PDA

View Full Version : Nieuwe slagplaat en wat ik allemaal in mijn gitaar ga aantre



Ic3gl0vE
31 december 2002, 14:31
Howdy

Ik wil de zwarte slagplaat op mijn jackson randy rhoads vervangen door een traanplaat of rvs plaat. Die plaat kan ik zelf denk ik wel maken aangezien het gewoon een driehoek is (en een boomerang achter de brug) maar nu vraag ik me af wat voor horror ik ga aantreffen onder de slagplaat en of ik dat makkelijk uit de oude slagplaat kan halen en in de nieuwe stoppen. Ook zit ik er over te denken om de gibson-style 3way pickupswitch te vervangen door een tele-style 3way switch. Kan dat zomaar of moet er dan aan de binnenkant van de gitaar iets gebeuren?

p.s. ja ik ben een n00b als het om de binnenkant van een gitaar gaat :smile:

Ic3gl0vE
1 januari 2003, 20:09
ik kan natuurlijk ook die plaat een andere kleur verf geven.. of wordt dat niet mooi?

FNaRK
1 januari 2003, 20:19
gitarist van mijn band heeft zijn slagplaat gewoon beplakt met traaplaat folie !
Ziet er goed uit.....als het goed is zijn er wel foto's op de site waar je het kan zien.
Kosten: weinig :grin:

Gearjunkie
1 januari 2003, 21:16
Ik denk wel dat je een metalen plaat apart moet aarden. Er zijn vast techneuten op het forum die dit goed kunnen uitleggen.

Ic3gl0vE
2 januari 2003, 18:18
Op 2003-01-01 20:19, schreef roadkill:
gitarist van mijn band heeft zijn slagplaat gewoon beplakt met traaplaat folie !
Ziet er goed uit.....als het goed is zijn er wel foto's op de site waar je het kan zien.
Kosten: weinig

Erg goed idee... Maar aangezien die foto niet zo duidelijk is: ziet het er een beetje 'echt' uit? en waar koop ik traanplaat folie? bij de autohandel hier hebben ze het wel maar dan heb je meteen een heel groot stuk voor 30 euro :\

Braindead
2 januari 2003, 21:35
Wel vette site , van Roadkill.
K' heb de muziek alleen (gelukkig) niet gehoord. Als ik die foto's zie dan weet ik al genoeg. :smile:

sash
2 januari 2003, 21:42
Ik dacht dat jij behoorlijk metal was?

melinda
2 januari 2003, 23:42
dat folie kan je ook bij hobby winkels halen zoas harrolds in rotterdam, in allerlij soorten en het gaat per 10 cm.

Braindead
9 januari 2003, 16:38
Op 2003-01-02 21:42, schreef sash:
Ik dacht dat jij behoorlijk metal was?

Ja, deels wel, maar moet dan wel een beetje jaren 80 shred gehalte hebben.
Was een beetje flauw , ik zal het binnenkort eens beluisteren.