PDA

View Full Version : Benton 2x12



Pagina's : 1 [2]

Jimwoud
7 februari 2008, 09:33
Ik wil de benton gaan aanschaffen als cabinet in de oefenruimte (en thuis). Ik zoek er eigenlijk dan ook een mooi buizenbakje bij. Aan hoeveel watt buizen moet ik denken om flinke herrie uit die speakers te krijgen? (moet genoeg kunnen zijn voor kleine optredens in barretjes)
15-50 watt, speel je ook clean? Dan zou ik toch wel 50 watt nemen. Om te scheuren gaat 15 watt hard zat, maar als je echt een clean geluid wilt, vervormt een 15 watter vrij snel.

savale
7 februari 2008, 13:09
15-50 watt, speel je ook clean? Dan zou ik toch wel 50 watt nemen. Om te scheuren gaat 15 watt hard zat, maar als je echt een clean geluid wilt, vervormt een 15 watter vrij snel.

Ja ook clean... Dan maar even op zoek naar een 50 watter :P

Luke-wannabe
7 februari 2008, 13:12
30 watt is ook al goed hoor.
(Vox AC30)

Jimwoud
7 februari 2008, 13:16
AC30 kan inderdaad ook best hard en clean.

uzuri71
25 februari 2008, 22:23
Wil ik mede naar aanleiding van dit topic een G212 Vintage bestellen, blijkt dat ze pas eind maart weer op voorraad zijn... Mocht er iemand vanaf willen dan hou ik me aanbevolen :)

Evil-Payasos
8 maart 2008, 12:29
Ik heb hem net besteld! De HB 2x12 met vintage v30's, ik kan niet wachten tot hij binnenkomt! Weten jullie misschie hoelang dat zal duren?

Bas

Luke-wannabe
8 maart 2008, 12:35
Ik heb hem net besteld! De HB 2x12 met vintage v30's, ik kan niet wachten tot hij binnenkomt! Weten jullie misschie hoelang dat zal duren?

Bas
Wat voor amp heb jij dan?

bass blom
8 maart 2008, 12:53
Ik heb hem net besteld! De HB 2x12 met vintage v30's, ik kan niet wachten tot hij binnenkomt! Weten jullie misschie hoelang dat zal duren?

Bas

staat erbij..


Availability of this item:
shipment due to arrive on 31.03.2008

TimmU
8 maart 2008, 14:04
Ik heb hem net besteld! De HB 2x12 met vintage v30's, ik kan niet wachten tot hij binnenkomt! Weten jullie misschie hoelang dat zal duren?

Bas
Hé hé, werd is tijd ook jongeman!

Evil-Payasos
8 maart 2008, 19:30
Hé hé, werd is tijd ook jongeman!

Hahaha, was me wel een duur dagje! Snowboard+bindingen+shoes en cab!

Jellyfish00
8 maart 2008, 21:19
Man man man, hebben we toch hier de-ideale-via-duisland-bestelde-goedkope-low-budget-maar-goed-klinkend-amp-cab-combinatie, bestaande uit een Harley Benton met V30's en dan een Famepje VSH2-100 (of hoe die ook mag heten) en dat allemaal voor onder (of net iets boven) de 500 euri's!






En nu nog m'n ouders overhalen iets te bestellen dat ik niet getest heb, onder het motto "ik kan toch terugsturen"

classicrooock
9 maart 2008, 09:25
welk is nou het beste de 2x12 of 4x12
ik zoek hiermee concerte te geven zou de 2x12 krachtig genoeg zijn?

bass blom
9 maart 2008, 11:06
412 geeft meer bak lawaai oehmpf enzo.

Braindead
9 maart 2008, 11:46
Je zoekt hiermee concerte te geven? Waar gaat het over?



welk is nou het beste de 2x12 of 4x12
ik zoek hiermee concerte te geven zou de 2x12 krachtig genoeg zijn?

Braindead
9 maart 2008, 11:48
Wow, die top dude!!!!! Kwijl kwijl......


Hier is er ééntje, niet zo duidelijk maarja

http://i131.photobucket.com/albums/p316/aquaman_photos/DSC03447-800.jpg

classicrooock
9 maart 2008, 11:53
Je zoekt hiermee concerte te geven? Waar gaat het over?
erm 500-1000man meestal

ben vanhoof
9 maart 2008, 12:12
Als je versterker uitversterkt wordt via pa is zoiets totaal overbodig eigenlijk. Ik heb een 4x12 + 2x12 op podium staan, maar eigenlijk is dat meer voor't zicht. Je kan je amp toch nooit hard zetten, de meeste pa's kunnen het signaal dan niet aan... Gisteren nog een optreden gehad, mn marshall jvm master stond op 3 (vd 10). Tijdens repetities staat hij meestal op 4, en als ik zin heb om te rammen staat 'm op 5. Heb 'm al eens harder gezet maar omdat de pots logaritmisch zijn hoor je bij hogere settings eig weinig meer volumestijging.

Tijdens optredens in cafe's waarbij de amp niet uitversterkt wordt staat hij wel op 4 a 5, hangt van de grootte van de zaal af. Dan is een 4x12 wel handiger, omdat hij iets meer volume geeft, maar vooral voller en wat bassiger klinkt. Maar dat hangt ook wel af van cab tot cab

Jellyfish00
11 maart 2008, 18:49
even een vraagje tussendoor, overbodig om nieuw topic te openen lijkt me..(en ja ik heb impendantie doorgelezen)

Kan je een 200 watt transistor top (Randall hoor) aansluiten op een cab die maar 120 watt is?

Jimwoud
12 maart 2008, 09:21
even een vraagje tussendoor, overbodig om nieuw topic te openen lijkt me..(en ja ik heb impendantie doorgelezen)

Kan je een 200 watt transistor top (Randall hoor) aansluiten op een cab die maar 120 watt is?
Ja kan wel, maar als je vaak hard speelt is er een kans dat je je speakers overbelast. Theoretisch zou het niet kunnen, maar praktisch wel hoor.

Evil-Payasos
29 maart 2008, 08:38
items: HARLEY BENTON G212 VINTAGE
status: closed

Waar slaat dit nou weer op?! Ik heb hem 3 maart besteld.... Weet iemand meer of zal ik gewoon bellen?

episua
29 maart 2008, 08:57
Dat zou betekenen dat je 'm vandaag of morgen in huis hebt.

Evil-Payasos
29 maart 2008, 08:59
Aaaaah, dus closed betekend dat hij niet meer bij Thomann is?

bass blom
29 maart 2008, 10:13
Aaaaah, dus closed betekend dat hij niet meer bij Thomann is?

closed kan betekenen dat hij weg is, kan ook zijn dat de order afgehandeld is.

ik heb wel closed gezien maar dan toch pas een dag of 4 later kwam het spul.

op zijn langst heb ik een dag of 10 gehad en op zijn kortst, op maandag bestellen en donderdag in huis hebben.

JohnLord
29 maart 2008, 10:59
Closed kan denk ik ook betekenen dat de cab voorlopig even niet besteld kan worden.

bass blom
29 maart 2008, 11:17
Closed kan denk ik ook betekenen dat de cab voorlopig even niet besteld kan worden.

nee, closed betekent dat de order afgehandeld is maar hoeft nog niet te betekenen dat hij verzonden is.

Geoff
29 maart 2008, 19:52
Hey,

kent er iemand nu eigenlijk het verschil tussen de harley benton 2X12, en de fame 2X12 de fame is 333euro, en de hb 198, das wel een verschil me dunkt.

Evil-Payasos
31 maart 2008, 18:56
ZE IS BINNEN!

JIPPY, kwam terug van school en toen kwam de buur aangerend met de mededeling dat ze een ''pakketje'' gekregen had.

Meteen aangesloten op mijn GA5 H (ook van Harley Benton). Klinkt als een klokje! Lekker ronde tone met, als ik de GAH open zet, een werkelijk heerlijke rock tone. Met het brug element van mijn xplorer komt er een lekkere misschien wat schelle rock tone uit, maar dit is direkt te verhelpen met de ''tone'' knob die op de amp zit. Met het hals element is het super romig en rond en ach, gewoon ''af'' eigenlijk!

Om hem helemaal over zijn toeren te laten gaan heb ik er een Boss MetalZone tussen gehangen, met zijn volume op 10 en gain rond de 1 en de volume van de HB op 1 klinkt hij al veel harder en zit er al een lekkere romige distortion in. Als ik de gain op mijn MetalZone verder open draai komt er een ongelofelijke bak herrie uit, VERSCHIKKELIJK hard makkelijk hard genoeg om op te treden als je ook nog eens de volume van de amp openzet. Lekker strak en zeer goed in het laag.

Dus als de speakers helemaal ingespeelt zijn kan het alleenmaar beter worden, en ik denk serrieus dat deze cab nog een hele tijd bij mij zal blijven!

Ze zit er erg mooi uit, op het logo na. De speakers moeten nog wel wat ingespeeld worden, maar klinken nu al erg goed.

Dit setje heeft me intotaal minder dan 300 euro gekost, en ik kan je verzekeren dat je NERGENS een beter klinkent setje kan kopen voor dat geld!

Ik kan haar dus kortom aan iedereen aanbevelen die voor weinig geld een leuke cab zoekt, die zeker niet onder doet voor de andere cabs met v30's zoals Engl en Orange die ik getest heb. De Orange klinkt wel wat donkerder en is ongeveer 10000 keer mooier, en de engl is eigenlijk alleen kwa uiterlijk mooier, want kwa sound scheelde het niet veel, klinkt misschien iets strakker maar dat kan komen omdat die speakers ingespeeld waren en deze net splintertje nieuw zijn.

Hurk

Luke-wannabe
31 maart 2008, 19:15
ZE IS BINNEN!

JIPPY, kwam terug van school en toen kwam de buur aangerend met de mededeling dat ze een ''pakketje'' gekregen had.

Meteen aangesloten op mijn GA5 H (ook van Harley Benton). Klinkt als een klokje! Lekker ronde tone met, als ik de GAH open zet, een werkelijk heerlijke rock tone. Met het brug element van mijn xplorer komt er een lekkere misschien wat schelle rock tone uit, maar dit is direkt te verhelpen met de ''tone'' knob die op de amp zit. Met het hals element is het super romig en rond en ach, gewoon ''af'' eigenlijk!

Om hem helemaal over zijn toeren te laten gaan heb ik er een Boss MetalZone tussen gehangen, met zijn volume op 10 en gain rond de 1 en de volume van de HB op 1 klinkt hij al veel harder en zit er al een lekkere romige distortion in. Als ik de gain op mijn MetalZone verder open draai komt er een ongelofelijke bak herrie uit, VERSCHIKKELIJK hard makkelijk hard genoeg om op te treden als je ook nog eens de volume van de amp openzet. Lekker strak en zeer goed in het laag.

Dus als de speakers helemaal ingespeelt zijn kan het alleenmaar beter worden, en ik denk serrieus dat deze cab nog een hele tijd bij mij zal blijven!

Ze zit er erg mooi uit, op het logo na. De speakers moeten nog wel wat ingespeeld worden, maar klinken nu al erg goed.

Dit setje heeft me intotaal minder dan 300 euro gekost, en ik kan je verzekeren dat je NERGENS een beter klinkent setje kan kopen voor dat geld!

Ik kan haar dus kortom aan iedereen aanbevelen die voor weinig geld een leuke cab zoekt, die zeker niet onder doet voor de andere cabs met v30's zoals Engl en Orange die ik getest heb. De Orange klinkt wel wat donkerder en is ongeveer 10000 keer mooier, en de engl is eigenlijk alleen kwa uiterlijk mooier, want kwa sound scheelde het niet veel, klinkt misschien iets strakker maar dat kan komen omdat die speakers ingespeeld waren en deze net splintertje nieuw zijn.

Hurk
Klinkt goed! Kun je een filmpje maken?

Evil-Payasos
31 maart 2008, 22:57
Ben bang van niet..... Althans niet iets wat het geluid tot zijn recht laat komen... Op youtube staan we wat dingetjes geloof ik!

Zit alleen wel te denken om hem een marshall mod te geven, en zelf een mooiere behuizing te maken (voor de GA5 dan), verder ga ik het logo van de cab slopen want dat is echt bagger lelijk.

Hurk

Evil-Payasos
2 april 2008, 10:56
Ik heb alleen wel te maken met een vreemde soort trilling in de rechter speaker bij het spelen van de versterker over de normale overdrive (dus hard zetten van de amp) heeft dit te maken met met het feit dat de speakers nog niet ingespeeld zijn, of heb ik al iets gescheurd?

Hurk

Danieldg
2 april 2008, 11:02
Miss iets teveel bas? Probeer eerst de bas terug te draaien. Werkt dit niet dan kun je altijd ff de speaker vaster draaien, toen ik dit probleem had bij mn 2*12 was het voorbij nadat ik de speaker had vastgedraaid.

Evil-Payasos
2 april 2008, 11:14
Heeft u ook een HB vintage 2x12? Ik heb net het zij-handvat eraf gedraait, kan echter niets zien... Ik zou ook niet weten hoe ik de speaker vaster moet draaien, wan de cab is helemaal getolexed, ook aan de achterkant, dus kan er niet bij zonder hem open te breken...

Vreemd dat het alleen links is! ( en het gaat ook alleen om de bastonen E,A,D de rest geeft geen trillingen af)

Maar mijn grootste angst is dat ik hem opgeblazen/gescheurt heb... Dit zal wel niet he? Met een 5watt amp+ booster?

Hurk

ben vanhoof
2 april 2008, 11:33
Er zal wel ergens een vijs loszitten... Toen ik beamblockers in mn marshall 1936 had gestoken had ik er ook een beetje last van. Het was gewoon een vijs die niet hard genoeg aangedraaid was, dus maak je geen zorgen! Het zou me wel sterk verbazen moest je hem niet kunnen open maken. Mss langs voor...

Evil-Payasos
2 april 2008, 11:41
Er zal wel ergens een vijs loszitten... Toen ik beamblockers in mn marshall 1936 had gestoken had ik er ook een beetje last van. Het was gewoon een vijs die niet hard genoeg aangedraaid was, dus maak je geen zorgen! Het zou me wel sterk verbazen moest je hem niet kunnen open maken. Mss langs voor...

Nope, is echt niet te doen... Ik denk dat ik via de zijkant met een schroevendraaier naar binnen moet en de vijzels langs moet lopen!

Maar even voor de duidelijk heid.

De speaker KAN niet gescheurt zijn toch?

Hurk

Swan
2 april 2008, 11:48
er is n heel topic over deze benton cabs waarin ook wordt besproken hoe je ze open kan maken...

Evil-Payasos
2 april 2008, 13:45
er is n heel topic over deze benton cabs waarin ook wordt besproken hoe je ze open kan maken...

Bedankt!

Net even gekeken, het scheint dat je de voorkant eraf kan halen want het zit vast met klitteband.

Net gedaan! Gelukkig de speaker is nog heel, geen scheur of iets. Dee vijzels wat aangedraait, maar helaas! De trilling blijft er...

Iemand nog ideeën?

Hurk

Swan
2 april 2008, 14:10
weet je zeker dat het 1 speaker is? ik vind het knap als je op hoog volume kan horen waar zoiets vandaan komt, is het niet iets anders dat meeresoneert?

ben vanhoof
2 april 2008, 14:15
Meestal zit de speaker vastgevezen aan het hout via een houtvijs, een soort van bout die je in het hout moet drukken zodat hij vast zit. Bij mij zat er zo'n moer los, en deze bibberde tegen de bout of iets anders aan... Kan je het cabinet niet op stereo zetten en dan over de ene helft spelen zodat je tenminste al weet welke 2 vd 4 speakers het lawaai maakt?

Evil-Payasos
2 april 2008, 14:25
Meestal zit de speaker vastgevezen aan het hout via een houtvijs, een soort van bout die je in het hout moet drukken zodat hij vast zit. Bij mij zat er zo'n moer los, en deze bibberde tegen de bout of iets anders aan... Kan je het cabinet niet op stereo zetten en dan over de ene helft spelen zodat je tenminste al weet welke 2 vd 4 speakers het lawaai maakt?

Even voor de duidelijkheid: Het gaat hier om de 2x12 met Vintage 30's he!

Ik ga even kijken welke van de 2 het is, dit doe ik gewoon door het schuifje op de rearpanel op stereo te zetten en dan in het gaatje ''rechts'' of ''links'' prikken?
(met wel de juiste Ohm)

Hurk

Evil-Payasos
2 april 2008, 17:23
Ja, het komt echt uit de (als je hemvan voren bekijkt) rechter speaker... Alle schroeven zitten goed vast, ook die van de handvaten en rearpanel. het lijkt wel vanaf onderin de speaker te komen... Het geluid is er overigens alleen als ik de volume van de GA5 op de helft zet evenals de Tone, en ik de E A D snaar aanspeel...

VREEMD!

Iemand nog suggesties?
Hurk

Jellyfish00
2 april 2008, 17:46
Probeer het eens in een andere kamer ofzo, in ieder geval op een andere plek. Het kan zijn dat de rechterspeaker vlakbij iets zit dat meetrilt oid.

Evil-Payasos
2 april 2008, 20:05
Probeer het eens in een andere kamer ofzo, in ieder geval op een andere plek. Het kan zijn dat de rechterspeaker vlakbij iets zit dat meetrilt oid.

Helaas, maakt ook niet uit...

Denk dat ik hem dan maar weer terug moet sturen? ze hebben 30-days money back garantie, dus dan laat ik ze meteen een nieuwe brengen?

KUTJE

Hurk

Noctiis
2 april 2008, 20:13
heeft het ook een nadelige invloed op je sound? of is het alleen op slaapkamervolume te horen/te zien?

VanBiLL.com
2 april 2008, 22:07
Ligt er toevallig niet iets los in je cab? Losse schroef of zoiets, stukkie scrap hout... Of een stuk van de kabel die ergens tegen aan trilt?

ben vanhoof
3 april 2008, 11:31
Nu weet ik weer wat het bij mij was... De plaatjes waar je de 2 draden aan de speaker bevestigd zit vast met een soort van crevet (popnagel). Bij mij zat 1 vd crevetten een beetje los en dat zorgde voor dat irritant geluid. Het was ook enkel bij bepaalde snaren zoals jij het ook beschrijft. Ik heb toen een stukje metaal tussen die crevet en de speaker gestoken zodat deze terug goed vast zat en dit goed vastgetaped en heb er sindsdien geen last meer van gehad... Hiervoor zul je dus wel de speaker van de voorkant moeten losmaken.

Evil-Payasos
3 april 2008, 17:56
Sjongejongejongejongejongejongehh,

Het was dus een PAPERCLIP dat op het gele gedeelte van de speaker lag te trillen (het gele gedeelte is het geel gekleurde gedeelte dat tegen de achterkant van het magneet gedeelte ligt). Ik heb hem verwijderd en nu doet hij het niet meer! Opgelost!

Nu ben ik weer een blije man!

Bedankt allen voor de reacties!

Hurk.

Noctiis
10 april 2008, 19:49
Even een bump, ik heb mijn Harley Benton V30 cab nu ook, leuk ding, zit stevig in elkaar en klinkt erg goed! Zondag op hoog volume checken, rawk!