PDA

View Full Version : BFG-reeks van Gibson.



Kris Haex
20 februari 2007, 18:32
Iemand ervaring met deze nieuwe reeks van Gibson, kost bij ons in de muziekhandel 1100 euro.

LP_CL
20 februari 2007, 18:35
pff, kvind hem spuuglelijk, maar hij schijnt wel degelijk te zijn.
Maar volgens mij ben je nog altijd beter af met een studio.

Squier4ever
20 februari 2007, 18:37
ik vind em supergaaf, vooral de combi p90/burstbucker vind ik gaaf, alleen jammer dat bij de laatste pick-up bezels ontbreken, maar dat is zo opgelost.

ook de wiring is niet naar mijn smaak, de kill-switch zou ik omsolderen naar pup-selector.

robert-gitarist
20 februari 2007, 19:07
Iemand foto's ervan?Ik ken ze eigelijk niet.

Orpheo
20 februari 2007, 19:08
pff, kvind hem spuuglelijk, maar hij schijnt wel degelijk te zijn.
Maar volgens mij ben je nog altijd beter af met een studio.

het IS een studio, alleen dan nog meer gestript. ik vond 'm heel heel erg goed klinken. precies zoals een LP moet zijn. jammer alleen van die top.

Gitaro
20 februari 2007, 19:11
BFG? Big Fucking Gibson?

E-J
20 februari 2007, 19:15
Iemand foto's ervan?Ik ken ze eigelijk niet.

Roberto, kijk hier eens!
Gibson.com (http://www.gibson.com/Products/GibsonElectric/Gibson%20Electric%20Guitars/LesPaul/Les%20Paul%20BFG/)

De gele vind ik erg stijlvol...

http://www.gibson.com/Files//USA/2006products/LPBGGTDB1_.jpg

almarvk
20 februari 2007, 19:18
Die vind ik zelf ook erg vet!

andoni
20 februari 2007, 19:21
Ik vind het alleen spijtig van die houten knoppen. Maar ondanks deze bemerking vind ik het een zeer leuke en originele variatie op de klassieke LP, en best wel scherp geprijsd eigenlijk (voor Gibson).

De Beer
20 februari 2007, 19:28
Lijkt me fantastisch, als die 12 jaar geleden had bestaan had ik hoogstwaarschijnlijk deze (trans black) gekocht IPV m'n studio.

Squier4ever
20 februari 2007, 19:31
die knoppen zijn eigk best mooi.
bij frietbakker in ehv hangt een zwarte, toch wel een erg mooi gitaartje

kassie
20 februari 2007, 19:33
BFG? Big Fucking Gibson?

BFG. "Bad Fucking Guitar"

Orpheo
20 februari 2007, 19:35
let op: die top is niet gevlamd of quilted! wat je ziet zijn nog de frezingen van de cnc machine! hij heeft alleen wat filler, stain en een of 2 laagjes sealer. hij is HEEL erg 'bare'.

Squier4ever
20 februari 2007, 19:36
maakt em wel cool vind ik, tis idd geen flame maar wel echt gaaf IMO

Tupelo
20 februari 2007, 19:38
Gat in de markt denk ik.
Ik ben niet zo een LP fan.
Althans; eigenlijk in maar 1 keer op eentje gespeeld die me beviel, de rest viel tegen.
Of eigenlijk 2, die faded DC met P90's vond ik ook wel o.k.
Maar deze zou ik best weleens willen proberen.
Wanneer ik niet reeds voorzien was. :)

bass blom
20 februari 2007, 20:09
http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?t=124710

leesvoer en fotos

Luke-wannabe
20 februari 2007, 20:20
Ik heb m ook bespeeld en vind m helemaal te gek.

LP_CL
20 februari 2007, 21:34
het IS een studio, alleen dan nog meer gestript. ik vond 'm heel heel erg goed klinken. precies zoals een LP moet zijn. jammer alleen van die top.
Natuurlijk is het geen studio. Een studio heeft nooit die pickup config, en heeft 2 volume/2 tone knoppen, en geen killswitch...
De BFG heeft een andere nut, en grover tuners...

Als je het mij vraagt: een COMPLEET andere gitaar.

Alsook: als het een studio is, waaromm staat hij dan niet onder de studios op de gibson site??

Orpheo
20 februari 2007, 21:57
Natuurlijk is het geen studio. Een studio heeft nooit die pickup config, en heeft 2 volume/2 tone knoppen, en geen killswitch...
De BFG heeft een andere nut, en grover tuners...

Als je het mij vraagt: een COMPLEET andere gitaar.

Alsook: als het een studio is, waaromm staat hij dan niet onder de studios op de gibson site??

pff details. het is hetzelfde idee: een studio is een uitgeklede standard. de BFG is een uitgeklede studio. nu blij?

rickert
20 februari 2007, 22:11
Gaaf zeg! Zo een wil ik ook wel hebben, ziet er goed uit, en interessante pickupcombinatie. Ben benieuwd hoe-ie klinkt!

LP_CL
20 februari 2007, 22:43
pff details. het is hetzelfde idee: een studio is een uitgeklede standard. de BFG is een uitgeklede studio. nu blij?
als je dat details noemt, kan je een strat ook evengoed een les paul noemen

Luke-wannabe
21 februari 2007, 00:32
Jongens zeur niet zo, het is denk ik gewoon een Les Paul. Ik denk niet dat je het als een uitgeklede studio of wat dan ook moet zien, maar als een Les Paul BFG. Een apart model naast de Standard, Custom en Studio dus.

gerrekat
21 februari 2007, 08:42
Waarschijnlijk made in china ;-)

Wabbie
21 februari 2007, 09:46
Ik heb die BFG laatst getest in de TAGS in enschede. Persoonlijk vind ik die gele ( dat moet ergens een goldtop finish voorstellen, maar dan on afgewerkt volgens mij) in het echt erg lelijk. De zwarte is daarintegen wel er gaaf, helemaal omdat je mooi de sporen van de frees nog kunt zien lopen. De rode hong er helaas niet.
Het ontbreken van pickupringen viel mij ook een beetje tegen, ik vond dat de pickups er een beetje los inhingen.

Qua klank. Helemaal niks mis mee, het was even wennen aan het fretboard omdat dat een beetje scherpe randen had, maar voor de rest speelde het prima. Het is een erg gevarieerde gitaar door die humbucker in de brug en p90 in de hals. Maar ergens heb ik toch liever een les paul met 2 p90's denk ik ( zoals mijn hohner goldtop).

De killswitch vond ik compleet nutteloos overgens, die heeft een veel te lange slag. Als je nu een beetje een staccato ( ? ) effect wilt bereiken moet je echt behoorlijk lomp met dat pookje heen en weer wiebelen. Dat kan volgens mij niet heel goed zijn voor de schakelaar, dus of die lang meegaat weet ik niet. Ik zou hem dus omsolderen naar een standaard les paul bedraading.

AL met al zijn het toch al die kleine dingen die ik al anders wil bij deze gitaar die me toch behoorlijk tegen staan. Een nutteloze killswitch, geen pickupringen/covers en er lelijke knoppen. Spelen doet deze gitaar wel, maar ik werd er niet zo extreem van weggeblazen, iig niet vergeleken met mijn eigen les paul. Om maar niet te spreken over mijn jazzmaster ( maar dat is natuurlijk een compleet andere gitaar en dus geen eerlijke vergelijking).

Mijn conclusie was : leuk concept, erg leuke gitaar en klinkt prima. Persoonlijk inversteer ik dan liever wat geld in nieuwe P90 op mijn Goldtop en in het opknappen van mijn genesis dan dat ik deze gibson zou kopen. Ik vind het overgens wel een erg cool idee van Gibson. De lichte GAS die ik voor deze gitaar had is in ieder geval verdwenen

Mitch
21 februari 2007, 12:07
Tja, ik vind 't een raar ding. Geen plastic knop op de pickup selector ? Geen pickup ringen ? Freessporen zijn ineens mooi ? Vreemd.

Maar P90/humbucker: heerlijke combinatie. Eén toonknop: genoeg. Weinig lak: prima.

Squier4ever
21 februari 2007, 12:10
tis maybe een raar ding, ik vind de freessporen wel wat hebben, tis IMO een heerlijke basic gitaar. voor mij zou het enige nadeel de wiring zijn, maar dat is met een uurtje werk ook opgelost.

interessander
21 februari 2007, 13:05
Dit is de eerste gibson die ik serieus overweeg om eens te kopen en dan niet eens belachelijk duur is, dan moeten die houten knoppen er alleen wel af. Een BFG sg lijkt me ook niet verkeerd trouwens...........

Squier4ever
21 februari 2007, 13:08
waarom vindt iedereen die houten knoppen zo lelijk?
IMO past het best goed bij de gitaar, het is zeker niet onsmakelijk.
als je toch wilt vervangen ben je ook binnen een paar min. mee klaar.

interessander
21 februari 2007, 13:14
Het past wel bij het idee maar ik vind ze een beetje kitsch-achtig staan juist, simpele zwarte knoppen vind ik persoonlijk mooier.

jimihattricks
21 februari 2007, 14:10
Waarschijnlijk made in china ;-)

lol 12345678910

marc_o
21 februari 2007, 15:33
Ben er ook erg benieuwd naar. En als je de sporen niet mooi vind, koop je er een paar meter schuurpapier bij en los je het op.

Pick-up configuratie lijkt me perfect en dat rauwe onafgewerkte, daar hou ik ook wel van. Killswitch zie ik het nut dan weer niet voor in, dus dat zou omsolderen worden...al met al een lekkere klusgitaar...

De Beer
21 februari 2007, 19:55
Ik ga hem steeds mooier vinden.....alleen had de humbucker niet zwart/wit moeten zijn maar zwart/vergeelt(ivoor)

Lord Abortion
21 februari 2007, 21:07
Dat is nu eens de enige Gibson LP die ik mezelf ooit zou zien kopen. Voor mij zijn alle andere Gibson LP's gewoon zwaar overpriced. Dit lijkt me een no-nonsense player guitar. Misschien wat rewiren om aan de eigen smaak te voldoen, misschien de knoppen vervangen, maar that's it.

steph
22 februari 2007, 09:22
Dat is nu eens de enige Gibson LP die ik mezelf ooit zou zien kopen. Voor mij zijn alle andere Gibson LP's gewoon zwaar overpriced. Dit lijkt me een no-nonsense player guitar. Misschien wat rewiren om aan de eigen smaak te voldoen, misschien de knoppen vervangen, maar that's it.

Helemaal geen gekke opmerking!
Vindt sommige modellen ook zwaar overpriced, en die hoeven niet beter te klinken.

almarvk
22 februari 2007, 09:39
Dat vind ik dus ook de grap van dit ding. Gewoon no nonsense en je kan er alles aan afstellen. De trushrod cover mist blijkbaar. Dat vind ik dus grappig :)

Alleen 1100 euri voor een gitaar blijft veel IMHO. Ach; ik spaar wel weer :)

Dirkdewaard
22 februari 2007, 09:42
Dat is nu eens de enige Gibson LP die ik mezelf ooit zou zien kopen. Voor mij zijn alle andere Gibson LP's gewoon zwaar overpriced. Dit lijkt me een no-nonsense player guitar. Misschien wat rewiren om aan de eigen smaak te voldoen, misschien de knoppen vervangen, maar that's it.

haha voor mijn gevoel is dit juist een gibson die overpriced is.
1100 euro en je moet er nog vanalles aan sleutelen. :)

steph
22 februari 2007, 10:26
haha voor mijn gevoel is dit juist een gibson die overpriced is.
1100 euro en je moet er nog vanalles aan sleutelen. :)

Tja, ik zou d'r zelf niks meer aan doen, maar goed, je hebt ook mafkezen die een LP Custom kopen en er gelijk andere pups inzetten etc.

Kim Wilson
22 februari 2007, 10:34
Dit is ook al eerder gezegd, maar ik vind het erg bijzonder dat de meesten het onafgewerkte nu plotseling prachtig vinden, terwijl er wel hard geklaagd wordt over een onopvallend detail ergens onder een slagplaat van een SG, wat dus niet in het zicht zit.

Persoonlijk vind ik dat ze hem wel wat knapper hadden mogen afwerken. Degelijke knoppen en een extra keer schuren was al voldoende geweest IMO. Ik vind een naturel finish ook mooi, maar dit is me net té ruw. Ik zie het als het verschil tussen een kale betonmuur en stucwerk. Bij stuc kun je ook het materiaal nog zien, is het oppervlak ook nog echt en eerlijk, maar wel netjes. Een betonmuur is gewoon niet af. En dat vind ik bij deze gitaar ook.

Kris Haex
22 februari 2007, 12:11
Ieder z'n mening, maar ik vind hem er supervet uitzien, ik heb hem trouwens ook gekocht! Hij klinkt heerlijk!

Orpheo
22 februari 2007, 12:20
haha voor mijn gevoel is dit juist een gibson die overpriced is.
1100 euro en je moet er nog vanalles aan sleutelen. :)


nee, aan KUNT sleutelen! subtiel verschil.

marc_o
22 februari 2007, 12:21
Je moet het zien als uitbreiding van het assortiment, niet meer en niet minder....

Luke-wannabe
22 februari 2007, 12:31
nee, aan KUNT sleutelen! subtiel verschil.
+1 Ik zie niet in waarom er nog vanalles aan gedaan moet worden.

Dirkdewaard
22 februari 2007, 12:58
nee, aan KUNT sleutelen! subtiel verschil.

Aan welke gitaar KAN je niet knutselen dan?

Ik hoor gewoon veel mensen praten over het modificeren deze gitaar voordat ze hem in hun handen hebben gehad.

Rutger
22 februari 2007, 13:01
Ik deel die mening ook wel. t Is een erg cool concept, maar de manier waarop het is uitgevoerd laat wat te wensen over. De pu-configuratie is geweldig, ik gebruik m ook. Maar ik mis ook de pu-ringen, waardoor het geheel er wat slordig uitziet. Die houten knoppen vind ik een prachtidee, maar het past niet helemaal bij de body.... allemaal verbeterpuntjes

Luke-wannabe
23 februari 2007, 12:27
Ik vind het echt een coole gitaar. Het geeft echt zo'n Rock n roll idee. Dat vind ik er heel cool aan.

Orpheo
23 februari 2007, 12:36
Aan welke gitaar KAN je niet knutselen dan?

Ik hoor gewoon veel mensen praten over het modificeren deze gitaar voordat ze hem in hun handen hebben gehad.

het is een mooi platform voor mensen die eraan willen knutselen. het hoeft niet ofzo... ik zou t bv niet doen.

Micro-e
23 februari 2007, 12:44
De gitaar klinkt echt super lekker, maar het enige nadeel vind ik de frets.
Die steken best veel uit aan de zeikant waardoor je niet lekker langs de hals kan gleiden. Voor de rest vind ik de gitaar echt super!
pure rocknroll :rockon:

jonesd
24 februari 2007, 00:23
Ik denk dat dit de eerste les paul is die écht mijn aandacht trekt. Mooi ding...

SimonS
24 februari 2007, 16:42
De gitaar klinkt echt super lekker, maar het enige nadeel vind ik de frets.
Die steken best veel uit aan de zeikant waardoor je niet lekker langs de hals kan gleiden. Voor de rest vind ik de gitaar echt super!
pure rocknroll :rockon:
hehehe
..
....

glacius
24 februari 2007, 17:18
als ik hem zou kopen zou dt alleen maar zijn om de pickup's .. goeie combi ..

maaaar ik zou er gelijk een pickup ring op monteren op de humbucker en een thrusrod cover op zetten en de killswitch omsolderen naar pickup selector en een 2e tone pot erin zetten..

BLOK182
24 februari 2007, 18:49
Vind em er op het eerste oog niet verkeerd uitzien, al zou het wel een gitaar zijn waar ik voornamelijk echte beukmuziek mee zou spelen. Vind em nou niet bepaald een blueslook of 70's rock uiterlijk hebben:p

Vonk
24 februari 2007, 18:55
hehehe
..
....

Zijkerd ;)

jacksonboy
24 februari 2007, 19:33
Nooit heeft een gibson mij kunnen bekoren maar deze heb ik gekocht.
Heb wel een emg 81 aan de brug gestoken odmat ik metalcore speel.
vind ze zalig echt voor mij de enige lp die de moeite waart is.


greets

marc_o
24 februari 2007, 20:23
Heb 'm gisteren getest, de zwarte uitvoering en wauw! tof ding hoor.

zoals al veel geschreven hier zou ik wel direct de killswitch weghalen en daar in de plaats de elementschakelaar zetten.
Afwerking, ach, daar is geen sprake van en als je niet van ruw houdt moet je die gitaar dan ook links laten liggen.

Test was op een Powerball met 4 keer 12 standard Engl kast met V60's.

Burstbucker 3 bij de brug, goed element, absoluut, lekker rauw als het moet maar clean was ie zeker niet slecht, in ieder geval lekkerder dan de standaard Les Paul die ik ooit had, minder "vierkant"van klank.
In combi met P90 werd het mooi breed en bruikbaar, en de hals P90 klinkt dik en jazzy, zoals ie moet.
Ik vond wel dat de p90 een stuk harder is qua volume dat de burstbucker, wellicht een aandachtspuntje.
Bij flinke oversturing jankt de gitaar zoals het hoort en ja, een les Paul op een ronkende buizenbak geeft nu éénmaal the Sound Of Rock! Dammit!

Wat zou ik eraan veranderen?
Killswitch weg, heb ik niks aan.
Positiestippen op de toets aan laten brengen, ik speel liever met, dan zonder.
Voor de rest zou ik 'm zo laten....supercool, maar zeer zeker niet voor iedereen.

aart steekelenburg
26 februari 2007, 10:42
Uitvoerig uitgetest dit apparaat. Ik ben geen fan van les paul studio's laten we dat eerst vooroop stellen, en dit apparaat heeft niets met een studio te maken.
Het uiterlijk laat ik even helemaal achterwege, daar gaat het bij mij niet zo om. Ik vind hem persoonlijk lelijk maar een ander kan het weer mooi vinden.

Wat mij vooral opval is dat ie zo anders klonk dan hij eruit zag. Zijn uiterlijk deed een metal gitaar vermoeden, daarvoor blijft de sound eigenlijk te clean als je hem inplugged.

Ik vond het een heel erg fijn klinkende les paul, qua klank duidelijk meer in mijn straatje dan zowel de studio, de classic de custom en de standard. Maar ja ik vind gibsons eigenlijk alleen echt goed met p90 elementen erin dus dan kom je uit uit bij '56 goldtop reisseus en de junior bijvoorbeeld. Gek genoeg vond ik de burstbucker in deze gitaar ook echt lekker klinken, heel anders dan verwacht.

Wat betreft het bespelen, ik heb beter bespelende les pauls in mijn handen gehad maar om nou te zeggen dat dit ding slecht bespeelbaar is...

Stillborn
20 januari 2012, 19:51
Heb 'm destijds ook in mijn handen gehad. Ik vond er persoonlijk niet zoveel aan, behalve de pick-up configuratie!

Trouwens, het werd nog niet vermeld, maar BFG staat dus voor: barely finished guitar.

HaroldA
20 januari 2012, 19:53
Heb 'm destijds ook in mijn handen gehad. Ik vond er persoonlijk niet zoveel aan, behalve de pick-up configuratie!

Trouwens, het werd nog niet vermeld, maar BFG staat dus voor: barely finished guitar.

"26 februari 2007", da's 5 jaar geleden... :ok:

Stillborn
20 januari 2012, 19:56
Hmm, wat vreemd... Ofwel heb ik verkeerd geklikt, ofwel stond ie bij mij op één van de eerste pagina's :???:

Naja, laat maar weer zakken dan!

kunk
20 januari 2012, 20:26
Hmm, wat vreemd... Ofwel heb ik verkeerd geklikt, ofwel stond ie bij mij op één van de eerste pagina's :???:

Naja, laat maar weer zakken dan!

Zakt vanzelf weer weg maar ze komen af en toe nog wel eens langs op marktplaats dus topic blijft altijd actueel:seriousf::seriousf::chicken::chicken::lp:: lp::ok:

nickofzo
21 januari 2012, 16:03
ik dacht al "nieuw??"

haha