PDA

View Full Version : Omgebouwde Dunlop Fuzz Face



strat58
20 februari 2007, 19:10
Hoi ik heb 2 omgebouwde Dunlop Fuzz Face pedalen, klinken te gek mooie vervorming echt Hendrix. Maar probleem bij uitproberen op een grote buizen bak (Marshall Bluesbreaker) alleen klinken ze te dun,de vervorming is perfect maar het zeg maar uitgangs signaal is te dun. Iets er achter zetten leverd niet het gewenste resultaat op (MI Audio CB/BP/BB). informatie Fuzzen:
Fuzz 1 2x NKT275 Germanium gematched
Fuzz 2 2x BC109 Silicon trans. gematched.
Ze zijn door een student van de TU(nu afgestudeerd) in elkaar gezet en gemodificeerd. Om de zelfde reden heb ik ook al een Crest Audio Fuzz verkocht, prima geluid maar te dun. Nu heb ik via Ebay een Austone Textone Fuzz Nutz gekocht en die zal wel over een weekje binnen zijn verwacht ik, hoop niet dat deze het zelfde lot beschoren is als mijn (dure)Fuzzen.
Weet een van de bouwers hier misschien raad mee ?
Alvast bedankt voor de moeite.
Peace Strat58

strat58
21 februari 2007, 08:27
Hoi niemand weet hier iets vanaf of hoe om te bouwen ?
Peace Strat58

Dirk_Hendrik
21 februari 2007, 10:07
Jawel hoor. Wat je beschrijft is niet echt veel nieuws onder de zon. Ik begrijp alléén niet wat je precies wil? Je koopt een fuzz en nog voor je ermee gespeeld hebt informeer je al naar aanpassingen?

strat58
21 februari 2007, 18:41
Jawel hoor. Wat je beschrijft is niet echt veel nieuws onder de zon. Ik begrijp alléén niet wat je precies wil? Je koopt een fuzz en nog voor je ermee gespeeld hebt informeer je al naar aanpassingen?

Hoi nou nee de nieuwe laat ik origineel, wil graag weten of dat probleem op te lossen is zonder dat de geluid daar onder lijd. De Austone ik gekocht via Ebay en de soundfile klonk wel aardig dus wie niet waagt die niet wint.
Maar mijn Dunlops klinken zo goeden zo goed en het is zo frusterend dat ik ze niet kan gebruiken :(
Dus iets achter de fuzz wat het geluid dikker zou maken en niet het geluid veranderd zou welkom zijn :)
Peace Strat58

Swan
21 februari 2007, 18:58
je zou de uitgangscap kunnen vervangen met een hogere waarde voor wat meer bas als ik t goed heb, maar er zijn mensen met meer verstand van zaken hier...

Speeddemon
21 februari 2007, 20:47
Wil je meer laag?
vervang de uitgangselco (10uF of 22uF) door een grotere (33uF ofzo).

Wil je meer volume?
Vervang de 470 Ohm (of soms 330 Ohm) weerstand door een hogere (825 Ohm of 1k Ohm).

Dirk_Hendrik
21 februari 2007, 20:53
Weinig aan toe te voegen speedy ;)

strat58
21 februari 2007, 22:16
Wil je meer laag?
vervang de uitgangselco (10uF of 22uF) door een grotere (33uF ofzo).

Wil je meer volume?
Vervang de 470 Ohm (of soms 330 Ohm) weerstand door een hogere (825 Ohm of 1k Ohm).

Hoi zal eens kijken of ik de weerstanden kan vinden, bedankt voor de tip allemaal. Als ik er niet uit kom dan trek ik wel aan de bel ;)
Peace Strat58

strat58
26 februari 2007, 19:03
Wil je meer laag?
vervang de uitgangselco (10uF of 22uF) door een grotere (33uF ofzo).

Wil je meer volume?
Vervang de 470 Ohm (of soms 330 Ohm) weerstand door een hogere (825 Ohm of 1k Ohm).

Hoi waar zitten die weerstanden precies ? bij de uitgangs output of op het printplaatje. Als dat zo is blijf ik er liever vanaf :)
Peace Strat58

tuonra
26 februari 2007, 23:19
hmm.. msschn is er helemaal niks mis met je fuzzen maar moet je gewoon wennen aan hun aparte geluid?
ik bedoel, mijn zelfbouw fuzz klinkt erg vlezig en vol als je'm alleen hoort.. in de band verzuipt het geluid echter vrij snel..
enige remedie: fuzz pedaal harder zetten!
ik trap er zelf ook elke keer weer in bij het soundchecken vantevoren: je stelt het volumenivo evenhard als de andere distortion pedaaltjes en denkt dat 't daarmee goed zit.. niet dus want ik moet de volumeknop bij het spelen bijna altijd verder opendraaien om hoorbaar te zijn in de mix..
kortom, een fuzz vergt een speciale aanpak.. ;)