PDA

View Full Version : Multi-effect of Behringer Stompboxen



Scip
20 februari 2007, 15:34
Hallo,

Ik zit op het moment met het volgende 'dilemma'

Mijn multi-effect zoom 3030 begint het te begeven. En nu ben ik op zoek naar een goedkoop alternatief. Ik ben niet echt proffesioneel bezig, maar ik speel soms wel in een bandje, waar ik wel een aantal effecten 'nodig' ben.

Nu is mijn vraag: kan ik beter gaan voor een nieuw (niet al te duur) multi-effect (max 150) of kan ik het ook af met goedkope pedaaltjes?

Is bijvoorbeeld een line 6 II niet wat? Maar daar zou ik dan nog wel een pedalboard bij moeten kopen:S.


Ik wacht dus niet op antwoorden van: Jah je kunt beter door sparen, daar heb ik het geld gewoon niet voor.

Nellyrocks
20 februari 2007, 15:40
Ik zou eerst heel goed nadenken over welke effecten je echt gebruikt van je 3030 en die los kopen. Stel dat je een scheur, een chorus en een wha het meest gebruikt zou ik dat eerst los kopen. Via MP is er voor €150 echt wel iets beters te vinden dan Behringer. Vanuit daar kan je het uitbouwen of vervangen.

zeppo
20 februari 2007, 15:41
Ik heb zojuist bij Musicstore de nieuwste Digitech besteld (RP350).
Bevalt na een avondje stoeien erg goed. En kost maar 199.
Het kleinere broertje kreeg in de diverse tijdschriften goede reviews.
Ik denk dat je beter voor zoiets (of een kleinere versie van de Digitech: RP250 voor 159) kunt gaan: de effecten zijn van een stuk betere kwaliteit dan van de Behringers.

vulvasonic
20 februari 2007, 15:48
Koop een Boss overdrive voor 49 of 59 euro en een Dunlop Wah pedaal erbij voor 89 euro en klaar is Kees.

Je hebt helemaal niks aan dat multi-effect gedoe.
Maar goed, da's mijn bescheiden mening.

artnaz
20 februari 2007, 15:54
Koop een Boss overdrive voor 49 of 59 euro en een Dunlop Wah pedaal erbij voor 89 euro en klaar is Kees.

Je hebt helemaal niks aan dat multi-effect gedoe.
Maar goed, da's mijn bescheiden mening. Die ik ondersteun...

almarvk
20 februari 2007, 16:01
Als je het tweedehands wilt doen, dan ben je nog goedkoper uit. Gewoon wat boss pedaaltjes voor ongeveer 40 t/m 50 euri per stuk. Die dingen zijn waardevaster en hebben een veel betere kwaliteit ten opzichte van een Behringer pedaaltje.

Nellyrocks
20 februari 2007, 16:13
Als je het tweedehands wilt doen, dan ben je nog goedkoper uit. Gewoon wat boss pedaaltjes voor ongeveer 40 t/m 50 euri per stuk. Die dingen zijn waardevaster en hebben een veel betere kwaliteit ten opzichte van een Behringer pedaaltje.

Dat zeg ik.

Scip
20 februari 2007, 16:14
en zoeits als een line 6 II of een zoom g2?

almarvk
20 februari 2007, 16:17
en zoeits als een line 6 II of een zoom g2?

Wat voor effecten wil je eigenlijk gebruiken? Dan kan er gerichter antwoord gegeven worden.


@Nelly; sorry...

Scip
20 februari 2007, 16:36
Euh, delay, chorus, reverb, distortion, overdrive. En misschien later nog wel meer rare geluidjes.

almarvk
20 februari 2007, 16:39
Voor een delay/reverb kan je misschien een tweedehands Ibanez DE-7 kopen. Die kan je meestal tussen de 50/55 euro krijgen. En dan heb je een goede delay in handen!

Dan blijft er nog genoeg geld over voor wat andere pedaaltjes ;) Misschien kan je een tweedehands Carl Martin Crushzone scoren voor ongeveer 50 euri. Schijnen zeer goede overdrives te zijn!

dr.distortion
20 februari 2007, 16:44
Dan zou je kunnen kijken voor een 2e hands Boss ME 50. Zat effekten, incl. die jij beschrijft en daarbij amp modulaties. En prima 2e hands te krijgen via de bekende sites.

hugo123
20 februari 2007, 20:17
Ik ben wel serieus bezig met effecten maar ik heb geen 100 euro te besteden, wat kan ik nu dan doen in plaats van die behringer stompboxes. en een multieffect heb ik al, maar ben ik niet echt tevreden mee om dat ik niet geheel alles zelf kan bepalen ik blijf dan toch afhankelijk van de ingebouwde effecten. en tweede hands is er ook niet veel, keuze in mijn prijsklasse.



ik heb niet zoveel effecten nodig maarde belangrijkste zijn:
een booster
een delay
een wah wah/ volume pedaal
een chorus
en 100 euro heb ik wel te besteden, maar zo goedkoop mogelijk. wanbt 50 euro vor alleen een delay. Dat kan ik niet betalen.

(dan krijg ik ook m'n ouders op m'n dak :satisfie: )


hugo

artnaz
20 februari 2007, 20:43
In zo'n geval zou ik het in stapjes doen. Dus eerst een de broodnodige effecten kopen, en later als je dingen erbij kopen. Om in één keer allemaal Behringer crap te kopen is ook niet wat. Na een weekje wil je ze weer kwijt, maar niemand wil ze van je overnemen...:p

MarkS
20 februari 2007, 20:44
Koop een Boss overdrive voor 49 of 59 euro en een Dunlop Wah pedaal erbij voor 89 euro en klaar is Kees.

Je hebt helemaal niks aan dat multi-effect gedoe.
Maar goed, da's mijn bescheiden mening.
En die bescheidenheid staat je goed!
(Jouw ME-5 en Tonelab SE gemakshalve ff buiten beschouwing gelaten :D ).
Ik ben zelf ook al 2x in de val getrapt van 1000x net-niet geluiden of 2 goede sounds. En ik zweer door (financiele) schade en schande wijs geworden wederom bij het laatste.

MarkS
20 februari 2007, 20:48
Ik ben wel serieus bezig met effecten maar ik heb geen 100 euro te besteden, wat kan ik nu dan doen in plaats van die behringer stompboxes. en een multieffect heb ik al, maar ben ik niet echt tevreden mee om dat ik niet geheel alles zelf kan bepalen ik blijf dan toch afhankelijk van de ingebouwde effecten. en tweede hands is er ook niet veel, keuze in mijn prijsklasse.



ik heb niet zoveel effecten nodig maarde belangrijkste zijn:
een booster
een delay
een wah wah/ volume pedaal
een chorus
en 100 euro heb ik wel te besteden, maar zo goedkoop mogelijk. wanbt 50 euro vor alleen een delay. Dat kan ik niet betalen.

(dan krijg ik ook m'n ouders op m'n dak :satisfie: )


hugo
oei , lastig lijstje gezien het budget. En ik maak uit jouw reactie op dat het ook niet jouw dak is :D
Zoals eerder gezegd, kalm aan opbouwen. One by one...

hugo123
20 februari 2007, 20:52
In zo'n geval zou ik het in stapjes doen. Dus eerst een de broodnodige effecten kopen, en later als je dingen erbij kopen. Om in één keer allemaal Behringer crap te kopen is ook niet wat. Na een weekje wil je ze weer kwijt, maar niemand wil ze van je overnemen...:p

Ik dacht zelf om de preamp booster wel van Behringer te kopen. want die heb ik echt nodig. en daarna een delay en chorus. ik heb wel gehoord van een h2o maar helaas is die te duur.


hugo

brunodb
21 februari 2007, 10:54
@ topicstarter: op welke amp speel je? dat is ook wel belangrijk om te weten.want een aantal goeie losse bosspedalen gaan op een baggerversterker even bagger klinken als een goedkope multi-effect hoor.

Kim Wilson
21 februari 2007, 10:57
@ topicstarter: op welke amp speel je? dat is ook wel belangrijk om te weten.want een aantal goeie losse bosspedalen gaan op een baggerversterker even bagger klinken als een goedkope multi-effect hoor.
Dit klopt, maar als er eens een betere amp komt, hoef je dan niet gelijk je effecten te vervangen.

brunodb
21 februari 2007, 11:03
true, maar eerst een deftige versterker is een veel zinvollere investering in je geluid dan een hoop pedaaltjes of effecten in het algemeen voor een crappy versterker

Izegrim
21 februari 2007, 11:15
Zoom G2 is een erg tof ding. Het is wèl een multieffect, maar ik heb ook een PODxt Live en de G2 gebruik ik nog steeds. Handig om mee te nemen en de delays en chorussen zijn gewoon lekker. Bovendien schakelt hij van patches zonder vertraging waarbij je geluid even stilvalt. Sneller dan m'n POD!

Yamaha heeft ook de Magic Stomp die tegenwoordig voor dumpprijzen de winkel uitgaan.

Swan
21 februari 2007, 11:21
een behringer! t effect klinkt nog wel ok maar in bypass hou je geen normaal geluid over, zeker niet als je er meerdere achter elkaar zet.
prioriteiten stellen en dan eerst 1 a 2 pedalen kopen 2e hands van betere kwaliteit, die ibanez DE7 delay is erg goed en betaalbaar, heb je veel langer plezier van dan een behringer...

Nellyrocks
21 februari 2007, 11:57
een behringer! t effect klinkt nog wel ok maar in bypass hou je geen normaal geluid over, zeker niet als je er meerdere achter elkaar zet.
prioriteiten stellen en dan eerst 1 a 2 pedalen kopen 2e hands van betere kwaliteit, die ibanez DE7 delay is erg goed en betaalbaar, heb je veel langer plezier van dan een behringer...

Ja... Maar wat is betaalbaar als je €100,- uit wil geven en een heleboel eisen hebt. Het moet uit de lengte of de breedte komen. Of minder effecten of vermeende mindere geluidskwaliteit van digitale effecten. Ik zou voor het eerste gaan. Juist omdat als je jezelf beperkt qua hoeveelheid geluiden je veel beter je eigen spel kan ontwikkelen.

Ik heb zaterdag met een andere gitarist gespeeld met een goede ac30, een goede LP en één scheurpedaaltje. Hij haalde daar elke sound uit die hij maar wilde. Geweldig.

Swan
21 februari 2007, 12:10
ja precies, dus lijkt mij voor 100 euro n scheurpedaal + de7 n goeie keuze

Scip
21 februari 2007, 13:28
Mijn versterker is een laney linebacker 30, zegt jullie misschien niks. Is gewoon transitor en oud beestje met een reverb. Maar klinkt wel lekker, heb hem geprobeert naast een marshall MG en vond hem in vergelijking zelfs beter klinken.

Maar als ik nu bijvoorbeeld kies voor een Line 6 II of een zoom g2.1, wat raden jullie dan aan?

hugo123
21 februari 2007, 17:11
Ik ben ook aan het zoeken naar een 2e hands effect. alleen er is niks te vinden!




hugo

Kim Wilson
21 februari 2007, 17:32
Niet?

http://kopen.marktplaats.nl/muziek-en-instrumenten/effecten/c744.html

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp

Hier, pagina's vol.

Nellyrocks
21 februari 2007, 17:32
Ik ben ook aan het zoeken naar een 2e hands effect. alleen er is niks te vinden!

hugo

Wat voor een effect en waar heb je dat dan gezocht. Op Marktplaats is zat te krijgen dacht ik.

hugo123
21 februari 2007, 18:02
marktplaats, precies op die naam, vreemd kon niks vinden. Nou ja erg bedankt

(nu nog iets leuks vinden :satisfie: )

er staat veel maar veel is toch echt nog te duur. en uiteindelijk kom ik dan toch weer uit bij behringer. (ook op marktplaats!)

hugo

nog een aanrader?

ik zou kunnen doorsparen voor een h2o. (gelezen dat die errg goed is) maar dan heb ik nog geen booster. Ik heb wel in een recent top[ic gelezen dat ik die ook voor delay is dus dan heb ik delay en chrorus in een pedaal. maar het blijft erg duur voor een pedaal!
en krijg ik ook weer gezeur van m'n ouders en heb ik ok geen zin in!
maar als i8k losse pedalen koopkom ik uit op het zelfde geld ongeveer, dus ik weet het echt nog niet.

een tip is altijd welkom!!

Kim Wilson
21 februari 2007, 20:27
Ik kan je nog wel een tip geven:


KOOP GEEN BEHRINGER!!!


Langzaam opbouwen, dat hebben we allemaal gedaan. Begin eerst eens met een overdrive of een distortionpedaal. Daarna een delay, en wat je nog meer wil hebben. Op deze manier ga je veel langer plezier hebben van je geld. Het is niet voor niks duurder. Alle waar naar zijn geld.

hugo123
21 februari 2007, 20:34
Oke bedankt, een distortion heb ik op m'n versterker zitten. (VOX DA15) die ik persoonlijjk erg gboed vind klinken.
en het belangrijkste is toch wel een booster, en of ik ben gewoon goed blind, of er zijn gewoon geen boosters 2e hands te koop. en wat kan er nou misgaan met een booster? (behalve erdoorheen trappen!! :satisfie: )
Daarna een delay, dan chorus en misschein nog een wah.


hugo

Een Ibanez DL5 Digital Delay voor 35 euro, is dat een goed bod?

Dirk_Hendrik
21 februari 2007, 21:23
Een Ibanez DL5 Digital Delay voor 35 euro, is dat een goed bod?

Nee. Da's een gewoon bod. Vrij aardig de gemiddelde prijs voor een soundtank.

hugo123
21 februari 2007, 21:35
Maar is het een goed pedaal? voor die prijs


hugo

dr.distortion
21 februari 2007, 22:30
Dat is zeker gezien voor die prijs een heel aardig pedaal, ik heb em zelf ook. Van lekkere reverb tot prima echo, alleen niet erg veelzijdig. Lees de reviews op harmony central bijvoorbeeld (neem het wel met een korreltje zout) en bepaal voor jezelf of het je geld waard is. Ik zou zeggen: doen....maar dat is mijn mening

hugo123
22 februari 2007, 15:30
Ik denk dat ik hem maar wel neem. Hij lijkt me goed, en dan heb ik nog geld over voor een chorus en misschien nog een booster. Dan ga ik later sparen voor een wah.



hugo

Kim Wilson
22 februari 2007, 15:32
Goeie keus! Daar ga je nog lang plezier van hebben!

vulvasonic
23 februari 2007, 00:39
Ik denk dat ik hem maar wel neem. Hij lijkt me goed, en dan heb ik nog geld over voor een chorus en misschien nog een booster. Dan ga ik later sparen voor een wah.



hugo

Kijk in vredesnaam uit met die chorus. Een goede chorus is geweldig mooi, maar een mindere is uitermate irritant. Bovendien ga je het ding gebruiken. En een chorus moet je eigenlijk maar heel af en toe gebruiken. Maar omdat het geluid zo verslavend is trap je het ding TOCH aan!
EN DAT IS FUNEST!!!!!!!!

Ooooooo, wat heb ik veel mensen hun geluid horen verkloten met een chorus. En het KAN zo mooi zijn! :dontgeti:

Nellyrocks
23 februari 2007, 09:07
Kijk in vredesnaam uit met die chorus. Een goede chorus is geweldig mooi, maar een mindere is uitermate irritant. Bovendien ga je het ding gebruiken. En een chorus moet je eigenlijk maar heel af en toe gebruiken. Maar omdat het geluid zo verslavend is trap je het ding TOCH aan!
EN DAT IS FUNEST!!!!!!!!

Ooooooo, wat heb ik veel mensen hun geluid horen verkloten met een chorus. En het KAN zo mooi zijn! :dontgeti:

Ik heb idd eens met een gitarist gespeeld gespeeld die elke keer als ie zijn scheur aanzette zijn chorus ook aan deed met de gedachte; "Nu ben ik met z'n tweeen, lekker dik". Bleee



Als het maar "goor is"

hugo123
23 februari 2007, 15:03
Ik gebrui m'n chorus op m'n multi effect voor cleane stukken. Ver4kloot ik het dan niet?


Clean+Chorus= mooi geluid :satisfie: vind ik

MarkS
23 februari 2007, 15:14
Ik gebrui m'n chorus op m'n multi effect voor cleane stukken. Ver4kloot ik het dan niet?


Clean+Chorus= mooi geluid :satisfie: vind ik
Nix mis mee toch?

hugo123
23 februari 2007, 15:18
oke bedankt.


hugo

Havanna
23 februari 2007, 15:24
Als ik gitaar speel zet ik elke keer als ik mijn mijn scheur aanzet mijn chorus ook aan met de gedachte; "Nu ben ik met z'n tweeen, lekker dik" :metal:

jimihattricks
23 februari 2007, 16:20
ik dacht altijd dat ik in de 'less is more' categorie viel..

toch heb ik inmiddels wel redelijk wat effecten bij elkaar gespaard..

het zijn ook die kleurtjes, en ze glimmen zo mooi :D

ontopic: ik hoor hele goeie dingen over die nieuwe serie digitech multi-effecten, en hoewel ik alleen maar kan aanraden om beter meteen echt kwaliteit in huis te halen, lijkt dit me voor de topicstarter en hugo (of is dit een en dezelfde..?) toch een goede optie..

de reverb, delays moeten goed klinken en de modulatieeffecten ook wel.. dan nog een los overdrive pedaaltje erbij..

Nellyrocks
23 februari 2007, 17:06
Als ik gitaar speel zet ik elke keer als ik mijn mijn scheur aanzet mijn chorus ook aan met de gedachte; "Nu ben ik met z'n tweeen, lekker dik" :metal:


??????????
Geintje, of niet.

hugo123
23 februari 2007, 17:54
hoewel ik alleen maar kan aanraden om beter meteen echt kwaliteit in huis te halen, lijkt dit me voor de topicstarter en hugo (of is dit een en dezelfde..?) toch een goede optie..

de reverb, delays moeten goed klinken en de modulatieeffecten ook wel.. dan nog een los overdrive pedaaltje erbij..


en ik had al eerder gezegt dat ik geen overdrive/distortion pedaal nodig heb, voor een delay heb ik een Ibanez DL5 Digital Delay op het oog.
Een chorus heb ik nog geen enkel idee van, maarik denk dat op marktplaats nog wel mveel leuks staat voor mij :) .


hugo

hugo123
23 februari 2007, 18:01
Ikzag (in mijn ogen) een mooie chorus een Boss Chorus CE-3 voor 40 euro, Goede koop of niet?



hugo

Toon DW
23 februari 2007, 19:21
Yep, dat lijkt me - gezien de prijs - geen slechte koop. Boss pedaaltjes krijg je niet stuk.

Maar een H2O tweedehands zou natuurlijk nog beter zijn! Dan heb je al de delay en de chorus in een pedaal.

hugo123
23 februari 2007, 19:27
Maar alsik die Ibanez koop DL5 (35 euro) en die boss CE-3 (40 euro)
kom ik goedkoper uit dan 110 euro voor die h2o


hugo

hugo123
24 februari 2007, 10:08
We gaan vandaag een Boss CE-3 ophalen voor 40 euro (chorus).
Ik laat nog wel weten wat ik er van vind.


hugo

Scip
24 februari 2007, 20:53
Hmm, ik had bedacht dat ik tweedehands voor 150 misschien beter een Boss gt 3 of een ME 50 kan aanschaffen? Goed idee of niet?

dr.distortion
24 februari 2007, 21:00
Ik ken de gt3 helemaal niet, wat ik wel weet, is dat de gitarist van "the miracle" (queen coverband) een boss me 50 gebruikt, en die heeft zeker weten een mooi geluid!

hugo123
25 februari 2007, 09:54
Ik heb mijn boss CE-3 en hij geeft een geweldig geluid, maar nu heb ik een vraag : Ik had een 9volt dc 1000 ma erin geplugd maar hij deed het toen niet en op batterijen deed hij het wel, hoe komt dit?



hugo

MarkS
25 februari 2007, 20:15
Verkeerde polariteit van de adapter?

G.Robbers
5 maart 2007, 21:58
Ik kom je vraag tegen. Heb een Digitech rp 80 liggen. Doe er niets mee. Is eenvoudig in te stellen,digitaal maar ben je voorlopig uit de brand. Heb hem vorig jaar maart aangeschaft maar doe er niets mee. Nieuw rond de 100 euro inclusief adapter. Voor 45 euro is ie van jouw.
Ik woon in Goor. Bel maar 0653 36 36 36.

robert-gitarist
5 maart 2007, 22:03
Spam Spam Spam!

:D

Beste G.Robbers ,
Dit soort dingen horen hier niet thuis.Als je je effect wilt verkopen ofzo doe dat dan op marktplaats of gitaarnet ;)

Oh enne welkom op het forum.

Scip
21 maart 2007, 14:26
Oké, ik zit nu te twijfelen tussen een Zoom G2.1 en een Boss ME-50. De boss me lijkt me handig omdat je elk effect afzonderlijk aan en uit kunt zetten tijdens het spelen. Dat vind ik van de Zoom G2.1 wel weer een nadeel. Maar heb over de Zoom G2 wel weer veel goede dingen gehoord. En over de Boss zijn ok goede dingen geschreven.
Dus wat is wijsheid? Gaan voor iets betere sound van de G2 of de veel simpelere bediening van de Boss ME?

artnaz
21 maart 2007, 14:37
Ik heb de G2.1u op mijn kamertje. De sounds vind ik over het algemeen erg goed, maar het grootste voordeel vind ik dat je hem op je pc aan kunt sluiten en opnemen. Ook is de moddeling geweldig. Kies je versterker uit, bijbehorende cab, condensator of dynamische mic, plaatsing mic, etc.

De ME-50 heb ik even over gespeeld. Vond hem toen wel oké maar niet om duizelig van te worden. Bovendien is die wat duurder en heeft geen moddeling. Maargoed, ik kan daar niet echt goed over oordelen. In ieder geval vind ik de Zoom geweldig voor zijn geld!

Scip
21 maart 2007, 17:00
Naja, Ik heb dus niet echt modeling nodig, als ik eventueel opneem doe ik dat toch via mijn versterker omdat ik de middelen daar wel voor heb.

rjong999
21 maart 2007, 17:18
een zoom g2.1u klinkt vele malen beter dan een ME50, die toch wat verouderde technologie aan boord heeft.

Swan
21 maart 2007, 18:07
ik vind van de ME50 t grote voordeel dat je echt aan knopjes kan draaien en hem ook als n setje 'losse' stompboxes kan bedienen...geen gezeik met menuutjes maar gewoon draaien en trappen :chicken:

artnaz
21 maart 2007, 18:07
Naja, Ik heb dus niet echt modeling nodig, als ik eventueel opneem doe ik dat toch via mijn versterker omdat ik de middelen daar wel voor heb.Mja, als ik zo opneem gebruik ik geen multi-effect. Dan doe ik meteen alles goed. Dat je rechtstreeks via je pc op een vierkante meter kan opnemen zonder een versterker is gewoon superhandig. En ik weet ook niet of een multi-effect via een versterker zo goed klinkt als bij de Zoom... (ben niet zo dol op multi-effecten i.c.m. een goede versterker)

En wat Rjong999 al zegt, de ME-50 is al aardig wat jaartjes oud, en de Zoom heeft zogenaamd de allernieuwste technologie...

artnaz
21 maart 2007, 18:09
ik vind van de ME50 t grote voordeel dat je echt aan knopjes kan draaien en hem ook als n setje 'losse' stompboxes kan bedienen...geen gezeik met menuutjes maar gewoon draaien en trappen :chicken:Dat kan bij de Zoom ook hoor (wel op een iets andere manier denk ik). Met de ene potmeter selecteer je een effect, met de andere drie stel je hem bij (bijv. Gain, Tone, Level).

Scip
21 maart 2007, 18:12
Maar zo kun je niet makkelijk je instellingen veranderen en niet opeens een effect uitzetten, tijdens een song. Dan moet je altijd die patches instellen als je wat anders wilt.

artnaz
21 maart 2007, 18:14
Ja, klopt. Maar op zich is een effect in een patch uitzetten 2 sec. werk. Maar dat is inderdaad wel een voordeel aan de ME-50. Maar daarvoor moet hij weer punten inleveren voor zijn formaat.

SteveM
21 maart 2007, 20:47
Ik heb onlangs een GT3 gekocht na jarenlang speelplezier op een Korg A5. Ik heb ook de ME50 geprobeerd, maar ik werd er niet warm van. Dat gebruikersgemak van de ME50 valt snel weg als je een beetje thuisraakt op de GT3.

rjong999
22 maart 2007, 00:14
ik vind van de ME50 t grote voordeel dat je echt aan knopjes kan draaien en hem ook als n setje 'losse' stompboxes kan bedienen...geen gezeik met menuutjes maar gewoon draaien en trappen :chicken:Het grootste nadeel van de Zoom is idd dat 'ie niet meerdere preset select knoppen heeft, of een aansluiting daarvoor. Dan moet je echt naar de 7.1ut, maar die is wel een stuk duurder. Het bedienen is echter doodsimpel: je kiest het effect dat je wilt bedienen met draaiknp 1 en dan zijn de andere draiknoppen gelijk de parameters van dat effect, dus geen 100 menu's en drukknopjes. Het grootste verschil met de ME50 blijft natuurlijk wel de kwaliteit van het geluid, de zoom, zelfs de G1 van 70 euro of, heeft op dit moment naar mijn smaak het allerbeste geluid dat je in een multieffect/modeller kunt vinden, de bekendere pod's, vox en GT's leggen het daar echt bij af (die hebben wel weer andere goede dingen natuurlijk).

Scip
22 maart 2007, 09:42
Het grootste nadeel van de Zoom is idd dat 'ie niet meerdere preset select knoppen heeft, of een aansluiting daarvoor. Dan moet je echt naar de 7.1ut, maar die is wel een stuk duurder. Het bedienen is echter doodsimpel: je kiest het effect dat je wilt bedienen met draaiknp 1 en dan zijn de andere draiknoppen gelijk de parameters van dat effect, dus geen 100 menu's en drukknopjes. Het grootste verschil met de ME50 blijft natuurlijk wel de kwaliteit van het geluid, de zoom, zelfs de G1 van 70 euro of, heeft op dit moment naar mijn smaak het allerbeste geluid dat je in een multieffect/modeller kunt vinden, de bekendere pod's, vox en GT's leggen het daar echt bij af (die hebben wel weer andere goede dingen natuurlijk).

Hmm.... intressant, idd vervelend dat die G7.1 al weer een stuk duurder is :confused: Zoveel geld wil ik nu ook weer niet kwijt, en ik denk dat ik met een Boss ME-50 of evt. Boss GT.. ook wel zeer tevreden ben, ter vergelijking aan mijn zoom 3030.

BTW. Ik ben nu in onderhandeling over een GT-6, en wil er max. 230 aan kwijt, ook ben ik in onderhandeling over een ME-50 en daar wil ik maximaal 150 aan kwijt. Wat is beter voor het geld wat ik er aan kwijt wil?

Scip
23 maart 2007, 08:21
Ik krijg de GT-6 aangeboden voor 220. Doen?

sugarfish
23 maart 2007, 09:07
Zowel GT6 en ME50 zijn geen slechte apparaten!
Het gaat erom wat jij nu zwaarder vind wegen;
De ME50: geen menu's, geen amp-modelling, wel heel eenvoudige bediening, je kunt fx-chain niet aanpassen, patch-change heeft korte stilte...
De ME50 is een heel leuk apparaat, ik heb hem gehad. Vooral als je nog niet thuis bent in de wereld van effecten.

De GT6: elk effect uitgebreid in te stellen, wel amp-modelling, meer mogelijkheden qua aansluitingen naar je amp, soms TE veel mogelijkheden waardoor je door de bomen..., die veel mogelijkheden geven je wel een heleboel flexibiliteit. Je kunt amp-modelling uitzetten waardoor het alleen effecten-bak is...

Ik zelf ben overgestapt naar de GT8 en was een beetje bang voor de uitgebreide mogelijkheden. Nou ik heb ik er geen spijt van gehad. Ja, je moet het even de tijd geven om het apparaat te leren kennen en de mogelijkheden te begrijpen. Maar als je het begrijpt dan ben je snel in staat om hele leuke effect-mogelijkheden in te stellen en samen te stellen met andere effecten.
Dus de keuze voor jou is: ga ik voor snel, eenvoudig, met beperkingen, maar wel leuk OF ga ik voor uitgebreid, heeft tijd nodig, maar ik kan er veel mee!

Mijn keuze zou dus de GT6 zijn. (vooral als je een langere tijd mee vooruit moet)
Succes

Scip
23 maart 2007, 23:12
Ik kan hem naar alle waarschijnlijkheid op halen voor 200 euro!:-)e GT-6 wel te verstaan, goede deal lijkt me.

sugarfish
24 maart 2007, 11:23
Als dit je keuze is, doen!! 200 euro is niet slecht. Je bent er voorlopig wel even zoet mee!