PDA

View Full Version : Wat denken jullie van deze combo pups...



jorisvd
20 februari 2007, 17:04
In tha bridge een X2N en in tha neck een humbucker from hell.
het is voor een ibanez rg 2550 voornamelijk bedoeld voor te shredden.....

bert k
20 februari 2007, 17:24
Dit hoort meer thuis in electrische gitaren. Ik verplaats hem.

fred dons
20 februari 2007, 17:29
de humbucker from hell klinkt als een enkelspoel en is helemaal geen heftig element maar als dat je bedoeling is vooral doen

jorisvd
21 februari 2007, 17:18
andere voorstellen vor neckpickups????

fred dons
21 februari 2007, 20:53
air norton is een hele goede nek pup en de virtual paf van dimarzio is mijn favoriet

Lord Abortion
21 februari 2007, 21:10
Ik heb een X2N (brug) en Super2 (hals) combinatie gehad. Werkten goed samen, ongeveer evenveel output. Clean spelen is natuurlijk wel wat minder, en het waren twee pickups die gericht waren op een leadsound, maar daar kies je voor. Ik heb ook positieve dingen gehoord over de ToneZone en Paf PRO i.c.m. een X2N. Als het is om te shredden misschien een setje Evolutions proberen?

DarknessAwaits
21 februari 2007, 23:47
Als het dan toch high-output moet zijn denk ik ook aan de Evo's. Maar anders gewoon een wat minder over de top element, dat werkt ook prima volgens mij. Dus de eerdergenoemde Paf Pro of Air Norton voldoen uitstekend.

jorisvd
22 februari 2007, 15:28
de air norton zit al in een andere ibanez van mij dus wil niet terug hetzelfde.....ben nu aan het twijfelen tssn een D sonic of een x2n voor de bridge......en voor de neck, heeft er iemand de D activator al gehoord?

Lord Abortion
22 februari 2007, 16:14
Een D-Sonic heb ik nog nooit gehoord, maar die lijkt nogal fel op de MegaDrive van uitzicht. En dat is wel een geniale brugpickup als je gaat downtunen. Als ik een gitaar koop om in B te zetten, komt dat er zeker in.

Yamhammer_71
22 februari 2007, 16:20
In tha bridge een X2N en in tha neck een humbucker from hell.
het is voor een ibanez rg 2550 voornamelijk bedoeld voor te shredden.....

Anders kijk eens naar Seymour Duncans, deze hebben wat minder rare namen en zijn makkelijk herkenbaar. Goede kwaliteit is het ook.
Duncan JB of Duncan Jazz etc...

Kim Wilson
22 februari 2007, 16:25
Jazeker, dat is een goed argument om voor Duncan te kiezen, omdat ze zo herkenbare namen hebben... :roll:

Yamhammer_71
22 februari 2007, 16:28
Haha, ik was even in een sarcastische bui.
Maar dat is inderdaad geen alternatief nee :) :stop:

worst
22 februari 2007, 22:58
ja ik heb zelf ook een setje dimarzio evolutions in me ibanez en die schredden meer dan oke.

Tho
22 februari 2007, 23:01
Om te shredden vind ik dat je helemaal niet zo'n schelle hum nodig hebt. Je kan natuurlijk je brughum in combinatie met je neckhum gebruiken, zodat je van beiden iets hebt, maar het blijft een kwestie van smaak natuurlijk

Anders Destium
22 februari 2007, 23:36
Misschien een Paf Pro in de nek erbij?

Lord Abortion
23 februari 2007, 01:46
Duncan JB of Duncan Jazz etc...

Die zou ik laten wegvallen. Als de topicstarter neigt naar de X2N, dan lijkt deze set me nogal enorm anders. Lijkt me dat een high-output setje toch een must is.

jorisvd
23 februari 2007, 14:24
heeft iemand de X2N in zen gitaar zitten? is het geluid sherp,bassy of middy? of gwn wat vanalles?ik wil niet dat het overtrebbled is zoals de fullshred duncan, het moet een zeker "dimarzio" kenmerk hebben dus beetje evolution meets fullshred ......

jorisvd
26 februari 2007, 13:08
ahja heb al besteld, X2N bridge en een air norton neck voila we zullen wel zien

Orpheo
26 februari 2007, 13:10
van beiden krijg je geen spijt, maar de combi vind ik wel frappant :)


ik zou zijn gegaan voor de x2n in brug en superdistortion in hals. iets minder groto verschil in output.