te verwijderen.
De cabs zijn goed en het argument klopt :)
Oké, dan heb ik niks gezegd. Mijn excuses. :)

rhcp_schipper
27 mei 2007, 12:13
Haha degene die dat geroepen heeft ben ik! Uiteraard heb ik dit niet geroepen om het cab af te kraken maar omdat het zo is. Er is over het achterpaneel heen getolexed zodat je niet bij de schroefjes kunt zonder de tolex te verwijderen.
De cabs zijn goed en het argument klopt :)


Dus jij zegt het zijn goede cabs, en als je het tolex verwijdert van de achterkant, kan de achterkant wel gewoon los?

Groeten Tim

ACSlater
27 mei 2007, 16:59
Dus jij zegt het zijn goede cabs, en als je het tolex verwijdert van de achterkant, kan de achterkant wel gewoon los?

Groeten Tim

Dat weet ik dus niet met zekerheid omdat ik mijn tolex fijn laat zitten. Waarom zou je trouwens de achterkant eraf halen? Lijkt me toch niet dat je hier andere speakers in gaat schroeven?

rhcp_schipper
28 mei 2007, 15:22
Dat weet ik dus niet met zekerheid omdat ik mijn tolex fijn laat zitten. Waarom zou je trouwens de achterkant eraf halen? Lijkt me toch niet dat je hier andere speakers in gaat schroeven?


Nee wil er zeker geen andere speakers in hebben, maar zoals eerder gezegd wil ik een beetje experimenteren met open en closed back.

Maar ben jij verder tevreden over het cabinet?

Groeten Tim

rhcp_schipper
29 mei 2007, 12:27
Niemand verder goede of slechte ervaringen met dit cabinet?

Ben echt wel meer dan benieuwd.

Thom TK
29 mei 2007, 13:08
BUMP (Omdat ik ook wel benieuwd ben)

RHCP, de Framus kan ik deze week testen, dus ik post hier wel even een review als je het niet erg vind!

E-J
29 mei 2007, 13:43
... nu ben ik ook geinteresseerd :D

Zal er nou echt veel verschil zitten tussen de Harley Benton en Fame 4x12? Al ziet de Fame er net wat beter uit... maar kost wel 150 eurotjes meer!

Thom TK
29 mei 2007, 16:04
... nu ben ik ook geinteresseerd :D

Zal er nou echt veel verschil zitten tussen de Harley Benton en Fame 4x12? Al ziet de Fame er net wat beter uit... maar kost wel 150 eurotjes meer!

Ja dat klopt.
Ik heb een tijdje geleden ook deze afweging moeten maken en het is, zoals ik al schreef de Framus geworden.
Ik heb ze niet zelf gehoord, maar ik heb mijn keuze gemaakt naar aanleiding van de bevindingen van een aantal forum leden, die toch wel erg onder de indruk waren van de Framus (o.a. Tristan kan ik me herinneren).

rhcp_schipper
29 mei 2007, 16:41
BUMP (Omdat ik ook wel benieuwd ben)

RHCP, de Framus kan ik deze week testen, dus ik post hier wel even een review als je het niet erg vind!


Zekers geen probleem mee, super graag zelfs.

rhcp_schipper
30 mei 2007, 11:57
Ik ben zelf eigenlijk ook welk benieuwd of er in deze prijs klasse nog meer cabinetten zijn waar ik nog naar kan kijken.

Of er dus nog andere cabs zijn die ik tegen de harley benton en de framus kan afwegen?

En als er mensen zijn die of goede of slechte ervarigen hebben met de harley benton cab hoor ik het ook graag.

Groeten Tim

Speeddemon
30 mei 2007, 13:51
Ja dat klopt.
Ik heb een tijdje geleden ook deze afweging moeten maken en het is, zoals ik al schreef de Framus geworden.
Ik heb ze niet zelf gehoord, maar ik heb mijn keuze gemaakt naar aanleiding van de bevindingen van een aantal forum leden, die toch wel erg onder de indruk waren van de Framus (o.a. Tristan kan ik me herinneren).
Maar eh, de Framus is wel iets anders dan zowel de Harley Benton als de Fame... :nervous:

Overigens, zo'n Harley Benton cab zou al ideaal zijn voor een 1,5 stack. Normaal zet ik m'n 2x12" Engl cab (Vintage 30) op de flightcase van m'n Engl Savage 60 head, maar een losse flightcase is even duur als zo'n HB Vintage 30 cab. :seriousf:
En dan zou ik technisch alsnog 4x12" aan Vintage 30's hebben, verdeeld over 2 cabs dan.

artnaz
30 mei 2007, 14:41
Trouwens, die Harley Benton is eigenlijk de prijs van de Vintage 30's, plus gratis hout voor de open haard...:D

Ik wil ook nog altijd V30's hebben... Alleen heb ik nu zo'n mooie ENGL cab, en ik ben bang dat ik toch veel qua punch verlies als ik bijv. zo'n Harley Benton koop. En die ENGL V30's zijn zo gigantisch duur...:(

rhcp_schipper
30 mei 2007, 14:52
Trouwens, die Harley Benton is eigenlijk de prijs van de Vintage 30's, plus gratis hout voor de open haard...:D

Alleen daarom al een goede aankoop, kun je ze later altijd nog in een ander cabinet zetten.

E-J
30 mei 2007, 15:19
Sjonge,
Eigenlijk is dat echt niets... nog geen 200 euro :o

Ik weet alleen nog niet of ik nou een 4x12 cabinet wil of een 2x12... anders zou ik eerder voor een Marshall 1960B gaan...

... en over het speakers heb ik het dan nog helemaal niet :D

Speeddemon
30 mei 2007, 16:39
EJ, gewoon zo'n cheap HB cab kopen en een los Marshall logo erbij van 27cm(verkopen ze ook bij Thomann). :cheerup:

E-J
30 mei 2007, 18:34
Of Harley Benton veranderen in:

http://www.harley-charity-tour.at/presseinfo/Harley-Davidson.jpg

:D

artnaz
30 mei 2007, 20:02
En nu met een foto die werkt? :p

rhcp_schipper
30 mei 2007, 20:31
En nu met een foto die werkt? :p

Best handig ja...:)

E-J
30 mei 2007, 20:42
Verandert ;)

Thom TK
30 mei 2007, 20:45
Maar eh, de Framus is wel iets anders dan zowel de Harley Benton als de Fame... :nervous:



Ze zijn ongeveer even duur,....naja de HB iets goedkoper, maar in dezelfde prijsklasse ongeveer...

new deep
30 mei 2007, 20:53
http://www.thomann.de/de/2x12_gitarren_boxen.html

scheelt 101,- euro dus

Thom TK
30 mei 2007, 20:54
http://www.thomann.de/de/2x12_gitarren_boxen.html

scheelt 101,- euro dus

Dat klopt.

Speeddemon
30 mei 2007, 21:07
Ze zijn ongeveer even duur,....naja de HB iets goedkoper, maar in dezelfde prijsklasse ongeveer...
Ik dacht dat de discussie meer was dat Harley Benton en Fame van die huismerken zijn, en Framus een wereldwijd bekend merk.

Gek genoeg vind ik de Harley Benton 2x12 er iets degelijker UITZIEN OP DE FOTO dan de Framus kast,

rhcp_schipper
30 mei 2007, 23:31
Ik dacht dat de discussie meer was dat Harley Benton en Fame van die huismerken zijn, en Framus een wereldwijd bekend merk.

Gek genoeg vind ik de Harley Benton 2x12 er iets degelijker UITZIEN OP DE FOTO dan de Framus kast,


In mijn geval is de diepte van de harley benton kast beter dan die van de framus cab. Mijn combo is ook precies 30 cm dipe, net zoals de hb cab.

Zit nu jammer genoeg een beetje in geldcrisis, maar anders was de harley benton cab allang besteld.

Thom TK
31 mei 2007, 13:18
Net de Framus CS212 kast binnegekregen via UPS (...).

Eerste indruk is inmiddels bekend denk ik: zeer sjiek ogend, ruikt lekker, enz enz. Mooie cab. Ik moet er eerst even bijzeggen dat ik weinig ervaring heb met V30 speakers (die zitter er namelijk echt in, om discussie te vermijden), maar wel met G12-T75 speakers in mijn Kitty Hawk 412. Das natuurlijk geen vergelijking, maar zo kan men beter mijn review op waarde schatten denk ik.

Oke, aangesloten op de Line6 Spider II head van mij broertje, en het valt me gelijk op hoe aggressief en fel deze speakers zijn, zoals bekend is van V30's. De cab klinkt imo abslouut niet dof, en hij heeft genoeg bas, vooral in vergelijking met de 412 Kitty Hawk :o. De cab is inderdaad niet heel erg diep, maar voor mij levert hij GENOEG bas en klinkt hij goed genoeg in het laag. Het hoog springt er mooi uit en de Framus heeft een rijk en diep laag vind ik...ik hoef iig absoluut niet meer bas te hebben in een cab. Hij klinkt ook niet dof of levensloos, integendeel!. De constructie heb ik ook niks op aan te merken.

Conclusie: een zeer goed uitgegeven 299 euro; voor degenen die bang zijn dat de cab te ondiep is ivm met laag: zou ik toch even testen hoor...ik heb zoals gezegd geen ervaring met V30's maar het laag vind ik zeer aangenaam.
Deze cab blaast de Kitty Hawk met gemak weg, maar zoals gezegd: misschien geen vergelijking.

Oh ja, wel even handig om te vermelden dat ik symphonische metal speel :D

:rockon: :cheerup:

Ik kan trouwens vanavond wel wat pics plaatsen voor de liefhebbers.

Kim Wilson
31 mei 2007, 13:23
Klinkt goed! Maarreh, in wat voor ruimte heb je hem getest? Ik bedoel maar, in de woonkamer klinkt het al gauw alsof je voldoende laag hebt. :)

Thom TK
31 mei 2007, 13:28
Klinkt goed! Maarreh, in wat voor ruimte heb je hem getest? Ik bedoel maar, in de woonkamer klinkt het al gauw alsof je voldoende laag hebt. :)

Eheheh, in de slaapkamer :D.
Maar serieus hoor, ik had de bas rond 1 uur en die vond ik dus al te hoog.
Ik hoef iig geen cab te hebben met mer laag, dan vrees ik dat de bassist van de band boos wordt (hoewel ik hem nog in de band moet testen).
Hij heeft meer bas dan de Kitty Hawk.

[edit]: Ik heb de cab getest met een Yamaha Pacifica 112 met stock elementen, mijn beginnersgitaar.

rhcp_schipper
31 mei 2007, 13:30
Dat klinkt zekers wel goed! Ik vind het alleen jammer dat de cab 28 cm diep is. Mijn combo is namelijk 30cm diep, en dat lijkt mij een onstabiel, omdat ik ze toch wel boven opelkaar wil zetten, of is dat niet zo heel erg onstabiel als je dat boven op elkaar zet?

Kim Wilson
31 mei 2007, 13:31
Dat klinkt zekers wel goed! Ik vind het alleen jammer dat de cab 28 cm diep is. Mijn combo is namelijk 30cm diep, en dat lijkt mij een onstabiel, omdat ik ze toch wel boven opelkaar wil zetten, of is dat niet zo heel erg onstabiel als je dat boven op elkaar zet?
Je voetjes van je amp staan toch niet stijf op de hoeken? En anders schroef je ze eraf en zet je ze iets naar het midden weer terug. Die 2 cm lijkt me geen probleem.

rhcp_schipper
31 mei 2007, 13:43
Je voetjes van je amp staan toch niet stijf op de hoeken? En anders schroef je ze eraf en zet je ze iets naar het midden weer terug. Die 2 cm lijkt me geen probleem.


Nog nooit zo over nagedacht! Een erg goed idee! Bedankt!

rhcp_schipper
31 mei 2007, 13:44
Eheheh, in de slaapkamer :D.
Maar serieus hoor, ik had de bas rond 1 uur en die vond ik dus al te hoog.
Ik hoef iig geen cab te hebben met mer laag, dan vrees ik dat de bassist van de band boos wordt (hoewel ik hem nog in de band moet testen).
Hij heeft meer bas dan de Kitty Hawk.

[edit]: Ik heb de cab getest met een Yamaha Pacifica 112 met stock elementen, mijn beginnersgitaar.


Het cabinet is closed back ofniet? Maar is de achterkant eraf te schroeven? En is de achterkant 1 geheel?

Speeddemon
31 mei 2007, 15:02
Wat voor speakers zouden nou enigzins de definitie en attack hebben van V30's, maar wat dikker/smeuïger/romiger klinken?
Heritage Greenbacks ofzo?

Ik vond bij de soundclips van de Kool^& Elfring cabs de Greenbacks (volgens mij geen Heritages) juist minder klinken dan de V30's, ze klonken holler ofzo, bijna nasaler.
De Century Vintage vond ik daar ook best goed klinken.

Ik heb een Engl 2x12" cab met Vintage 30's (en een Savage 60 head) en die zouden wel wat dikker laag kunnen gebruiken. Ik weet alleen niet of dat aan de cab of de amp ligt. :???:

E-J
31 mei 2007, 15:09
Wat voor speakers zouden nou enigzins de definitie en attack hebben van V30's, maar wat dikker/smeuïger/romiger klinken?
Heritage Greenbacks ofzo?

Ik vond bij de soundclips van de Kool^& Elfring cabs de Greenbacks (volgens mij geen Heritages) juist minder klinken dan de V30's, ze klonken holler ofzo, bijna nasaler.
De Century Vintage vond ik daar ook best goed klinken.

Ik heb een Engl 2x12" cab met Vintage 30's (en een Savage 60 head) en die zouden wel wat dikker laag kunnen gebruiken. Ik weet alleen niet of dat aan de cab of de amp ligt. :???:

Hee Remco,
Als je een dikker/romiger geluid wil, zou ik eens een 4x12 cabinet uitproberen :)

Kim Wilson
31 mei 2007, 15:11
Dat is onzin. Een 2x12 kan ook dik en romig klinken, mits je de juiste speakers erin hangt. Een set G12H Heritage bijvoorbeeld.

Thom TK
31 mei 2007, 16:02
Het cabinet is closed back ofniet? Maar is de achterkant eraf te schroeven? En is de achterkant 1 geheel?

De cab is inderdaad closed back, maar je kan de achterkant er of helemaal, of voor de helft af halen als ik me niet vergis.
Ik post rond 7 uur vanavond wel ff een foto van de achterkant :)

rhcp_schipper
31 mei 2007, 16:56
De cab is inderdaad closed back, maar je kan de achterkant er of helemaal, of voor de helft af halen als ik me niet vergis.
Ik post rond 7 uur vanavond wel ff een foto van de achterkant :)


heel erg bedankt voor de info!

Ben benieuwd naar de foto's!

Rwin
31 mei 2007, 18:34
Sjonge,
Eigenlijk is dat echt niets... nog geen 200 euro :o




Zie (http://www.thomann.de/de/harley_benton_g212.htm?sid=8121bc336046e1a97b711b4 9adb875f3) ik het echt goed dat die Benton cabs 2x12 maar 129,- euro kosten??

ow laat maar, dat is niet de v30 versie... die is idd 198 (http://www.thomann.de/de/harley_benton_g212_vintage.htm)

Thom TK
1 juni 2007, 02:20
heel erg bedankt voor de info!

Ben benieuwd naar de foto's!

sorry, morgen dan ;)

artnaz
1 juni 2007, 02:44
Stel je niet aan, het is nog maar kwart voor drie... Snel fotograferen en posten die handel!

:D

rhcp_schipper
1 juni 2007, 11:31
Ik ben heel erg benieuwd naar de foto's! :) :) :rockon:

Thom TK
1 juni 2007, 12:17
Nou, hier eindelijk de foto's :p
Geen wereldkwaliteit maar toch: voor- en achterkant.
Je moet ze wel even mentaal roteren :D

http://i4.photobucket.com/albums/y141/Thomtk/Photo-0679.jpg

http://i4.photobucket.com/albums/y141/Thomtk/Photo-0678.jpg

rhcp_schipper
1 juni 2007, 14:37
Prachtig ding......:)

rhcp_schipper
4 juni 2007, 09:50
Bevalt het framus cabinet nog steeds goed?

robostrat
4 juni 2007, 11:10
mmm, ben eigenlijk benieuwd of het Harley Benton cabinet ook nog bevalt??

iemand?

Debaser
4 juni 2007, 14:00
jaaaa hoe is de HB cab ????

Jim Haagmans
5 juni 2007, 02:25
dit schiet ook niet op, is er iemand die EN de harley benton heeft getest EN bijvoorbeeld de Framus, dan weten we tenminste echt wat we nou moeten halen! ik ben namelijk ook aan het kijken voor een 2x12je.

guhlenn
5 juni 2007, 07:54
hop, niet zeuren maar op naar de muziekwinkel Jim!

Jim Haagmans
5 juni 2007, 12:00
ik ga maandag ook naar keulen om die framus te testen en eventueel die fame, maar daar hebben ze geen harley bentons.. i try maar dat kan ik ook niet oplossen, thomann ligt me een beetje ver weg!

rhcp_schipper
5 juni 2007, 12:50
ik ga maandag ook naar keulen om die framus te testen en eventueel die fame, maar daar hebben ze geen harley bentons.. i try maar dat kan ik ook niet oplossen, thomann ligt me een beetje ver weg!


Laat hier je bevindingen even weten, ben wel erg benieuwd!

Waar zijn die fame cabineten eigenlijk te verkrijgen?

Jim Haagmans
5 juni 2007, 15:29
fame krijg je bij music store, volgens mij een beetje het huismerk daar. over die kabinetten hoor ik ook goede dingen en scheelt maar weinig met de framus. framus 2x12 = 299,99. fame 2x12= 333,-. framus 4x12= 499,90 en fame 4x12 is 488,-. Allemaal Celestion Vintage 30. ik zal in Keulen dan dus de fame en de framus 2x12 gaan vergelijken als het even meezit, en dan laat ik meteen even weten welke in mijn ogen(oren) de beste is. Ik moet wel al zeggen dat ik de framus een stuk mooier vind!

hier even alles op een rijtje (sorry admins voor 3 posts maar ik mocht niet zoveel plaatjes in eentje stoppen!)

framus 2x12 = 299,-
framus 4x12 = 499,90

framus
2x12:
http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/framusfr212csbp.jpg
4x12:
http://www.framus.com/images/amp_dragon-412-an-cab_large.jpg

Jim Haagmans
5 juni 2007, 15:30
fame 2x12 = 333,-
fame 4x12 = 488,-

Fame
2x12:
http://fr.audiofanzine.com/img/produits/thumb2/9/7/97651.jpg
4x12:
http://images.musicstore.de/images.php?src=artikelbilder/GIT/GIT0005/GIT0005582%2D000/GIT0005582%2D000.tif&tmp=images400&path=Pfad%201

de 4x12 boxen zijn er natuurlijk ook in straight versie maar die kunnen jullie je wel inbeelden dunkt me.

harley benton 2x12 = 198,-
harley benton 4x12 = 348,-

Harley Benton
2x12:
http://images4.thomann.de/pics/prod/198064_large.jpg

4x12:
http://images4.thomann.de/pics/prod/179670.jpg

en nu maar hopen dat deze post in 1 keer werkt :seriousf:

ACSlater
6 juni 2007, 08:37
Voordat je naar Keulen gaat zou je er verstandig aan doen om eerst even te bellen om te vragen of de cabs voorradig zijn. Ik vind de hoeveelheid amps en gitaren in Keulen nogal tegenvallen. Naar mijn idee heeft Feedback Rotterdam meer in de winkel staan.

Jim Haagmans
6 juni 2007, 11:39
ja daar heb je gelijk in, wilde er al eens een orange testen die ze toen niet hadden staan.. bedankt voor de tip zelf was ik het vast vergeten!

bass blom
6 juni 2007, 14:20
mijn zwager krijg 1 dezer dagen de benton 412 V30 binnen
verslag volgt :D

rhcp_schipper
6 juni 2007, 16:25
mijn zwager krijg 1 dezer dagen de benton 412 V30 binnen
verslag volgt :D


Geweldig :D ben erg benieuwd!

bass blom
6 juni 2007, 16:59
ja en we gaan hem meteen openmaken natuurlijk ik zal mijn camera meenemen :D

rhcp_schipper
6 juni 2007, 17:31
ja en we gaan hem meteen openmaken natuurlijk ik zal mijn camera meenemen :D


Helemaal geweldig. :hippie:

Johannes
6 juni 2007, 18:04
ben benieuwd :)

rhcp_schipper
6 juni 2007, 18:26
ben benieuwd :)


Anders ik wel...:)

CasB
8 juni 2007, 14:44
Subtiel schopje 8-)

bentium
10 juni 2007, 20:07
so how about it?

bass blom
10 juni 2007, 20:18
geduld is eenen schoonen saeck :D
geen idee, hij heeft hem besteld..

Jim Haagmans
11 juni 2007, 17:58
nou ik heb vandaag niet naar music store kunnen gaan want ik moest toch werken :( maar morgen ga ik alsnog, dus dan zal ik even mijn bevindingen vinden nadat ik even de framus en de fame 2x12 op hun donder heb gegeven en een van die 2 zal ik meenemen natuurlijk en uitgebreider op ingaan ;)

CasB
11 juni 2007, 19:53
En (veel) foto's maken ;)

Jim Haagmans
13 juni 2007, 00:40
hey, het is met testen totaal niet zo gelopen als ik dacht.

Er stond dus ook de framus 2x12, wat ik persoonlijk een heel schel onding vond. Dan had die gast er Laboga 2x12's staan, die volgens hem precies hetzelfde worden gemaakt als fame kasten, alleen door het laboga merkje kosten ze 599. Die kast klonk in ieder geval al een stuk beter dus ik kan in ieder geval zeggen dat wat 2x12 betreft in mijn oren de fame (als die inderdaad hetzelfde gemaakt wordt als die laboga) een stuk beter is dan de framus. Maar toen ik van de laboga naar de fame 4x12 switchte (met een grille ervoor ipv bekleding) die 399 EURO KOST!! was ik helemaal verkocht. Serieus ik heb het ding vergeleken met een marshall412 van 830 euro, een mesa van 1290 euro, en nog een paar engls van 700-900 euro ofzo, allemaal vintage 30. Maar die fame deed voor geen enkele van die kasten onder! superkast!! ik heb hem nog niet hier maar ik bestel hem zogauw ik weet dat ik genoeg opzij heb voor mijn rijbewijs.

en ik weet dat je misschien denkt dat ik lul, zou ik zelf ook denken. Voordat het ging was fame als je het mij vroeg billige rotzooi.. maar ik raad jullie aan het gewoon te proberen en mijn god was een superdingen zijn het!! en voor het geld?? kopen die handel, en wel nu!

artnaz
13 juni 2007, 01:06
Cool! Thanks voor de inbreng...:)

bentium
13 juni 2007, 08:21
dat de framus 212 een schel onding is moet ik toch tegenspreken hoor!!

ik vind het een zeer bruikbare cabinet, maar hij past wel niet onder elke versterker!!

Jimwoud
13 juni 2007, 09:22
hey, het is met testen totaal niet zo gelopen als ik dacht.

Er stond dus ook de framus 2x12, wat ik persoonlijk een heel schel onding vond. Dan had die gast er Laboga 2x12's staan, die volgens hem precies hetzelfde worden gemaakt als fame kasten, alleen door het laboga merkje kosten ze 599. Die kast klonk in ieder geval al een stuk beter dus ik kan in ieder geval zeggen dat wat 2x12 betreft in mijn oren de fame (als die inderdaad hetzelfde gemaakt wordt als die laboga) een stuk beter is dan de framus. Maar toen ik van de laboga naar de fame 4x12 switchte (met een grille ervoor ipv bekleding) die 399 EURO KOST!! was ik helemaal verkocht. Serieus ik heb het ding vergeleken met een marshall412 van 830 euro, een mesa van 1290 euro, en nog een paar engls van 700-900 euro ofzo, allemaal vintage 30. Maar die fame deed voor geen enkele van die kasten onder! superkast!! ik heb hem nog niet hier maar ik bestel hem zogauw ik weet dat ik genoeg opzij heb voor mijn rijbewijs.

en ik weet dat je misschien denkt dat ik lul, zou ik zelf ook denken. Voordat het ging was fame als je het mij vroeg billige rotzooi.. maar ik raad jullie aan het gewoon te proberen en mijn god was een superdingen zijn het!! en voor het geld?? kopen die handel, en wel nu!

Hey Jim,

Met wat voor versterker en gitaar heb je die cabs getest?

CasB
13 juni 2007, 11:26
En geen Harley Benton getest dus?

matty
13 juni 2007, 11:40
kan moeilijk want die hebben ze alleen bij thomann...

CasB
13 juni 2007, 12:32
Ohja da's waar. :p

Jim Haagmans
13 juni 2007, 16:54
dat de framus 212 een schel onding is moet ik toch tegenspreken hoor!!

ik vind het een zeer bruikbare cabinet, maar hij past wel niet onder elke versterker!!

ja ik vond hem steeds heel goed, totdat ik hem toen de verkoper eventjes weg was verhoogd neerzette, mijn god van redelijk goed naar superkut. sorry dat ik het zo hard zeg maar het klonk in mijn oren toch echt nergens meer naar toen.

ik had hem getest met een (schrik niet) fame rockforce. maar dat was ook een hele goede amp. Bovendien ging het me vooral om de vergelijking met andere (veel duurdere) kabinetten. Het fijne van de testruimte in music store is een soort kastje waarmee je door simpelweg het nummer van een ander kabinet in te typen direct kan wisselen. Hij onthoudt dan het vorige kabinet en dan kan je met 1 knopje direct heen en weer wisselen. Elk kabinet heeft daar dan een nummertje. Beter vergelijken gaat niet, omdat je niet hoeft om te pluggen en dus inprincipe iemand kan laten duwen terwijl je telkens hetzelfde akkoord aanslaat of hetzelfde deuntje speelt.

Over de harley benton. Ik heb de fame dus nog niet meegenomen, misschien dat als ik hem bestel dat ik een harley benton erbij bestel en hier een hele mooie vergelijking neerzet en dan de harley benton (tenzij die natuurlijk beter is) terug stuur. Ik beloof echter niets want dat kost me natuurlijk zoiezo 1 x de verzendkosten van een 4x12 naar duitsland ;)

guitarguru
13 juni 2007, 17:20
ja ik vond hem steeds heel goed, totdat ik hem toen de verkoper eventjes weg was verhoogd neerzette, mijn god van redelijk goed naar superkut. sorry dat ik het zo hard zeg maar het klonk in mijn oren toch echt nergens meer naar toen.


Is sowieso mijn ervaring met alle kasten en combo's. Als de speakers vrijwel in je gezicht blazen vind ik alles kut gaan klinken, de hogere tonen worden zo nml. geaccentueerd. Ik gebruikte vroeger een ampstandaard zodat je versterker lekker in je gezicht staat te blazen. Echt sjitgeluid man!
Probeer maar eens een Bogner 2x12 op een verhoging te zetten, wil wedden dat die dan ook een stuk minder gaat klinken. Ik laat mijn kast/combo altijd net langs me heen gaan, klinkt meteen veel lekkerder.

Jim Haagmans
13 juni 2007, 17:49
had ik ook met die fame, zo op zijn wieltjes vond ik er weinig aan, echter tijdens dat ik het spelen was legde de verkoper hem op z'n zij.. en toen klonk het echt prachtig.

Dus vooral experimenteren met verhogen en anders neerzetten en weet ik veel wat je allemaal kan verzinnen. Het maakt echt heel veel verschil

guitarguru
13 juni 2007, 19:17
had ik ook met die fame, zo op zijn wieltjes vond ik er weinig aan, echter tijdens dat ik het spelen was legde de verkoper hem op z'n zij.. en toen klonk het echt prachtig.

????????????, daar kan ik me nou even niks bij voorstellen, op zijn zij leggen? Bedoel je vertikaal ipv horizontaal?

Wacht ff, het gaat hier niet om een 2x12 geloof ik.... :chicken:

Jim Haagmans
13 juni 2007, 20:08
nee dat was een 4x12 buikkast, die stond op wieletjes en dan dus op zijn zei leggen.

artnaz
13 juni 2007, 20:12
Waarschijnlijk is het een domme vraag, maar ik zie de link niet tussen de aanwezigheid van wieltjes en het op zijn zij liggen...:???:

Jim Haagmans
13 juni 2007, 20:38
omdat hij op wieltjes staat maakt hij maar op 4 kleine plekkies contact met de grond en is de druk slechts over die 4 plekjes verdeeld. leg je hem op zijn zij dan maakt de hele kast contact met de grond.

artnaz
13 juni 2007, 20:44
Is dat alles? Ik had begrepen dat hij DOOR de wieltjes op zijn zij kan liggen...

Jay Cal
13 juni 2007, 21:35
...dus ik kan in ieder geval zeggen dat wat 2x12 betreft in mijn oren de fame (als die inderdaad hetzelfde gemaakt wordt als die laboga) een stuk beter is dan de framus. Maar toen ik van de laboga naar de fame 4x12 switchte (met een grille ervoor ipv bekleding) die 399 EURO KOST!! was ik helemaal verkocht...

Grappig, weer iemand die voor de bijl gaat voor Fame kasten. Ik ben zo blij met de mijne dat ik hem zelfs afgelopen week heb laten casen (Ik heb geen 4x12, daar heb ik al een Marshall 1960 voor, maar wel de 2x12). Het grootste nadeel aan de Fame kasten zijn de oerlelijke logo's, de mijne heeft hem welgeteld 5 minuten na het uitpakken moeten afstaan aan de vuilnisbak.
http://i33.photobucket.com/albums/d51/gianno/p1010011.jpg
Succes met je 4x12! Zal zeker niet tegenvallen.

Dude
13 juni 2007, 23:28
mooie case.. mag ik vragen waar je dat hebt laten doen en wat dat koste ?

ben vanhoof
14 juni 2007, 08:20
Waarom staan er dan onder elke kast wieltjes? Er zullen toch wel fabrikanten zijn die dit weten als het zo zou zijn.

Jay Cal
14 juni 2007, 17:45
mooie case.. mag ik vragen waar je dat hebt laten doen en wat dat koste ?

Casecompany. Prijs in je PM

Jim Haagmans
14 juni 2007, 18:02
Waarom staan er dan onder elke kast wieltjes? Er zullen toch wel fabrikanten zijn die dit weten als het zo zou zijn.

nee joh dat is niet zo er zijn genoeg kasten zonder wieltjes. punt is dat het met wieltjes een stuk makkelijker vervoeren is, maar dat ik het geluid wil van een kast die op de grond staat. Dus koop ik een met wieltjes eronder voor het vervoer, en leg ik hem op zn zij bij het spelen voor het geluid. snappie?

ben vanhoof
14 juni 2007, 18:07
Ga ik straks eens uittesten dan :)

cas121
14 juni 2007, 18:32
Vind ik bij engl kasten wel relax, daar kan je de wieltjes zo onderuit trekken, dan staat ie alsnog op 4 rubber steunen maar ik meen (wishfull thinking?) wel verschil te horen..

Wel kicke, ik ken een gast en die baste op 2 ampeg 8 x 10's, die gingen ook op de zijkant, op elkaar welteverstaan..

ACSlater
14 juni 2007, 19:16
Zoals ik dus ook al zei: mijn Fame kast klinkt beter dan de HB. Weet nog steeds niet of dit nu aan het feit ligt dat de Fame gewoon beter is, of omdat de HB "maar" een 2x12 is. Ik weet wel zeker dat als het mogelijk is, ik over mijn Fame-cab speel.

@Jay Cal: heb je dat oerlelijke logo er met grof geweld afgetrokken of met beleid? Ik heb beide geprobeerd en ben bang dat ik de grillcloth kapoet trek. Er zit nu overigens een sticker van m'n band overheen :)

rhcp_schipper
14 juni 2007, 19:24
Zoals ik dus ook al zei: mijn Fame kast klinkt beter dan de HB. Weet nog steeds niet of dit nu aan het feit ligt dat de Fame gewoon beter is, of omdat de HB "maar" een 2x12 is. Ik weet wel zeker dat als het mogelijk is, ik over mijn Fame-cab speel.

@Jay Cal: heb je dat oerlelijke logo er met grof geweld afgetrokken of met beleid? Ik heb beide geprobeerd en ben bang dat ik de grillcloth kapoet trek. Er zit nu overigens een sticker van m'n band overheen :)


Zo word de twijfel toch wel weer heel groot tussen een fame of een harley benton. Ik wil dan wel van een van beide de 2x12 versie hebben.

Jim Haagmans
14 juni 2007, 19:39
ja of HB beter is is idd moeilijk te zeggen.. het scheeld je wel een hele dikke 100 euro's, de fame is 150 procent van de HB moet je maar denken!

tja het enige wat erop zit als je het geld hebt en je wilt echt een van de twee kopen is een HB bij Thomann bestellen en een Fame bij Music Store.. dan weet je het pas.

ACSlater
14 juni 2007, 19:42
ja of HB beter is is idd moeilijk te zeggen.. het scheeld je wel een hele dikke 100 euro's, de fame is 150 procent van de HB moet je maar denken!

tja het enige wat erop zit als je het geld hebt en je wilt echt een van de twee kopen is een HB bij Thomann bestellen en een Fame bij Music Store.. dan weet je het pas.

Ja als je bereid bent om de transportkosten voor lief te nemen dan bestel je ze beide en laat je de minste weer ophalen op basis van de "30 dagen niet goed geld terug garantie" die zowel Thomann als de Musicstore bieden.

Jay Cal
14 juni 2007, 21:17
@Jay Cal: heb je dat oerlelijke logo er met grof geweld afgetrokken of met beleid? Ik heb beide geprobeerd en ben bang dat ik de grillcloth kapoet trek. Er zit nu overigens een sticker van m'n band overheen :)

A bit of both: achter het metalen logo zit een plastic plaat waardoor 2 M3 draadeindje lopen die met moertjes achter het grillcloth vastzitten in een soort sicaflexlijm (denk aan het spul waarmee koch hun logo's plakt). Als je met enig beleid het logo van Fame eraf rukt hou je 2 gaatjes van +/- 6mm over in je kast. Ik heb daar exact het Celestion V30 plaatje overheen geschroeft.

Succes.

Ps. mensen die de FAME 2x12 eens willen testen... be welcome, ik woon in Den Haag (via PM graag)

ColourofFire
14 juni 2007, 21:37
Is sowieso mijn ervaring met alle kasten en combo's. Als de speakers vrijwel in je gezicht blazen vind ik alles kut gaan klinken, de hogere tonen worden zo nml. geaccentueerd. Ik gebruikte vroeger een ampstandaard zodat je versterker lekker in je gezicht staat te blazen. Echt sjitgeluid man!
Probeer maar eens een Bogner 2x12 op een verhoging te zetten, wil wedden dat die dan ook een stuk minder gaat klinken. Ik laat mijn kast/combo altijd net langs me heen gaan, klinkt meteen veel lekkerder.

Ik heb precies het tegenovergestelde gehad met mijn 1x12 engl combo, die viel in de band altijd volledig weg als ie op de grond stond, maar nu zet k em op een oude leren stoel, en schuin naar de band, en sindsdien mag ik hem van de band niet eens meer op de grond zetten met oefenen. Prik er een stuk makkelijker doorheen en k hoor mezelf ook eindelijk eens goed. EQ wel een stukje anders ingesteld, wat meer laag en mid erin, maar voor mij werkt het iig. Heb hem wel altijd achter me staan, dus misschien maakt dat ook nog uit qua geluid.

guitarguru
15 juni 2007, 00:06
Ik heb precies het tegenovergestelde gehad met mijn 1x12 engl combo, die viel in de band altijd volledig weg als ie op de grond stond, maar nu zet k em op een oude leren stoel, en schuin naar de band, en sindsdien mag ik hem van de band niet eens meer op de grond zetten met oefenen. Prik er een stuk makkelijker doorheen en k hoor mezelf ook eindelijk eens goed. EQ wel een stukje anders ingesteld, wat meer laag en mid erin, maar voor mij werkt het iig. Heb hem wel altijd achter me staan, dus misschien maakt dat ook nog uit qua geluid.

Ja, je hoort jezelf wel beter en de rest van de band ook, maar het geluid vind ik gewoon niet mooi, veel te schel. Is ook met EQ niet op te lossen. Ik haat gitaarspeakers die recht in mijn gezicht schijnen. :sneaky:

Jim Haagmans
15 juni 2007, 11:02
nou wat combos betreft ben ik inderdaad ook voor verhogen, misschien iets minder geluid maar ik had eens een optreden in een hele kleine ruimte, ding stond achter me op de grond, ik hoorde mezelf totaal niet maar alles wat ik hoorde was jim je moet zachter man zachter! en dan na het optreden (waar heel veel misging) hoorde ik van mensen die achteraan stonden dat ik veel en veels te hard stond en mensen vooraan zeiden te zacht.. Als je gewoon een pa met monitor enzo hebt is er niets aan de hand; hoor je jezelf en wordt je goed naar het publiek uitversterkt. Zoniet dan zeker verhogen zo'n 1x12je!

robostrat
16 juni 2007, 10:28
hmmm, heb maar zo'n HB 2*12 besteld... als het echt helemaal niets is kan ik altijd nog een nieuwe behuizing maken (of de bestaande aanpassen )
ze zijn momenteel niet op voorraad dus even geduld.
BTW heb ik nog geen top, maar zit te gassen op een marshall modern vintage,
welke hier (http://www.soundslive.co.uk/product~name~Marshall-Vintage-Modern-2266~ID~5500.asp) erg aardig geprijsd zijn......

iemand ervaring alhier??

artnaz
16 juni 2007, 13:48
Iemand ervaring alhier??Marshall Vintage Modern Topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=89288&highlight=beste+marshall+sinds)

robostrat
16 juni 2007, 15:23
@ artnaz, bedoelde eigenlijk meer met die betreffende firma.....
op de versterker heb ik al een proefrit gemaakt :hippie:

artnaz
16 juni 2007, 15:34
Aaaaaaaaaah... Sorry...:p

Ik dacht al, hij weet al wel zeker welke versterker hij wil, maar hij heeft hem niet eens geprobeerd en gaat na zijn besluit pas vragen om meningen...:D

bass blom
21 juni 2007, 14:36
benton 412 V30's uitgetest (met marshall TSL60 top)
geweldig!
superstrakke box.
enorme druk.
keurig afgewerkt.
veel aansluitmogelijkheden, van zelfs 2 ohm.. tot 16..
volgende week krijg ik hem hier en ga ik hem ook openmaken voor ingewanden foto.
dat verhaal dat ie niet open zou kunnen is inmiddels niet meer aan de orde, zitten gewoon schroeven in achterplaat.
ik wil er ook een :P

ACSlater
21 juni 2007, 18:29
dat verhaal dat ie niet open zou kunnen is inmiddels niet meer aan de orde, zitten gewoon schroeven in achterplaat.
ik wil er ook een :P

Dat verhaal is wel aan de orde alleen dan voor de 2x12:

http://i91.photobucket.com/albums/k298/ACSlaterRocks/HB2X12Vintage30.jpg

bass blom
21 juni 2007, 18:48
ah.. pardon excuus :D

ExRxIxC
21 juni 2007, 18:54
Dat verhaal is wel aan de orde alleen dan voor de 2x12:

http://i91.photobucket.com/albums/k298/ACSlaterRocks/HB2X12Vintage30.jpg

He! kom op, waarwacht je op!? zaag erin, en daarna nog een foto posten! :hippie:

ACSlater
21 juni 2007, 21:03
He! kom op, waarwacht je op!? zaag erin, en daarna nog een foto posten! :hippie:

De zaag zou ik sowieso niet gebruiken :) Misschien het tolex los trekken/snijden en dan het paneel eruit schroeven lijkt me een betere en minder definitieve optie dan zagen.

bentium
21 juni 2007, 22:38
je kunt ook 1 van de handvaten afschroeven en dan de camera erinsteken en zo een fototje trekken :)

bentium
1 juli 2007, 18:41
en hoe klinkt de 212 nu?

musicmannetje
1 juli 2007, 18:48
Ik zit al een tijdje te denken om een 2x12 cab toe te voegen aan mijn stage kit, vanwege meer geluid.

Ik heb nu twee sessionette combo's, waarvan ik alleen de eindtrap gebruik (de rest komt uit de POD), maar ik merk dat ik toch wat laag (body) mis als ik on-stage sta te spelen.
Om nu elke keer een 4x12 mee te zeulen is ook niet echt goed voor de ruggewervels, maar via de thomann site kwam ik op die HB 212 terecht.
Het jammere is dat ik net een cm of 10 tekort kom om mijn twee sessionettes naast elkaar op te zetten... Misschien toch nog maar even naar de GAMMA, voor ik het podium weer op ga.

Maar nu natuurlijk de hamvraag: hoe is het laag van die 2x12??? Ik wil er wel wat in investeren, dus als het niets is, weet ik dat ook graag.

Thanx.
Pat.

Evil-Payasos
2 juli 2007, 10:00
Wauw! Deze cab is dus lagge!

Nu zoek ik ook naar een 2x12 kastje met v30's, maar kan je een 100 watt all tube head hier opaansluiten, en hem helemaal open gooien (volume) zonder dat er iets ontploft, of stukgaat??

Greetz

artnaz
2 juli 2007, 10:13
Nu zoek ik ook naar een 2x12 kastje met v30's, maar kan je een 100 watt all tube head hier opaansluiten, en hem helemaal open gooien (volume) zonder dat er iets ontploft, of stukgaat??Zoals ik heb begrepen wel. Immers, 2 x V30 = 2 x 60W = 120W

120W > 100W van de versterker, dus het kan.

Evil-Payasos
2 juli 2007, 10:14
ok!! Das mooi,

Bedankt!

rhcp_schipper
2 juli 2007, 11:02
Ik heb nu ook geld voor een cabinetje, maar zit nog steeds te twijfelen tussen de hb vintage 2x12 of de framus 2x12.

Voor de hb cab heb ik het geld nu wel, maar als ik toch voor de framus ga, moet ik nog even 100 euro doorsparen!

rhcp_schipper
2 juli 2007, 18:08
Ik zit al een tijdje te denken om een 2x12 cab toe te voegen aan mijn stage kit, vanwege meer geluid.

Ik heb nu twee sessionette combo's, waarvan ik alleen de eindtrap gebruik (de rest komt uit de POD), maar ik merk dat ik toch wat laag (body) mis als ik on-stage sta te spelen.
Om nu elke keer een 4x12 mee te zeulen is ook niet echt goed voor de ruggewervels, maar via de thomann site kwam ik op die HB 212 terecht.
Het jammere is dat ik net een cm of 10 tekort kom om mijn twee sessionettes naast elkaar op te zetten... Misschien toch nog maar even naar de GAMMA, voor ik het podium weer op ga.

Maar nu natuurlijk de hamvraag: hoe is het laag van die 2x12??? Ik wil er wel wat in investeren, dus als het niets is, weet ik dat ook graag.

Thanx.
Pat.


En naar deze hamvraag ben ik ook wel meer dan benieuwd!

rhcp_schipper
2 juli 2007, 19:04
Toch de knoop voor mezelf maar doorgehakt, en heb toch maar de harley benton cab besteld( wel de vintage). Ben echt heel erg benieuwd, en als hij echt niet bevalt, wat ik me niet echt kan voorstellen, kan ik hem altijd nog terugsturen.

Ik hou jullie op de hoogte, als ik hem heb. Met natuurlijk de bijbehorende review.

Btw wel een erg dure maand geweest dit, een hwa Fa-1 gekocht, een retro-sonic phaser gekocht, wat laten verspijkeren aan mijn pedalboard( wat me ongeveer €100 heeft gekost), en dan nu ook nog een cab gekocht. Het kan allemaal maar gelukkig:D

robostrat
6 juli 2007, 19:05
kreeg vanmiddag een sms je dat tie vanmij onderweg is!
ben benieuwd ( marshall VM is al binnen )

Rwin
6 juli 2007, 20:56
Toch de knoop voor mezelf maar doorgehakt, en heb toch maar de harley benton cab besteld( wel de vintage). Ben echt heel erg benieuwd, en als hij echt niet bevalt, wat ik me niet echt kan voorstellen, kan ik hem altijd nog terugsturen.

Ik hou jullie op de hoogte, als ik hem heb. Met natuurlijk de bijbehorende review.

Btw wel een erg dure maand geweest dit, een hwa Fa-1 gekocht, een retro-sonic phaser gekocht, wat laten verspijkeren aan mijn pedalboard( wat me ongeveer €100 heeft gekost), en dan nu ook nog een cab gekocht. Het kan allemaal maar gelukkig:D

Als ie bevalt ga ik denk ik ook een Benton Vintage bestellen... handig voor als de bus niet meekan (van de drummert) en ik geen zin heb om met een 4x12 Rectocab (Std) te gaan slepen... dat moet dan sowieso zonder flightcase, want anders past ie niet in mijn auto, en vaak zijn het toch ook kleine zaaltjes/hol....

Maar moet wel eerst wat positieve reviews lezen, en ik lees nu (nog) geen reviews van mensen die hem hebben.

Iemand een HB vintage met een Dual Rectifier setup?

rhcp_schipper
6 juli 2007, 21:44
kreeg vanmiddag een sms je dat tie vanmij onderweg is!
ben benieuwd ( marshall VM is al binnen )


Ik kreeg ook een sms vanmiddag, ben benieuwd hoelang het duurt voordat hij hier is. Kan niet wachten.

Useless
7 juli 2007, 21:41
Ze verkopen blijkbaar zeer goed, die van mij is gisteren ook vertrokken

matty
7 juli 2007, 23:20
hoeveel zijn de verzendkosten en taxen naar belgie?
en wat gebeurt er als je niet thuis bent wanneer ze hem leveren?

FruscianteFan
8 juli 2007, 00:02
hoeveel zijn de verzendkosten en taxen naar belgie?
en wat gebeurt er als je niet thuis bent wanneer ze hem leveren?
In Nederland doen ze dan een briefje in de brievenbus met wanneer ze ongeveer terugkomen. Na een aantal pogingen zul je bericht krijgen dat je het kunt ophalen op het postkantoor.

CasB
8 juli 2007, 13:27
Of ze leveren het af bij de buren :)

bass blom
10 juli 2007, 14:24
mijn 412 V30 is onderweg http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/5a.gif

rhcp_schipper
11 juli 2007, 17:46
Ik heb mijn 2x12 binnen. :) Ziet er erg strak uit vind ik zelf, helemaal voor dit geld.

kan hem jammer genoeg nog niet testen, mijn amp waar hij onder komt(london city protube ft100 buizencombo) staat in de oefenruimte.

Dus over het geluid zal ik later wat vertellen.

Nu had ik nog wel een vraagje m.b.t. het aansluiten van de cab op mijn amp.
Op mijn amp zitten twee aansluitingen voor extra speaker, dat zijn een 16 ohms, en een 8 ohms aansluiting. En op de hb cab, zitten ook twee aansluitingen en wel right 16 ohm stereo, en left 8 ohm mono, en een keuze schakelaar voor een van de beide kanten.

Welke aansluiting van cab en amp moet ik nu gebruiken?

Groeten Tim

bass blom
11 juli 2007, 17:52
cab schakelaar op 8 ohm mono zetten
dan aan 8 ohm amp output verbinden
(16 stereo is voor beide speakers apart op links en rechts..)

rhcp_schipper
11 juli 2007, 18:01
cab schakelaar op 8 ohm mono zetten
dan aan 8 ohm amp output verbinden
(16 stereo is voor beide speakers apart op links en rechts..)


Danku.

Had ik nog een klein vraagje, ik heb een hele tijd geleden de originle speaker(Celestion G12h-100 (100 watt??) 8 ohm) uit mijn combo (100 watt buizen versterker) vervangen door een Celestion V30 8 ohm 60 watt, maar is dit eigenlijk niet schadelijk voor amp en/of speaker? Dus het verschil in watts?

Ik heb dit al een best tijdje, en heb er zelfs al mee opgetreden, maar nu ik zo dacht aan die ohmages enzo, dacht ik hier opeens aan.

Useless
11 juli 2007, 18:18
hoeveel zijn de verzendkosten en taxen naar belgie?
en wat gebeurt er als je niet thuis bent wanneer ze hem leveren?

Ik heb hem vandaag toegekregen
Ziet er zeer ok uit voor het geld dat je er voor betaald
Hij oogt ook mooi
Ik moet hem nog testen
Dit zal voor dit weekend zijn, denk ik
Het bedrag voor de verzendkosten is 8 euro
Geen taxen
Dus het cabinet kost je in totaal 207 euro
Bitter weinig voor een 2X12 met V30 speakers

bass blom
11 juli 2007, 18:48
Danku.

Had ik nog een klein vraagje, ik heb een hele tijd geleden de originle speaker(Celestion G12h-100 (100 watt??) 8 ohm) uit mijn combo (100 watt buizen versterker) vervangen door een Celestion V30 8 ohm 60 watt, maar is dit eigenlijk niet schadelijk voor amp en/of speaker? Dus het verschil in watts?

Ik heb dit al een best tijdje, en heb er zelfs al mee opgetreden, maar nu ik zo dacht aan die ohmages enzo, dacht ik hier opeens aan.

ohms gezien geen probleem, maar een speaker die 60 watt aankan op een amp doen die 100 watt kan geven kan linke soep zijn als je hem flink open gooit.
en als je er je 2 x 12 cab bij zet ben je dat probleem kwijt.

Jim Haagmans
11 juli 2007, 20:14
nu steeds meer mensen de knoop doorhakken en zo'n ding kopen wordt ik toch wel erg benieuw.. kan het niet helpen. Zouden zo'n ding eens naast een bogner moeten zetten.. wie weet :D

bass blom
11 juli 2007, 20:30
die V30's zijn gewoon kick ass :D
wat voor kast ze inzitten maakt minder uit dan je denkt
denk ik :D

Jim Haagmans
11 juli 2007, 20:33
die V30's zijn gewoon kick ass :D
wat voor kast ze inzitten maakt minder uit dan je denkt
denk ik :D

ik geloof het ook graag :P maar toch zou het cool zijn als iemand het eens testte. Interesse is er genoeg zie het aantal pagina's ondertussen in dit topic :P

Bij deze nodig ik een Harley Benton bezitter die toevallig iemand kent die een bogner heeft van harte uit om ze eens naast elkaar te zetten en hier uitgebreid te revieuwen. Neem desnoods een cameraatje mee en maak een klein filmpje.. zou toch cool zijn?? ik heb ze helaas allebei niet.

rhcp_schipper
11 juli 2007, 22:32
ohms gezien geen probleem, maar een speaker die 60 watt aankan op een amp doen die 100 watt kan geven kan linke soep zijn als je hem flink open gooit.
en als je er je 2 x 12 cab bij zet ben je dat probleem kwijt.


Dus al ik straks mijn 2x12 cab erachter gooi, is het niet meer gevaarlijk?

Dan kan het allemaal gewoon veilig?

Thom TK
11 juli 2007, 22:49
ik geloof het ook graag :P maar toch zou het cool zijn als iemand het eens testte. Interesse is er genoeg zie het aantal pagina's ondertussen in dit topic :P

Bij deze nodig ik een Harley Benton bezitter die toevallig iemand kent die een bogner heeft van harte uit om ze eens naast elkaar te zetten en hier uitgebreid te revieuwen. Neem desnoods een cameraatje mee en maak een klein filmpje.. zou toch cool zijn?? ik heb ze helaas allebei niet.

Voordat ik mijn 2*12 aanchafte merkte ik dat mensen vaak toch veel verschil in kasten ervaren...ik kan het helaas niet beamen omdat ik mijn FRAMUS 2*12 blind heb gekocht, maar ik ben zeer benieuwd naar bijv. de Benton of de beruchte Mesa 2*12.

bass blom
12 juli 2007, 01:40
Dus al ik straks mijn 2x12 cab erachter gooi, is het niet meer gevaarlijk?

Dan kan het allemaal gewoon veilig?

ja, dan verdeel je je 100 watt over 3 60 watt speakers..
veel minder link dan die ene 60 watt speaker aan een 100 watt amp.

rhcp_schipper
12 juli 2007, 18:22
ja, dan verdeel je je 100 watt over 3 60 watt speakers..
veel minder link dan die ene 60 watt speaker aan een 100 watt amp.


Super :) Bedankt voor de info.

ik bedenk met net dat ik mijn amp in de oefenruimte alleen maar op half vermogen gebruik.

Jim Haagmans
13 juli 2007, 00:14
Voordat ik mijn 2*12 aanchafte merkte ik dat mensen vaak toch veel verschil in kasten ervaren...ik kan het helaas niet beamen omdat ik mijn FRAMUS 2*12 blind heb gekocht, maar ik ben zeer benieuwd naar bijv. de Benton of de beruchte Mesa 2*12.

Ben ook erg benieuwd. Ik wil eigenlijk gewoon in 1 keer beslissen welk kabinet de beste koop is. Uiteindelijk gaat een speakerkast toch oneindig mee (als je er fatsoenlijk mee omgaat dan) en ik koop het liefste in 1 keer dat waar ik ook echt tevreden mee ben. Als ik over een jaar weer ga wisselen ofzo is het alleen maar (heel veel) geldverlies. Spullen dalen ook zo snel in hun waarde.. vreselijk.

gr Jim

rhcp_schipper
13 juli 2007, 20:14
Ben ook erg benieuwd. Ik wil eigenlijk gewoon in 1 keer beslissen welk kabinet de beste koop is. Uiteindelijk gaat een speakerkast toch oneindig mee (als je er fatsoenlijk mee omgaat dan) en ik koop het liefste in 1 keer dat waar ik ook echt tevreden mee ben. Als ik over een jaar weer ga wisselen ofzo is het alleen maar (heel veel) geldverlies. Spullen dalen ook zo snel in hun waarde.. vreselijk.

gr Jim


Maar de waarde van de v30's dalen toch neit zo snel of wel? Als je dat hb cab koop, heb je eigenlijk al twee goedkope v30's, en daarbij ook nog een leuk uitziende behuizing.

Useless
13 juli 2007, 21:28
ik geloof het ook graag :P maar toch zou het cool zijn als iemand het eens testte. Interesse is er genoeg zie het aantal pagina's ondertussen in dit topic :P

Bij deze nodig ik een Harley Benton bezitter die toevallig iemand kent die een bogner heeft van harte uit om ze eens naast elkaar te zetten en hier uitgebreid te revieuwen. Neem desnoods een cameraatje mee en maak een klein filmpje.. zou toch cool zijn?? ik heb ze helaas allebei niet.

Ik ga morgen de cabinet (HB) eens uitgebreid testen
Naast enkele Marshall cabinetten met greenbacks en V30'S
Normaal gezien kan je aan zo'n cabinet weinig geld verliezen
Ze ziet er erg fraai uit en heeft twee V30 speakers
Dus voor 199 euro + 8 euro transport is dit denk ik wel een goede koop
+ ik weet niet of ze zo goedkoop zullen blijven
éénmaal ze wat in de markt liggen,dan.....
Ik laat je nog iets weten
FIN...

Jim Haagmans
14 juli 2007, 11:29
Maar de waarde van de v30's dalen toch neit zo snel of wel? Als je dat hb cab koop, heb je eigenlijk al twee goedkope v30's, en daarbij ook nog een leuk uitziende behuizing.

Bij zo'n HB zou het idd meevallen

Jim Haagmans
14 juli 2007, 11:32
Ik ga morgen de cabinet (HB) eens uitgebreid testen
Naast enkele Marshall cabinetten met greenbacks en V30'S
Normaal gezien kan je aan zo'n cabinet weinig geld verliezen
Ze ziet er erg fraai uit en heeft twee V30 speakers
Dus voor 199 euro + 8 euro transport is dit denk ik wel een goede koop
+ ik weet niet of ze zo goedkoop zullen blijven
éénmaal ze wat in de markt liggen,dan.....
Ik laat je nog iets weten
FIN...

Ben benieuwd!

Braindead
14 juli 2007, 19:47
Ben benieuwd!


Hier is nog iemand erg benieuwd. Zoals je zegt. als de kast niks is dan pleur ik ze wel in mijn marshall kast.

Jim Haagmans
17 juli 2007, 12:28
Ik ga morgen de cabinet (HB) eens uitgebreid testen
Naast enkele Marshall cabinetten met greenbacks en V30'S
Normaal gezien kan je aan zo'n cabinet weinig geld verliezen
Ze ziet er erg fraai uit en heeft twee V30 speakers
Dus voor 199 euro + 8 euro transport is dit denk ik wel een goede koop
+ ik weet niet of ze zo goedkoop zullen blijven
éénmaal ze wat in de markt liggen,dan.....
Ik laat je nog iets weten
FIN...

Had je ze nog getest dan?

let us know please! :D

artnaz
17 juli 2007, 13:19
Ik heb mijn ENGL 4x12 (V60 speakers) omgeruild voor een 2x12 variant met V30's. Die 4x12 was me toch iets te groot, en die V30's vind ik veel fijner. Nu mis ik duidelijk wel de basdruk van de 4x12. Alleen kan ik de 2x12 niet zo goed beoordelen omdat ik hem niet harder dan huiskamervolume kan zetten voorlopig... Maar ik heb er alle vertrouwen in! :D

Debaser
17 juli 2007, 13:52
Ik heb mijn ENGL 4x12 (V60 speakers) omgeruild voor een 2x12 variant met V30's.

voor een 2x12 benton ??

artnaz
17 juli 2007, 16:20
voor een 2x12 benton ??NEEHEE!!! :sneaky:

Maar wel met V30's...:D

Nobler
18 juli 2007, 14:29
Gaaf, ik was ook op zoek naar een 2x12 kastje en heb ook de Benton besteld. Het is niet voor opnamen of zo, dus de kwaliteit hoeft niet 1000% te zijn, maar de prijs-kwaliteitsverhouding zal toch onverslaanbaar zijn.

Maar ik heb ook even naar andere 2x12 cabs gekeken bij Thomann, de Orange met dezelfde twee Celestion Vintage Speakers is 715 euro, dus méér dan 3 maal zo duur, voor dezelfde speakers. Het prijsverschil moet dus in de kast (dikker hout, misschien betere constructie, duurder bekledingsmateriaal, aansluitsnoertjes etc.) zitten, maar dat zal echt geen prijsverschil van 515 euro rechtvaardigen, én in de naam.

Nu is Orange geen B-merk, maar het is ook weer geen absoluut topmerk, dus hoe kan enkel die naam het grootste deel van 500 euro waard zijn? Probleem is vast dat iedereen aan die naam wil verdienen, fabrikant, toeleverancier, transporteur, importeur, groothandel, detailhandel én natuurlijk oom douane en tante fiscus.

Maar toch, laten wij ons niet massaal zand in de ogen strooien en gebakken lucht verkopen?

Dribbel_
23 juli 2007, 18:29
Ik ga deze binnekort ook maar eens bestellen voor die prijs ziet het er allemaal erg aantrekkelijk uit :chicken:
Voor 2e 212 cabinet erbij heb nu een marshall 1936 met 2x gt12 75 speakers erin.
Maar verder totaal geen verstand van die speakers dus wat is in grote lijnen het verschil tussen deze en die v30's ?

Nobler
24 juli 2007, 09:32
Ik heb de Harley Benton vintage 212 gisteren binnen gekregen. Wilde ik hebben voor de Epiphone Valve Junior Head. Ik ben geen tone-freak, maar dat gaat en klinkt prima!

Braindead
27 juli 2007, 15:21
Ondanks mijn interesse voor de Harley Benton 2x12 heb ik toch gekozen voor een mesa Boogie 2x12. Wellicht dat ik er later ooit nog een 2x12 Harley Benton bij bestel voor wat extra headroom.
Hier is ie dan

http://www.freewebs.com/dudebraindead/IMG_2090smallestquartstack.jpg

Sorry dat ik geen vergelijking kan maken. Ik heb de Framus noch de Harley Benton noch de Fame getest.

Deze cab bevalt me in ieder geval goed. Ben nog wat aan het finetunen om de mogelijkheden te ontdekken maar het scheurgeluid is beter maar ook het clean van de 5150 is er ook op vooruitgegaan wat hard nodig was. Nu nog wat effecten erop gooien. Heb eerst even zo gechecked.

Rwin
30 juli 2007, 20:24
wat kostte die 2x12 van mesa als ik zo vrij mag zijn?

Braindead
30 juli 2007, 22:57
Rwin je hebt pm

Debaser
3 augustus 2007, 11:56
shipz.. wilde er een bestellen bij thomann

krijg net een mailtje :


we first get it in stock again around the 30.09.07.

dekuif
4 augustus 2007, 13:19
Als je op zoek bent naar een Mesa cabinet 2 x 12, dan zou ik toch eens bij Kool & Elfring gaan praten.

Ik heb daar vorige week een Kool & Elfring 2 x 12 ( v 30 ) getest en gelijk meegenomen.

Een superhelder, warme, diepe sound in die kasten!

Mocht je hem willen testen en je vindt het te ver weg, dan kun je hier ook komen testen.

Debaser
5 augustus 2007, 23:31
ik ben op zoek naar een cab voor mijn upcoming Powerball.
ik wil zo ie zo v30's omdat ik die erg fijn vind klinken.

puur euro technisch ga ik nu voor de benton.
misschien een beetje verbouwen.

zit ook te denken aan de Framus, die vind ik ook mooi.
met dat lelijke speaker doek :)

Edit :
Het is een Framus geworden
2e hands voor 250.-

Jimwoud
10 september 2007, 10:02
Zijn er al meer mensen die hem hebben vergeleken met de duurder cabs. Ik ben ook in de markt voor 2x12.

Ik vind die Fame ook erg mooi, alleen die is niet zo breed(67cm, en de meeste tops zijn 70cm). Maar is qua constructie wel beter dan die benton.

Useless
10 september 2007, 20:24
Zijn er al meer mensen die hem hebben vergeleken met de duurder cabs. Ik ben ook in de markt voor 2x12.

Ik vind die Fame ook erg mooi, alleen die is niet zo breed(67cm, en de meeste tops zijn 70cm). Maar is qua constructie wel beter dan die benton.
Ik heb de Harley Benton ( met mijn Splawn en Fender Twin Reverb )eens uitvoerig getest en ik moet zeggen dat ik toch wel aangenaam verrast was, zeker niet slecht voor het geld
+ dat hij nog mooi oogt ook
Het is natuurlijk geen Mesa, maar hij kost dan ook maar een vierde

Dude
10 september 2007, 21:53
Die Vintage 30 speakers gaan wel steeds beter en beter klinken als ze een beetje ingespeeld raken he ?
ik schrok er van toen ik 2 nieuwe in mn kastje had gedondert, lekker maar niet zoals ik het verwacht had. Denk dat ze nu een uurtje of 20 voor de kiezen hebben gehad en man.... prachtig !

geinig wat een invloed dat heeft op het materiaal.

ACSlater
11 september 2007, 13:54
Die Vintage 30 speakers gaan wel steeds beter en beter klinken als ze een beetje ingespeeld raken he ?
ik schrok er van toen ik 2 nieuwe in mn kastje had gedondert, lekker maar niet zoals ik het verwacht had. Denk dat ze nu een uurtje of 20 voor de kiezen hebben gehad en man.... prachtig !

geinig wat een invloed dat heeft op het materiaal.

Da's echt zo inderdaad. Nieuwe speakers hebben een break-in nodig. Mijn HB cab klonk eerst nogal steriel maar nu ze een beetje ingespeeld zijn komt er een veel beter geluid uit en dit wordt nog veel beter.

BartL
11 september 2007, 20:35
Heeft iedereen ondertussen zijn cab ontvangen? Iedereen vertelde heel leuk dat hij/zij fotootjes zou plaatsen...maar ik zie er erg weinig van :p

Ben erg aan het denken om ook een top & cab aan te schaffen, of gewoon een extra 16 ohm cab voor naast mijn Peavey Delta Blues. Echter wil ik eerst mijn Peavey nog eens "alleen" aan de tand voelen in de nieuwe band.

bass blom
11 september 2007, 20:38
Heeft iedereen ondertussen zijn cab ontvangen? Iedereen vertelde heel leuk dat hij/zij fotootjes zou plaatsen...maar ik zie er erg weinig van :p

ik had uitgebreide foto's maar dan van 412..

BartL
11 september 2007, 21:16
Klopt, ik doelde bijvoorbeeld op rhcp_schipper :)

Evil-Payasos
12 september 2007, 16:16
Zou het geluid van mijn Vox AD 50 VT er op vooruit gaan als ik hem aansluit op een Harley Benton 2x12 Vintage cab? En wat zou er dan vooruiit gaan? Tightness? Low end? ect.

bass blom
12 september 2007, 16:19
Zou het geluid van mijn Vox AD 50 VT er op vooruit gaan als ik hem aansluit op een Harley Benton 2x12 Vintage cab? En wat zou er dan vooruiit gaan? Tightness? Low end? ect.

daar zou ik niet van opkijken, gewoon een keer ergens proberen dus.
zit er een externe output op?

Evil-Payasos
12 september 2007, 16:20
Yup, alleen 8 Ohm...Maar welke vooruitgangen zou hij dan boeken denken jullie?

bass blom
12 september 2007, 16:36
Yup, alleen 8 Ohm...Maar welke vooruitgangen zou hij dan boeken denken jullie?

kan ik weinig van zeggen, heb die vox nooit gehoord, vox design speaker..
kans dat 2 V30's beter klinken is vrij groot.

BartL
13 september 2007, 15:42
Lieferbarkeit dieses Artikels:
Voraussichtliche Lieferung am 15.10.2007



Gaan blijkbaar redelijk goed :) Pfff...ik wil eigenlijk zo een cabje met 1 maal een 16 ohm input. Nu kan ik hem niet naast mijn combo gebruiken... (of ik laat 1 speaker ongberuikt natuurlijk).

Jimwoud
13 september 2007, 16:15
Lieferbarkeit dieses Artikels:
Voraussichtliche Lieferung am 15.10.2007



Gaan blijkbaar redelijk goed :) Pfff...ik wil eigenlijk zo een cabje met 1 maal een 16 ohm input. Nu kan ik hem niet naast mijn combo gebruiken... (of ik laat 1 speaker ongberuikt natuurlijk).
Of je ruilt de 16 ohm speakers voor 8 ohm speakers?

ACSlater
13 september 2007, 20:54
[QUOTE=BartL]Lieferbarkeit dieses Artikels:
Voraussichtliche Lieferung am 15.10.2007

haha ik had hem volgens mij binnen een week maar was ook een van de eersten dacht ik.

BartL
14 september 2007, 12:54
Zijn er overigens al mensen in Z-Limburg die er eentje hebben? Ik kom graag eens luisteren natuurlijk :)

BartL
20 september 2007, 19:50
Heb eens gemaild met thomann. Hij is niet anders te krijgen dan op de website staat. Hetgeen zou betekenen dat ik er meteen 2 moet kopen en dan via 2x8ohm moet spelen. Is natuurlijk nog geen geld voor 2x2x12 V30, maargoed...ik weet natuurlijk niet 100% zeker dat hij goed klinkt. In de band speel ik momenteel op een 1922 cab en daar heb ik eigenlijk niets over te klagen.

Zijn er ondertussen al mensen die de HB naast verschillende andere cabinetten hebben kunnen beluisteren?

Edit: 2dehands Speakers ruilen zou eventueel wel kunnen natuurlijk, maar dan heb ik niet 100% zeker nieuwe speakers erin

Jim Haagmans
20 september 2007, 20:47
bart je hebt pm ;)

BartL
22 september 2007, 19:04
@ Jim: Je hebt er 1 terug.

Useless
23 september 2007, 16:19
Heeft iedereen ondertussen zijn cab ontvangen? Iedereen vertelde heel leuk dat hij/zij fotootjes zou plaatsen...maar ik zie er erg weinig van :p

Hier is er ééntje, niet zo duidelijk maarja

http://i131.photobucket.com/albums/p316/aquaman_photos/DSC03447-800.jpg

BartL
23 september 2007, 17:14
Degelijk! Hoe bevalt 'ie?

rhcp_schipper
5 februari 2008, 20:51
Hallo Mensen,

Sorry voor het bumpen van een oud topic, amar ik was heel erg benieuwd, maar wilde er geen nieuw topic voor openen.

Ik heb zelf het harley benton 2x12 cab, en ben er erg blij mee. Ik zit nu alleen te denken om er beamblockers in te zetten, om de spreiding wat beter te maken. Daar wil ik in ieder geval mee experimenteren.

Nu weet ik eigenlijk helemaal niet of het cabinet gewoon open te maken is, dit kan ik ook niet even gaan proberen, dit omdat ik hem in de oefenruimte heb staan, en ik daar een tijdje niet meer kom, en bij kan.

Is er al iemand die geprobeerd heeft het hb cab open te maken? Of zijn er mensen die weten of dit mogelijk is?

Ik ben heel erg benieuwd!

groeten Tim

rhcp_schipper
6 februari 2008, 18:43
Niemand die al geprobeerd heeft of hij open kan? Ik wil het graag proberen maar kan er verdommem niet naar toe :S

savale
7 februari 2008, 08:26
Ik wil de benton gaan aanschaffen als cabinet in de oefenruimte (en thuis). Ik zoek er eigenlijk dan ook een mooi buizenbakje bij. Aan hoeveel watt buizen moet ik denken om flinke herrie uit die speakers te krijgen? (moet genoeg kunnen zijn voor kleine optredens in barretjes)