PDA

View Full Version : Marshall versterker



Sjoerd
20 februari 2007, 20:20
Hallo,

zag deze:

http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/77602794-marshall-buizen-versterker.html?71713028

advertentie op marktplaats en wou even weten of hier mensen mischien ervaring mee hadden, het lijkt me namelijk wel een leuke versterker.

ik ben namelijk op zoek naar een leuke goedkope buizenversterker.

Sjoerd.

Mufftin
20 februari 2007, 20:42
een tijdje terug vroeg ik precies dezelfde vraag, moet je maar ff zoeken op de versterker in dir forum er is daar toen veel informatie over de versterker gepost.

MarkS
20 februari 2007, 20:58
Persoonlijk 1 van mijn favoriete Marshalls. Geen scheurbak pur sang, maar met een pedaaltje ervoor erg lekker. 30 Watt is hard genoeg in groepsverband, en tevens ook laag genoeg om hem een gezond eindje open te draaien. Ik verwacht echter niet dat je hem voor < 275 meekrijgt (tenzij alles tot op de draad is versleten)

Agent_Smith
20 februari 2007, 21:03
+1. Zou me idd verbazen als je m voor dat geld krijgt. Onder de 300 is het zeker een koopje. Ze zijn zeker meer waard.

Sjoerd
21 februari 2007, 21:04
Hallo,

ik kan hem dus voor 230 krijgen en waarschijnlijk ga ik het wel doen.

Ik heb alleen al een Marshall MG 30 DFX, verwachten jullie veel verschil??

(En oh ja waardom staat deze versterker niet op de site van Marshall??)

Bedankt,

sjoerd.

Mr.Bluesbreaker
21 februari 2007, 21:55
Inderdaad veel verschil en geen geld voor je (eerste?) buizenversterker.
Wat het verschil is: dat gaan we je niet vertellen, gewoon spelen en dan beschrijf je het hier maar:D

Echt een leuke deal als er niet al te veel mee aan de hand is. Sommige modellen hebben wel wat last van hitteproblemen, maar ik heb ze zelf nooit langdurig gebruikt en kan er niet iets zinnigs over zeggen. Misschien een goede set eindbuizen erinzetten mocht dat er niet in zitten en sockets plaatsen om je eindbuizen als bescherming in het geval van "hangende" buizen helpt vaak al een end met de levensduur.

Edit: hij staat niet op de site van Marshall omdat de JTM series anno 2007 niet meer in productie zijn. Maargoed, de superlead plexi en jcm 800 ook niet, en daar wordt je mee doodgegooid: nogal selektief.

Rormo
22 februari 2007, 00:29
Heb er zelf eentje hier staan als zijnde mijn oude (en backup) amp. Absoluut een aanrader. 300 euro is hij zeker waard 2e hands. Echt een goede amp!

DaveItUp
22 februari 2007, 09:49
Edit: hij staat niet op de site van Marshall omdat de JTM series anno 2007 niet meer in productie zijn. Maargoed, de superlead plexi en jcm 800 ook niet, en daar wordt je mee doodgegooid: nogal selektief.

Die zijn dan ook gereissued en erg geliefd.

Rutger
22 februari 2007, 10:58
Ik heb er geen ervaring mee, maar lees toch regelmatig dat ze erg weer/temperatuur gevoelig zijn. Of heeft dat ook met die oververhitting te maken?

MarkS
22 februari 2007, 11:18
Was dat niet alleen bij de 60 Watters?

Agent_Smith
22 februari 2007, 11:24
Was dat niet alleen bij de 60 Watters?

Dat is idd bij de JCM600/JTM60 (combo's), maar aangezien de JTM30 hetzelfde chassis en dus buizenopstelling heeft zou deze er ook wel last van kunnen hebben.
Zelf heb ik trouwens vele jaren op een JCM600 (top) gespeeld, maar absoluut nooit problemen gehad.
Maar voor dat geld: hele mooie deal!!